Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

ODPOWIEDZ
UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 08 wrz 2010, 22:34

trochę cierpliwości, to staruszek bosch a nie ferrari i strasznie długo myśli zanim zaskoczy

luki1987ddz27HK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 09 wrz 2010, 22:42
Lokalizacja: Dzierżoniów/Wrocław

Post autor: luki1987ddz27HK » 23 wrz 2010, 13:40

KOLEDZY MAM PYTANIE
JAKIE WPISAĆ WARTOŚCI W VAGU W ADAPTACJACH ŻEBY ZMIENIĆ PRĘDKOŚĆ JAŁOWĄ SILNIKA Z 840 OBR/MIN DO 903 OBR/MIN?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 24 wrz 2010, 07:38

Login: 12233 a poza tym to Nie Pisz Wielkimi Literami :!: :!: i używaj opcji <szukaj> bo <bylo> na forum

Awatar użytkownika
gonzoli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 09 lut 2007, 00:50
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: gonzoli » 14 paź 2010, 00:30

Witam szanownych Kolegów,
windows 7 i problemy... mianowicie po uzbrojeniu się w przejściówkę rs232-usb podpiąłem się szczęśliwie do laptopa i tutaj zonk pod windows 7 nie działa VC 311-2 lub 409 (przynajmniej nie potrafię uruchomić). Znalazłem taką wersję VC alpha 0.81 i alleluja zadziałała, tyle że: nie ma tdi timing!!! oraz vagscope i jeszcze nie mogę zapisać logów (nie można utworzyć pliku), dodam, że po rozpakowaniu zmieniłem właściwości z "tylko do odczytu".

Jeśli ktoś z Kolegów zna rozwiązanie problemu, to bardzo proszę o informację.
Czy da się (jak) uruchomić VC311 lub 409?
Jak zapisać logi z VC alpha 0.81?

Odpada tryb xp (windows 7 home premium).

pozdrawiam

[ Dodano: 2010-10-19, 02:12 ]
Nikt nie wie??

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 24 paź 2010, 19:44

Witam

proszę o przejrzenie logów
Log (0 - 001,010,011)

Problem polega na tym, ze podczas dynamicznego przyspieszania (nie koniecznie z gazem w podłodze) w okolicach 2500 obr dostaje lekkiego przymuła, po czym dojdzie do 3000 jest kop do przodu.

Ten przymuł nie występuje za każdym razem. na tym logu jest kilka przyspieszeń. Podpowiem, że podczas pierwszego przyspieszania było wszystko ok.

W aucie wtryski 216 + program dawka ok 2,8

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 25 paź 2010, 10:43

logi do bani, zaloguj pojedynczo grupy a nie wszystko na raz, poza tym zamiast grupy 010 daj 003, czyli oddzielnie 001, 003, 011

a z tego co "ledwo" widać z tych logów to mogę powiedzieć że jest gdzieś dziura, czyli albo wężyk między ECU a IC lub dziura w dolocie <ok>

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 25 paź 2010, 17:34

UKI_XX pisze:logi do bani, zaloguj pojedynczo grupy a nie wszystko na raz, poza tym zamiast grupy 010 daj 003, czyli oddzielnie 001, 003, 011

a z tego co "ledwo" widać z tych logów to mogę powiedzieć że jest gdzieś dziura, czyli albo wężyk między ECU a IC lub dziura w dolocie <ok>
Dzięki UKI_XX. Też stawiam na dolot. Ale dla pewności wieczorem jak będzie mniejszy ruch zrobię te 3 logi. Jednak nie wiem czy uda się każdy osobno, dlatego ze 3 razy jest dobrze a raz zle :P a nie mam nikogo do pomocy zeby klikał :roll:

pozdro

EDIT

Są logi..... z kilku przejazdów. Lepsze od tamtych ale nie doskonałe i jeszcze zatrzymała mnie Policja....

Log (0 - 003,011,008,003,011,008,003,011,008,003,011,008,003,011,008,003,011,008,003,011,008)


jestem zły bo na tyle przejazdów ten efekt nie był taki wyraźny jak zwykle :-?

EDIT 2

Problemem okazał się źle podłączony N75... czzerwony przewód zamieniony z niebieskim :shock:

rr2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 22 paź 2010, 14:44

Post autor: rr2 » 27 paź 2010, 23:25

Koledzy takie pytanie bo już zgłupiałem w Audi Cabrio 1999 rok TDI 1.9 jakie jest złącze diagnostyczne ???? OBDII czy stare OBD I jak we wszystkich 80 -kach

igor90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 25 gru 2009, 23:14

Post autor: igor90 » 28 paź 2010, 18:19

1z 1,9 tdi z '95 roku jest na przepływce Pierburga czy Boscha?

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 28 paź 2010, 18:48

zapewne obd 1 wystarczy zerknac w skrzynke bezpiecznikow i powinny byc dwa male wtyki bialy i czarny, z tego co pamietam starsze mialy w innym miejscu i na szeroki wtyk

igor90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 25 gru 2009, 23:14

Post autor: igor90 » 29 paź 2010, 15:45

dobra doszedlem ze to Pierburg. Powiedzcie mi tylko jak sie uporac z takim problemem:
zrobiłem Loga dla grupy statycznej, zamknalem Vaga i teraz chcialem przekonwertowac ten pliczek programem CSVConv. Uruchamiam ten konwerter otwiera się folder C:\Program Files\VAG-COM\Logs, czyli ten w ktorym zapisalem loga i niby moge przekonwertowac ten plik (wyswietla sie komunikat ze "6ileśtambytes zostalo przekonwertowane"). Wchodze więc do folderu Logs, jednak tego pliku ani tego, który zapisałem tam nie ma. Uruchamiam więc CSVConv i wybieram plik ktory chce przekonwertowac i są oba. Więc jak to możliwe że są jak ich nie ma. Niby z CSVConv mogę otworzyć jako plik Excelowy, jednak kiedy próbuje to zrobić wyświetla się komunikat, że znalezienie pliku jest niemożliwe. I teraz sie zastanawiam czy logi można przekonwertować jedynie przy uruchomionym Vagu?

Dodam tylko że wyświetlanie ukrytych plików mam włączone, a w opcjach zabezpiecznia mam nadaną pełną kontrolę.

:?: :?: :?:

[ Dodano: 2010-11-01, 13:02 ]
ok powoli rozgryzam wszystko :)

Gdyby mógł ktoś zerknąć na logi i powiedzieć, czy mniej wiecej wszystko gra, czy moze cos jest do poprawy :)


Próba Statyczna
Grupy: 000,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/tadeo90_27042.html
Grupy: 004,007,013 - http://vaglog.rtnet.pl/tadeo90_27039.html
Basic settings
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/tadeo90_27043.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tadeo90_27036.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/tadeo90_27040.html

Próba Dynamiczna
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/tadeo90_27037.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tadeo90_27035.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/tadeo90_27033.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/tadeo90_27034.html
Grupy: 010,001 - http://vaglog.rtnet.pl/tadeo90_27044.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/tadeo90_27038.html

No i pytanie co do błędów - czy można to spróbować wykasować, czy raczej znalezc przyczyny i wtedy probowac?
2 Faults Found:
01117 - Generator Terminal DF Load Signal
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
Pozdrawiam :-)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 02 lis 2010, 17:42

igor90, generalnie to kąt wtrysku przydałoby się ustawić na ok 50-55 (masz teraz 29-30), dawka paliwa trochę mała bo jest ok 4.6mg/R a przydałoby się ok 2.8mg/R (mam nadzieję że światła, nawiewy, radio, klima, itp. były wyłączone)

błędy skasuj, ten 01117 to coś przy alternatorze (jak dobrze ładuje to można olać) a ten drugi czyli 00553 to pewnie ktoś kiedyś odłączył przepływomierz i stąd się pojawił, jak po wykasowaniu nie wróci to nie ma czym się martwić <ok>

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 02 lis 2010, 17:52

kąt wtrysku do poprawy korekcja na wtryskach ok termostat ok filtr powietrza kiedy zmieniałeś

igor90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 25 gru 2009, 23:14

Post autor: igor90 » 03 lis 2010, 22:55

jakoś w najbliższym czasie będzie do wymiany ten filterek (już zakupiony jest)

ogólnie to dzięki, mam jeszcze tylko jedno pytanie: czy kąt wtrysku można ustawić na uruchomionym silniku, czy może koniecznie muszę go wyłączać przy każdej próbie?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 04 lis 2010, 08:29

musisz wyłączyć i odpalać

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl