[B3/B4 2.3 NG] czujnik temperatury
[B3/B4 2.3 NG] czujnik temperatury
Miałem uszkodzony czujnik temperatury (4 piny) wymieniłem go na nowy (3 piny) czym się różnią bo pokazuje temperature 110 stopni. wrzosiu81@wp.pl
Ostatnio zmieniony 22 lip 2007, 16:30 przez wrzosiu81, łącznie zmieniany 1 raz.
cobra kolega dobrze pisze w 2.3 NG od wskaźnika jest czujnik na 4 piny. A ten co ty piszesz 3 pinowy jest od wskaźnika, ale np. w silniku ABT. Od sterownika w NG jest czujnik 2 pinowy, niebiezki.cobra pisze:Ty zapewne wymieniłeś czujnik temperatury od sterownika silnika a nie od wskaźnika (od wskaźnika jest okrągły 3-pinowy), więc nie powinieneś odczuć żadnej zmiany w desce rozdzielczej
A oznaczenie tych pinów w czujniku dla silnika NG to:
Jezeli jest 3 piny to ewentualnie nie ma tego pinu o oznaczeniu R.
Słuchaj... najważniejsza sprawa - nigdy nie kupuj zamiennych czujników... potem wychodzą właśnie takie kiszki. Sprawdź w szukajce ilu ludzi się nacieło na "tanie" zamienniki. Prędzej czy później kupowali oryginały i nikt im nie oddał kasy za kilkadziesiąt złotych wyrzuconych w 1 lub więcej takich badziewnych"czujników".
Faktem jest że nie zawsze zamiennik oznacza badziew, ale bardzo czesto
Faktem jest że nie zawsze zamiennik oznacza badziew, ale bardzo czesto
wrzosiu81 pisze: w tym nowym nie ma pinu (+). w serwisie powiedzieli że to jest zamiennik i pownno wszystko działać
acha... znaczy się czujnik jest oryginalny, ale nie pochodzi dokładnie z tego silniczka?wrzosiu81 pisze:no tak ale tego czujnika już nikt nie produkuje a czujnik kupiłem w serwisie
to by mogło tłumaczyć...
Witam
Miałem bardzo podobny problem tylko w mniej skomplikowanym silniku. Mój czujnik był 2 pinowy (b3 1,8 SF) i nie działał. Tylko po zapaleniu kontrolek podobnie jak u Ciebie dochodził do 110 st i stał. Pojechałem do serwisu i numer czujnika, który mi podali był BŁĘDNY . Powiem więcej wyjąłem stary czujnik i wymiana na oryginalny o tym samym numerze nie pomogła. Teraz wszystko jest OK ale zamiast kierować się książkami problem rozwiązał moj łebski kolega. Tłumaczył, że czujnik 2 pinowy miał zasade działania zbliżoną do bezpiecznika. Zamiast mieć stałą rezystancję(?)<- cos takiego sorki ale elektryka to dla mnie czarna magia po prostu załączał się i wtedy wskaźnik idzie do maksymalnej wartości czyli 110 st. C. Po uruchomieniu silnika rozłączał się i wskaźnik opadał. Teraz mam czujnik 1 pinowy podłączony i fakt oszukuje o około 5 st. C ale działa. Wentylator załącza sie i generalnie jest OK. Spytaj o to co pisze kogoś kto ma pojęcie o elektryce samochodowej a może ten patent przejdzie też u Ciebie.
P.S
Jak ktoś z klubowiczów lepiej orientuje się w temacie może dokładniej wytłumaczyć o czym pisze
Pozdrawiam
Selfish
Miałem bardzo podobny problem tylko w mniej skomplikowanym silniku. Mój czujnik był 2 pinowy (b3 1,8 SF) i nie działał. Tylko po zapaleniu kontrolek podobnie jak u Ciebie dochodził do 110 st i stał. Pojechałem do serwisu i numer czujnika, który mi podali był BŁĘDNY . Powiem więcej wyjąłem stary czujnik i wymiana na oryginalny o tym samym numerze nie pomogła. Teraz wszystko jest OK ale zamiast kierować się książkami problem rozwiązał moj łebski kolega. Tłumaczył, że czujnik 2 pinowy miał zasade działania zbliżoną do bezpiecznika. Zamiast mieć stałą rezystancję(?)<- cos takiego sorki ale elektryka to dla mnie czarna magia po prostu załączał się i wtedy wskaźnik idzie do maksymalnej wartości czyli 110 st. C. Po uruchomieniu silnika rozłączał się i wskaźnik opadał. Teraz mam czujnik 1 pinowy podłączony i fakt oszukuje o około 5 st. C ale działa. Wentylator załącza sie i generalnie jest OK. Spytaj o to co pisze kogoś kto ma pojęcie o elektryce samochodowej a może ten patent przejdzie też u Ciebie.
