Ciągle musze coś poprawiać po porzednim właścicielu,wczoraj próbując dostać sie do potencjometru gazu zauwazyłem że przy pedale chamulca są dwa czujniki jeden biały odpowiada za świecenie stopów a drubi czarny który u mnie jest tak wyrególowany że w żadnej pozycji nie dotyka pedała czyli jest cały czs wyłaczony/włączony i tu moje pytanie za co odpowiada ten czujnik do czego on służy .
Przejrzałem forum i znalazłem że odpowiada za odcinanie dawki wtryskom po przez sygnalizowanie do kompa ze samochud chamuje.Niekumam troche tego gdyż u mnie jest w pozycji takiej jak po naciśnięciu pedała .
A tak po zatym to świeci mi check jak nacisne stop to gaśnie na chwile i zapala się spowrotem .Czy ten czarny czujnik może odpowiadać za świecenie checka.
[B4 1Z]za co odpowiada czarny czujnik stopu
Ten przełącznik podaje sygnał do komputera o wcisnietym pedale hamulca przez co max ogranicza ilośc podawanego paliwa
żtego co się orientuje obydwa te przełączniki powiny działać na zmiane w momencie kiedy biały od stopu sie włancza czarny powinien sie wyłaczyć.
Ciekaw jestem dlaczego go ktoś przestawił żeby był wyłączony musze dorwać miernik i go sprawdzić czy on wogóle działa.
[ Dodano: 2010-06-28, 07:02 ]
Zrobiłem według wskazania wojtka26 i pozbyłem sie swiecącego checka wyregulowałem czujnik i jes oki narazie .
żtego co się orientuje obydwa te przełączniki powiny działać na zmiane w momencie kiedy biały od stopu sie włancza czarny powinien sie wyłaczyć.
Ciekaw jestem dlaczego go ktoś przestawił żeby był wyłączony musze dorwać miernik i go sprawdzić czy on wogóle działa.
[ Dodano: 2010-06-28, 07:02 ]
Zrobiłem według wskazania wojtka26 i pozbyłem sie swiecącego checka wyregulowałem czujnik i jes oki narazie .
odgrzeje watek gdyż mam podobny problem... :evil:
tzn kontrolka check czasem zapala sie .... i pali sie do momentu aż nie wcisnę pedału hamulca... :-|
błąd 2131 - pedal position sensor switch F cirqit range performace
wyłącznik sprawdziłem 8-) .... <ok> nawet oba (biały i czarny ) ...ale <buu>
sa dobrze wyregulowne i działają w "lustrzanym odbiciu" ...jak pedał wciśnięty to jeden przewodzi a drugi nie ...jak pedał zwolniony to odwrotnie....
czy problem tkwi w przewodach .... ?? chciałbym "przedzwonić" te przewody ...ma ktoś może schemacik do 1Z na który pin w kompie ECU wchodzą te przewody z wyłącznika STOPu... :?: ??
ewentualnie prosze o jakies sugestie co jeszcze sprawdzić....
pozdrawiam
tzn kontrolka check czasem zapala sie .... i pali sie do momentu aż nie wcisnę pedału hamulca... :-|
błąd 2131 - pedal position sensor switch F cirqit range performace
wyłącznik sprawdziłem 8-) .... <ok> nawet oba (biały i czarny ) ...ale <buu>
sa dobrze wyregulowne i działają w "lustrzanym odbiciu" ...jak pedał wciśnięty to jeden przewodzi a drugi nie ...jak pedał zwolniony to odwrotnie....
czy problem tkwi w przewodach .... ?? chciałbym "przedzwonić" te przewody ...ma ktoś może schemacik do 1Z na który pin w kompie ECU wchodzą te przewody z wyłącznika STOPu... :?: ??
ewentualnie prosze o jakies sugestie co jeszcze sprawdzić....
pozdrawiam
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
kolego podaj 10 znak z nr nadwozia, konkretnie jaka masz litere, od roku modelowego 94 byl inny komputer silnika, no i przedwszystkim nie podales jaki masz samochodmtworus pisze:ma ktoś może schemacik do 1Z
ps. "skromny twórca oficjalnego LOGO" widac ze moderatorzy przymykali oko na zle wypelniony przez ciebie profil
nr vin to WAUZZZ8CZNA1....... z tego wynika że 10-ty znak to N.... rocznik to niby 92 a przepływomierz Boscha....Szara80tkaTdi pisze:kolego podaj 10 znak z nr nadwozia, konkretnie jaka masz litere, od roku modelowego 94 byl inny komputer silnika, no i przedwszystkim nie podales jaki masz samochodmtworus pisze:ma ktoś może schemacik do 1Z
ps. "skromny twórca oficjalnego LOGO" widac ze moderatorzy przymykali oko na zle wypelniony przez ciebie profil
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
przewody raczej odpadaja, bal bym sie jezdzic samochodem gdyby nagle przewody zaczely wysiadac problem raczej tkwi w poprawnym zmontowaniu tych przyciskow lub sa zuzyte, mialem takie cos kiedys, miernikiem sprawdzalem czujnik biegu wstecznego i bylo przejscie, lecz gdy chcialem sprawdzic czy zarowka swieci to nie przewodzil, wbrew wszelkim prawom fizyki, moze u ciebie jest podobnie, przewodzi, ale nie na tyle pewnie aby zalaczyc swoje funkcje, co do schematu nie mam nic takiego, mam jedynie do tego od 94 wzwyz, bys musial popatrzec w dziale- download. tam jest troche schematow, ale nie wiem czy warto, sprawdz dokladniej te czujniki przy hamulcumtworus pisze:czy problem tkwi w przewodach .... ??