[80 b4 2.0 ABT] problem z odpalaniem na benzynie gdy cieply
[80 b4 2.0 ABT] problem z odpalaniem na benzynie gdy cieply
Mam problem z odpalaniem samochodu na benzynie.
Gdy jest zimny odpala super po przełączeniu na LPG auto tez super pracuje. Po przejechaniu dluższej trasy np. 150 km na LPG i zgaszeniu silnika i próbie ponownego uruchomienia na benzynie pojawia się problem silnik dławi się i gaśnie. Nawet gdy auto ostygnie problem z odpaleniem na benzynie nie znika. Dopiero po zresetowaniu (zrzucenie klemy) wszystko wraca do normy. Robiąc krótkie trasy 10-15 km ten problem nie występuje. Co może być przyczyną że moje audi tak sie zachowuje?
Ciągłe zrzucanie klemy jest kłopotliwe i wkurzające...
Mechanik sprawdzał mi sondę i nie jest z nią źle.
Gdy jest zimny odpala super po przełączeniu na LPG auto tez super pracuje. Po przejechaniu dluższej trasy np. 150 km na LPG i zgaszeniu silnika i próbie ponownego uruchomienia na benzynie pojawia się problem silnik dławi się i gaśnie. Nawet gdy auto ostygnie problem z odpaleniem na benzynie nie znika. Dopiero po zresetowaniu (zrzucenie klemy) wszystko wraca do normy. Robiąc krótkie trasy 10-15 km ten problem nie występuje. Co może być przyczyną że moje audi tak sie zachowuje?
Ciągłe zrzucanie klemy jest kłopotliwe i wkurzające...
Mechanik sprawdzał mi sondę i nie jest z nią źle.
Ostatnio zmieniony 11 gru 2010, 12:09 przez edi791, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Albo dać emulator sondy lambda i ustawić emulację na masa albo jeszcze taniej przekaźnik który będzie przełączał sygnał z sondy do masy.edi791 pisze:że mam słaby reset komputera powiedział że wystarczy założyć jakiś przekaźnik który będzie samoczynnie resetował komputer po zgaszeniu silnika
Poczytaj tutaj: https://audi80.pl/b4-abt-lpg-emulato ... t41152.htm
Przy resetowaniu może więcej spalać benzyny na rozgrzanie przed przełączaniem na LPG. A gdy nie będzie docierał sygnał z sondy gdy silnik pracuje na gazie to sterownik silnika będzie się uczył tylko przy jeździe na benzynie.
Ostatnio zmieniony 03 lis 2010, 22:42 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Sam przełącznik wyłączający sondę lambda nie załatwi sprawy bo komputer nie otrzymując żadnego sygnału z sondy też odczytuje to jako uszkodzenie i z czasem problem znowu się pojawi. Najlepiej założyć dodatkowy komputer typowo do instalacji II generacji który będzie sygnał z sondy emulował i poprawny podawał do komputera samochodu. Po takim zabiegu można być już spokojnym o odpalanie na PB w każdych warunkach. ABT właściwie unieruchomić natychmiast może tylko uszkodzenie czujnika Halla natomiast inne usterki jak sonda lambda z początku poza wyższym spalaniem (poza I i II generacja instalacji LPG) dopiero po pewnym czasie zapychają pamieć komputera błędami i uniemożliwiają dalszą jazdę lub tak jak u Ciebie odpalenie samochodu. Popraw tagi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ale i tak taki emulator trzeba ustawić na masa albo odłączona a to można zrobić taniej na przekaźniku.slowik_88 pisze:Najlepiej założyć dodatkowy komputer typowo do instalacji II generacji który będzie sygnał z sondy emulował i poprawny podawał do komputera samochodu.
A ustawienie emulatora na emulację sygnału z sondy lambda (sinusoida 0-1V) też będzie psuć adaptację benzyny i także będzie się pojawiać błąd.
I nie trzeba wkładać komputera do II generacji aby mieć emulator, można kupić samodzielne emulatory sondy lambda, które w przypadku ABT należałby stosować też przy I generacji.