jeszcze jak bys mogl podrzucic ten link szukajka na slowo czujnik otwarcia przepustnicy nie reagujemarbaj pisze:Według opisu podesłanego przez kol. "Aldi" moje przypuszczenia się potwierdziły, że przy niezałączonym dolnym styku w ogóle nie działa system wolnych obrotów. Opis jest wręcz książkowy jak sobie poradzisz to napisz. Powodzenia przy regulacji.
[80 B3 2.0E]ciąg dalszy problemów
- mariusz_Poland
- Forum Audi 80
- Posty: 48
- Rejestracja: 03 paź 2007, 14:09
- Lokalizacja: Żory
aldi pisze i podaje link do opisu.
Taki sam układ jest w NG jak i w 3A
Kod: Zaznacz cały
W poradniku Korenela na 4 stronie jest obrazek tych styków z NG i opis jak sprawdzić czy działają.
http://a6klub.pl/pliki//w...mechaniczny.doc
Ostatnio zmieniony 04 lis 2010, 12:06 przez marbaj, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
O ten link Ci chodzi: http://a6klub.pl/pliki//www.centrum.aud ... niczny.doc :?:
Jeszcze możesz spróbować bez regulacji przepustnicy oraz czujnika, tylko zdjąć kostkę i złączyć w niej środkowy najpierw z jednym skrajnym a później drugim (metoda ma chybił trafił bo jedno połączenie jest od tego górnego czujnika) na odpalonym silniku.
W ten sposób zasymulujesz sygnał z czujnika przepustnicy i powinny zmienić się obroty (jeśli odpalisz z odłączoną kostką).
Jeszcze możesz spróbować bez regulacji przepustnicy oraz czujnika, tylko zdjąć kostkę i złączyć w niej środkowy najpierw z jednym skrajnym a później drugim (metoda ma chybił trafił bo jedno połączenie jest od tego górnego czujnika) na odpalonym silniku.
W ten sposób zasymulujesz sygnał z czujnika przepustnicy i powinny zmienić się obroty (jeśli odpalisz z odłączoną kostką).
- mariusz_Poland
- Forum Audi 80
- Posty: 48
- Rejestracja: 03 paź 2007, 14:09
- Lokalizacja: Żory
ok dzięki idę grzebać napisze później co i jak
wróciłem sprawa ma się następująco patrząc na wtyczke od przody stalowe zabezpieczenie na górze to tak
środkowy i prawy pin obroty spadają z 2200 do 1800
środkowy i lewy obroty 1100 ale jak pisałem wcześniej paliwo jest dawkowane wstrzyknięciami ,nie można wtedy dodać gazu wygląda to tak jakby paliwa nie dostawała
nie podoba mi się to po podłożeniu cienkiego papierka pod ten dolny stycznik i odpaleniu silnika właśnie pracuje z tymi przerwami tak samo jak po zwarciu środkowego i lewego pinu już nie kumam o co chodzi :cry: śrubki regulacyjnej nie mogę ruszyć zapieczona i w dodatku wtrysk rozruchowy jest w idiotycznym miejscu na wprost owej śrubki śrubokręt chyba niemiecki muszę mieć
pomierzyłem tą kostkę miernikiem na 1i2 konfiguracji jest prąd przy załączonym zapłonie
A według opisu ma być tak (Zdejmujemy wtyczkę przy przepustnicy i miernikiem sprawdzamy. Jeżeli przepustnica jest całkowicie puszczona i opiera się na śrubce ograniczającej, (przy wyłączonym silniku) środkowy i prawy pin powinny przewodzić prąd.)
wróciłem sprawa ma się następująco patrząc na wtyczke od przody stalowe zabezpieczenie na górze to tak
środkowy i prawy pin obroty spadają z 2200 do 1800
środkowy i lewy obroty 1100 ale jak pisałem wcześniej paliwo jest dawkowane wstrzyknięciami ,nie można wtedy dodać gazu wygląda to tak jakby paliwa nie dostawała
nie podoba mi się to po podłożeniu cienkiego papierka pod ten dolny stycznik i odpaleniu silnika właśnie pracuje z tymi przerwami tak samo jak po zwarciu środkowego i lewego pinu już nie kumam o co chodzi :cry: śrubki regulacyjnej nie mogę ruszyć zapieczona i w dodatku wtrysk rozruchowy jest w idiotycznym miejscu na wprost owej śrubki śrubokręt chyba niemiecki muszę mieć
pomierzyłem tą kostkę miernikiem na 1i2 konfiguracji jest prąd przy załączonym zapłonie
A według opisu ma być tak (Zdejmujemy wtyczkę przy przepustnicy i miernikiem sprawdzamy. Jeżeli przepustnica jest całkowicie puszczona i opiera się na śrubce ograniczającej, (przy wyłączonym silniku) środkowy i prawy pin powinny przewodzić prąd.)
Czytaj ze zrozumieniem. Styczniki to są zwykłe wyłączniki, tak więc w kostce będzie cały czas prąd a styki po prostu go przerywają w zależności od położenia.
Opis dotyczy gniazda po zdjęci wtyczki i jest prawidłowy.
Dziwi mnie to jak piszesz "paliwo jest dawkowane wstrzyknięciami" zobacz po kablach z którego stycznika idzie wtedy sygnał może od górnego odcięci i dlatego jest taki objaw.
Spróbuj podłożyć pod styk papierek a zdjąć wtyczkę od krokowca.
Kombinuj kolego i się nie poddawaj.
Kod: Zaznacz cały
(Zdejmujemy wtyczkę przy przepustnicy i miernikiem sprawdzamy. Jeżeli przepustnica jest całkowicie puszczona i opiera się na śrubce ograniczającej, (przy wyłączonym silniku) środkowy i prawy pin powinny przewodzić prąd.)
Dziwi mnie to jak piszesz "paliwo jest dawkowane wstrzyknięciami" zobacz po kablach z którego stycznika idzie wtedy sygnał może od górnego odcięci i dlatego jest taki objaw.
Spróbuj podłożyć pod styk papierek a zdjąć wtyczkę od krokowca.
Kombinuj kolego i się nie poddawaj.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Mi się nie podoba słowo "prąd", tam nie będzie prądu tylko trzeba sprawdzić opór elektryczny omomierzem. Tzn. ustawić miernik na pomiar 200Ω i sprawdzić czy pomiędzy środkowym i skrajnym pinem gniazda jest przejście (odczyt jak najbliższy zeru) po lekkim otwarciu przepustnicy opór powinien być nieskończony (zazwyczaj miernik gdy opór jest nieskończony wyświetla | z lewej strony wyświetlacza).mariusz_Poland pisze:pomierzyłem tą kostkę miernikiem na 1i2 konfiguracji jest prąd przy załączonym zapłonie
A według opisu ma być tak (Zdejmujemy wtyczkę przy przepustnicy i miernikiem sprawdzamy. Jeżeli przepustnica jest całkowicie puszczona i opiera się na śrubce ograniczającej, (przy wyłączonym silniku) środkowy i prawy pin powinny przewodzić prąd.)
Chyba że tak zrobiłeś tylko źle to nazwałeś.
- mariusz_Poland
- Forum Audi 80
- Posty: 48
- Rejestracja: 03 paź 2007, 14:09
- Lokalizacja: Żory
hehe znowu nie wiem czy dobrze mierzyłem wyciągnąłem wtyczkę z gniazda i na niej mierzyłem przy zapłonie na 1i2 konf było tam około 10,5v cykając stycznikami nic się wtedy nie działo mam mierzyć na gnieździe ?aldi pisze:Mi się nie podoba słowo "prąd", tam nie będzie prądu tylko trzeba sprawdzić opór elektryczny omomierzem. Tzn. ustawić miernik na pomiar 200Ω i sprawdzić czy pomiędzy środkowym i skrajnym pinem gniazda jest przejście (odczyt jak najbliższy zeru) po lekkim otwarciu przepustnicy opór powinien być nieskończony (zazwyczaj miernik gdy opór jest nieskończony wyświetla | z lewej strony wyświetlacza).mariusz_Poland pisze:pomierzyłem tą kostkę miernikiem na 1i2 konfiguracji jest prąd przy załączonym zapłonie
A według opisu ma być tak (Zdejmujemy wtyczkę przy przepustnicy i miernikiem sprawdzamy. Jeżeli przepustnica jest całkowicie puszczona i opiera się na śrubce ograniczającej, (przy wyłączonym silniku) środkowy i prawy pin powinny przewodzić prąd.)
Chyba że tak zrobiłeś tylko źle to nazwałeś.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak masz mierzyć w gnieździe (tej części która jest przykręcona do kolektora) bo wtyczka niema nic do rzeczy. I masz zmierzyć opór.mariusz_Poland pisze:hehe znowu nie wiem czy dobrze mierzyłem wyciągnąłem wtyczkę z gniazda i na niej mierzyłem przy zapłonie na 1i2 konf było tam około 10,5v cykając stycznikami nic się wtedy nie działo mam mierzyć na gnieździe ?aldi pisze:Mi się nie podoba słowo "prąd", tam nie będzie prądu tylko trzeba sprawdzić opór elektryczny omomierzem. Tzn. ustawić miernik na pomiar 200Ω i sprawdzić czy pomiędzy środkowym i skrajnym pinem gniazda jest przejście (odczyt jak najbliższy zeru) po lekkim otwarciu przepustnicy opór powinien być nieskończony (zazwyczaj miernik gdy opór jest nieskończony wyświetla | z lewej strony wyświetlacza).mariusz_Poland pisze:pomierzyłem tą kostkę miernikiem na 1i2 konfiguracji jest prąd przy załączonym zapłonie
A według opisu ma być tak (Zdejmujemy wtyczkę przy przepustnicy i miernikiem sprawdzamy. Jeżeli przepustnica jest całkowicie puszczona i opiera się na śrubce ograniczającej, (przy wyłączonym silniku) środkowy i prawy pin powinny przewodzić prąd.)
Chyba że tak zrobiłeś tylko źle to nazwałeś.
Kod: Zaznacz cały
Jeżeli przepustnica jest całkowicie puszczona i opiera się na śrubce ograniczającej, (przy wyłączonym silniku) środkowy i prawy pin powinny przewodzić prąd.)
Kod: Zaznacz cały
Tzn. ustawić miernik na pomiar 200Ω i sprawdzić czy pomiędzy środkowym i skrajnym pinem gniazda jest przejście (odczyt jak najbliższy zeru) po lekkim otwarciu przepustnicy opór powinien być nieskończony (zazwyczaj miernik gdy opór jest nieskończony wyświetla | z lewej strony wyświetlacza).
Kod: Zaznacz cały
Ustaw miernik w pozycji brzęczek i sprawdź przejście pomiędzy środkowym i prawym pinem powinno piszczeć jak jest przepustnica całkowicie puszczona
U mnie we wtyczce przy włączonym zapłonie też jest napięcie około 10V
- mariusz_Poland
- Forum Audi 80
- Posty: 48
- Rejestracja: 03 paź 2007, 14:09
- Lokalizacja: Żory
ciąg dalszy problemów [80 B3 3A]
a więc tak pomierzyłem gniazdo omomierzem i wynik taki :
na obydwu konfiguracjach na załączonym zapłonie przepustnica w stanie spoczynku wynik 1 .(mówiłeś,że im bliżej zera tym lepiej)
lewy pin i środek po ruszeniu przepustnicą wynik:5,31 ?
prawy pin i środek po ruszeniu przepustnicą 1. żadnej reakcji pomiędzy stanem spoczynkowym a pracą przepustnicy.
prawy pin i środek bez prądu nie mam brzęczka ale ustawiłem miernik na zwarcie elektrod był ruch na wyświetlaczu podłączyłem do pinów i nic
chłopaki napiszcie co wymyśliliście ja jadę w trasę tydzień przerwy )
[ Dodano: 2010-11-28, 11:28 ]
chłopaki ktoś coś wymyślił help :cry:
zastanawia mnie 1 rzecz przychodzę rano odpalam niuńkę i odpala bez problemu nie wchodzi na obroty ale odpala trzymam ją na nodze 2 min i hula po przełączeniu na gaz 1100 i jest ok obroty reguluję na silniczku krokowym a tak apropo co jest odpowiedzialne za przesył sygnału do silniczka krokowego bo tak myślę,że jak wymienię inny silniczek bez przeróbek oryginał obroty mam i na gazie i na PB 2200:(
[ Dodano: 2010-11-28, 11:29 ]
marbaj, cześć mam nowe przemyślenia ciąg dalszy problemów [80 B3 3A]
[ Dodano: 2010-12-02, 10:36 ]
chłopy poddaliście się?
na obydwu konfiguracjach na załączonym zapłonie przepustnica w stanie spoczynku wynik 1 .(mówiłeś,że im bliżej zera tym lepiej)
lewy pin i środek po ruszeniu przepustnicą wynik:5,31 ?
prawy pin i środek po ruszeniu przepustnicą 1. żadnej reakcji pomiędzy stanem spoczynkowym a pracą przepustnicy.
prawy pin i środek bez prądu nie mam brzęczka ale ustawiłem miernik na zwarcie elektrod był ruch na wyświetlaczu podłączyłem do pinów i nic
chłopaki napiszcie co wymyśliliście ja jadę w trasę tydzień przerwy )
[ Dodano: 2010-11-28, 11:28 ]
chłopaki ktoś coś wymyślił help :cry:
zastanawia mnie 1 rzecz przychodzę rano odpalam niuńkę i odpala bez problemu nie wchodzi na obroty ale odpala trzymam ją na nodze 2 min i hula po przełączeniu na gaz 1100 i jest ok obroty reguluję na silniczku krokowym a tak apropo co jest odpowiedzialne za przesył sygnału do silniczka krokowego bo tak myślę,że jak wymienię inny silniczek bez przeróbek oryginał obroty mam i na gazie i na PB 2200:(
[ Dodano: 2010-11-28, 11:29 ]
marbaj, cześć mam nowe przemyślenia ciąg dalszy problemów [80 B3 3A]
[ Dodano: 2010-12-02, 10:36 ]
chłopy poddaliście się?