[B4] Tablica zegarów.
[B4] Tablica zegarów.
Panowie mechanior wymienil mi kostke w stacyjce, wlaczyl zaplon wszystko ok, a mianowicie podswietlenie tablicy i wszystkie kontrolki dzialaly.
Po wlozeniu tablicy na miejsce ponowna proba i ZONK.
Dziala tylko podswietlenie zegarów, lampki kierunków i lampka swiatla postojowego a poza tym nic nie ma, nawet obrotomierz nie dziala a takze wskazowka poziomu paliwa.
Kazal mi zostawic znowu moja niunie bo musi schematow poszukac.
Moze mi cos doradzicie co sie moglo stac.
A moze ktos posiada schematy tablicy i jak dochodza do niej napiecia?
Dzieki z gory i pozdrawiam.
Po wlozeniu tablicy na miejsce ponowna proba i ZONK.
Dziala tylko podswietlenie zegarów, lampki kierunków i lampka swiatla postojowego a poza tym nic nie ma, nawet obrotomierz nie dziala a takze wskazowka poziomu paliwa.
Kazal mi zostawic znowu moja niunie bo musi schematow poszukac.
Moze mi cos doradzicie co sie moglo stac.
A moze ktos posiada schematy tablicy i jak dochodza do niej napiecia?
Dzieki z gory i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 24 lip 2007, 23:19 przez mario74, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzysiek11
- Forum Audi 80
- Posty: 256
- Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
- Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy
- krzysiek11
- Forum Audi 80
- Posty: 256
- Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
- Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy
- krzysiek11
- Forum Audi 80
- Posty: 256
- Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
- Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy
Problem tkwi w tym, że albo przepaliło Ci scieżkę albo zrobiło się gdzieś przerwanie na płytce.
Zrobisz to oczywiście sam.
Rozkręć zegary i dostań się do płyty głównej. Potem sprawdź "drożność" tej ścieżki:
Patrząc na płytkę zegarów z przodu (wtyczka niebieska jest z prawej strony, żółta z lewej) będzie to ścieżka która wychodzi z dolnego pinu prędkościomierza, przechodzi przez 1 z lewej strony pin stabilizatora napięcia, idzie ku górze omijając kontrolkę prawego kierunkowskazu, łącząc ze sobą większość kontrolek i ostatecznie wpadając do 4 pinu (od góry licząc) obrotomierza.
Zapewne przerwanie będziesz miał gdzieś w okolicy stabilizatora napięcia, jeśli działa prędkościomierz, a nie działa wskaznik paliwa i obrotomierz to przyjrzyj się dobrze scieżce na dystansie dolny pin prędkościomierza-stabilizator napięcia.
Sprawdż też bezpiecznik nr 12
I napisz jeszcze co Ci dokładnie działa: Prędkościomierz, obrotomierz, wskażniki temp i paliwa???
Zrobisz to oczywiście sam.
Rozkręć zegary i dostań się do płyty głównej. Potem sprawdź "drożność" tej ścieżki:
Patrząc na płytkę zegarów z przodu (wtyczka niebieska jest z prawej strony, żółta z lewej) będzie to ścieżka która wychodzi z dolnego pinu prędkościomierza, przechodzi przez 1 z lewej strony pin stabilizatora napięcia, idzie ku górze omijając kontrolkę prawego kierunkowskazu, łącząc ze sobą większość kontrolek i ostatecznie wpadając do 4 pinu (od góry licząc) obrotomierza.
Zapewne przerwanie będziesz miał gdzieś w okolicy stabilizatora napięcia, jeśli działa prędkościomierz, a nie działa wskaznik paliwa i obrotomierz to przyjrzyj się dobrze scieżce na dystansie dolny pin prędkościomierza-stabilizator napięcia.
Sprawdż też bezpiecznik nr 12
I napisz jeszcze co Ci dokładnie działa: Prędkościomierz, obrotomierz, wskażniki temp i paliwa???
