[B3 1.6 PP] Problem ze smarowaniem. Nie gasnie szybko kontr.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 29 lip 2010, 21:05
[B3 1.6 PP] Problem ze smarowaniem. Nie gasnie szybko kontr.
Witam, bardzo prosze o rozwiazanie problemu.
Przebieg samochodu 205 tys (pewnie cofany). Silnik zasilany LPG. Jezdze na oleju mineralnym, zmienianym 7 tys temu.
Mam taki problem ze czasem zatyka mi sie uklad smarujacy, nie wiem czym to jest spowodowane, ale gdy np auto stoi 2 tygodnie, odpalam go, chodzi jak diesel, kontrolka oleju swieci, ewidentny brak smarowania. Odkrecam jakis czujnik przy filtrze oleju, odpalam silnik, lekko wywali olej przez ta dziure od czujnika, zakrecam czujnik, wszystko cacy i tak jest cacy przez jakis czas np tydzien, potem jak ide rano odpalić, to kontrolka swieci sie tak z 3-6(czasem nawet z 10) sekund, zalezy od dnia. Tak wiec to o wiele za duzo, cos go tam przytyka. Gdy sie nagrzeje zgasze i odpale, kontrolka gasnie od razu. Jeszcze jedna bardzo dla mnie dziwna rzecz, gdy samochod jest juz nagrzany jak powinien, wrzucam 1 bieg i ruszam bez dodawania gazu, ze tak lekko go zmuli(wiadomo jak kazdy samochod) to zapala sie kontrolka, wiadomo analogicznie dla wyzszych biegow pali sie dluzej. Do niedawna tak nie mialem...
Teraz nie wiem co robić, mam pomysł, żeby wymienić na półsyntetyk, olej rzadszy, powinien szybciej smarować, ale z drugiej strony czemu ta kontrolka moze sie swiecic jak sie nagrzeje i ruszam spokojnie z jedynki.... ? Dodam ze przez te 7 tysiecy, odkad wymienilem olej nie zauwazylem zeby silnik cos go spalal, takze silnik wydaje mi sie w dobrej kondtycji i mozna by zaryzykowac zmiane na polsyntetyk... Co o tym sadzicie ??
Aha, dodam jeszcze, ze jak kupilem audi i zmienilem olej, to tamten byl taki, jakby koles na nim z 50 tys zrobil, zuzyty strasznie, moze to tez ma wplyw, ze nawet po wymianie jest tam jakos zanieczyszczone...
Czy macie jakies pomysly co moze audiczce dolegac ??
Pozdrawiam.
Przebieg samochodu 205 tys (pewnie cofany). Silnik zasilany LPG. Jezdze na oleju mineralnym, zmienianym 7 tys temu.
Mam taki problem ze czasem zatyka mi sie uklad smarujacy, nie wiem czym to jest spowodowane, ale gdy np auto stoi 2 tygodnie, odpalam go, chodzi jak diesel, kontrolka oleju swieci, ewidentny brak smarowania. Odkrecam jakis czujnik przy filtrze oleju, odpalam silnik, lekko wywali olej przez ta dziure od czujnika, zakrecam czujnik, wszystko cacy i tak jest cacy przez jakis czas np tydzien, potem jak ide rano odpalić, to kontrolka swieci sie tak z 3-6(czasem nawet z 10) sekund, zalezy od dnia. Tak wiec to o wiele za duzo, cos go tam przytyka. Gdy sie nagrzeje zgasze i odpale, kontrolka gasnie od razu. Jeszcze jedna bardzo dla mnie dziwna rzecz, gdy samochod jest juz nagrzany jak powinien, wrzucam 1 bieg i ruszam bez dodawania gazu, ze tak lekko go zmuli(wiadomo jak kazdy samochod) to zapala sie kontrolka, wiadomo analogicznie dla wyzszych biegow pali sie dluzej. Do niedawna tak nie mialem...
Teraz nie wiem co robić, mam pomysł, żeby wymienić na półsyntetyk, olej rzadszy, powinien szybciej smarować, ale z drugiej strony czemu ta kontrolka moze sie swiecic jak sie nagrzeje i ruszam spokojnie z jedynki.... ? Dodam ze przez te 7 tysiecy, odkad wymienilem olej nie zauwazylem zeby silnik cos go spalal, takze silnik wydaje mi sie w dobrej kondtycji i mozna by zaryzykowac zmiane na polsyntetyk... Co o tym sadzicie ??
Aha, dodam jeszcze, ze jak kupilem audi i zmienilem olej, to tamten byl taki, jakby koles na nim z 50 tys zrobil, zuzyty strasznie, moze to tez ma wplyw, ze nawet po wymianie jest tam jakos zanieczyszczone...
Czy macie jakies pomysly co moze audiczce dolegac ??
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 03 lis 2010, 07:24 przez Audi_1.6_Krk, łącznie zmieniany 1 raz.
Hmmm specem to nie jestem ale z tego co mowisz to olej może być deko przy gęsty spróbowałbym z tym pół syntetykiem..,ewentualnie obstawiam czujnik ten od kontrolki w tablicy rozdzielczej..ja miałem taki cyrk że po wymianie czujnika smarowania kontrolka mi sie tliła po odpaleniu silnika cały czas a le jakiś czas temu to zniknęło zmieniłem olej i jest cacy.....A jakie ci trzyma obroty na jałowym??bo jeżeli za niskie to przy ruszaniu bez dodawania gazu jest normalne że sie kontrolka zaświeci bo olej niema dostatecznego ciśnienia...Mozliwe jest że układ jest troche przypachany skoro poprzedni właściciel nie zmienial go na czas...jeździł na gnoju i układ zasyfial....
[ Dodano: 2010-11-03, 00:56 ]
Popraw nazwe tematu zgodnie z regulaminem bo trafi do kosza <nono> <regulamin> !!
[ Dodano: 2010-11-03, 00:56 ]
Popraw nazwe tematu zgodnie z regulaminem bo trafi do kosza <nono> <regulamin> !!
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 29 lip 2010, 21:05
tez bym sie zgodzil, co do tego jak sie nagrzeje, to byc moze czujnik, ale jak stoi 2 tygodnie i chodzi jak diesel to juz napewno nie czujnik no i z drugiej strony jak wymienie czujnik to mi nie wroci braku smarowania, gdy postoi 2 tygodnie... moze wymienic olej na polsyntetyk i ten czujnik i zobaczyc co sie stanie ? Aha jeszcze dodam, ze jak odpalam rano i sie swieci przez te zalozmy 6 sekund to lekkie bo lekkie ale slychac klepanie w silniku, gdy kontrolka zgasa to klepanie momentalnie ustaje, ten argument tez troche broni czujnika.. ;(
co do obrotow na biegu jalowym, to nie wiem nie mam obrotomierza, ale tez tak myslalem jak Ty i ustawilem gaz na chwile tak ze byly napewno z 1500 obr/min by sprawdzic i to samo...
co do obrotow na biegu jalowym, to nie wiem nie mam obrotomierza, ale tez tak myslalem jak Ty i ustawilem gaz na chwile tak ze byly napewno z 1500 obr/min by sprawdzic i to samo...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 324
- Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
- Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie
Patryk olej mineralny po 7000km jest juz do wywalenia tym bardziej ze auto mało jezdzi,stoi po 2-tyg. co jakiś czas i zasilany jest LPG.
Olej wymienia sie zgodnie z przebiegiem lub przynajmniej RAZ do roku :idea: Nawet jesli nieprzejedziesz wymaganej ilosći kilometrów :idea:
Wymień na półsyntetyk,i nic sie nie stanie,ten olej wypłucze to co trzeba.
Olej wymienia sie zgodnie z przebiegiem lub przynajmniej RAZ do roku :idea: Nawet jesli nieprzejedziesz wymaganej ilosći kilometrów :idea:
Wymień na półsyntetyk,i nic sie nie stanie,ten olej wypłucze to co trzeba.
Czyli to 'klepanie' w silniku to ewidentnie dowód na brak smarowania...a jeżeli brak smarowania to olej nie krąży...jak olej nie krąży to silnik kaput... <ok> czysta dedukcja...na właściwościach olejów sie nie znam za bardzo ale tak jak mowi kolega fredi99vv wymienić na półsyntetyk i oczekiwac ewentualnych zmian...tyle że po takim płukaniu olejem trzeba by go potem znów w niedługim czasie zmienić bo może przenieść syf w inne miejsce silnika i wg mnie problem powróci...........
lej polsyntetyk tym bardziej ze teraz zima idzie to na dobre silnikowi nie pujdzie a wiadomo jak wyglada olej w temp minusowych lub bliskich zero kit dodac do tego ze nasze auta nie sa pierwszej mlodosci za czesto nei jezdzisz
zmien olej na 10w40 wtedy zobaczysz czy swieci sie kontrolka dlugo czy gasnie po uruchomieniu silnika jezeli bedzie dalej bez zmian zakup czujnik i juz
zmien olej na 10w40 wtedy zobaczysz czy swieci sie kontrolka dlugo czy gasnie po uruchomieniu silnika jezeli bedzie dalej bez zmian zakup czujnik i juz
A ja bym sprawdził czy zawór w filtrze oleju trzyma. Jeśli nie trzyma albo go nie ma, mogą być takie objawy jak piszesz. Ja miałem taki przypadek po zmianie oleju. Jak resztki oleju spłynęły do miski, to sucha pompa za żadne skarby nie chciała zassać nowego oleju. Dopiero po wykręceniu czujnika i zalaniu olejem od góry ciśnienie pojawiło się od razu. Czujnik masz raczej na pewno dobry, skoro silnik klekocze.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 324
- Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
- Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie
Posluchaj Jaco 80 bo to w sumie najważniejsze :idea: sprawdz czy masz odpowiedni filtr oleju :!: i czy jest w nim zawór.
Masz racje Jaco :idea: całkiem o tym zapomniałem :oops:
[ Dodano: 2010-11-03, 21:43 ]
Czarek 20 mysle ze problem nie powróci, syf który zostanie wyplukany zlatuje do miski,skąd wraz z olejem dzieki pompie zostanie wtłoczony do filtra(i tam zostanie).
gdyby nawet zaczeły sie tłuc popychacze :idea: ,a i tak tłuka sie jesli niema oleju po rozruchu,to uważam to za mniejsze zło(wymaina popychaczy 2-ie godziny w benzyniaku i koszt 200zl) uszkodzona panewka i wał (duzo dużo wiecej roboty i kasy)
Masz racje Jaco :idea: całkiem o tym zapomniałem :oops:
[ Dodano: 2010-11-03, 21:43 ]
Czarek 20 mysle ze problem nie powróci, syf który zostanie wyplukany zlatuje do miski,skąd wraz z olejem dzieki pompie zostanie wtłoczony do filtra(i tam zostanie).
gdyby nawet zaczeły sie tłuc popychacze :idea: ,a i tak tłuka sie jesli niema oleju po rozruchu,to uważam to za mniejsze zło(wymaina popychaczy 2-ie godziny w benzyniaku i koszt 200zl) uszkodzona panewka i wał (duzo dużo wiecej roboty i kasy)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 29 lip 2010, 21:05
ok dziekuje, czyli rozumiem ze mam mieć filt Z ZAWOREM, jesli nie to mam taki kupić, tylko teraz mam pytanie: zalozmy ze mam z filtrem to jak sprawdzic "czy zawór w filtrze oleju trzyma" ?? Tak czy siak bede zmienial olej i filtr ale z czystej ciekawosci. Nigdy nie wglebialem sie w tematyke ukladu smarowania, czyli min. filtrow, wiec wiedze mam uboga.. Jeszcze takie pytanie: jaki polecacie filtr z zaworem ? Ktos ma cos sprawdzonego ?jaco80 pisze:A ja bym sprawdził czy zawór w filtrze oleju trzyma. Jeśli nie trzyma albo go nie ma, mogą być takie objawy jak piszesz..