[1,8 NE B3]Brak mocy? Vmax 140 km/h
[1,8 NE B3]Brak mocy? Vmax 140 km/h
Mój pierwszy post na forum, więc witam wszystkich, którzy chcą to czytać.
Ostatnio nabyłem drogą sprzedaży, kupna czy jak se to ktoś nazwie A80 B3. Pomijam fakt ze po zakupie do zrobienia było zawieszenie... Tanio kupiłem i się z tym liczyłem... A teraz do rzeczy, autko pali jak bez problemów, zużycie paliwa wydaje mi sie do przyjęcia (prawie 9 PB/100km) ale wydaje mi się jak na tą pojemność i moc troszke słabe. Mam tu na myśli ze autko zbiera się przyjemnie tak do 3 biegu a później coraz gorzej. W okolicach 3000 obr/min traci moc przyspieszenie czy jak to tam nazwać. 4ty bieg już wyraźnie słabszy, nie ma przyspieszenia (tzn na 3 biegu pow 100 to chwila, na 4 wrzuconym 80-90 zajmuje to sporo więcej i nie czuć jakoś wyraźnie przyspieszenia. 5ty też mułowaty, nawet gorzej). Ogólnie na odcinku ok 7 km prostej V max to ok 140 km/h potem brakło drogi /warunków. Wydaje mi się trochę mało przy takim silniku moją starą fiona 1,1 na LPG na tym odcinku osiągałem niewiele mniej, a to był kres jej możliwości... Czy to normalne w tym modelu? I gdzie szukać ew. przyczyn takiego stanu rzeczy?
Gwoli wyjaśnien i wątpliwości rodzaj silnika odczytałem z nalepki w bagażniku, na silniku się doszukać nie mogę. Gaźnik to keihin oznaczony jako ks2 (nie wiem czy tak ma być bo chyba powinien być keihin I ). Szukałem ale doszukać się nie mogłem wątków o takim silniku i takich problemach. było trochę o TDI... Jeśli źle szukałem, przepraszam i proszę o wskazanie tematów pomocnych. Mój zestaw narzędziowy jak i wiedza jest dosyć ograniczony, podejrzewam że i tak będę musiał odwiedzić warsztat ale miło by było wiedźieć gdzie szukać i znać ew. koszty skalkulować opłacalność napraw. A może uda mi się naprawić samodzielnie, zdobyć wiedzę i satysfakcję...
Ostatnio nabyłem drogą sprzedaży, kupna czy jak se to ktoś nazwie A80 B3. Pomijam fakt ze po zakupie do zrobienia było zawieszenie... Tanio kupiłem i się z tym liczyłem... A teraz do rzeczy, autko pali jak bez problemów, zużycie paliwa wydaje mi sie do przyjęcia (prawie 9 PB/100km) ale wydaje mi się jak na tą pojemność i moc troszke słabe. Mam tu na myśli ze autko zbiera się przyjemnie tak do 3 biegu a później coraz gorzej. W okolicach 3000 obr/min traci moc przyspieszenie czy jak to tam nazwać. 4ty bieg już wyraźnie słabszy, nie ma przyspieszenia (tzn na 3 biegu pow 100 to chwila, na 4 wrzuconym 80-90 zajmuje to sporo więcej i nie czuć jakoś wyraźnie przyspieszenia. 5ty też mułowaty, nawet gorzej). Ogólnie na odcinku ok 7 km prostej V max to ok 140 km/h potem brakło drogi /warunków. Wydaje mi się trochę mało przy takim silniku moją starą fiona 1,1 na LPG na tym odcinku osiągałem niewiele mniej, a to był kres jej możliwości... Czy to normalne w tym modelu? I gdzie szukać ew. przyczyn takiego stanu rzeczy?
Gwoli wyjaśnien i wątpliwości rodzaj silnika odczytałem z nalepki w bagażniku, na silniku się doszukać nie mogę. Gaźnik to keihin oznaczony jako ks2 (nie wiem czy tak ma być bo chyba powinien być keihin I ). Szukałem ale doszukać się nie mogłem wątków o takim silniku i takich problemach. było trochę o TDI... Jeśli źle szukałem, przepraszam i proszę o wskazanie tematów pomocnych. Mój zestaw narzędziowy jak i wiedza jest dosyć ograniczony, podejrzewam że i tak będę musiał odwiedzić warsztat ale miło by było wiedźieć gdzie szukać i znać ew. koszty skalkulować opłacalność napraw. A może uda mi się naprawić samodzielnie, zdobyć wiedzę i satysfakcję...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 02 wrz 2010, 23:01
- Lokalizacja: Sierpc/Mazowieckie
jest dużo możliwości takich objawów, zacznij od zapłonu, czyli po koleji, świece, kable, kopułka palec, kondensator-y, cewka, ustawienie kąta, moim zdaniem gdzieś tutaj będzie się krył problem, sprawdż rurę od odmy, regulator ciśnienia etc. naprawde jest wiele możliwości, trzeba szukać, ale zacznij od zapłonu pzdr.
Miałem bardzo podobnie, wymieniłem sporo części a okazało się że była to wina źle ustawionego aparatu zapłonowego(Był po prostu strasznie cofnięty). Pokręć nim żeby przyspieszyć zapłon tj. w prawo. Jeśli to nie pomoże to może świece, kable, kopułka itp I pamiętaj że na gazie należny trochę przyspieszyć kat wyprzedzania zapłonu. Inna sprawa że zapewne masz skrzynie z długimi przełożeniami więc na 4 i tym bardziej na 5 nie spodziewaj się dużej mocy. Niestety albo stety inżynierowie Audi poszli w ekonomie heh
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 02 wrz 2010, 23:01
- Lokalizacja: Sierpc/Mazowieckie
Nie koniecznie, ja jeżdziłem wszedzie po warsztatach gdzie miali taka lampe, i zawsze mowili to samo, zapłon jest dobrze ustawiony. A ktoregos razu bedac na "malym" spotkaniu gdzie poznalem mechanika który wzią i mi po prostu pokrercił zapłonem, delikatnie go wyprzedził i jak ręka odją. A ze ma gaz to mu spalanie stukowe raczej nie grozi. Chyba ze przekręci niewiadomo jak ale to wykluczam. Także spróbuj samemu to nie trudne heh a raczej popsuć nic się nie powinno. Jeśli to nie pomoże to szukaj dalej.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 02 wrz 2010, 23:01
- Lokalizacja: Sierpc/Mazowieckie
bo lampą trzeba się umieć posługiwać, wytyczne katy podane przez producenta nie są świętością, a że przy gazie nie wystapi spalanie stukowe to okej ale samochód odpala się na benzynie, przy sekwencji przełacza dopiero po rozgrzaniu także troche się na tej benzynie jeździ więc warto żeby zapłon był dostosowany pośrednio pod gaz jak i pod benzyne, a lampa jest po to zeby nie przesadzić z katami, i powiedz mi jaki Ty masz kat ustawiony dokładnie skoro kręcisz aparatem jak Ci się ręka omsknie, techniki od zdzisia z garażu co maluchy robi, tak się do takich rzeczy kolego nie zabieramy. pzdr.