[b4 2.2T 1B] Modyfikacje - Podniesienie mocy?
[b4 2.2T 1B] Modyfikacje - Podniesienie mocy?
Witam,
Na początku chciałbym się przywitać z forumowiczami.
Otóż dręczy mnie pewien problem, mam Audi Cabrio z 1993 z napędem na przednią oś, obecnie z wstawionym sercem jeśli coś komuś mówi 1B (występował w Audi 200) pytanie jak w nim podnieść moc przypominam, że to dość stary silnik na wtrysku mechanicznym. Czy wstawienie turbiny o oznaczeniu KKK24/7200 coś mi da? Teraz siedzi tam duża KKK26. Auto już w serii ma już 200KM i 285Nm jednak mi to już nie wystarczy. Poprzednio w aucie siedział silnik Vanos z mojej Beemki o zbliżonej mocy ok. 200KM. Jednak mimo, że wszystko o dziwo chodziło sprawnie i bezawaryjnie (ba skrzynia nawet precyzyjnie niż w Audiku ;P) to jednak brakowało mi tej turbiny trochę, i że nie "ciągnęło od dołu". No i poszedł pomysł z zamontowaniem silnika z 200-setki, tak się przedstawia lekko zarys tego Cabrio.
Co sądzicie podnosić moc w obecnym silniku? Na zagranicznych forach wyczytałem o tym silniku, że można go bezpiecznie do 220-250KM podkręcić. To na jakiś czas by mi wystarczylo podejrzewam. Może jednak zainwestować w silniki nowoczesne 3B/ABY np z Audi S4 (na allegro trochę tego jest). Tylko z kolei bez quattro z tym silnikiem to jest już trochę porażka jeśli chodzi o 230-280KM. Czy silnik 3B ma dużą "turbo dziurę"?, bo wyczytałem, że ciągnie już od niecałych 2 tys. obr, u mnie z kolei od 3000 tys.
Na przyszłe sugestie typu sprzedaż i kupno oryginalnego S2 odpowiedz brzmi negatywnie. Długo naszukałem się tego Cabrio i się w nim zakochalem prędzej wsadze tam silnik od Porsche niż zmienie całe auto:D Pozatym lubię dłubane auta no i moim zdaniem nie sztuką jest kupić już coś co w serii trudniej poprawic. Może jakieś inne sugestię dotyczące silnika na swap? Inne ciekawe pomysły co by tam wrzucić? Jestem otwarty na sugestię.
P.S. Silnik ADU jest nie do dostania:)
P.S. 2 Nie przeraża mnie ponad 200KM i FWD
Dziękuje za odpowiedzi.
Pozdrawiam Oskar.
---było---
'87 BMW E30 2.5
'91 Saab 9000 CD 2.3 TS
'92 Audi C4 2.8 Quattro
'88 Mercedes W124 300E
'92 BMW 325i 24v
---jest---
'93 Audi B4 Cabrio 2.2T 10v
'98 VW Passat B5 1.8T 20v
Na początku chciałbym się przywitać z forumowiczami.
Otóż dręczy mnie pewien problem, mam Audi Cabrio z 1993 z napędem na przednią oś, obecnie z wstawionym sercem jeśli coś komuś mówi 1B (występował w Audi 200) pytanie jak w nim podnieść moc przypominam, że to dość stary silnik na wtrysku mechanicznym. Czy wstawienie turbiny o oznaczeniu KKK24/7200 coś mi da? Teraz siedzi tam duża KKK26. Auto już w serii ma już 200KM i 285Nm jednak mi to już nie wystarczy. Poprzednio w aucie siedział silnik Vanos z mojej Beemki o zbliżonej mocy ok. 200KM. Jednak mimo, że wszystko o dziwo chodziło sprawnie i bezawaryjnie (ba skrzynia nawet precyzyjnie niż w Audiku ;P) to jednak brakowało mi tej turbiny trochę, i że nie "ciągnęło od dołu". No i poszedł pomysł z zamontowaniem silnika z 200-setki, tak się przedstawia lekko zarys tego Cabrio.
Co sądzicie podnosić moc w obecnym silniku? Na zagranicznych forach wyczytałem o tym silniku, że można go bezpiecznie do 220-250KM podkręcić. To na jakiś czas by mi wystarczylo podejrzewam. Może jednak zainwestować w silniki nowoczesne 3B/ABY np z Audi S4 (na allegro trochę tego jest). Tylko z kolei bez quattro z tym silnikiem to jest już trochę porażka jeśli chodzi o 230-280KM. Czy silnik 3B ma dużą "turbo dziurę"?, bo wyczytałem, że ciągnie już od niecałych 2 tys. obr, u mnie z kolei od 3000 tys.
Na przyszłe sugestie typu sprzedaż i kupno oryginalnego S2 odpowiedz brzmi negatywnie. Długo naszukałem się tego Cabrio i się w nim zakochalem prędzej wsadze tam silnik od Porsche niż zmienie całe auto:D Pozatym lubię dłubane auta no i moim zdaniem nie sztuką jest kupić już coś co w serii trudniej poprawic. Może jakieś inne sugestię dotyczące silnika na swap? Inne ciekawe pomysły co by tam wrzucić? Jestem otwarty na sugestię.
P.S. Silnik ADU jest nie do dostania:)
P.S. 2 Nie przeraża mnie ponad 200KM i FWD
Dziękuje za odpowiedzi.
Pozdrawiam Oskar.
---było---
'87 BMW E30 2.5
'91 Saab 9000 CD 2.3 TS
'92 Audi C4 2.8 Quattro
'88 Mercedes W124 300E
'92 BMW 325i 24v
---jest---
'93 Audi B4 Cabrio 2.2T 10v
'98 VW Passat B5 1.8T 20v
Ostatnio zmieniony 01 cze 2011, 16:27 przez Oskar34, łącznie zmieniany 1 raz.
Czesc Oskar <ok>
No fakt, twoj 1B to troche stara jednostaka ale tak jak mowisz da rade go zdlubac na troche ponad 200KM, turbine jak masz to laduj wieksza do tego jakis FMIC no i wtryski wydajniejsze(nie wiem co tam siedzi) po tym wszystkim trzeba by to wystroic i mysle ze by wystarczyo dla tego silnika.
Jesli masz w perspektywie czasu zmieniac silnik to jesli juz to pakuj ABY, 3B sobie daruj, ABY jest mocniejsza i bardziej przyjazna tunerom jednostka.
A moze 2.7BiT, tego w cabrio jeszcze nie wiedzialem a widze ze zdolny jestes <cieszy>
No fakt, twoj 1B to troche stara jednostaka ale tak jak mowisz da rade go zdlubac na troche ponad 200KM, turbine jak masz to laduj wieksza do tego jakis FMIC no i wtryski wydajniejsze(nie wiem co tam siedzi) po tym wszystkim trzeba by to wystroic i mysle ze by wystarczyo dla tego silnika.
Jesli masz w perspektywie czasu zmieniac silnik to jesli juz to pakuj ABY, 3B sobie daruj, ABY jest mocniejsza i bardziej przyjazna tunerom jednostka.
A moze 2.7BiT, tego w cabrio jeszcze nie wiedzialem a widze ze zdolny jestes <cieszy>
Być może masz rację to ten 230KM tak, chyba go po 1993 wprowadzili, podobno ma większy moment no i można go znaleść z 6 biegami:D
Co do turbo to chyba poszukam innej:) jak mi się znudzi lub wybuchnie mi silnik to może faktycznie całą jednostkę przemienie.
http://moto.allegro.pl/turbosprezarka-k ... 56096.html
Może ta będzie odpowiednia, KKK24/7200 ciężko znaleść.
Co do 2.7 biturbo
To...
ja słyszałem - nie widziałem na oczy o takiej konwersji 2.7bt w cabrio silnik jeszcze dodatkowo dłubnięty do 320KM. Jak znajdę filmik to wrzucę. Jednak ja napewno się nie skuszę na tą jednostkę czemu? Kuzyn ma w A6 C5 dokładnie taką samą - seria 250KM jak dobrze pamiętam, to auto mimo tylu koni ma problem, aby wyprzedzić moje. Być może A6 jest strasznie ciężkie nie wiem nie znam tego modelu dokładnie. Pozatym miał duże problemy właśnie z tym silnikiem auto zmienił na 165 konne 2.4 V6. Pozatym raczej w 80 zawsze będę wierny tym 5 garom, jakoś V6 mi tylko w RS4 pasuje:) Jakia epoka taki silnik. Z kolei RS2 nie widze z niczym innym jak z 5-cylindrami.
Dzięki za pomoc.
Oskar
---było---
'87 BMW E30 2.5
'91 Saab 9000 CD 2.3 TS
'92 Audi C4 2.8 Quattro
'88 Mercedes W124 300E
'92 BMW 325i 24v
---jest---
'93 Audi B4 Cabrio 2.2T 10v
'98 VW Passat B5 1.8T 20v
Co do turbo to chyba poszukam innej:) jak mi się znudzi lub wybuchnie mi silnik to może faktycznie całą jednostkę przemienie.
http://moto.allegro.pl/turbosprezarka-k ... 56096.html
Może ta będzie odpowiednia, KKK24/7200 ciężko znaleść.
Co do 2.7 biturbo
To...
ja słyszałem - nie widziałem na oczy o takiej konwersji 2.7bt w cabrio silnik jeszcze dodatkowo dłubnięty do 320KM. Jak znajdę filmik to wrzucę. Jednak ja napewno się nie skuszę na tą jednostkę czemu? Kuzyn ma w A6 C5 dokładnie taką samą - seria 250KM jak dobrze pamiętam, to auto mimo tylu koni ma problem, aby wyprzedzić moje. Być może A6 jest strasznie ciężkie nie wiem nie znam tego modelu dokładnie. Pozatym miał duże problemy właśnie z tym silnikiem auto zmienił na 165 konne 2.4 V6. Pozatym raczej w 80 zawsze będę wierny tym 5 garom, jakoś V6 mi tylko w RS4 pasuje:) Jakia epoka taki silnik. Z kolei RS2 nie widze z niczym innym jak z 5-cylindrami.
Dzięki za pomoc.
Oskar
---było---
'87 BMW E30 2.5
'91 Saab 9000 CD 2.3 TS
'92 Audi C4 2.8 Quattro
'88 Mercedes W124 300E
'92 BMW 325i 24v
---jest---
'93 Audi B4 Cabrio 2.2T 10v
'98 VW Passat B5 1.8T 20v
Nie slyszaem zeby kladli K04 do 2,2T no ale moze :roll:
Tu masz racje ze jakos V6 nie pasuje do epoki ale w budzie 80tki jedzie dobrze.
Chłopaki w czechach maja coupe quattro 2.7BiT <ok> http://hot-ride.cz/viewtopic.php?f=660&t=3
A6 C5 ciezkie sa to fakt :roll:
Tu masz racje ze jakos V6 nie pasuje do epoki ale w budzie 80tki jedzie dobrze.
Chłopaki w czechach maja coupe quattro 2.7BiT <ok> http://hot-ride.cz/viewtopic.php?f=660&t=3
A6 C5 ciezkie sa to fakt :roll:
Heheh wpadłem teraz na taki szalony pomysł, kumpel ma taki sprzęt ( ) i to to ma kompressor, a jakby tak mieć podwójne doładowanie tzn. kompressor i turbo;P
np. kompressor ciągnąłby od dołu a turbo poprawiło górę:)
P.S W sumie K04 są 2 i współpracują ze sobą może to za mała turbosprężarka by była.
Oskar
---było---
'87 BMW E30 2.5
'91 Saab 9000 CD 2.3 TS
'92 Audi C4 2.8 Quattro
'88 Mercedes W124 300E
'92 BMW 325i 24v
---jest---
'93 Audi B4 Cabrio 2.2T 10v
'98 VW Passat B5 1.8T 20v
np. kompressor ciągnąłby od dołu a turbo poprawiło górę:)
P.S W sumie K04 są 2 i współpracują ze sobą może to za mała turbosprężarka by była.
Oskar
---było---
'87 BMW E30 2.5
'91 Saab 9000 CD 2.3 TS
'92 Audi C4 2.8 Quattro
'88 Mercedes W124 300E
'92 BMW 325i 24v
---jest---
'93 Audi B4 Cabrio 2.2T 10v
'98 VW Passat B5 1.8T 20v
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Chyba na apmotorsport.pl ktos kiedys pokazywal taki projekt turbo kompresora w audi. Ogolnie to ciekawy technicznie pomysl i mysle ze ciekawie by to moglo jezdzic.
K04 kladzie sie do 1.8T, na w.w. forum popatrz sobie co klada do 2.2T, K24 napewno.
Ale zaraz jak teraz masz K26 to przeciez ona jest wieksza od K24 wiec po co zmieniac chcesz na mniejsza :?:
Co do tego silnika z bawarki to tez ciekaw jestem, dawaj foto :mrgreen:
K04 kladzie sie do 1.8T, na w.w. forum popatrz sobie co klada do 2.2T, K24 napewno.
Ale zaraz jak teraz masz K26 to przeciez ona jest wieksza od K24 wiec po co zmieniac chcesz na mniejsza :?:
Co do tego silnika z bawarki to tez ciekaw jestem, dawaj foto :mrgreen:
- DeS
- Audi 80 Klub
- Posty: 780
- Rejestracja: 04 paź 2007, 00:09
- Imię: Paweł
- Model: Audi A8
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Najprostszym rozwiązaniem w Twoim przypadku będzie delikatne podłubanie silnika, który masz obecnie, czyli 1B. Zakładając, że silnik jest zdrowy, a osprzęt działa tak jak należy, możesz pokusić się o zmianę oprogramowania sterownika, podniesienie doładowania. Dodatkiem do tego będzie przelotowy układ wydechowy. Myślę, że moc na poziomie 230 ps jest do osiągnięcia - może więcej, nie znam tak dobrze możliwości 10VT.
Późne wstawanie w Twoim przypadku spowodowane jest założeniem turbo K26.
W mojej opinii wkładanie czegoś mocnego i w dodatku ciężkiego do cabrioletu to robienie pomnika z samochodu. To nigdy nie będzie wyścigowy samochód i nie ma sensu szukanie w nim mocy na siłę.
Stąd moja propozycja jak wyżej.
Późne wstawanie w Twoim przypadku spowodowane jest założeniem turbo K26.
W mojej opinii wkładanie czegoś mocnego i w dodatku ciężkiego do cabrioletu to robienie pomnika z samochodu. To nigdy nie będzie wyścigowy samochód i nie ma sensu szukanie w nim mocy na siłę.
Stąd moja propozycja jak wyżej.
Wiesz myślałem żeby ktoś bardzo zorientowany rozpisał np modele Audi z Turbo i jakie dokładnie są to modele i firmy turbin i czy do Audików z tamtego okresu tylko firma KKK waliła turbiny??? Wiem że RS2 ma KKK24-7200 bo gdzieś wyczytałem.
P.S Dzwoniłem do pewnego kolesia dzisiaj i potwierdził co idzie zrobić w aucie, i że pokrywa się z tym co mówił kolega DeS (dzięki DeS:P), czyli:
- oprogramowania sterownika
- podniesienie ciśnienia doładowania
- zmienienie koła zamachowego
- wydech przelot 2'5" cala
- wymiana sprzęgła na S2
- hamulce od S2 już patrzałem (k...jakie ceny na allegro tłoczków;)
- podniesione cisnienie wastegatem + odpowiednia dawka paliwa, aby AFR sie zgadzał
mogą być kłopoty, bo mówił, że silniki na mechanicznym są bardzo kapryśne, i mało kto się podejmuje takich projektów, aby to dobrze wykonać.
- opony zmienić z przodu na kapeć 225/235. (bo auto jest na FWD) teraz widzimy minusy braku quattro;P
- ruszać z 2 hahahah, bo jedynki nie ma.
- Turbiny już nie ruszać (nie wymieniać na inny model)
- zawiechy nie ruszać, bo jest wymieniona na dość dobrą i powinna styknąć do tej mocy
- Nie montować LPG tak na marginesie (potwierdzenie że tego nie zrobię), bo inaczej kicha.
Rozwiewając jego dalsze zamysły i wątpliwości powiedziałem mu, że auto i tak jest tylko używane weekendowo i to tylko w lato. W zimie nie jeżdżę nim. To się ucieszył.
Rezultaty? Do 230KM spokojnie by mi to to podkręcił. Doładowanie wynosiło by gdzieś 0.9 bara. Do 250-280KM to już za dużo gratów trza było by wymieniać, nieopłacalny interes i dla silnika i dla portfela.
Nieszczęsna beemka
P.S Dzwoniłem do pewnego kolesia dzisiaj i potwierdził co idzie zrobić w aucie, i że pokrywa się z tym co mówił kolega DeS (dzięki DeS:P), czyli:
- oprogramowania sterownika
- podniesienie ciśnienia doładowania
- zmienienie koła zamachowego
- wydech przelot 2'5" cala
- wymiana sprzęgła na S2
- hamulce od S2 już patrzałem (k...jakie ceny na allegro tłoczków;)
- podniesione cisnienie wastegatem + odpowiednia dawka paliwa, aby AFR sie zgadzał
mogą być kłopoty, bo mówił, że silniki na mechanicznym są bardzo kapryśne, i mało kto się podejmuje takich projektów, aby to dobrze wykonać.
- opony zmienić z przodu na kapeć 225/235. (bo auto jest na FWD) teraz widzimy minusy braku quattro;P
- ruszać z 2 hahahah, bo jedynki nie ma.
- Turbiny już nie ruszać (nie wymieniać na inny model)
- zawiechy nie ruszać, bo jest wymieniona na dość dobrą i powinna styknąć do tej mocy
- Nie montować LPG tak na marginesie (potwierdzenie że tego nie zrobię), bo inaczej kicha.
Rozwiewając jego dalsze zamysły i wątpliwości powiedziałem mu, że auto i tak jest tylko używane weekendowo i to tylko w lato. W zimie nie jeżdżę nim. To się ucieszył.
Rezultaty? Do 230KM spokojnie by mi to to podkręcił. Doładowanie wynosiło by gdzieś 0.9 bara. Do 250-280KM to już za dużo gratów trza było by wymieniać, nieopłacalny interes i dla silnika i dla portfela.
Nieszczęsna beemka