To jest N75. Sterwoanie turbiny.
Czasem cyka czasem nie. Teraz sobie nim głowy nie zawracaj.
Jeśli nie wymieniałeś filtra to wymień go, bo jak wyciągniasz -jak pisałeś to nic nie da. Tylko wymiana.
[80 B4 TDi 1Z] Rano problem z zapaleniem
Moim skromnym zdaniem, a przeżyłem wiele diselków zapowietrza się pompa wtryskowa. Po prostu paliwo będące w przewodach i w pompie w trakcie stania samochodu wraca do baku. Bak jest niżej niż pompa i to jest coś normalnego przy nieszczelnym układzie paliwowym diesla. Póżniej pompa ma trudno zaciągnąć paliwo i dlatego przez kilka chwil silnik nierówno pracuje. Przyczyną jest raczej nieszczelność tego układu. Trzeba sprawdzić wszystkie połączenia ( tam są miedziane podkładki i wszystkie weżyki) włącznie z wężykami przelewowymi wtryskiwaczy. Dobrze by było gdyby wężyk powrotny paliwa do baku był przezroczysty. Jezeli tak jest trzeba sprawdzić w trakcie zapalanie czy do baku nie wraca powietrze. Nie koniecznie powietrze musi iść zasilaniem z baku!
Diesel to niestety precyzja, a układ paliwowy w nim musi być hermetyczny.
Jeżeli się mylę to, albo podmienili Ci pompę paliwa, albo ta głowica jest trafiona tzn zawory się nie domykają, wtryskiwacze leją albo nie wiadomo co. Może świece żarowe są zbyt krótkie jak do tej głowicy, a przełożone ze starej.Rozwiązań może być mnóstwo. Pozdrawiam
Diesel to niestety precyzja, a układ paliwowy w nim musi być hermetyczny.
Jeżeli się mylę to, albo podmienili Ci pompę paliwa, albo ta głowica jest trafiona tzn zawory się nie domykają, wtryskiwacze leją albo nie wiadomo co. Może świece żarowe są zbyt krótkie jak do tej głowicy, a przełożone ze starej.Rozwiązań może być mnóstwo. Pozdrawiam
niech kolega rano przed odpaleniem poluzuje nakretke na wtrysku np.pierwszego od kola zamachowego poprpsi druga osobe o zakrecenie silnikiem w momencie krecenia z pod tej nakretki powinna wytryskiwac ropa jezeli nie tzn.ze najprawdopodobniej cofa sie paliwo z pompy a co za tym idzie albo uszkodzona pompa albo nieszczelnosc ukladu zasilania (proponowalbym sprawdzic zaworek znajdujacy sie na przewodach powrotu paliwa zaraz za filtrem paliwa)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 65
- Rejestracja: 25 lis 2006, 11:24
- Lokalizacja: Olsztyn
A u mnie gaśnie po odpaleniu, czasami 2 lub 3 razy. Odpala od pierwszego razu i zgaśnie albo nie. Potem chodzi idealnie. Zjawisko jest sporadyczne. Bywa, że dłuższy czas jest ok, a potem w ciągu jednego dnia zjawisko powtarza się po każdym odpaleniu. Nie jest istotne, czy jest zimny, czy ciepły. Pozdrawiam.