Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 ACE] Silnik nie pracuje na benzynie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Filipek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 13 lis 2010, 15:46

[b4 ACE] Silnik nie pracuje na benzynie

Post autor: Filipek » 13 lis 2010, 18:04

Witam. jestem nowym posiadaczem osiemdziesiątki B4 z silnikiem ACE 2.0 16v. Mój silnik wogule nie chce pracować na benzynie, po odpaleniu obroty falują od 2000 do 100 silnik obroty troszkę pofalują i silnik gaśnie niezależnie czy jest zimny czy rozgrzany. Próbując rozwiązać ta usterkę zaczołgam sprawdzać wszystkie czujniki począwszy od czujnika temperatury ten z tylu silnika który okazał się sprawny i czujnik temperatury ten co jest na na przewodzie wodnym który tez był ok. Rozkręciłem potencjometr przepustnicy okazał się troszkę wytarty do takiego stopnia ze starła się z niego czarna powloką pomierzyłem jego rezystancje i nie ma jakiś drastycznych wąchań jedyne co może się wydawać dziwne ze wartość max otwarcia jest mniejsza od wartości występującej 90% uchylenia przepływomierza wiec obstawiał bym ze to ten potencjometr jest wadliwy ze względu na te wytarcie.Jedyna możliwość jazdy na benzynie jest gdy wtyczka od regulatora cisnienia jest odpięta.

jeszcze chciał bym sprawdzić sondę lambde ale nie wiem do którego przewodu mam podłączyć miernik boje się to źle zrobić zęby czegoś nie spalić. Poza lambda chciał bym jeszcze sprawdzić sprawność czujnika spalania stykowego ale nie mam zielonego pojęcia jak sie do tego zabrać i tu mam wielka prośbę żeby ktoś opisał mi jak mam podłączyć miernik do lambdy i jak sprawdzić czujnik spalania stukowego?
Ostatnio zmieniony 14 lis 2010, 00:21 przez Filipek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 13 lis 2010, 20:18

Może na początek odepnij potencjometr i zobacz jak silnik chodzi

Mówisz że potencjometr wytarty - to jak odepniesz go to zobaczysz czy to jego wina

Jak masz odpiętą wtyczkę regulatora to nic nie reguluje składu mieszanki i na sondzie lambda nie ma charakterystycznych wachnieć napięcia
Sondę lambda sprawdzisz tylko jak to wtyczka jest podpięta i jak działa regulacja składu mieszanki - wtedy jak zapniesz woltomierz pomiędzy masę a sondę to napięcie "goni" od około 0.1 do 0.9 volt co sekundę

https://audi80.pl/b3-20-6a-obroty-py ... c&start=15

Tu masz fotkę jak wygląda potencjometr który już kwalifikuje się do wymiany

oraz linki od nauki
https://audi80.pl/b3-b4-20-3a-mechan ... e-motronic
https://audi80.pl/b3-20-3a-jazda-z-o ... htm#507100
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... e-motronic

kaline1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kaline1984 » 13 lis 2010, 21:01

Witam.Morze zacznij od sprawdzenia całego układu dolotowego.Nawet małe lewe powietrze spowoduje złą prace silnika.Teraz pytanie co tak naprawdę sprawdzałeś czy potencjometr przepustnicy cz przepływomierza?

Filipek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 13 lis 2010, 15:46

Post autor: Filipek » 14 lis 2010, 00:20

Dolot i cały układ wysokiego napięcia sprawdziłem w pierwszej kolejności a co do tego co sprawdziłem to potencjometr przepustnicy wizualnie a wygląda on tak http://www.aukcjoner.pl/gallery/003967949,1-.html i sprawdziłem jego rezystancje zrobiłem to z aptekarska dokładnością sprawdzałem rezystancje co 2mm uchylenia talerzyka i w żadnym wypadku nie było ona liniowa rezystancja potrafiła wzrastać a potem spadać jak dla mnie potencjometr jest do ewidentnej wymiany.Sprawdziłem również potencjometr przepustnicy ale co do niego nie mam pewność bo mam w kostce trzy piny i na dwóch z nich gdy przepustnica jest zamknięta to i obwód jest zamknięty co jeszcze przy niej mogę sprawdzić bo chyba ten trzeci pin po coś jest?

Jakieś zmieniki tego potencjometru przepływomierza występują?

kaline1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kaline1984 » 14 lis 2010, 17:53

Poszukaj na forum kolegi Słonika lub Lukaszbroz oni pozbyli się tych silników ze swoich 80 i ogłaszali się z częściami.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 14 lis 2010, 19:22

Filipek pisze:Sprawdziłem również potencjometr przepustnicy ale co do niego nie mam pewność bo mam w kostce trzy piny i na dwóch z nich gdy przepustnica jest zamknięta to i obwód jest zamknięty
chyba nie ma potencjometra przepustnicy - tam jeśli dobrze myślę są 2 krańcówki - jedną zwiera jak mamy puszczony pedał a druga zwiera jak mamy pedał na maxa wciśnięty

Z linków które Ci posłałem powyżej powinieneś wszystkiego się dowiedzieć tylko trza wszystko ze dwa razy przeczytać :evil:

Filipek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 13 lis 2010, 15:46

Post autor: Filipek » 14 lis 2010, 23:06

dzieki dzieki!!! wydaje mi sie ze juz wszystko rozszyfrowałem w pierwszym linku z tych do nauki przeczytałem post k44761 i zastosowałem się do jego wskazówek żeby odłączyć akumulator potem odłączyć przepływkę następnie odpalić samochód i poczekać aż nagrzeje się labda i zacznie podawać informacje, i tak zrobiłem, jak tylko ECU zaczołga zbierać info z sondy silnik pracował na benzynie prawie bez problemu oczywiście z podłączona wtyczka od regulatora ciśnienia a pisze ze prawie bo zauważyłem ze silnik na wolnych obrotach pracuje okol 950tys obrotów możne być to wina odłączonego przepływomierza czy możne jednak jeszcze czegoś innego np. korkowca?

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 15 lis 2010, 06:20

Filipek pisze:950tys obrotów możne być to wina odłączonego przepływomierza czy możne jednak jeszcze czegoś innego np. korkowca?
6A to bliźniak ACE - silniki niemal identyczne, u mnie jak silnik zimny to obroty 1050 jak się nagrzeje powyżej około 60 st.cel to obroty 950
Piszesz odłączona przepływka i wszystko OK - czyli wskazuje wszystko na potencjometr do wymiany
Z fotek też widać że raczej do wymiany

https://audi80.pl/b3-20-6a-obroty-py ... c&start=15
W powyższym linku masz wszystko napisane jak wymienić potencjometr - czytać dokładnie

Jeszcze zanim zaczniesz wymianę to sprawdź sobie sondę lambda czy działa woltomierzem

Jak już wymienisz potencjometr i sonda lambda jest dobra to sprawdź zapłon - 6 stopni przed ZZ - na kole masz kreskę która oznacza 6 stopni oraz 0 które oznacza ZZ - kreska na ostrej krawędzi przy miganiu lampą - i lepiej zrób to samemu
Nie mam teraz książki przy sobie ale jeszcze sprawdź czy ACE ma tak samo jak 6A czyli te 6 stopni

Potem sprawdź czy prąd nastawnika masz okołó +2,5 mA - to ważne !!!
W linkach powyżej masz wszystko napisane

Zakładam że kable, świece, kopułka, palec są w idealnym stanie :evil:

Pytasz o krokowiec - jak go wyjmiesz to ma być w środku czysto i ma luźno dać się przestawiać czymś ostrym i swobodnie wracać - ta przepustnica ma sprężynę która powoduje jego wracanie
Już najlepiej to się go sprawdza na zasilaczu stabilizowanym z regulacją prądu - zapinasz - zwiększasz płynnie prąd a krokowiec płynnie wraz ze wzrostem prądu wychyla się

adam_wdz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 19 lis 2010, 08:23
Lokalizacja: Łódż

Post autor: adam_wdz » 23 lis 2010, 18:46

Mam pytanie po odpięciu potencjometra obroty powinny spaść cz isć w górę,to samo z krokowcem.

[ Dodano: 2010-12-19, 10:04 ]
Witam mam pytanie gdzie podłączyć Vaga pod silnik ACE 2.0 16V

Filipek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 13 lis 2010, 15:46

Post autor: Filipek » 19 gru 2010, 13:36

Znowu Musze wrócić do tematu i prosić was o rade. Kupiłem nowy potencjometr przepływki zamontowałem go i przystopiłem do regulacji składu mieszanki podłączyłem miliamperomierz w obwód regulatora ciśnienia i obojętnie jak bym regulował(kręcę śrubka w prawo i w lewo aż do momentu jak silnik zacznie się dławić) to zawsze mam 13mA wartość ta zmienia się względem obrotów ale na wolnych zpowrotem wraca do 13mA. Jeszcze niedawno lamda zawinoła się na tamten świat i nie wiem możne to przez nia nie mogę wyregulować składu mieszanki?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl