Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2,0 8V]Wtrysk mechaniczny-wymiana.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
darioosh B3/B4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 20 kwie 2008, 00:19
Lokalizacja: warszawa

[B3 2,0 8V]Wtrysk mechaniczny-wymiana.

Post autor: darioosh B3/B4 » 05 lis 2010, 11:02

Witam. Używałem szukajki ale nie znalazłem rozwiązania mojego problemu.Mianowicie na benzynie mi szarpie (na gazie jest idealnie),rozmawiałem z mechanikiem i powiedział,że wtryski są do czyszczenia lub wymiany. Niestety mój błąd bo nie zapytałem czy wymienia się mieszalnik czy listwę wtryskową. I to jest moje pytanie:Co mam wymienić listwę czy mieszalnik? Czy dam radę zrobić to sam ?

Awatar użytkownika
ivaszko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 290
Rejestracja: 25 maja 2008, 00:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ivaszko » 05 lis 2010, 15:00

spróbuj wlać dodatek do benzyny taki do czyszczenia wtryskiwaczy miałem to samo i pomogło.

Awatar użytkownika
darioosh B3/B4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 20 kwie 2008, 00:19
Lokalizacja: warszawa

Post autor: darioosh B3/B4 » 06 lis 2010, 04:12

Wlewałem. Niestety bez zmian. :(

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 lis 2010, 11:06

Po pierwsze ABK nie jest mechanicznym wtrysku 2 litry w B3 to 3A lub AAD.

Może miałeś wystrzał gazu i trzeba poprostować tarcze spiętrzającą przepływomierza albo spróbować pokręcić śrubą regulacji składu mieszanki.
Sprawdź czy nie masz nieszczelności.

Awatar użytkownika
darioosh B3/B4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 20 kwie 2008, 00:19
Lokalizacja: warszawa

Post autor: darioosh B3/B4 » 06 lis 2010, 19:25

Silnik jest młodszy od samochodu i był kupiony przy wymianie przodu na B4. Co do strzału gazu to zrobiłem nim 50 tyś km i jeszcze ani razu mi nie strzelił (to jest sekwencja).

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 lis 2010, 19:32

Czyli blok masz z ABK ale mechaniczny wtrysk z B3? Do mechanicznego wtrysku nie da się założyć sekwencyjnego gazu.

A twój mechanik próbował regulować wtrysk? A dokładnie dawkę paliwo śrubką w rozdzielaczu :?:

Awatar użytkownika
darioosh B3/B4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 20 kwie 2008, 00:19
Lokalizacja: warszawa

Post autor: darioosh B3/B4 » 07 lis 2010, 00:52

Jeszcze nic nie było robione.Do mechanik chcę pojechać z konkretną usterką do naprawy. Chyba że dam radę sam wymienić lub wyregulować to co będzie trzeba.

Awatar użytkownika
reyna44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 25 paź 2010, 22:31
Lokalizacja: OSTRÓW MAZOWIECKA

Post autor: reyna44 » 07 lis 2010, 02:44

Ja robię tak (trochę nie konwencjonalnie); obwodnica i na lpg 150km/h i przełączam na benzynę za jakimś czwartym razem puszcza i dalej jadę na samiutkiej benzynie. Po jakichś 500-600 km czynność powtarzam i jest ok.

Matek 22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 06 lis 2010, 21:23
Lokalizacja: K-Kozle
Kontakt:

Post autor: Matek 22 » 07 lis 2010, 03:50

WITAM
mam taki problem a moze to jest normalne w audikach 80 bardzo szybko podnosi mi sie temperatura wody do 90-95*c po czym dopiero hlodnice sie zalanczaja,jest to normalne?

jeszcze jedno mam pytanie czy jak silnik po odpaleniu troche pochodzi na ssaniu to wskaznik cisnienia oleju pokazuje na 5 barow a jak juz mu sie wylaczy ssanie to spada na 1-1,5 bara czy cos jest nie tak z pompa?? :cry:

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 07 lis 2010, 11:46

Matek 22 pisze:WITAM
mam taki problem a moze to jest normalne w audikach 80 bardzo szybko podnosi mi sie temperatura wody do 90-95*c po czym dopiero hlodnice sie zalanczaja,jest to normalne?

jeszcze jedno mam pytanie czy jak silnik po odpaleniu troche pochodzi na ssaniu to wskaznik cisnienia oleju pokazuje na 5 barow a jak juz mu sie wylaczy ssanie to spada na 1-1,5 bara czy cos jest nie tak z pompa?? :cry:
Załóż sobie nowy temat bo tu się o czymś zupełnie innym rozmawia.
Poczytaj ten wątek: https://audi80.pl/b3-b4-all-termosta ... vt6032.htm
Wskaźnik temperatury lubi często oszukiwać z powodu uszkodzonego czujnika temperatury, lepiej sprawdź jeszcze temperaturę na VAGu.
Ciśnienie oleju masz trochę za małe bo powinno być po rozgrzaniu około 2 bary. Ale nie wiem dokładnie jak to powinno być w silniku ADR. Jeśli patrzysz na ciśnienie na dodatkowych zegarach to dobrze by było zweryfikować to jakimś poważniejszym przyrządem.

Awatar użytkownika
darioosh B3/B4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 20 kwie 2008, 00:19
Lokalizacja: warszawa

Post autor: darioosh B3/B4 » 13 sie 2012, 12:12

Ostatnio byłem u starego mechanika-takiego z lat '80-i pierwszą rzeczą jaką mi kazał naprawić jest guma przepływomierza. Jest pęknięta w trzech miejscach.
Złapało to Superglutem lecz zastanawiam się czy nie wzmocnić tego jakimś innym klejem,takim bardziej specjalistycznym. Coś polecacie :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl