Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 ABK] Modyfikacja - kompresor czy turbo ?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
homer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 392
Rejestracja: 29 mar 2007, 21:45
Lokalizacja: Sosnowiec Śląsk
Kontakt:

Post autor: homer » 06 kwie 2009, 22:12

dhseba pisze:
PawelG pisze: Założenie elektrycznego wentylatorka = ok300-400zł
Swap silnika 2.2t = ok 20000zł

Dziwne porównanie
nie no przesadziles z tymi 20 tys ale nie mowie ze to tyle samo wychodzi ale nie wmowisz mi ze jak wsadze wentylatorek to ze bedzi emi auto chodzilo jak 2.2T pozdro
dhseba, kolego watpie zeby ktos tutaj cokolwiek przesadzil ja swapowalem swoje seicento z 1,1 SPI na 1,4 16V z Punto II po FL z seryjnych 50 kuniow zrobilo mi sie 95 w seri do tego kolektor od VIGI 4-2-1 dolot węglarskiego i soft w kompie zmieniony przez światka i mam padlinke co robi setke w jakies 6-7 sec.(celuje w 100/110KM i jakies 140 /150 NM ale na hamowni jeszcze nie byłem wiec nie zapeszam...) zalezy ile mam uslizgu na kołach... nie wierzysz prosze bardzo najgorszy start... SPALONY zaówarz tylko ze start jest do 4 sekundy....a tu masz najczęstszy widok na światłach osob stojących za moim autem Pierwsza Ćwiara taaak frajdy mnóstwo ale do auta za 9 tys zł wsadziłem 14,500zl więc .... :roll:

boskijacek447
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 298
Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05

Post autor: boskijacek447 » 07 kwie 2009, 10:31

labek pisze:http://allegro.pl/item600821745_elektry ... _mocy.html

Możesz założyc tez cos takiego... Ale masz V6 i potrzebujesz po 1 na głowice... Troche drożej wyjdzie no ale trudno, takie już jest V6. Ale naprawde warto :!: od 15-20% przyrostu, chyba wystarczy co nie :?:

P.S Można coś podobnego wykrzesać z wiatraczków do kompa, tylko trzeba jakies mega mocne znaleźć.
Dobry pomysł i jesli mówicie ze faktycznie cos daje to warto załozyć, bo to jeden z tanszych modów jaki mozna zrobić w silniku wolnossącym, tylko jak wpakować dwa takie cuda do V-ki przeciez mam tylko jeden dolot który łączy filtr z przepustnica więc wystarczy chyba tylko jedna taka turbinka :?:

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 07 kwie 2009, 12:33

Do Vki musiałbys podłączyć najlepiej dwie, albo znaleźć coś wiekszego.

Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 23 kwie 2009, 21:20

Informacji najlepiej poszukac w madrych ksiazkach, tam sie dowiesz wszystkiego. Na forach z tego co zauwazylem znajdzie sie pare osob ktore jest w temacie, ale tak naprawde to moze jedna dwie posiada wiedze ktora moze sie okazac uzyteczna. Fachawa wiedze znajdziesz tylko w "madrych" ksiazkach.

Marcys_s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 23 maja 2007, 19:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marcys_s » 23 kwie 2009, 23:07

ale fachowa ksiazka powie ci tylko teoretyczne zasady dzialania i nie odpowie na twoje wszystkie pytania. W dodatku w ksiazkach pisza jezykiem czesto malo zrozumialym.
Z ksiazki sie nie dowiesz jaki konkretnie sprzet masz skompletowac i ew. z jakiego modelu wziasc graty. moim zdaniem lepiej zapytac sie kogos kto juz to przerabial, zawsze da ci podpowiedz, unikniesz wielu bledow itp

Chetnie kupie ksiazke o doladowaniu wolnossacego silnika ABK ;-)

Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 24 kwie 2009, 06:52


Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 24 kwie 2009, 11:59

Chcecie naprawde dowiedzieć się czegoś konkretnego przeczytajcie to:

Książka autorstwa Corky Bell-a "Maximum Boost", designing, testing and installing turbocharger systems.

Jak to mówią BIBLIA TUNINGU SILNIKÓW TURBODOŁADOWANYCH.

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 24 kwie 2009, 19:00

Jak to mówią BIBLIA TUNINGU SILNIKÓW TURBODOŁADOWANYCH.
Posiadasz taką? Jest w jezyku polski?

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 25 kwie 2009, 10:30

Osobiście nie posiadam. Frano chyba tylko w języku Englisz.

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 02 cze 2009, 18:57

Witam koledzy, tak może się włączę do dyskusji ponieważ sam mam abk i od niedawna po remoncie silnika używam taki kompresor. Powiem tak zamontowałem to na dorobionej przez siebie osłonie, włącznik umieściłem w środku. Jeśli chodzi o pracę silnika, cóż wiadomo to nie turbina, sam się ostatnio zastanawiam nad odprężeniem ABK uszczelką 2mm, ale chce również założyć wał i korbowody z G60, a dopiero później myśleć czy kompresor czy turbina (jakaś nieduża na początek). Natomiast wracając do e-turbo :

Obrazek

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/242 ... 4b62c.html

Na moim automacie, efekty są odczuwalne nawet jeśli mam włączoną funkcję SPORT na skrzyni biegów. Auto już od najmniejszych obrotów zyskuje na dynamice, niestety nie miałem okazji sprawdzić tego na hamowni, ale postaram się z własnej ciekawości. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 02 cze 2009, 22:54

Kolego a masz możliwość pomierzyć jakie ciśnienie daje na dolocie to urządzenie, przy maksymalnie otwartej przepustnicy (na pracującym silniku), i ile wtedy pobiera prądu.
Byłbym wdzięczny za te dane.

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 03 cze 2009, 19:41

Witam Cie, mogę sprawdzić jedynie pobór prądu, niestety ciśnienia nie mam czym sprawdzić:/ no chyba, że ma ktoś znajomego w Szczecinie co byłby w stanie to zrobić? Jak zmierzę to wrzucę fotkę...

[ Dodano: 2009-07-15, 15:36 ]
Sorry że tak długo mi to zajęło. Tak jak pisałem już wrzucam fotkę z podłączonym kompresorem (tzw. e-turbo) bezpośrednio do zasilania z aku.

Obrazek

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0f6 ... 80bb6.html

pozdrawiam

Martinez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 06 gru 2009, 22:47
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Martinez » 05 lis 2010, 22:49

Trochę odświeżę ten ciekawy temat.

2.5 Ampera.... ?Kolego 250 gdyby pokazał (nie ten miernik) to fakt było by E-turbo.
Tutaj masz taką małą fachową dyskusję:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1029117.html

To taki pierwszy link który znalazłem tak na szybko z wielu tematów na tym forum odnoszących się do tzw. E-turbo.

Owszem są sytemy elektrycznego doładowania,ale niestety-coś za coś. Bagażnik pełny akumulatorów+kable 200 amp i jakiś pięć alternatorów i jazda.... Hmmm

Był taki czołg Ferdynanda Porschego,spalinowo-elektryczny ,ale niestety... 1000 L BENZYNY na 100 km po drodze. Sprawność+straty na wielki minus... Ferdinand Elefant.

Te dmuchawki z Al...ro to nawet włosów na głowie nie podniosą (nie wspominając o tych..twardszych włosach niżej..)

Można zastosować dmuchawy spalinowe,ogrodnicze.... :shock: ale to takie sobie tam doświadczenie:



Sam robiłem doświadczena z silnikiem elektrycznym umieszczonym w dolocie (modelarskim 20000 rpm z wentylatorem do modeli samolotów odrzutowych) i powiem szczerze...lipa. Może mam placebo zanikłe <rotfl> .

Po wielu testach i przemyśleniach oraz spostrzeżeniach stwierdzam iż jedynym słusznym rozwiązaniem jet turbina gazowa (normalne Turbo)- bo cóż lepiej podnosi tak bardzo małą sprawność "wiekowego" silnika spalinowego.

Kombinuję na dzień dzisiejszy jakby bez przerabiania( dorabiania ) kolektora wsadzić soft turbo do ABK. Mam pomysł umieśćić turbawkę w miejscu katalizatora...
Pytanie do bardziej po,Turbowanych kolegów...zakręci???

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 05 lis 2010, 23:11

Kolego... ale turbo oddalone na taka odległosc od głowicy, spowoduje mega turbodziure. Bardziej widziałbym rozwiazanie na Turbo zaraz za zejsciem cylindrów na koncu portek oraz downpipe wchodzace włąsnie zamiast katalizatora.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 06 lis 2010, 06:33

Nie na darmo turbosprężarki montuje się jak najbliżej głowicy. Duża pojemność rur przed turbiną spowoduje długą zwłokę a spadek temperatury spalin zmniejszenie sprawności.
Co do dmuchawy do liści <lol> podział urządzeń dmuchających idzie tak: wentylator, dmuchawa, sprężarka. Jest to podział ze względu na przyrost ciśnienia. Dmuchawy to dają może 200kPa maksymalnie. Za mało na doładowanie silnika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl