abk diagnostyka
Zimny silnik, maksymalnie widziałem tam 18 st C! Z tego co mi wiadomo to większość pomiarów robi się na rozgrzanym silniku (z tym, że są wyjątki). Nawet w instrukcji do VAG-COM jest żeby pomiary robić po 10 minutowej jeździe.
Co z tymi obrotami się dzieje ? 207 obr/min a momentami wykres spada poniżej 100 obr/min ? Albo bloki pomiarowe są źle opisane, albo coś bardzo nie halo z tym silnikiem masz.
Co z tymi obrotami się dzieje ? 207 obr/min a momentami wykres spada poniżej 100 obr/min ? Albo bloki pomiarowe są źle opisane, albo coś bardzo nie halo z tym silnikiem masz.
liczby które wyswietla program są przewaznie z kosmosu... bazuje sie jedynie na wykresach ...poprostu maja one "dziwną skale" np 200 obr to w rzeczywistosci około 800 ... podobnie rzecz sie ma z temperaturą. Problem tkwii tylko i wyłącznie w tym ze auto dławi sie na około 1 sekunde podczas rabtownego dodania gazu i towarzyszy temu głośny pierd z tłumika. Pomaga odpięcie tps-u. Ktoś powie że to tps zepsuty... no ok ale dlaczego 3 rozne czujniki ktore zakladalem były zepsute w ten sam sposob???
przecież TPS sprawdzisz zwykłym miernikiem najlepiej analogowym,mam u siebie to samo łapie doła przy dodaniu gazu ale TPS jest ok.krisss pisze:no ok ale dlaczego 3 rozne czujniki ktore zakladalem były zepsute w ten sam sposob???
jestem ciekaw co bedzie przyczyna u ciebie bo ja nie znalazłem usterki powodzenia życze
w jaki sposób?! u mnei nie ma możliwości ustawienia go tzn założenia w jakiś inny sposób tak by miałnp. inne wskazanie początkowe. śruby do jego mocowania są ciasno spasowane, wkłąda się je przykręca i jest.WOJTEK26 pisze:Wymiana TPS to dopiero poczatek bo trzeba go później ustawic zeby pokazywał prawidłowe wartosci
Jest mozliwosc obrotu wokół osi i wtedy wskazania przy zamknietej i max otwartej przepustnicy nie beda właściwe. Wyjmij czujnik i sprawdz wskazania czujnika obracajac go recznie, blok 002 grupa 3 ewentualnie 003 grupa 3 zaleznie od roku produkcji. Sprawdz w bloku 000 wartosc napiecia na czujniku położenia w grupie 8
-
- Forum Audi 80
- Posty: 63
- Rejestracja: 07 gru 2009, 01:49
- Lokalizacja: Chelm
[80 b4 ABK] błędy na Vagu. za co sie brac
Panowie od kilku dni mam problem z odpalaniem na benzynie a jak już odpali to chodzi chwile i gaśnie. po przerzuceniu na gaz I gen obroty podczas jazdy straszenie powoli spadają a jak stanę to trzymają na 1100 i po chwili na 850. Zaczęło mnie to denerwować wiec podpinam pod vag i :
potencjometr przepływomierza powietrza G-19 zwarcie do plusa
za co mam się łapać gdzie to jest i co mogło się stać??
czujnik temperatury zasysanego powietrza G-42 przerwa lub zwarcie do plusa
za co mam się łapać gdzie to jest i co mogło się stać??
czujnik spalania stukowego 1-G61 brak sygnału
za co mam się łapać gdzie to jest i co mogło się stać??
.... po wykryciu tych błędów otworzyłem maskę i wszystkie przewody gdzie jakie były podociskalem i skasowałem błędy. po przejechaniu 15 km podłączyłem ponownie i :
czujnik temp powietrza- przerwa lub zwarcie do plusa G-42 BŁĄD SPORADYCZNY
potencjometr przepływomierza powietrza G-19 zwarcie do plusa- BŁĄD SPORADYCZNY.
jednym słowem POMOCY.
potencjometr przepływomierza powietrza G-19 zwarcie do plusa
za co mam się łapać gdzie to jest i co mogło się stać??
czujnik temperatury zasysanego powietrza G-42 przerwa lub zwarcie do plusa
za co mam się łapać gdzie to jest i co mogło się stać??
czujnik spalania stukowego 1-G61 brak sygnału
za co mam się łapać gdzie to jest i co mogło się stać??
.... po wykryciu tych błędów otworzyłem maskę i wszystkie przewody gdzie jakie były podociskalem i skasowałem błędy. po przejechaniu 15 km podłączyłem ponownie i :
czujnik temp powietrza- przerwa lub zwarcie do plusa G-42 BŁĄD SPORADYCZNY
potencjometr przepływomierza powietrza G-19 zwarcie do plusa- BŁĄD SPORADYCZNY.
jednym słowem POMOCY.
witaj,
wszystkie te tematy sa na forum problem w tym ze( - mowie za siebie - )mam klopoty z korzystaniem z wyszukiwarki.
Jak juz znajdziesz to sa porozrzucane.
Na szybko to wejdz na centrum Audi a tam jest FAQ i troche o przepływomierzu
Probujemy stworzyc male kompendium regulacji ABK ale dopiero zaczynamy wiec scalonych materiałów na razie nie ma
musisz czekac na a pomoc "wyjadaczy"
pozdro
wszystkie te tematy sa na forum problem w tym ze( - mowie za siebie - )mam klopoty z korzystaniem z wyszukiwarki.
Jak juz znajdziesz to sa porozrzucane.
Na szybko to wejdz na centrum Audi a tam jest FAQ i troche o przepływomierzu
Probujemy stworzyc male kompendium regulacji ABK ale dopiero zaczynamy wiec scalonych materiałów na razie nie ma
musisz czekac na a pomoc "wyjadaczy"
pozdro
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zobacz w blokach pomiarowych na VAGu jakie masz wartości przepływu powietrza i temperatury zasysanego powietrza.
Napisz z którego roku masz auto.
W download są właściwe wartości dla tych parametrów przed rokiem 1993 i po.
Przepływ powietrza na biegu jałowym (około 900obr./min.) powinieneś mieć wartość 14-25%
jeśli masz auto przed 93 rokiem to tą wartość masz w grupie 003 w bloku 4.
W grupie 003 blok 3 jest temperatura zasysanego powietrza, powinna być mniej więcej taka jak temperatura powietrza gdzie znajduję się samochód. Kąt otwarcia przypustnicy powinien być 0-2° w 002-3
Numery grup i bloków dla auta po 07-93
Przepływówka jest w 003-02, temperatura zasysanego powietrza 002-4 i kąt otwarcia przepustnicy 003-3.
Jeszcze po 93 roku jest 003-4 jest otwarcie silniczka krokowego które powinno mieć wartość 0-35%.
Jeszcze dobrze by było przyjrzeć się silniczkowi krokowemu bo on może być przyczyną problemów + ewentualnej złej wartości przepływomierza.
Napisz z którego roku masz auto.
W download są właściwe wartości dla tych parametrów przed rokiem 1993 i po.
Przepływ powietrza na biegu jałowym (około 900obr./min.) powinieneś mieć wartość 14-25%
jeśli masz auto przed 93 rokiem to tą wartość masz w grupie 003 w bloku 4.
W grupie 003 blok 3 jest temperatura zasysanego powietrza, powinna być mniej więcej taka jak temperatura powietrza gdzie znajduję się samochód. Kąt otwarcia przypustnicy powinien być 0-2° w 002-3
Numery grup i bloków dla auta po 07-93
Przepływówka jest w 003-02, temperatura zasysanego powietrza 002-4 i kąt otwarcia przepustnicy 003-3.
Jeszcze po 93 roku jest 003-4 jest otwarcie silniczka krokowego które powinno mieć wartość 0-35%.
Jeszcze dobrze by było przyjrzeć się silniczkowi krokowemu bo on może być przyczyną problemów + ewentualnej złej wartości przepływomierza.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 63
- Rejestracja: 07 gru 2009, 01:49
- Lokalizacja: Chelm
I takich ludzi właśnie trzeba na tym forum. jasno dokładnie opisane co i jak . Dzięki za opisanie krok po kroku. a wiec jest to rok 1994.
to jest robione na gazie:
Przepływówka jest w 003-02 - Wartosc 16%
temperatura zasysanego powietrza 002-4 - wartosc 21 C
kąt otwarcia przepustnicy 003-3 - 0.0 stopni
otwarcie silniczka krokowego 003-4 -20,1 %
tym razem obroty byly ok ale bledy sa nadal i wynosily 858 -VAG
A to bena:
Przepływówka jest w 003-02 - Wartosc 18.4 %
temperatura zasysanego powietrza 002-4 - wartosc 21 C
kąt otwarcia przepustnicy 003-3 - 0.0 stopni
otwarcie silniczka krokowego 003-4 -23 %
obroty identyczne 858
:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
to jest robione na gazie:
Przepływówka jest w 003-02 - Wartosc 16%
temperatura zasysanego powietrza 002-4 - wartosc 21 C
kąt otwarcia przepustnicy 003-3 - 0.0 stopni
otwarcie silniczka krokowego 003-4 -20,1 %
tym razem obroty byly ok ale bledy sa nadal i wynosily 858 -VAG
A to bena:
Przepływówka jest w 003-02 - Wartosc 18.4 %
temperatura zasysanego powietrza 002-4 - wartosc 21 C
kąt otwarcia przepustnicy 003-3 - 0.0 stopni
otwarcie silniczka krokowego 003-4 -23 %
obroty identyczne 858
:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Wszystko wygląda OK. Teraz będzie trudniejszy orzech do zgryzienia.
Trzeba by spróbować zrobić LOGa albo chociaż obejrzeć powyższe bloki gdy występują te problemy.
Sprawdzić przekaźnik nr. 30 oraz układ zapłonowy.
Umyć silniczek krokowy albo podmienić na próbę na sprawny, później można podmienić przepływówkę (w niej jest czujnik temp powietrza i potencjometr przepływomierza powietrza).
Trzeba by spróbować zrobić LOGa albo chociaż obejrzeć powyższe bloki gdy występują te problemy.
Sprawdzić przekaźnik nr. 30 oraz układ zapłonowy.
Umyć silniczek krokowy albo podmienić na próbę na sprawny, później można podmienić przepływówkę (w niej jest czujnik temp powietrza i potencjometr przepływomierza powietrza).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 63
- Rejestracja: 07 gru 2009, 01:49
- Lokalizacja: Chelm
to sprawdzane. kopulka nowa palec i przewody. tylko cewki neri wymienialem.aldi pisze:Sprawdzić przekaźnik nr. 30 oraz układ zapłonowy.
oki jutro przemyje benzynka . czyscilem go z pol roku temu ale mysle ze sie przyda jeszcze raz.aldi pisze:Umyć silniczek krokowy albo podmienić na próbę na sprawny,
a mozes mi pomoc jak tego loga robic?? bo jestem zielony. jak narazie jest tak jak by wszystko ok ale bledy sa te drugie . ze sa sporadyczne. i nie wiem co to oznaczaaldi pisze:Trzeba by spróbować zrobić LOGa albo chociaż obejrzeć powyższe bloki gdy występują te problemy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
LOG to zapis danych z bloków pomiarowych do pliku, które można później przejrzeć oglądając poszczególne wartości w funkcji czasu.Jareczek191 pisze:a mozes mi pomoc jak tego loga robic?? bo jestem zielony. jak narazie jest tak jak by wszystko ok ale bledy sa te drugie . ze sa sporadyczne. i nie wiem co to oznaczaaldi pisze:Trzeba by spróbować zrobić LOGa albo chociaż obejrzeć powyższe bloki gdy występują te problemy.
Najlepiej robić LOGa z jednej grupy na raz bo robiąc z kilku spadnie częstotliwość odczytów.
Jeśli używasz VAGCOM'a to przycisk zapisu LOGa z wybranych grup masz w prawej dolnej części okna. Wtedy wybierasz gdzie ma zostać zapisany plik (możesz zostawić domyślną lokalizację) i wciskasz start. Od tej chwili parametry będą zapisywane do pliku do momentu wciśnięcia przycisku STOP.
Chodzi o to aby zrobić loga z grupy 003 + ewentualnie z 002 gdy występują te anomalie. Czyli zaczynasz nagrywać i próbujesz odtworzyć te anomalie. Wykonać osobny zapis dla grupy 003 i 002.
I jeszcze zobacz czy pod dłuższym postoju np. nocy w grupie 001 w bloku 2 masz temperaturę zbliżoną do temperatury atmosferycznej bo może czujnik temperatury cieczy szwankuje.
[b4 2.0 ABK] analiza logów
Witam wszystkich, za radą jednego z forumowiczów zrobiłem logi kanału 001, 002, 003 jednak uzyskane wartości nie przemawiają do mnie i prosiłbym "mądrzejsze" ode mnie osoby o pomoc w rozszyfrowaniu tych danych:
001
90 stopni C 858 0.36V 2.0ms
po jakimś czasie powiedzmy 10min chodzenia od zagrzania
90 stopni C 858 0.02V 2.50ms(w tym oknie było nawet 5ms)
002
90 stopni C 858 0.0 stopnia 18.8%
76stopni wciiśnięty gaz do oporu przy wyłączonym silniku
003
90 stopni C 858 18stopni C 13.59V
001
90 stopni C 858 0.36V 2.0ms
po jakimś czasie powiedzmy 10min chodzenia od zagrzania
90 stopni C 858 0.02V 2.50ms(w tym oknie było nawet 5ms)
002
90 stopni C 858 0.0 stopnia 18.8%
76stopni wciiśnięty gaz do oporu przy wyłączonym silniku
003
90 stopni C 858 18stopni C 13.59V