[80 B4 ALL] Demontowanie tapicerki foteli
[80 B4 ALL] Demontowanie tapicerki foteli
Witam dzis zabralem sie za demontaz tapicerki w B4 i mam problem otóz nie wiem jak odkrecic srubke krzyzakowa od regulacji oparcia.Probowalem ja ruszyc i nie moglem a bez zdjecia pokretla nie moge zdjac tapicerki.
Druga sprawa fotel rusza sie lekko przód i tył jak zauważyłem jest to na zebatkach od regulacji oparcia czy to jest normalne ?Jak rozumiem po tylu latach mialy prawo sie lekko wyrobic .
Czy czekaja mnie jeszcze jakies niespodzianki przy probie demontazu tapicerki ?
Jaki moze byc koszt naszycia nowego materiału na fotel ?Tzn chodzi mi o ten sam material wziety np z kanapy ? Chodzi oczywiscie o koszty orientacyjne.
Kolejna sprawa czy fotele od coupe nie wiem czy to b4 czy b3 anglik beda pasowały bez przerobek do b4 sedan ?
Druga sprawa fotel rusza sie lekko przód i tył jak zauważyłem jest to na zebatkach od regulacji oparcia czy to jest normalne ?Jak rozumiem po tylu latach mialy prawo sie lekko wyrobic .
Czy czekaja mnie jeszcze jakies niespodzianki przy probie demontazu tapicerki ?
Jaki moze byc koszt naszycia nowego materiału na fotel ?Tzn chodzi mi o ten sam material wziety np z kanapy ? Chodzi oczywiscie o koszty orientacyjne.
Kolejna sprawa czy fotele od coupe nie wiem czy to b4 czy b3 anglik beda pasowały bez przerobek do b4 sedan ?
Może zardzewiała albo ktoś ją wkręcił na jakiś klej do gwintów. Spróbuj nastawić śrubokręt i stuknąć młotkiem, może puści. Jak rozbierałem swój fotel to też miałem problem z odkręceniem ale po kilku uderzeniach młoteczkiem śrubkę dało się wykręcić. Jak odwiniesz trochę tapicerkę to zobaczysz jak ją zdjąć, są tam takie haczyki z drutu które odginasz i następnie ściągasz szmatę z fotela. Co do luzu na zębatkach regulacji, też to mam u siebie - oparcie lekko się giba i chyba nie da się go zniwelować, przynajmniej ja nie umiem, albo słabo szukałem na forum
dupa a nie zardzewiała ostatnio taki sam miałem problem bo zmieniałem oparcie lewe na prawe i odwrotnie, oryginalnie użyty został tam ala smar na srubki co powoduje ze one sie zaspawuja tam(moze tak to określę) do tego potrzebujesz młotka i specjalny śrubokręt udarowy który po uderzeniu i przekręcaniu ta śrubka bedze się przekręcać...
http://allegro.pl/srubokret-udarowy-pro ... 98722.html
na zdrowa logikę jak może tam zardzewieć coś?:D
http://allegro.pl/srubokret-udarowy-pro ... 98722.html
na zdrowa logikę jak może tam zardzewieć coś?:D
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Re: [80 B4 ALL] Demontowanie tapicerki foteli
Ja wczoraj zdejmowałem tapicerkę z fotela, no denerwujące są te takie małe kółeczka ( z drutu), które trzymają tapicerkę. Denerwujące jest je ponowne założenie i zgięcie. Ale jakoś dałem radę, trzeba tylko założyć parę, a później w miarę dobrze idzie.Canibal pisze:Czy czekaja mnie jeszcze jakies niespodzianki przy probie demontazu tapicerki ?
Kolego co do foteli z Anglika to będą pasować, tylko że będziesz miał regulację wysokości u pasażera, i fotel kierowcy u siebie bez regulacji wysokości. Był niedawno temat na forum o fotelach z Anglika :mrgreen:
https://audi80.pl/b4-roznica-miedzy- ... ight=fotel
o tych haczykach wiem bo juz do tego momentu mialem rozebrane fotele .Fotele od angilka niestety odpadaja z racji iz to skora i troche za drogo jak dla mnie.Generalnie zostala mi ostatnia sprawa do sprawdzenia ile by mnie kosztowało przeszycie tapicerki z ori materiału. Lub ew zaszycie otworów w tapicerce na zagłowki i zrobienie ich w innym miejscu .BO moje fotele maja pelne zagłowki i tapicerki w bdb stanie , a chce fotele z mojej poprzedniej b4 z zagłowkami z "dziurą" zeby mi pasowało z tylna kanapa.A niestety pelne zagłowki maja inny rozstaw jak te z otworem.
Ostatnio zmieniony 29 maja 2013, 17:13 przez Canibal, łącznie zmieniany 1 raz.
Ażeby usunąć luz na zębatkach od oparcia należy ustawić przeciwsobnie po obu stronach podkładki mimośrodowe, które są pod śrubami mocującymi oparcie do siedziska (to śruby, które się tak ciężko odkręca, ponieważ są wkręcane na klej do gwintów, ażeby się samoistnie nie odkręcały). A jeżeli chodzi o metodę na odkręcenie powyższych śrub, to zdaje egzamin również podgrzanie śruby opalarką, oczywiście na tyle rozsądnie, żeby nie uszkodzić tapicerki, wtedy klej do gwintów robi się bardziej elastyczny i nie trzyma tak mocno, sprawdzone osobiście przy zamianie oparć (jedna śruba zniszczona, ale odkręcona, druga po podgrzaniu odkręcona bez żadnego problemu). A tak w ogóle to w ASO można kupić takie śruby, ale już na TORX a nie wkrętak krzyżakowy przez co później łatwiej je odkręcać.
- sylwester28ET
- Forum Audi 80
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
- Lokalizacja: Busko Zdrój
- mayday2001
- Forum Audi 80
- Posty: 190
- Rejestracja: 29 sty 2011, 19:55
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
zdjemujesz najpierw zaślepkę jeżeli jest śrubokrętem płaskim do góry , wciskasz w poziomię żeby rozprężyć zawleczkę prypeć i ciągniesz zagłówek do góry i złazi bez problemu:) Po drugie z cupajki też pasują po trzecie ja używałem zamiast tych badziewnych ori drutów trzymających tapicerkę w kształcie O opasek zamozaciskowych- polecam składa się banalnie prosto na nich;) jak coś pisz na PW wszystko CI powiem Joł.