[80 B4]bicie w kierownicy podczas hamowania
-
- Forum Audi 80
- Posty: 316
- Rejestracja: 28 maja 2010, 13:27
- Lokalizacja: Łódź.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Kola na 100% dobrze wywarzone u zaufanego wulkanizatora...piasty i osadzenie felg wyczyszczone, felgi proste.
A moze cos tez byc z zaciskiem lub jarzmem???
Postaram sie spr. luzy na polosiach...
[ Dodano: 2010-11-10, 09:04 ]
Sprawdzilem luzy i niema zadnych...wszystko sie trzyma nic nie lata...juz niewiem za co sie zabrac...
Moze gdzies znajde ori tarcze uzywki i moze zaloze i zobacze czy faktycznie tarcze sa krzywe.
Pozdro
A moze cos tez byc z zaciskiem lub jarzmem???
Postaram sie spr. luzy na polosiach...
[ Dodano: 2010-11-10, 09:04 ]
Sprawdzilem luzy i niema zadnych...wszystko sie trzyma nic nie lata...juz niewiem za co sie zabrac...
Moze gdzies znajde ori tarcze uzywki i moze zaloze i zobacze czy faktycznie tarcze sa krzywe.
Pozdro
Drgania na kierownicy....
Witam...
proponuję koledze też sprawdzić gumy mocowania stabilizatora...i tuleje w sankach-ławie zawieszenia....czy podczas jazdy na skręconych kołach (mała prędkość) masz rażenie jakby koła dostawały uslizgu? najprostszy sposob sprawdzenia to poprosić drugą osobę o obracania kierownicą maksymalnie w prawo maksymalnie w lewo i obserwujesz wtedy ramę zawieszenia...aha i zalezy też jak porusza się Twoj audik w koleinach... czy nie nurkuje...napisz co znalazłeś...aha spójrz też na końcówki drażków i łączniki stabilizatora...
proponuję koledze też sprawdzić gumy mocowania stabilizatora...i tuleje w sankach-ławie zawieszenia....czy podczas jazdy na skręconych kołach (mała prędkość) masz rażenie jakby koła dostawały uslizgu? najprostszy sposob sprawdzenia to poprosić drugą osobę o obracania kierownicą maksymalnie w prawo maksymalnie w lewo i obserwujesz wtedy ramę zawieszenia...aha i zalezy też jak porusza się Twoj audik w koleinach... czy nie nurkuje...napisz co znalazłeś...aha spójrz też na końcówki drażków i łączniki stabilizatora...
tuleje wozka wymienione, nowe laczniki,nowe sworznie, drazki sa ok, gumy na stabilizatorze tez ok, wymienialem tez przeguby...a wczesniej byly lozyska wymieniane i sie tak zastanawiam czy jakies nie jest lekko krzywo wbite, bo niewierze ze piasta sie pokrzywila. Bylem na szarpakach i wsio jest ok. Jak sie okaze ze tarcze sa krzywe to niewiem co zrobie...
Pozdro
Pozdro
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wymienisz tak jak ja na nowe .Ja kupiłem jakieś badziewne raccery (wcale nie były najtansze )po jakichś 500 km znowu zaczeło trzepać kierą przy hamowaniu ,nigdy wcześniej nawet mocniej nie zahamowałem na nich ,ani nie wjechałem w kałuże na ciepłych ,bo gorące nigdy nie były .Pewnie były już krzywe jak wyszły z fabryki .Teraz mam mikody i już zdążyłem zapomnieć co to trzepanie kierą .Też szukałem że może prowadnice żacisków mają luzy ,bo mają i mieć powinny. Nie mogłem uwierzyć że nowe tarcze mogą być takie gó....ane ,a jednak tak było Tuleje sanek sobie odpuść ,nawet uszkodzone nie będą powodować takiego trzepaniaGie pisze:Jak sie okaze ze tarcze sa krzywe to niewiem co zrobie...
w tym wypadku pozostają Ci tarcze....podzielam opinie kolegów...najlepiej było by tarcze wrzucić na tokarkę i czujnikiem sprawdzić jej bicie...miałem taki przypadek z MIKODAMI które akurat mój przedmówca miał dobre....poprostu zapominają czasem wywarzyć tarcze (nacięcia na obwodzie)...jak będziesz kupował popatrz czy są te nacięcia to będzie dowód że tarcza była sprawdzana...a co do łozyska to nikłe szanse abyc krzywo je wtłoczył...
Witam przyłącze się do tematu mam ten sam problem trzęsie kierownicą przy hamowaniu od 120 km/h jak zejdzie poniżej 100km/h ustaje pedał nie bije. Nowe tarcze już drugie TRW klocki też TRW Kasowałem luz na maglownicy już rozkładam ręce co może być, koła na nowo wyważone a najlepsze w tym że nie zawsze trzęsie kierownicą
Kolego joandaw sprawdz tez tuleje na saniach-ławie...koledzy wcześniej piszący to bagatelizują ale ze swojego własnego doświaczenia wiem że to może mieć wpływ na drgania na kole kierowniczym, zwłaszcza że po przyhamowaniu drgania ustają o ile Cię dobrze zrozumiałem...aha przestrzegam przed zamiennikami owych tuleji bardzo czesto guma w zamiennikach jest za miękka...
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Dokładnie. Jeszcze nie słyszałem aby przez tuleje sań biło kierownicą podczas hamowania. Niestabilne prowadzenie się auta, pływanie, stukanie itp to są objawy które mogą sugerować że trzeba zajrzeć między innymi do tulei sań.MUNIOR pisze:Nikt tego nie bagatelizuje ,tylko objawy są ewidentne dla krzywych tarczTYMEX pisze:Kolego joandaw sprawdz tez tuleje na saniach-ławie...koledzy wcześniej piszący to bagatelizują
Szanowni Koledzy,
nie chcę tutaj podważać niczyich wypowiedzi, ale mam prośbę o precyzyjne czytanie wypowiedzi....
- co innego gdy bicie wystepuję podczas jazdy swobodnej i przy określonej prędkości
- a co innego podczas hamowania...
tarcze nawet nowe nieraz poprostu z jakiś przyczyn nie są wywarzane stąd też macie rację że przyczyną drgań PODCZAS HAMOWANIA moga być one;
inną przyczyną uszkodzenia tarcz nawet nowych może być nagły szok termiczny materiału spowodowany wjechaniem w kałużę poczas gdy mamy mocno rozgrzane hamulce lub naprzykład po dojechaniu do myjni myjemy swoje śliczne felgi lancą (tzw. myjnie bezdotykowe...
nie chcę tutaj podważać niczyich wypowiedzi, ale mam prośbę o precyzyjne czytanie wypowiedzi....
- co innego gdy bicie wystepuję podczas jazdy swobodnej i przy określonej prędkości
- a co innego podczas hamowania...
tarcze nawet nowe nieraz poprostu z jakiś przyczyn nie są wywarzane stąd też macie rację że przyczyną drgań PODCZAS HAMOWANIA moga być one;
inną przyczyną uszkodzenia tarcz nawet nowych może być nagły szok termiczny materiału spowodowany wjechaniem w kałużę poczas gdy mamy mocno rozgrzane hamulce lub naprzykład po dojechaniu do myjni myjemy swoje śliczne felgi lancą (tzw. myjnie bezdotykowe...