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 964
- Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
- Imię: Tomasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
proponuje tez sprawdzic bezpiecznik 12 kolega z forum od nas miał taki problem ze nie mial podsiwetlena całej deski i według ksiazki był to bezpiecznik 18 od elektrycznych szyb :shock:
dogłębniej przypatrując sie tematowi to ja bym obstawiał albo naderwaną sciezke albo jakis kabelek moze z kostki idacej do licznika wyleciał
dogłębniej przypatrując sie tematowi to ja bym obstawiał albo naderwaną sciezke albo jakis kabelek moze z kostki idacej do licznika wyleciał
czyli nie dochodzi sygnał do tej ścieżki o której mówiłem, albo przerwana jest zaraz po wyjściu z wtyczki.
Rozbierz zegary i sprawdź tą ścieżkę. Sprawdź też wtyczkę i kable wychodzące od wtyczki (dokładnie to jest to kabelek czarno-niebieski). Sprawdź czy po przekręceniu kluczyka i załączeniu stacyjki pojawia się napiecie na 3 z prawej strony, górnym pinie - patrząc na dół wtyczki od strony z dziurkami, a kable wychodzą w prawą stronę - dokładnie ten pin ma oznaczenie 16
Rozbierz zegary i sprawdź tą ścieżkę. Sprawdź też wtyczkę i kable wychodzące od wtyczki (dokładnie to jest to kabelek czarno-niebieski). Sprawdź czy po przekręceniu kluczyka i załączeniu stacyjki pojawia się napiecie na 3 z prawej strony, górnym pinie - patrząc na dół wtyczki od strony z dziurkami, a kable wychodzą w prawą stronę - dokładnie ten pin ma oznaczenie 16
Panowie juz po problemie.
Gosc porozkladal mi licznik i twierdzi ze chyba padly jakies przewody, jak on tam grzebal to ja sprawdzilem sam bezpiecznik tak jak sugerowaliscie - byl przepalony.
Mechanior jakby kopa w twarz dostal i oczywiscie glupie tlumaczenia.
Ale poskladal do kupy odpalilem i do domciu, wiecej tam nie zajze.
Dzieki jeszcze raz
Pozdro.
Gosc porozkladal mi licznik i twierdzi ze chyba padly jakies przewody, jak on tam grzebal to ja sprawdzilem sam bezpiecznik tak jak sugerowaliscie - byl przepalony.
Mechanior jakby kopa w twarz dostal i oczywiscie glupie tlumaczenia.
Ale poskladal do kupy odpalilem i do domciu, wiecej tam nie zajze.
Dzieki jeszcze raz
Pozdro.
Brak napięcia na kablu niebieskim z czar. -żółta wtyczk{B3}
Witam, mam podobny problem jade sobie aż tu nagle obrotomierz padł pokazuje zero. Tym samym brak ładowania kontrolki poza podświetleniem tablicy, kontrolką długich swiateł i kierunkowskazów ani im sie marzy zaświecić. Prędkościomierz i wskaźnik temperatury działa. Przeszukałem wszystko od alternatora poprzez ścieżki w samej konsolecie jednak nic. Dalej nie robi;( zgodnie z poleceniami na forum zabrałem sie za niebieski z czarnym kabelek i okazało się ze tak jak tam bylo napisane że po przekręceniu stacyjki ma sie pojawić napięcie tam tego napięcia ani grama ani volta. Posprawdzałem wszystkie dostępne widozne wtyczki i dalej nic. Gdzie wędruje ten niebieski z czarnym kabelek?? jak można dokopać sie do przyczyny usterki?? czy jest coś jeszcze po drodze co może powodować taki problem??
Pozdrawiam:)
Krzysiek
Pozdrawiam:)
Krzysiek
Witam (mój pierwszy post i to odrazu z problemem) Mam taki problem własnie ,zdarza sie to okresowo ze pada obrotomierz (i inne kontrolki) i przy tym brak ładowania.Co radzicie nie bawic sie w naprawe i kupic jakąs używke?? Zazwyczaj jak padło to po jakims czasie było ok ale dzis juź jakby padło na Amen z ładowaniem sobie radzę wystarczą mi 2 kabelki i żarówka to pobudznia alternatora i jest ok ale to rozwiązanie na pare razy... Z góry wielkir dzięki.
Pozdrawiam
Pozdrawiam