[all] Światła mijania na przekaźnikach
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Trochę dziwnie podłączyłeś styki 85 i 86 przekaźnika. Chodzi głównie o 85 do czego go podłączyłeś i w jakich sytuacjach się włączają twoje halogeny?ysiul pisze:czy na pewno dobrze wszystko podpiąłem
Ja by podłączył to inaczej 85 do masy a 86 do kabla zasilającego włókno świateł drogowych. Ale jeśli działa tak jak potrzebujesz to może zostać tak jak jest.
podłączyłem do pod ori włącznik do halogenów. A pin 86 podłączyłem pod przewód plusowy od świateł pozycyjnych w efekcie czego halogen można zapalić tylko ze światłami pozycyjnymi, mijania i drogowymi, a halogeny gasną wtedy kiedy wyłączam światła- w ten sposób uniknę przypadkowego pozostawienia włączonych halogenów. A gdybym podpiął pod światło drogowe to chyba tylko z drogowymi mogły by świecić halogeny.aldi pisze:Chodzi głównie o 85 do czego go podłączyłeś i w jakich sytuacjach się włączają twoje halogeny?
[ Dodano: 22 Lipiec 2010, 21:25 ]
P.S.
może faktycznie źle się wcześniej wyraziłem że chce mieć halogeny razem ze światłami drogowymi, później koncepcja się zmieniła tak żeby było to zgodne z prawem żeby w każdej chwili można było wyłączyć halogen
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
W wolnej chwili zrobiłem sobie to rezanko.
Instalacja w wersji 1 przekaźnik na mijania i 1 na drogowe. Plus z alternatora (oczywiście z bezpiecznikiem) a minusy z masy w "najbliższych wolnych" miejscach przy każdej z lamp.
Zaznaczam, że wziąłem się za to, żeby przedłużyć życie pająka a nie ze względu na cuda i fajerwerki w oślepiającej jasności reflektorów . Jednak poprawa wystąpiła, co uznam za dodatkowy plus tej przeróbki.
Generalnie polecam to rozwiązanie. Pamiętajcie, że ten "tuning" z pewnością wpłynie na żywotność żarówki. Wydaje mi się jednak, że w nieznacznym stopniu. Szczególnie u mnie, bo mam założone dzienne ledowe ;P a reflektorki pracują tylko wtedy kiedy się naprawdę przydają.
A teraz garść techniki :
Napięcia mierzone na stykach pracującej żarówki przy włączonym silniku:
12,3 V - przed rezaniem
13,6 V - po rezanku
Niby tylko +1,3 V ale coś tam jednak widać.
Instalacja w wersji 1 przekaźnik na mijania i 1 na drogowe. Plus z alternatora (oczywiście z bezpiecznikiem) a minusy z masy w "najbliższych wolnych" miejscach przy każdej z lamp.
Zaznaczam, że wziąłem się za to, żeby przedłużyć życie pająka a nie ze względu na cuda i fajerwerki w oślepiającej jasności reflektorów . Jednak poprawa wystąpiła, co uznam za dodatkowy plus tej przeróbki.
Generalnie polecam to rozwiązanie. Pamiętajcie, że ten "tuning" z pewnością wpłynie na żywotność żarówki. Wydaje mi się jednak, że w nieznacznym stopniu. Szczególnie u mnie, bo mam założone dzienne ledowe ;P a reflektorki pracują tylko wtedy kiedy się naprawdę przydają.
A teraz garść techniki :
Napięcia mierzone na stykach pracującej żarówki przy włączonym silniku:
12,3 V - przed rezaniem
13,6 V - po rezanku
Niby tylko +1,3 V ale coś tam jednak widać.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 60
- Rejestracja: 09 mar 2009, 17:43
- Lokalizacja: Bielsko - Biała
Tuning świateł mijania ver. 2 (szybka, łatwa i BEZPIECZNA)
Nie wiem czy to materiał na osobny post więc piszę tutaj.
Potrzebne nam będzie:
- Audi 80 (lub inny samochód z lampami składanymi na spinki nie klej)
- wiadro plastikowe duże ok 20l z ciepłą wodą
- śrubokręt krzyżak
- drut (z gumy starej wycieraczki jest najlepszy
- kostka do zmywarki
- woda destylowana 1l
- pusty spryskiwacz po jakimś środku np. do mycia szyb
- suszarka dla niecierpliwych
1. otwieramy maskę
2. odkręcamy listwy pod lampami (śruba na krzyżak) wystarczy odgiąć, nie ma co szarpać drugiej strony
3. wyciągamy kierunki (dla zespolonych pominąć) są na zaczepach które trzeba delikatnie odgiąć
4. otwieramy lampy od strony komory silnika i wyjmujemy żarówki
5. lejemy ciepłą wodę do wiadra i wrzucamy kostkę ze zmywarki
6. odpinamy spinki wkładając wcześniej przygotowany drut z wycieraczki w spinkę i ciągnąc na zew lampy (spinki 2 na górze, 3 na dole, po jednej z boku) UWAGA na szybę reflektora co by nie wypadła
7. powoli wyciągamy szybę uważając na uszczelkę
8. napełniamy spryskiwacz miksturą z wiadra, potem szkła wrzucamy do wiadra (w tej kolejności)
9. myjemy uszczelkę wodą z ludwikiem/mydłem/ dla oszczędnych samą wodą
10. spryskujemy lustra reflektorów miksturą
11. płuczemy lustra wodą destylowaną (po 2-3 chluśnięcia)
12. płuczemy szkła resztką wody destylowanej
13. suszymy (tj. czekamy aż wyschnie / suszymy suszarką / chwile czekamy składamy i jeździmy bez pokryw tylnych na lampy żeby odparowało)
14. składamy i cieszymy się
Operacja zajmuje razem z wykurzeniem paczki fajek i wypiciem kraty piwa jakieś 30min + suszenie, efekt rewelacyjny, ja założyłem postojówki philips Blue Vision i żarówki Osram Allseason, nie skłamię że z żarówkami i całą operacją czyli jakieś 2h i 30zł wszystkie żarówki światła są 2 razy lepsze.
