[all] Czujnik ciśnienia oleju dla zegarów dodatkowych
[all] Czujnik ciśnienia oleju dla zegarów dodatkowych
Witam.
Mam prośbę do posiadających zegary dodatkowe w swoich Audi. Otóż interesuje mnie lokalizacja czujników ciśnienia i temperatury oleju. Czy przy dodatkowych zegarach czujnik dla kontrolki i wskaźnika jest ten sam, czy zostaje dotychczasowy dla kontrolki i dokładam ten duży, dla wskaźnika? Od razu powiem, że chodzi o montaż całego tego ustrojstwa do B3 1,6TD. Jeżeli ktoś chce zapytać po co, to właśnie kupiłem turbosprężarkę 12T od Volvo S60 2,0T i chcę mieć pełną informację co się dzieje z silnikiem. Pytam o lokalizację fabryczną, bo nie chcę robić rzeźby i wyważać otwartych drzwi. Gdyby ktoś mógł mi również wyjaśnić, czy woltomierz wystarczy podłączyć do "+" za stacyjką i będzie działać, czy wymaga jakiegoś dodatkowego czujnika, czy też jakiegoś dziwnego podłączenia.
Z góry dzięki za pomoc
Paweł
Mam prośbę do posiadających zegary dodatkowe w swoich Audi. Otóż interesuje mnie lokalizacja czujników ciśnienia i temperatury oleju. Czy przy dodatkowych zegarach czujnik dla kontrolki i wskaźnika jest ten sam, czy zostaje dotychczasowy dla kontrolki i dokładam ten duży, dla wskaźnika? Od razu powiem, że chodzi o montaż całego tego ustrojstwa do B3 1,6TD. Jeżeli ktoś chce zapytać po co, to właśnie kupiłem turbosprężarkę 12T od Volvo S60 2,0T i chcę mieć pełną informację co się dzieje z silnikiem. Pytam o lokalizację fabryczną, bo nie chcę robić rzeźby i wyważać otwartych drzwi. Gdyby ktoś mógł mi również wyjaśnić, czy woltomierz wystarczy podłączyć do "+" za stacyjką i będzie działać, czy wymaga jakiegoś dodatkowego czujnika, czy też jakiegoś dziwnego podłączenia.
Z góry dzięki za pomoc
Paweł
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ten dodatkowy czujnik spełnia podwójną funkcję. Wkręca się go zamiast czujnik niskiego ciśnienia (chyba 0,3 albo 0,25 bara) (od góry mocowanie filtra oleju, przynajmniej w benzynowych R4). Jeden konektor daje się od starego czujnika ciśnienia o drugi do dodatkowego zegara.
Obok (przyjemniej w R4) tego czujnika jest zaślepka na imbus tam jest wkręcany czujnik temperatury ciśnienia oleju.
[ Dodano: 2010-03-02, 11:50 ]
Kolega Solkier zrobił to troszeczkę inaczej bo chyba nie miał takiego dużego czujnika który spełniał podwójną funkcję.
Obok (przyjemniej w R4) tego czujnika jest zaślepka na imbus tam jest wkręcany czujnik temperatury ciśnienia oleju.
[ Dodano: 2010-03-02, 11:50 ]
Kolega Solkier zrobił to troszeczkę inaczej bo chyba nie miał takiego dużego czujnika który spełniał podwójną funkcję.
Właśnie widzę, że dobre rezanie było. Tyle, że 1,6TD ma zupełnie inaczej rozwiązany stojan filtra. Mój ma jeszcze wyjścia na chłodnicę oleju. W ogóle 1,6TD ma kilka ciekawych rozwiązań (jak wodne chłodzenie turbosprężarki), których pozbawiono 1,9TDI, więc może będzie bardziej bezproblemowo. Blok jest niby ten sam, co w benzyniaku.
Niestety jest wręcz odwrotnie, dość trudno umieścić a wręcz niemożliwe umieszczenie dużego czujnika do zegarów w miejsce oryginalnych czujników. Z jednej strony przewód do smarowania sprężarki z drugiej przewody do chłodnicy oleju, najlepiej jest w tym przypadku zastosować króciec przykręcając go za pomocą śruby drążonej w miejsce jednego z czujników. Taki zestaw daje duże pole manewru w montowaniu ww. czujnika. Fotki przedstawiają jak to jest u mnie.Plastman pisze:więc może będzie bardziej bezproblemowo.
[center] [/center]
trepek, termostat mi działa, ale trzeba dać dobrze w palnik, żeby wyrzucił na chłodniczkę. Kiedyś po ciągnięciu lawety w warunkach typowo miejskich, tj. zatrzymywanie, po czym ruszanie z kopyta, żeby nie blokować innych, to bym powiedział, że został mi na palcu ślad po żeberkach chłodniczki. Dość beztrosko jej dotknąłem, bo zazwyczaj jest letnia lub całkiem zimna.
Mobilek, niezbyt mnie pocieszyłeś, ale dzięki za konkretne info. Swoją drogą, gdzie walnąłeś temperaturę oleju i jak to jest z tym dużym czujnikiem? Wywalam ten fabryczny czujniczek ze stojana i wkręcam bańkę, po czym wpinam w nią 2 kabelki, tj. ten od wskaźnika i ten od kontrolki? Czy to dziadostwo oblatuje ciśnienie i temperaturę?
W ogóle nie lubię elektryki, a muszę założyć sterowanie centralnego pilotem, przetwornicę, gniazdo 12V w bagażniku, czujniki dodatkowe w konsolę, poza tym jeszcze wskaźnik doładowania i EGT, żeby tłoki nie spłynęły. Wrrr... Z drugiej strony może dzięki temu nie zabiję silnika.
Mobilek, niezbyt mnie pocieszyłeś, ale dzięki za konkretne info. Swoją drogą, gdzie walnąłeś temperaturę oleju i jak to jest z tym dużym czujnikiem? Wywalam ten fabryczny czujniczek ze stojana i wkręcam bańkę, po czym wpinam w nią 2 kabelki, tj. ten od wskaźnika i ten od kontrolki? Czy to dziadostwo oblatuje ciśnienie i temperaturę?
W ogóle nie lubię elektryki, a muszę założyć sterowanie centralnego pilotem, przetwornicę, gniazdo 12V w bagażniku, czujniki dodatkowe w konsolę, poza tym jeszcze wskaźnik doładowania i EGT, żeby tłoki nie spłynęły. Wrrr... Z drugiej strony może dzięki temu nie zabiję silnika.
Czujnik temperatury jest osobnym czujnikiem, ja wkręciłem go w miejsce czujnika od załączania wentylatora chłodnicy oleju (miejsce na pokrywie termostatu oleju), generalnie nigdy nie zdarzyła mi się sytuacja aby był potrzebny. Z dużym czujnikiem postępujesz dokładnie tak jak napisałeś, na bańce są dwa złącza jedno WK - podłączasz do kontrolki oleju (przewód niebiesko-czarny zdjęty z wykręconego czujnika), drugie G - do wskaźnika ciśnienia oleju, po założeniu wszystko jest ok oprócz tego że po odpaleniu zimnego silnika ciśnienie oleju pokazuje na maksa. Ale z tego co czytałem to ten typ tak ma.Plastman pisze:Swoją drogą, gdzie walnąłeś temperaturę oleju i jak to jest z tym dużym czujnikiem? Wywalam ten fabryczny czujniczek ze stojana i wkręcam bańkę, po czym wpinam w nią 2 kabelki, tj. ten od wskaźnika i ten od kontrolki?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 09 lis 2010, 02:19
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
- shellah
- Forum Audi 80
- Posty: 3081
- Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
- Imię: Artur
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH+lpg
- Lokalizacja: Reading UK
na zimnym silniku ma być na full a jak silnik się rozgrzeje na wolnych obrotach oscylować w granicach 2.5-3.5 barsebus_audi80 pisze:Ja sie dołączam do tematu i mam pytanie. Jakie cisnienie pokazuje wam ten dodatkowy zegar?? Bo nie wiem czy u mnie on cos zaczyna wariowac czy jest oki prosze o wasze odp
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 09 lis 2010, 02:19
- Lokalizacja: Ostrowiec Św