[80 B4 2.0] Klimatyzacja...
[80 B4 2.0] Klimatyzacja...
Witam mam taki problem kupilem do b4 2.0 avant klimatyzacje z b4 2.6 cala skrzynka nawiewow jest kompletna z okablowaniem, problem polega na tym ze nie mam instalacji elektrycznej laczacej elementy w srodku z elementami pod maska glownie zalezy mi na informacjach takich jak:
1 Czy sprzeglo klimatyzacji dziala jak sie wcisnie a/c czy jest jeszcze sterowane jakims czujnikiem ?
2 sprezarka ma 3 przewody 1 jest od sprzegla a 2 pozostale ?
3 sa 2 czujniki wysokiego i niskiego cisnienia czym one maja sterowac ?
4 wentylatory chlodnicy klimy sterowane sa przyciskiem a/c czy jakims czujnikiem?
5 jest sakis wielki problem z montazem klimy z 2.6 do 2.0?
6 moze jest jakis schemat podlaczenia mojego problemu z skrzyni wychodza 2 wtyczki jedna okragla druga prostokatna i nie wiem do czego sa odpowiedie piny
7 obok skrzynki z bezpiecznikami jest czerwona 3 pinowa wtyczka od przelacznikow klimy do czego mam to podslaczyc/
Jutro muszę ja zamontowac bo jade do szwacji i nie chce miec niespodzianki po drodze.
dziekuje i pozdrawiam:))
:!: :!: :!: :!:
1 Czy sprzeglo klimatyzacji dziala jak sie wcisnie a/c czy jest jeszcze sterowane jakims czujnikiem ?
2 sprezarka ma 3 przewody 1 jest od sprzegla a 2 pozostale ?
3 sa 2 czujniki wysokiego i niskiego cisnienia czym one maja sterowac ?
4 wentylatory chlodnicy klimy sterowane sa przyciskiem a/c czy jakims czujnikiem?
5 jest sakis wielki problem z montazem klimy z 2.6 do 2.0?
6 moze jest jakis schemat podlaczenia mojego problemu z skrzyni wychodza 2 wtyczki jedna okragla druga prostokatna i nie wiem do czego sa odpowiedie piny
7 obok skrzynki z bezpiecznikami jest czerwona 3 pinowa wtyczka od przelacznikow klimy do czego mam to podslaczyc/
Jutro muszę ja zamontowac bo jade do szwacji i nie chce miec niespodzianki po drodze.
dziekuje i pozdrawiam:))
:!: :!: :!: :!:
Ostatnio zmieniony 22 lip 2007, 10:01 przez wosda, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozwolisz, ze ja zadam pytanie. Czy montujesz sobie klimatyzację manualna czy klimatronik?
1. Dla manualnej działa cały czas dla klimatronika gdy nie ma takiej potrzeby jest wyłaczane.
2. Dwa pozostałe to czujnik prędkości kompresora.
3. Popatrz na schemat i bedziesz wiedział. Na temat tych czujników to ksiażkę można napisać, zwłaszcza gdy nie wiem co montujesz. Manual czy klimatronik.
4. Wentylator chłodnicy włącza się (drugi bieg) dopiero wtedy gdy w układzie klimatyzacji jest odpowiednie ciśnienie czynnika. Wentylator jest załączany w obu przypadkach przez przekaźnik.
5. Nie powinno byc żadnego problemu pod warunkiem, że poradzisz sobie z zamocowaniem kompresora do silnika oraz zapewnisz jego naped od koła pasowego. Nie pamiętam już dokładnie który kompresor jest na pasek wieloklinowy a który na jedno klinowy. W b4 2,0 napęd na kompresor przenosi zwykly pasek klinowy.
6. Używaj kropek i przecinków bo tylko się domyślam o co Ci chodzi. Prawdopodobnie potrzebujesz wiązki przejściowej pomiedzy instalacja samochodu a nagrzewnicą. Można to dorobić samemu na podstawie schematu.
7 Oho ho. Nie zakładaj na razie klimy i jedź do Szwajcarii. Pogadamy na poważnie jak wrócisz. Chyba że chcesz robić prowizorkę, ale to juz Twój wybór.
1. Dla manualnej działa cały czas dla klimatronika gdy nie ma takiej potrzeby jest wyłaczane.
2. Dwa pozostałe to czujnik prędkości kompresora.
3. Popatrz na schemat i bedziesz wiedział. Na temat tych czujników to ksiażkę można napisać, zwłaszcza gdy nie wiem co montujesz. Manual czy klimatronik.
4. Wentylator chłodnicy włącza się (drugi bieg) dopiero wtedy gdy w układzie klimatyzacji jest odpowiednie ciśnienie czynnika. Wentylator jest załączany w obu przypadkach przez przekaźnik.
5. Nie powinno byc żadnego problemu pod warunkiem, że poradzisz sobie z zamocowaniem kompresora do silnika oraz zapewnisz jego naped od koła pasowego. Nie pamiętam już dokładnie który kompresor jest na pasek wieloklinowy a który na jedno klinowy. W b4 2,0 napęd na kompresor przenosi zwykly pasek klinowy.
6. Używaj kropek i przecinków bo tylko się domyślam o co Ci chodzi. Prawdopodobnie potrzebujesz wiązki przejściowej pomiedzy instalacja samochodu a nagrzewnicą. Można to dorobić samemu na podstawie schematu.
7 Oho ho. Nie zakładaj na razie klimy i jedź do Szwajcarii. Pogadamy na poważnie jak wrócisz. Chyba że chcesz robić prowizorkę, ale to juz Twój wybór.
No to sprawa się upraszcza. Czujnik prędkości klimy w zasadzie nie będzie Ci potrzebny. No chyba że masz przekaźnik sterujący sprzęgłem z wersji amerykańskiej Audi. W A80 silnik 2,0 montowanych na rynek europejski czujnik ten nie był wykorzystywany. Przekaźnik od wentylatorów jest sterowany czujnikiem wysokiego ciśnienia ze skraplacza. W okrągłej wtyczce brązowej masz przewody zasilania silnika nadmuchu.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 964
- Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
- Imię: Tomasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
Czujnik niskiego ciśnienia sprawdza minimalną ilość czynnika w układzie i wysterowuje przekaźnik od sprzęgła klimy. Jak juz kompresor wytworzy wymagane ciśnienie wtedy czujnik wysokiego ciśnienia (średniego) włącza poprzez przekaźnik wentylatory przy chłodnicy. No i trzeci czujnik - ten od najwyższego cisnienia wyłącza sprzęgło kompresora gdy ciśnienie w układzie osiągnie zbyt wysoką wartość grożącą rozsadzeniem instalacji.
aha spoko juz rozumiem co ktory czujnik ma zrobic tylko jeszcze mam prosbe zebys napisal mi ktory czujnik jest jakiego cisnienia bo 3 sa wlozone do instalcji a nie chce ich odkrecac bo moge uszkodzic oryngi:)
[ Dodano: 2007-07-23, 22:47 ]
A jesli chodzi o koszt to moje auto niedawno skonczylo tak jak na zdieciu ktore dodalem:) klimat sie ociepla i auto bez klimy nie ma sensu. Za to co jest uszkodzone na zdjeciu bez lamp ale z airbagiem, szyba i cala klima tylko bez wiazki o ktorej wspominalem wyzej zaplacilem 1800zł plus 250zł droga po to, ale chyba sie oplacalo.
[ Dodano: 2007-07-23, 22:47 ]
Jezeli chodzi o zalozenie to nie wiem jak jest w oryginale ale ja zakladam agregat w dole silnika po stronie pasazera od strony kierowcy nie ma mozliwosci bo pompa wody nie pozwala musze zeszlifowac troche lape od silnika bo w 2.6 jest minimalnie za dlugi agregat i dospawac 2 plaskowniki mamy warsztat samochodowy od 9 lat i napewno cos wymyslimy:)Misiek_Stce pisze:Czarku czyli z tego co tu piszecie mam rozumiec ze klima z 2,6 lub 2,8 czy nawet 2,3 będzie pasowała do ABK ? duzo jest problemow z zamontowaniem ? mozna to zrobic w domowych warunkach bez problemu ?
wosda, moge zapytac ile dałes za kompletną klime ?
A jesli chodzi o koszt to moje auto niedawno skonczylo tak jak na zdieciu ktore dodalem:) klimat sie ociepla i auto bez klimy nie ma sensu. Za to co jest uszkodzone na zdjeciu bez lamp ale z airbagiem, szyba i cala klima tylko bez wiazki o ktorej wspominalem wyzej zaplacilem 1800zł plus 250zł droga po to, ale chyba sie oplacalo.
Ostatnio zmieniony 25 lip 2007, 23:44 przez wosda, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 964
- Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
- Imię: Tomasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
moj smietnik pojechal w czwartek na rame i znow pewnie za jakis tydzien 2 zacznie jezdzic:))) problemem tylko jest to ze czesci co mi padly od wypadku tzn lewarek czy poduszka kierowcy pasuja i byly z a4. wpakowalem sie kupilem oryginal z b4 i teraz autko w srodku wyglada strasznie kwadratowo:(
wyjasni mi ktos w koncu gdzie znajduja sie czujniki niskiego sredniego i wysokiego cisnienia?
wyjasni mi ktos w koncu gdzie znajduja sie czujniki niskiego sredniego i wysokiego cisnienia?
Nawiązując do poruszanych w tym temacie czujników klimatyzacji, czy da się jakoś sprawdzić sprawność czujnika niskiego ciśnienia przy parowniku?
https://www.fotosik.pl/zdjecie/ee0436d6e6b7dbab
nie chciałbym wszystkiego rozbebeszać ze środka auta jakby okazało się po nabiciu, że czujnik jest niesprawny (przypuszczam że kilka lat auto miało rozpiętą klimatyzację przy grodzi i była ona nie zabezpieczona)
https://www.fotosik.pl/zdjecie/ee0436d6e6b7dbab
nie chciałbym wszystkiego rozbebeszać ze środka auta jakby okazało się po nabiciu, że czujnik jest niesprawny (przypuszczam że kilka lat auto miało rozpiętą klimatyzację przy grodzi i była ona nie zabezpieczona)