[B4] Zakup klimatronika do ABT z V6 / demontaz
Elektryka juz opanowana i zrobiona wiazka do samego klimatroniika, w sumie wszystko jest proste ale 6 godzin musialem poswiecic :mrgreen:
Oczywiscie jest wyjscie na czujnik w dachu, który bede musial dokupic.
Zastanawia mnie caly czas sprawa kompresora, chodzi o czujnik predkosci obrotowej, na etce i w ogloszeniach na allegro przy kompresorach do silników 4 cylindrowych benzynowych nie znalazlem nigdzie czujnika predksci, czy napewno on wystepuje przy 4 garnkach ?
Oczywiscie jest wyjscie na czujnik w dachu, który bede musial dokupic.
Zastanawia mnie caly czas sprawa kompresora, chodzi o czujnik predkosci obrotowej, na etce i w ogloszeniach na allegro przy kompresorach do silników 4 cylindrowych benzynowych nie znalazlem nigdzie czujnika predksci, czy napewno on wystepuje przy 4 garnkach ?
W ABT belka jest blaszana natomiast ze wzgledu na wieksza chlodnice w ACE belka tam jest z rury i jest nizej poprowadzona aby sie zmiescila wieksza chlodnica. Musze taka belke znalec...gornik pisze:PI7er, nie wiem jak w ABT, ale w ACE chłodnice pod klimę nie
wymagają zmiany belki. Myślę, że szedł jeden rodzaj belek.
Nigdy nie zagłębiałem się w temat ABT, no to rzeczywiście nad tym równieżPI7er pisze:W ABT belka jest blaszana natomiast ze wzgledu na wieksza chlodnice w ACE belka tam jest z rury i jest nizej poprowadzona aby sie zmiescila wieksza chlodnica. Musze taka belke znalec...gornik pisze:PI7er, nie wiem jak w ABT, ale w ACE chłodnice pod klimę nie
wymagają zmiany belki. Myślę, że szedł jeden rodzaj belek.
musisz popracować.
Postaram sie opisac od strony elektrycznej wiazke do klimatronika.
Wiazke mozna podzielic na 3 czesci: Wiazka A/Wiazka B/Wiczka C
WIAZKA A - jest dopieta do zespolu dmuchawy i laczy ze soba wszystkie czujniki, silniczki i.tp zawarte w dmuchawie.
Podpinamy do niej Wiazke B od klimatronika oraz oraz zasilanie silnika dmuchawy pod okraglą brązową wtyczke. Brązową wtyczke mamy w kazdym aucie nawet tam gdzie nie bylo klimy, zasila ona tylko silnik dmuchawy.
Z wiązki A wychodza 4 wtyczki które podpinamy do panelu od Klimatronika.
WIAZKA B - Łączy wiązke A zawartą w zespole dmuchawy z wiązka C która laczy wszystko to co od klimtronika zostalo zamontowane pod maska z tym co mamy pod deska.
Wygląda tak:
Łączy sie z wiązka A 3 kostkami:
Nastepnie z wiazki tej wychodza 2 wtyczki do zespolu czujnika powietrza w desce. Zespol czujnika sklada sie z silniczka z wiatraczkiem oraz czujnik temperatury polączone ze soba 10cm wezem gumowym srednicy palca. Jest on przykrecony do metalowej podstawy przynitowanej 3 nitami do deski dokladnie pod logiem na desce AUDI80/QUATTRO nad schowiem pasazera. Musimy zabrac tą podstawe z dawcy klimatronika i zrobic otwor od góry w samej desce na czujnik, widac od wewnetrz okragle przetloczenie i w tym miejscu ma byc on zamontowany.
Kostki do czujnika wygladają tak:
Zolta wtyczke podpinamy do zegarów (wyswietlacz temperatury zewnetrznej w zegarach):
Bialy przewód z niebieskim paskiem, laczy zolta wtyczke do zegarów z panelem klimatronika, byl dodatkowo podlaczony do wiazki w aucie z przewodami o tym samym kolorze, na schemacie od klimatronika nie znalazlem tego polaczenia z wiazka w aucie dlatego wyprowadzilem aby w razie koniecznosci to polączyc.
Czarno-zielona kostka laczy sie z kostka tego samego koloru w wiązce C.
Przewód Zielony z niebieskim paskiem prowadzi do ECU i byl wpiete w tego samego koloru przewódw wiazce pod deska. Szary z niebieskiem prowadzi od zoltej wtyczki wyswietlacza temp zew do wiazki pod deska. Brazowy to masa z nadwozia
Czerwona wtyczka jest podlaczona do wiazki 2 przewodowej prowadzacej do czujnika temperatury w dachu przy lampce wenetrznej.
Przekaznik 204 nr fabryczny: 431951253H
Zakonczenie wiazki B.
Czerwona mala kostka dotyczy skrzyni automatycznej.
Czerwona duza kostka laczymy z taka sama w aucie i prowadzi ona do ECU.
Brazowa kostka laczy sie z wiazka C (sygnal dla termometru)
Zielony z fioletowym paskiem laczymy z pinem do zlacza OBD.
Czerwony z niebiekim paskiem laczymy z takim samym kolorem w wiazce pod deska.
Czarny z niebieskim paskiem oraz szary z zielonym paskiem laczymy z zolta kostka podpieta od dolu do panelu przekazników/bezpieczników.
WIAZKA C - laczy skrzynke bezpieczników/przekazników z pozostalymi elementami w komorze silnika. Czyli wiazka w komorze silnika.
Czerwona i zolta wtyczka do czujników/przelaczników w chlodnicy (skraplaczu) klimatyzacji.
Czarna wtyczka do wlacznika termicznego w chlodnicy wody(wazne aby posiadac 3 pinowy wlacznik termiczny, w wersji bez klimy zazwyczaj byl 2 pinowy)
Konektory oczkowe podpinamy do opornicy przykreconej do lewej podluznicy.
Czarna kostka do czujnika temperatury zewnetrznej.
Zielona kostka z pojedynczym grubym przewodem to sterowanie elektrosprzegla w kompresorze.
Zielona kostka z 2 cienkimi przewodami to czujnik predkosci obrotowej kompresora.
Zielona kostka laczy sie z instalajca pod deska.
Brazowa kostka laczy sie z wiazka B.
Brazowy to masa z nadwozia.
Od lewej bezpiecznik wentylatorów, przekaznik 217 numer fabryczny 443951253S oraz czarna kostka ktora laczymy z kostka czarno-zielona z wiazki B.
Na koncu wiazki C przewody podpiete do skrzynki bezpieczników od dolu.
I widok skrzynki z góry.
Wiazke mozna podzielic na 3 czesci: Wiazka A/Wiazka B/Wiczka C
WIAZKA A - jest dopieta do zespolu dmuchawy i laczy ze soba wszystkie czujniki, silniczki i.tp zawarte w dmuchawie.
Podpinamy do niej Wiazke B od klimatronika oraz oraz zasilanie silnika dmuchawy pod okraglą brązową wtyczke. Brązową wtyczke mamy w kazdym aucie nawet tam gdzie nie bylo klimy, zasila ona tylko silnik dmuchawy.
Z wiązki A wychodza 4 wtyczki które podpinamy do panelu od Klimatronika.
WIAZKA B - Łączy wiązke A zawartą w zespole dmuchawy z wiązka C która laczy wszystko to co od klimtronika zostalo zamontowane pod maska z tym co mamy pod deska.
Wygląda tak:
Łączy sie z wiązka A 3 kostkami:
Nastepnie z wiazki tej wychodza 2 wtyczki do zespolu czujnika powietrza w desce. Zespol czujnika sklada sie z silniczka z wiatraczkiem oraz czujnik temperatury polączone ze soba 10cm wezem gumowym srednicy palca. Jest on przykrecony do metalowej podstawy przynitowanej 3 nitami do deski dokladnie pod logiem na desce AUDI80/QUATTRO nad schowiem pasazera. Musimy zabrac tą podstawe z dawcy klimatronika i zrobic otwor od góry w samej desce na czujnik, widac od wewnetrz okragle przetloczenie i w tym miejscu ma byc on zamontowany.
Kostki do czujnika wygladają tak:
Zolta wtyczke podpinamy do zegarów (wyswietlacz temperatury zewnetrznej w zegarach):
Bialy przewód z niebieskim paskiem, laczy zolta wtyczke do zegarów z panelem klimatronika, byl dodatkowo podlaczony do wiazki w aucie z przewodami o tym samym kolorze, na schemacie od klimatronika nie znalazlem tego polaczenia z wiazka w aucie dlatego wyprowadzilem aby w razie koniecznosci to polączyc.
Czarno-zielona kostka laczy sie z kostka tego samego koloru w wiązce C.
Przewód Zielony z niebieskim paskiem prowadzi do ECU i byl wpiete w tego samego koloru przewódw wiazce pod deska. Szary z niebieskiem prowadzi od zoltej wtyczki wyswietlacza temp zew do wiazki pod deska. Brazowy to masa z nadwozia
Czerwona wtyczka jest podlaczona do wiazki 2 przewodowej prowadzacej do czujnika temperatury w dachu przy lampce wenetrznej.
Przekaznik 204 nr fabryczny: 431951253H
Zakonczenie wiazki B.
Czerwona mala kostka dotyczy skrzyni automatycznej.
Czerwona duza kostka laczymy z taka sama w aucie i prowadzi ona do ECU.
Brazowa kostka laczy sie z wiazka C (sygnal dla termometru)
Zielony z fioletowym paskiem laczymy z pinem do zlacza OBD.
Czerwony z niebiekim paskiem laczymy z takim samym kolorem w wiazce pod deska.
Czarny z niebieskim paskiem oraz szary z zielonym paskiem laczymy z zolta kostka podpieta od dolu do panelu przekazników/bezpieczników.
WIAZKA C - laczy skrzynke bezpieczników/przekazników z pozostalymi elementami w komorze silnika. Czyli wiazka w komorze silnika.
Czerwona i zolta wtyczka do czujników/przelaczników w chlodnicy (skraplaczu) klimatyzacji.
Czarna wtyczka do wlacznika termicznego w chlodnicy wody(wazne aby posiadac 3 pinowy wlacznik termiczny, w wersji bez klimy zazwyczaj byl 2 pinowy)
Konektory oczkowe podpinamy do opornicy przykreconej do lewej podluznicy.
Czarna kostka do czujnika temperatury zewnetrznej.
Zielona kostka z pojedynczym grubym przewodem to sterowanie elektrosprzegla w kompresorze.
Zielona kostka z 2 cienkimi przewodami to czujnik predkosci obrotowej kompresora.
Zielona kostka laczy sie z instalajca pod deska.
Brazowa kostka laczy sie z wiazka B.
Brazowy to masa z nadwozia.
Od lewej bezpiecznik wentylatorów, przekaznik 217 numer fabryczny 443951253S oraz czarna kostka ktora laczymy z kostka czarno-zielona z wiazki B.
Na koncu wiazki C przewody podpiete do skrzynki bezpieczników od dolu.
I widok skrzynki z góry.
tak jak kolega Piotrek jestem w trakcie skadania klimatronika i testw na tzw. sucho [URL=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/93e ... 197b1.html