[80 b4 all] Przełącznik podgrzewania szyby/lusterek
[80 b4 all] Przełącznik podgrzewania szyby/lusterek
Mam pytanie, posiadam elektryczne i podgrzewane lustra oraz podgrzewacz płynu chłodniczego do którego sam zrezałem instalacje z przekaźnikiem i przełącznikiem- sterowany manualnie czyli wtedy kiedy ja chce. Moje pytanie jest takie czy zamiast oddzielnego przełącznika który podaje prąd na przekaźnik do podgrzewacza mógłbym użyć przełącznika od lusterek??? Moja opcja wygląda tak: odpiął bym wsuwkę przy tylnej szybie bo podgrzewanie jej dla mnie jest zbędne a zostawiłbym tylko lusterka i wraz z lusterkami wpiąłbym sterowanie podgrzewacza, czyli w jednym zdaniu przy włączeniu na konsoli podgrzewania lusterek załączałby sie odrazu podgrzewacz. Jest taka opcja???
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Powinno się spokojnie dać zrobić coś takiego. Tylko dobrze by było podłączyć to przez przekaźnik tak aby nie obciążać włącznika podgrzewania.
Albo kup na szrocie jakikolwiek przycisk i wrzuć w wolne miejscu nad radiem (jeśli masz jakieś).
Albo zrób tak jak był włączany oryginalnie w 1Z gdy temperatura płynu chłodniczego jest niska.
Albo kup na szrocie jakikolwiek przycisk i wrzuć w wolne miejscu nad radiem (jeśli masz jakieś).
Albo zrób tak jak był włączany oryginalnie w 1Z gdy temperatura płynu chłodniczego jest niska.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 324
- Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
- Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie
Artur potrzebujesz tylko prąd do sterowania przekażnikiem podgrzewacza :!: ,wiec nic nieodpinaj od włacznika ogrzewania szyby i lusterek :idea:
Zamiast sciagać wsuwkę kabla ogrzewania szyby :!: podepnij sie pod nia kablem który steruje przekażnikiem podgrzewacza :idea:
I z niczego nie bedziesz musiał rezygnować <ok>
Sterowanie przekażnikiem bierze za malo prądu aby uszkodzić włacznik ogrzewania szyby i lusterek <ok> Pozdrawiam
Zamiast sciagać wsuwkę kabla ogrzewania szyby :!: podepnij sie pod nia kablem który steruje przekażnikiem podgrzewacza :idea:
I z niczego nie bedziesz musiał rezygnować <ok>
Sterowanie przekażnikiem bierze za malo prądu aby uszkodzić włacznik ogrzewania szyby i lusterek <ok> Pozdrawiam
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
a ja bym skolei pomyslal o jakim automacie z termistorem, jesli juz cos, bo im wiecej tych przyciskow do wlaczania, tym gorzej to ogarnac, na poczatku bedziesz sie cieszyl ale z czasem zacznie cie to wkurzac ze musisz cos tam jeszcze wcisnac,
a jesli juz sie upierasz ze chesz to wlaczac, winny uklad, a nawet z tylna szyba jednoczesnie to zobacz jak obroty spadaja jak sie ja zalaczy, jakie to obciazenie dla silnika, ogrzewanie tylniej szyby to moze trzy razy w zyciu wlaczylem bo jakos nie chce mi zamarznac ani zaparowac
mam pytanie, po co zrobiles ten uklad do podgrzewania plynu chlodniczego, nie chce zapalac, czy co?
a jesli juz sie upierasz ze chesz to wlaczac, winny uklad, a nawet z tylna szyba jednoczesnie to zobacz jak obroty spadaja jak sie ja zalaczy, jakie to obciazenie dla silnika, ogrzewanie tylniej szyby to moze trzy razy w zyciu wlaczylem bo jakos nie chce mi zamarznac ani zaparowac
mam pytanie, po co zrobiles ten uklad do podgrzewania plynu chlodniczego, nie chce zapalac, czy co?
w podgrzewaczu są 3 świece żarowe podgrzewające płyn ja mam podłączone tylko 2 i dobrze wiem jakie to jest obciążenie ale w tym wypadku wszystko jest na moja korzyść. poprzez włączenie za jednym zamachem ogrzewania szyby i lusterek wraz z podgrzewaczem obciążenie byłoby jeszcze większe dlatego chciałbym tylną szybę odłączyć zupełnie bo jest mi ona zbędna- jeżdżę na lusterka a poza tym i tak jest przyciemniona.
podgrzewacz jest zamontowany w celu szybszego łapania temperatury przez silnik. mój zetor bardzo dużo czasu potrzebował żeby sie zagrzać i aby dmuchał z nawiewu gorącym powietrzem. po zamontowaniu podgrzewacza odpalam auto przejeżdżam okolo 5 km i mam saune w środku. na palenie zimą nie ma to żadnego wpływu gdyz wszystko jest uruchamiane dopiero jak pochodzi z minutę może 2 (gdy świece przestaną dogrzewać silnik) ja na początku byłem do tego sceptycznie nastawiony ale teraz nie żałuję.
podgrzewacz jest zamontowany w celu szybszego łapania temperatury przez silnik. mój zetor bardzo dużo czasu potrzebował żeby sie zagrzać i aby dmuchał z nawiewu gorącym powietrzem. po zamontowaniu podgrzewacza odpalam auto przejeżdżam okolo 5 km i mam saune w środku. na palenie zimą nie ma to żadnego wpływu gdyz wszystko jest uruchamiane dopiero jak pochodzi z minutę może 2 (gdy świece przestaną dogrzewać silnik) ja na początku byłem do tego sceptycznie nastawiony ale teraz nie żałuję.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
co ciekawe ze ja rowniez mam saune po 5km z lodowateggo wczesniej silnika, moze mam ten podgrzewacz a nawet o tym niewiem, tzn slyszalem ze w a4 sazupens pisze:przejeżdżam okolo 5 km i mam saune w środku
widze ze sie tym nie przejmujesz ze bedziesz mial dodatkowy guzik ktory bedziesz musial zalaczac a potem wylaczac
widzę ze masz auto z 1992 roku a z tego co się orientuje seryjnie były montowane od roku 94 znajduje się na węzu wychodzącym z nagrzewnicy, rura z 3 wkręconymi świecami, widać po otwarciu maski. ja podgrzewacza nie miałem a po 5 km to wskazówka zaczynała mi się delikatnie podnosić a do gorącego powietrza było daleko. pompa wody wymieniona termostat też, wcześniej sprawdzony w garnku, nagrzewnica wymieniona. coś mi się kolego nie chce wierzyć że odpalając auto rano przy temperaturze powiedzmy bliskiej 0 po przejechaniu 5 km masz saune w środku nie mając podgrzewacza. trochę mnie to dziwi bo trochę w tym temacie działałem, no chyba że te 5 km to jest wbita dwójka i cały czas przynajmniej 4 tys na obrotku. No ale nie mówię że tak nie masz być może mój samochód jest wyjątkiem
a dodatkowy przełącznik w niczym mi nie przeszkadza jest ładnie ukryty w półce pod nogami kierowcy a o włączeniu podgrzewacza informuje mnie dioda pięknie wkomponowana między lewarkiem biegów a ręcznym, przełącznika używam najczęściej rano gdy samochód jest wychłodzony. wychodzę z założenia że wszystko to co robię ma przede wszystkim poprawnie działać i być funkcjonalne.
a dodatkowy przełącznik w niczym mi nie przeszkadza jest ładnie ukryty w półce pod nogami kierowcy a o włączeniu podgrzewacza informuje mnie dioda pięknie wkomponowana między lewarkiem biegów a ręcznym, przełącznika używam najczęściej rano gdy samochód jest wychłodzony. wychodzę z założenia że wszystko to co robię ma przede wszystkim poprawnie działać i być funkcjonalne.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
do roboty mam 10km i tez wskazowka nawet mi nie dochodzi do 80, rano mialem tak zimna kierwownice ze strach ja trzymac a juz cieple to mialem po 2km jazdy okolo 50 na 3 biegu, nigdy nie ruszam jak sie swiece zagrzewaja tylko jeszcze mi auto chodzi 20 do 30 sek,
nigdy nie uzywalem wody do chlodnicy, tylko plyn, wlasnie pucowalem auto i nic takiego jak podgrzewacz u siebie nie zanlazlem, jutro sie jeszcze raz dokladnie przyjrze
moze nie masz dobrze odpowietrzonego ukladu chlodniczego, ja za kazdym razem odpowietrzam uklad, mialem tez kilka wyciekow a tym samym powietrze wtych miejscach wchodzilo do ukladu, od niewiem jak dawna nie dolalem ani kropli plynu chlodniczego
nigdy nie uzywalem wody do chlodnicy, tylko plyn, wlasnie pucowalem auto i nic takiego jak podgrzewacz u siebie nie zanlazlem, jutro sie jeszcze raz dokladnie przyjrze
moze nie masz dobrze odpowietrzonego ukladu chlodniczego, ja za kazdym razem odpowietrzam uklad, mialem tez kilka wyciekow a tym samym powietrze wtych miejscach wchodzilo do ukladu, od niewiem jak dawna nie dolalem ani kropli plynu chlodniczego
https://audi80.pl/19tdi-1z-podgrzewa ... &start=180
wyżej masz link wraz ze zdjęciami jak i gdzie jest ten podgrzewacz. ja również nie jeżdżę na wodzie tylko na płynie a napisałem tak żeby było krócej. Skoro grzeje Ci się tak szybko autko to tylko pozazdrościć.
wyżej masz link wraz ze zdjęciami jak i gdzie jest ten podgrzewacz. ja również nie jeżdżę na wodzie tylko na płynie a napisałem tak żeby było krócej. Skoro grzeje Ci się tak szybko autko to tylko pozazdrościć.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
kolego ale ja nie narzekam na to że mi się długo grzeje bo grzeje się normalnie jak u większości. Układ chłodzenia nie jest zapowietrzony, takie rzeczy sprawdza i usuwa się w pierwszej kolejności.
Temat zszedł trochę na inny kierunek. Myślę że już się wszystkiego dowiedziałem co potrzebuje więc prosze moderatora o zamknięcie tematu.
Temat zszedł trochę na inny kierunek. Myślę że już się wszystkiego dowiedziałem co potrzebuje więc prosze moderatora o zamknięcie tematu.