P.S
Jak ktoś z klubowiczów lepiej orientuje się w temacie może dokładniej wytłumaczyć o czym pisze
Pozdrawiam
Selfish
Demontowałem ostatnio rzekomo 4pinowy czujnik a jak się okazało był tylko 3pinowy. jedno pole było puste. Nowy również BEHRU miał tak samo. Elementy związane z nim działają OK. Głównie chodzi temp. na desce rozdzielczej. W książce o kórej mówicie jest cały opis i widać dobrze czego brakuje.
Numery na czujnikach są takie same jak w oryginale.
pozdrawiam
Tomasz Matula [B4 2,3E NG '94 automat]
Numery na czujnikach są takie same jak w oryginale.
pozdrawiam
Tomasz Matula [B4 2,3E NG '94 automat]
A możesz podać numer tego czujnika? Numer oryginału albo numer BEHRU, cokolwiek. Wydaje mi się, że 4 piny są w pojazdach z klimą, 3 piny w pojazdach bez. Wynika to z opisu z książki. Nigdzie nie ma schematu tego czujnika ani jego podłaczenia. w dziale download wszystkie czujniki są 2pinowe. Jeden pin zmienia rezystancję w zależoności od temperatury i idzie na wskaźnik, drugi pin zwiera na kontrolkę/autocheck. W 4 pin powinno być podobnie czyli: Jeden pin wskaźnik, drugi kontrolka, trzeci na klimę, ale po co tam + ? Czujnik nie potrzebuje zasilania. Po prostu zwiera do masy albo wł/wył, albo zmienia oporność i to wszystko.
[ Dodano: 2007-09-12, 01:35 ]
Faktycznie w zamienniku występuje czujnik 3 pinowy bez +. Na wszystkich schematach ten czujnik opisany jest jako electronic termo switch, czyli przełacznik elektroniczny. Jak elektroniczny, to potrzebuje zasilania. Zastąpiono go 3 pinowym, bez zasilania, więc jest to zwykły termorezystor na wskaźnik i przełącznik termiczny na kontrolkę. Trzeci pin do klimy. Kupiłem zamiennik 4max o nr 0603-07-0249P (140zł w detalu) do dostania w każdym oddziale Inter Cars. Nie pamiętam, jakiemu nr oryginału odpowiada, ale sprawdzę. Mnie też pokazuje 110s, ale nie przejmuję się, bo jak będę miał wolną chwilkę to go skalibruję. Myślę, że wepnę szeregowo potencjometr i dostroję wskazania do termometru kontrolnego, albo wyreguluję wskazania zegara podobnie jak to ma się z regulacją rezerwy. Napiszę o efektach. Na razie odpaliłem AC
[ Dodano: 2007-09-12, 01:35 ]
Faktycznie w zamienniku występuje czujnik 3 pinowy bez +. Na wszystkich schematach ten czujnik opisany jest jako electronic termo switch, czyli przełacznik elektroniczny. Jak elektroniczny, to potrzebuje zasilania. Zastąpiono go 3 pinowym, bez zasilania, więc jest to zwykły termorezystor na wskaźnik i przełącznik termiczny na kontrolkę. Trzeci pin do klimy. Kupiłem zamiennik 4max o nr 0603-07-0249P (140zł w detalu) do dostania w każdym oddziale Inter Cars. Nie pamiętam, jakiemu nr oryginału odpowiada, ale sprawdzę. Mnie też pokazuje 110s, ale nie przejmuję się, bo jak będę miał wolną chwilkę to go skalibruję. Myślę, że wepnę szeregowo potencjometr i dostroję wskazania do termometru kontrolnego, albo wyreguluję wskazania zegara podobnie jak to ma się z regulacją rezerwy. Napiszę o efektach. Na razie odpaliłem AC