Nie neguje pomysłu z przekaźnikiem ale są niepokojące fakty tj.:
- pająk jeździł 15 lat i działa, więc może mu nie zaszkodzi jeszcze parę ew. może pora już wymienić
- żarówka przy przekaźniku żyje co najmniej połowę krócej z racji podniesienia napięcia nawet o 0,5V (na necie mądre wykresy można znaleźć), jak ktoś założy jakieś hiper super za 60zł sztuka (która i tak z racji + ileś tam% ma cieńszy wolfram, żeby jaśniej świeciła, będzie świeciła krócej niż standard) i mu się sfajczy po 3 miesiącach to się zeźli
- instalacje el. home made mają duży % (nie wszyscy są elektrykami) szans zepsucia czegoś (pożar też wchodzi w grę)
- na przeglądach i kontrolach być może trzeba się będzie tłumaczyć z braku homologacji na parę drutów
Powodzenia i niech ŚWIATŁO będzie z Wami wszystko jedno który sposób wybraliście.
PS. Polecam wszystkie żarówki firmowe, a tanie tj. Narva, Osram, Tungusram Bosh. Spędziłem trochę czasu w hurtowni i po testach na jakość świecenia, nie ma różnicy, a Narva to grupa Philipsa ze wszystkimi jego odpowiednikami za połowę ceny. Nie polecam żarówek +90% itd, myślę ze Bosh +60 +Life (jakos tak) to max tak samo jak tungusram +60%. Więcej jest bardzo drogie i szybko się pali. Pozdro
Nie wiem czy to materiał na osobny post więc piszę tutaj.
Potrzebne nam będzie:
- Audi 80 (lub inny samochód z lampami składanymi na spinki nie klej)
- wiadro plastikowe duże ok 20l z ciepłą wodą
- śrubokręt krzyżak
- drut (z gumy starej wycieraczki jest najlepszy
- kostka do zmywarki
- woda destylowana 1l
- pusty spryskiwacz po jakimś środku np. do mycia szyb
- suszarka dla niecierpliwych
1. otwieramy maskę
2. odkręcamy listwy pod lampami (śruba na krzyżak) wystarczy odgiąć, nie ma co szarpać drugiej strony
3. wyciągamy kierunki (dla zespolonych pominąć) są na zaczepach które trzeba delikatnie odgiąć
4. otwieramy lampy od strony komory silnika i wyjmujemy żarówki
5. lejemy ciepłą wodę do wiadra i wrzucamy kostkę ze zmywarki
6. odpinamy spinki wkładając wcześniej przygotowany drut z wycieraczki w spinkę i ciągnąc na zew lampy (spinki 2 na górze, 3 na dole, po jednej z boku) UWAGA na szybę reflektora co by nie wypadła
7. powoli wyciągamy szybę uważając na uszczelkę
8. napełniamy spryskiwacz miksturą z wiadra, potem szkła wrzucamy do wiadra (w tej kolejności)
9. myjemy uszczelkę wodą z ludwikiem/mydłem/ dla oszczędnych samą wodą
10. spryskujemy lustra reflektorów miksturą
11. płuczemy lustra wodą destylowaną (po 2-3 chluśnięcia)
12. płuczemy szkła resztką wody destylowanej
13. suszymy (tj. czekamy aż wyschnie / suszymy suszarką / chwile czekamy składamy i jeździmy bez pokryw tylnych na lampy żeby odparowało)
14. składamy i cieszymy się
Operacja zajmuje razem z wykurzeniem paczki fajek i wypiciem kraty piwa jakieś 30min + suszenie, efekt rewelacyjny, ja założyłem postojówki philips Blue Vision i żarówki Osram Allseason, nie skłamię że z żarówkami i całą operacją czyli jakieś 2h i 30zł wszystkie żarówki światła są 2 razy lepsze.
Nie neguje pomysłu z przekaźnikiem ale są niepokojące fakty tj.:
- pająk jeździł 15 lat i działa, więc może mu nie zaszkodzi jeszcze parę ew. może pora już wymienić
- żarówka przy przekaźniku żyje co najmniej połowę krócej z racji podniesienia napięcia nawet o 0,5V (na necie mądre wykresy można znaleźć), jak ktoś założy jakieś hiper super za 60zł sztuka (która i tak z racji + ileś tam% ma cieńszy wolfram, żeby jaśniej świeciła, będzie świeciła krócej niż standard) i mu się sfajczy po 3 miesiącach to się zeźli
- instalacje el. home made mają duży % (nie wszyscy są elektrykami) szans zepsucia czegoś (pożar też wchodzi w grę)
- na przeglądach i kontrolach być może trzeba się będzie tłumaczyć z braku homologacji na parę drutów
Powodzenia i niech ŚWIATŁO będzie z Wami wszystko jedno który sposób wybraliście.
PS. Polecam wszystkie żarówki firmowe, a tanie tj. Narva, Osram, Tungusram Bosh. Spędziłem trochę czasu w hurtowni i po testach na jakość świecenia, nie ma różnicy, a Narva to grupa Philipsa ze wszystkimi jego odpowiednikami za połowę ceny. Nie polecam żarówek +90% itd, myślę ze Bosh +60 +Life (jakos tak) to max tak samo jak tungusram +60%. Więcej jest bardzo drogie i szybko się pali. Pozdro
Idąc dalej tym tropem:
Tuning świateł mijania ver. 3
Słyszałem / czytałem że są spece zajmujący się regeneracją odbłyśników - zdaje się natryskiwanie nowej warstwy. Koszt chyba około 100zł. Niestety nie znam więcej szczegółów. Do tego może nawet wymiana klosza...
Też z pewnością będzie jakaś poprawa świecenia
PS: Czy realnie dopuszczasz możliwość, że ktoś podczas kontroli/przeglądu będzie się domagać homologacji na taką przeróbkę (z przekaźnikami) ??
Dla jasności: Nie pytam złośliwie tylko mnie naprawdę ten aspekt "prawny" zainteresował.
Tuning świateł mijania ver. 3
Słyszałem / czytałem że są spece zajmujący się regeneracją odbłyśników - zdaje się natryskiwanie nowej warstwy. Koszt chyba około 100zł. Niestety nie znam więcej szczegółów. Do tego może nawet wymiana klosza...
Też z pewnością będzie jakaś poprawa świecenia
PS: Czy realnie dopuszczasz możliwość, że ktoś podczas kontroli/przeglądu będzie się domagać homologacji na taką przeróbkę (z przekaźnikami) ??
Dla jasności: Nie pytam złośliwie tylko mnie naprawdę ten aspekt "prawny" zainteresował.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 60
- Rejestracja: 09 mar 2009, 17:43
- Lokalizacja: Bielsko - Biała
Jak sam napisałeś to przeróbka, i tak samo jak xenon czy żarówki h4 100W nie jest legalna. Nie wiem czy ktoś będzie robił problem czy nie, ale tak jak z ciemnymi przednimi szybami czy folią na lampach trzeba się z tym liczyć.
Co do regeneracji lamp to racja, po naparowaniu nowej warstwy aluminium (najczęściej chyba tak to się robi) lustro jest jak nowe, ale bardziej interesowałoby mnie polerowanie szkła (nawet po małym przebiegu jest "wypiaskowane" i traci idealna przejrzystość). Niestety to drogie zabiegi i wymagające postoju samochodu (brak lamp). Moje lustra są niemal idealne, zastanawiam się czy nie kupić samych kloszy nowych (zamiennik chyba 50zł komplet). Ciekawe czy by to coś zmieniło, może by mniej rozpraszało (brak dziurek po piasku), ale boję się o jakość, a szkło czy lampe hella ciężko kupić nowe w normalnych pieniądzach.
Co do regeneracji lamp to racja, po naparowaniu nowej warstwy aluminium (najczęściej chyba tak to się robi) lustro jest jak nowe, ale bardziej interesowałoby mnie polerowanie szkła (nawet po małym przebiegu jest "wypiaskowane" i traci idealna przejrzystość). Niestety to drogie zabiegi i wymagające postoju samochodu (brak lamp). Moje lustra są niemal idealne, zastanawiam się czy nie kupić samych kloszy nowych (zamiennik chyba 50zł komplet). Ciekawe czy by to coś zmieniło, może by mniej rozpraszało (brak dziurek po piasku), ale boję się o jakość, a szkło czy lampe hella ciężko kupić nowe w normalnych pieniądzach.
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
Witam postanowilem sobie zrezac swiatla mijania no i kupilem taki oto przekaznik http://yfrog.com/b720101114319j napiszcie jak to podlaczyc wedlug tego schematu co jest na przekazniku. Elektrykiem nie jestem a bawic mi sie nie chce wiec wole kogos sie poradzic.
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
mam 2 przekazniki ale z opisu na 1 stronie postu wynika ze potrzebuje dwoch na obie strony zeby zrobic swiatla mijania. podlaczalem tak jak w 1 poscie ale widocznie moje przekazniki maja inny schemat dlatego zalaczylem swoj i jesli ktos by mogl pomoc jak podlaczyc to wedlug schematu z mojego przekaznika.