Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Modyfikacje - amortyzatory do obnizonego zawieszenia

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Daniello85
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 793
Rejestracja: 06 mar 2007, 10:27
Lokalizacja: Zgorzelec

[All] Modyfikacje - amortyzatory do obnizonego zawieszenia

Post autor: Daniello85 » 18 lip 2007, 20:22

witam jak sprawuja sie seryjne amorki jesli załozy sie sprezynki obnizające np -40/-40 lub -60/-40. konieczne jest załozenie krotszych amorkow czy seryjne daja rade na takiej glebie ???
Ostatnio zmieniony 13 lut 2011, 22:52 przez Daniello85, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 18 lip 2007, 21:48

seryjne dają rady do max 40/40 ;-) ale zalecane są skrócone ;-)

Awatar użytkownika
hołard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1025
Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Białystok

Post autor: hołard » 19 lip 2007, 01:41

Mi po kilku dniach wylał prawy amor po załozeniu -40/40 :-( Ale widocznie sie już kończył i to go dobilo, chociaż przy seryjnych spręzynach nie zauwarzyłem zeby słabo chodził :-/ ( a miesiąc wczesniej na diagnostyce wykazywał 75% sprawnosci ale tak jak czytałem diagnostyka wszystkiego nie powie) Jezeli seryjny ma na tym jako tako chodzic to moim skromnym zdanie amory musza być w jak najlepszym stanie ;-) Moze wypowie się ktoś kto ma takie sprezyny i w miare nowe amortyzatory? :roll: jak to chodzi? Bo u mnie na tych amorkach co mam to tak kiszkowato troszkę

zietek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 01 lip 2007, 15:58
Lokalizacja: Radom

Post autor: zietek » 19 lip 2007, 10:15

zeby wszystko bylo OK musi byc krotszy amorek, na dlugim amorku i krotszej sprezynie, samochod n nierownosciach bedzie podskakiwal jak pileczka pinpongowa, zamiast byc "przyklejonym"do jezdni, po drugie seryjne amory moga ulec szybkiemu zniszczeniu.

Awatar użytkownika
Daniello85
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 793
Rejestracja: 06 mar 2007, 10:27
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: Daniello85 » 19 lip 2007, 20:38

amorki wymieniałem jakies 7000 km temu i tak mysle czy by załozyc sprezynki-40/-40 na seryjnych bo za te krotsze amorki to troche kaski trzeba by wsklepe zostawic :-/

Awatar użytkownika
tomek_com
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 02 mar 2007, 21:27
Lokalizacja: manchester

Post autor: tomek_com » 20 lip 2007, 01:54

ja latam na 40/40 nie kupowalem krotkich amorow kupilem normalne kayba mam tak juz pare miesiecy zrobilem cos okolo 8tys mil i jest spoko no chyba ze zlapie naprawde duza dziure to czuc jak amor dobija do konca ale ja tam nie narzekam mi sie jezdzi dobrze kupilem teraz drugie autko i robie glebe bez watpienia ale teraz juz 60/40 na sportowych amorach caly zestaw coilovers jak nie masz siana 40/40 i orginalne dobre amory a jak masz to nie czekaj kup caly komplet
pozdr
_tomek

Awatar użytkownika
Krecik80.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 16 maja 2007, 20:36
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Krecik80. » 20 lip 2007, 13:36

Drogi w Manchester różnią się znacznie od naszych. Ty wpadasz w dziurę raz w miesiącu a u nas średnio co minutę. 8-)

Awatar użytkownika
tomek_com
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 02 mar 2007, 21:27
Lokalizacja: manchester

Post autor: tomek_com » 20 lip 2007, 15:47

Krecik80. pisze:Drogi w Manchester różnią się znacznie od naszych. Ty wpadasz w dziurę raz w miesiącu a u nas średnio co minutę. 8-)
moze i masz racje ale nie kazdy ma odrazu 2kola zeby zaraz kupic caly komplet a i tak nawet przy najlepszych sportowych amorach w miare uplywu czasu posypie sie cale zawieszenie a i mam wielu znajomych od siebie z wa-wy ktorzy lataja na niskich springach i orginalnych amorach i jakos nie narzekaja a warszawa raczej z dobrych drog nie slynie

A to cytat experta tak na marginesie hehe : ,,Zwracamy również uwagę na skutki modyfikacji zawieszenia polegające na radykalnym jego obniżeniu. Nasze drogi nie są odpowiednie dla takich rozwiązań w przypadku wielu typów samochodów. Również błędne jest przekonanie, że skutecznym sposobem na poprawę właściwości trakcyjnych samochodu jest jednoczesne obniżenie samochodu połączone ze zwiększeniem twardości sprężyn zawieszenia i amortyzatorów. Tak przygotowane zawieszenie jest po prostu bardzo niebezpieczne. Również montaż dystansów o znacznej szerokości powoduje bardziej nerwową charakterystykę pracy zawieszenia samochodu a poza tym zwiększa poprzez zmianę tzw. ET promień zawracania samochodu a także zwiększa siły działające na układ kierowniczy. Bardzo często samochód z takim zawieszeniem bardziej nerwowo reaguje na jazdę po drogach z wzdłużnymi koleinami. Jeśli będziemy pamiętać o zasadzie : twarde amortyzatory + miękkie sprężyny nie będziemy mieli kłopotów z przyczepnością samochodu na naszych drogach. Przykładem niech będzie prawdziwe sportowe śrubowe zawieszenie BILSTEIN. Potężne kolumny a sprężyny zawieszenia za przeproszeniem jak od długopisu.
Jeśli już jednak decydujemy się na radykalne obniżenie zawieszenia, pamiętajmy o tym by zastosować tzw. krótsze amortyzatory dostosowane do zawieszenia o krótszym skoku. Zdobycie jednak takich amortyzatorów jest niezwykle trudne i warto sobie zadać pytanie dlaczego tak jest ? Trzeba po prostu mieć świadomość, że zawieszenie użytkowego samochodu nie przypadkiem ma duży skok roboczy. Dla przykładu : zawieszenia samochodów wyścigowych mają często skok w granicy 40 mm. co w porównaniu z typowym skokiem zawieszenia użytkowego samochodu najczęściej nie przekracza 30% jego skoku.,,

Awatar użytkownika
Daniello85
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 793
Rejestracja: 06 mar 2007, 10:27
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: Daniello85 » 21 lip 2007, 21:24

wiec lepiej niezakłądac obnizających sprezynek na zwykłych amorkach. wiec moze kiedys uda sie nazbierac funduszy na krotsze amorki i wtedy autko doczeka sie małej gleby

Awatar użytkownika
tomek_com
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 02 mar 2007, 21:27
Lokalizacja: manchester

Post autor: tomek_com » 21 lip 2007, 22:55

ja kiedys bylem w takiej sytuacji jak Ty ale zalozylem zdania na ten temat sa podzielone autko napewno wyglada lepiej lepiej trzyma sie drogi na zakretach nie podrywa przodu przy dodaniu gazu tak jak juz to ktos napisal na forum wg.mnie jest wiecej plusow niz minusow ja po tygodnu zapomnialem jak mi sie jezdzilo na orginalnych springach i kazde autko ktore bede mial w przyszlosci bedzie gleba
ja zakladalem sam bo ceny mechoniorow tutaj sa kosmiczne i pomyslalem sobie tak jedno niedzielne popoludnie zaloze pojezdze tydzien i jak sie nie spodoba nstp.popoludnie i wroce do orginalow no i ne wrocilem hehe jest duzo postow na ten temat na forum poczytaj i zdecyduj
pozdr
_tomek

Awatar użytkownika
MorajB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 386
Rejestracja: 07 kwie 2007, 18:19

Post autor: MorajB4 » 23 lip 2007, 09:42

Kuzyn w Seacie Toledo ma same springi i tył mu juz leje. Dla mnie to najgorsze rozwiazanie

Awatar użytkownika
tomek_com
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 02 mar 2007, 21:27
Lokalizacja: manchester

Post autor: tomek_com » 23 lip 2007, 09:49

MorajB4 pisze:Kuzyn w Seacie Toledo ma same springi i tył mu juz leje. Dla mnie to najgorsze rozwiazanie
bo ma badziewiarskie amortyzatory

Awatar użytkownika
MorajB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 386
Rejestracja: 07 kwie 2007, 18:19

Post autor: MorajB4 » 23 lip 2007, 12:30

Seryjne... w kazdym aucie tak bedzie przy seryjnych predzej czy poznije. na naszych drogach to nic nie wytrzyma

Awatar użytkownika
barteq289
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 325
Rejestracja: 07 lut 2007, 12:49
Lokalizacja: RZEszów
Kontakt:

Post autor: barteq289 » 23 lip 2007, 17:44

jak ktos chce oszczedzac tak jak ja to niech zaklada standardowe amory!! ale dlugo na tym nie pojeździ!! ja mam do wymiany...a jezdze 3 mce.

Awatar użytkownika
hołard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1025
Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Białystok

Post autor: hołard » 23 lip 2007, 20:10

A czy ktoś może mi powiedzieć ile kosztują jakieś nie najdroższe krótkie amory na przód? albo dac link do jakiejś taniej stronki ;-) do V6 i tak będa droższe pewnie :-(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl