Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all] Czujnik ciśnienia oleju dla zegarów dodatkowych

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Plastman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 28 sie 2007, 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[all] Czujnik ciśnienia oleju dla zegarów dodatkowych

Post autor: Plastman » 02 mar 2010, 01:11

Witam.
Mam prośbę do posiadających zegary dodatkowe w swoich Audi. Otóż interesuje mnie lokalizacja czujników ciśnienia i temperatury oleju. Czy przy dodatkowych zegarach czujnik dla kontrolki i wskaźnika jest ten sam, czy zostaje dotychczasowy dla kontrolki i dokładam ten duży, dla wskaźnika? Od razu powiem, że chodzi o montaż całego tego ustrojstwa do B3 1,6TD. Jeżeli ktoś chce zapytać po co, to właśnie kupiłem turbosprężarkę 12T od Volvo S60 2,0T i chcę mieć pełną informację co się dzieje z silnikiem. Pytam o lokalizację fabryczną, bo nie chcę robić rzeźby i wyważać otwartych drzwi. Gdyby ktoś mógł mi również wyjaśnić, czy woltomierz wystarczy podłączyć do "+" za stacyjką i będzie działać, czy wymaga jakiegoś dodatkowego czujnika, czy też jakiegoś dziwnego podłączenia.
Z góry dzięki za pomoc
Paweł

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 02 mar 2010, 07:20

Tu masz schemat

Obrazek

Poszukaj jeszcze tu :arrow: https://audi80.pl/b4-1z-rezanie-doda ... t14586.htm

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 02 mar 2010, 11:48

Ten dodatkowy czujnik spełnia podwójną funkcję. Wkręca się go zamiast czujnik niskiego ciśnienia (chyba 0,3 albo 0,25 bara) (od góry mocowanie filtra oleju, przynajmniej w benzynowych R4). Jeden konektor daje się od starego czujnika ciśnienia o drugi do dodatkowego zegara.
Obok (przyjemniej w R4) tego czujnika jest zaślepka na imbus tam jest wkręcany czujnik temperatury ciśnienia oleju.

[ Dodano: 2010-03-02, 11:50 ]
Kolega Solkier zrobił to troszeczkę inaczej bo chyba nie miał takiego dużego czujnika który spełniał podwójną funkcję.

Awatar użytkownika
Plastman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 28 sie 2007, 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Plastman » 02 mar 2010, 12:21

Właśnie widzę, że dobre rezanie było. Tyle, że 1,6TD ma zupełnie inaczej rozwiązany stojan filtra. Mój ma jeszcze wyjścia na chłodnicę oleju. W ogóle 1,6TD ma kilka ciekawych rozwiązań (jak wodne chłodzenie turbosprężarki), których pozbawiono 1,9TDI, więc może będzie bardziej bezproblemowo. Blok jest niby ten sam, co w benzyniaku.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 02 mar 2010, 14:22

Czujnik ciśnienia oleju wkręcasz w miejsce standardowego czujnika, czujnik temperatury w miejsce zaślepki w podstawie filtra oleju.

Przy okazji: działa Ci termostat, który puszcza olej do chłodniczki oleju?

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 02 mar 2010, 20:05

Plastman pisze:więc może będzie bardziej bezproblemowo.
Niestety jest wręcz odwrotnie, dość trudno umieścić a wręcz niemożliwe umieszczenie dużego czujnika do zegarów w miejsce oryginalnych czujników. Z jednej strony przewód do smarowania sprężarki z drugiej przewody do chłodnicy oleju, najlepiej jest w tym przypadku zastosować króciec przykręcając go za pomocą śruby drążonej w miejsce jednego z czujników. Taki zestaw daje duże pole manewru w montowaniu ww. czujnika. Fotki przedstawiają jak to jest u mnie.

[center]Obrazek Obrazek Obrazek[/center]

Awatar użytkownika
Plastman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 28 sie 2007, 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Plastman » 03 mar 2010, 00:18

trepek, termostat mi działa, ale trzeba dać dobrze w palnik, żeby wyrzucił na chłodniczkę. Kiedyś po ciągnięciu lawety w warunkach typowo miejskich, tj. zatrzymywanie, po czym ruszanie z kopyta, żeby nie blokować innych, to bym powiedział, że został mi na palcu ślad po żeberkach chłodniczki. Dość beztrosko jej dotknąłem, bo zazwyczaj jest letnia lub całkiem zimna.
Mobilek, niezbyt mnie pocieszyłeś, ale dzięki za konkretne info. Swoją drogą, gdzie walnąłeś temperaturę oleju i jak to jest z tym dużym czujnikiem? Wywalam ten fabryczny czujniczek ze stojana i wkręcam bańkę, po czym wpinam w nią 2 kabelki, tj. ten od wskaźnika i ten od kontrolki? Czy to dziadostwo oblatuje ciśnienie i temperaturę?
W ogóle nie lubię elektryki, a muszę założyć sterowanie centralnego pilotem, przetwornicę, gniazdo 12V w bagażniku, czujniki dodatkowe w konsolę, poza tym jeszcze wskaźnik doładowania i EGT, żeby tłoki nie spłynęły. Wrrr... Z drugiej strony może dzięki temu nie zabiję silnika.

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 03 mar 2010, 20:00

Plastman pisze:Swoją drogą, gdzie walnąłeś temperaturę oleju i jak to jest z tym dużym czujnikiem? Wywalam ten fabryczny czujniczek ze stojana i wkręcam bańkę, po czym wpinam w nią 2 kabelki, tj. ten od wskaźnika i ten od kontrolki?
Czujnik temperatury jest osobnym czujnikiem, ja wkręciłem go w miejsce czujnika od załączania wentylatora chłodnicy oleju (miejsce na pokrywie termostatu oleju), generalnie nigdy nie zdarzyła mi się sytuacja aby był potrzebny. Z dużym czujnikiem postępujesz dokładnie tak jak napisałeś, na bańce są dwa złącza jedno WK - podłączasz do kontrolki oleju (przewód niebiesko-czarny zdjęty z wykręconego czujnika), drugie G - do wskaźnika ciśnienia oleju, po założeniu wszystko jest ok oprócz tego że po odpaleniu zimnego silnika ciśnienie oleju pokazuje na maksa. Ale z tego co czytałem to ten typ tak ma.

sebus_audi80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 09 lis 2010, 02:19
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Post autor: sebus_audi80 » 12 lis 2010, 13:59

Ja sie dołączam do tematu i mam pytanie. Jakie cisnienie pokazuje wam ten dodatkowy zegar?? Bo nie wiem czy u mnie on cos zaczyna wariowac czy jest oki prosze o wasze odp :)

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 13 lis 2010, 20:59

sebus_audi80 pisze:Ja sie dołączam do tematu i mam pytanie. Jakie cisnienie pokazuje wam ten dodatkowy zegar?? Bo nie wiem czy u mnie on cos zaczyna wariowac czy jest oki prosze o wasze odp :)
na zimnym silniku ma być na full a jak silnik się rozgrzeje na wolnych obrotach oscylować w granicach 2.5-3.5 bar

sebus_audi80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 09 lis 2010, 02:19
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Post autor: sebus_audi80 » 14 lis 2010, 05:54

No to wszystko jest oki ;) dzięki za info ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl