Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8PM LPG] Nierowna praca silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Veter
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 26 kwie 2007, 12:42
Lokalizacja: Jastrzebie Zdrój

[B3 1.8PM LPG] Nierowna praca silnika

Post autor: Veter » 24 lip 2007, 16:54

Witam posiadam AUDI 80 91R ZAGAZOWANY 1,8 PM na JEDNOPUNKTOWYM WTRYSTKU MONOJETRONIC (BOSH)Problem jest taki ze silnik buja sie jakby mial poduszki juz do wymiany nawet w kabinie odczuwa sie wyrazne kolysanie obroty nie faluja ale za to na sluch slychac tak jakby nie chodzi na wszystkie tzw gary choc jest wszystko wporzadku nie ma roznicy czy chodzi na benzynie czy gazie, spadkow mocy tez nie ma. Silnik chodzi normalnie jescze na ssaniu, a jak sie wylaczy zaczyna sie wlasnie tak kolysac dziwne klekotanie wlasnie cos w stylu jakby nie chodzil na wszystkich cylindrach :((, nie wiem czy przyczyna moze byc to ze jakis koles spawal mi od kolektora pierwszy tlumik takie laczenie ktore i tak musze wymienic moze odczepil tam jakas wtyczke od sondy lambdy ?czy ona w ogole wystepuje w tym modelu..? Prosze o porady od czego zaczac co sprawdzis w pierwszej kolejnosc... za wszelka pomoc bede wdzieczny, a jest mi autko naprawde potrzebne pozdrawiam

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 24 lip 2007, 20:34

Witam. Na początek zrób reset ECU, jeśli nic się nie zmieni sprawdź czujniki temperatury silnika i zasysanego powietrza, ale wiele wskazuje też na sondę. Jeśli masz gazunek II generacji (z kompem i krokowcem) to uwalona sonda może powodować właśnie takie problemy. Z tym, że dobrze dobrana i wyregulowana instalacja (wbrew niektórym opiniom również II generacji) powinna nienajgorzej chodzić nawet na uwalonej sondzie. Mogło tak być, że podczas spawania sonda dostała w d... , może urwał się przewód sygnałowy. Może to być również źle ustawiony zapłon, przestawiony rozrząd, brak kompresji, wypalony zawór, kiepskie kable, świece, cewka, palec, kopułka i wiele innych. Na Twoim miejscu podjechałbym do jakiegoś dobrego mechanika, żeby sprawdził podstawowe rzeczy, zrobił pomiar kompresji, sprawdził zapłon. Generalnie najpierw zająłbym się doprowadzeniem do porządku zasilania benzyną, a ewentualnie potem dobierał do LPG. Powodzenia

Awatar użytkownika
Veter
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 26 kwie 2007, 12:42
Lokalizacja: Jastrzebie Zdrój

Post autor: Veter » 24 lip 2007, 21:18

Dzieki za szybka odpowiedz, na czym dokladnie polega ten reset ECU.. wystarczy tylko odpiac kleme na pare h? ja mam I generacje gazu z takim pokretlem na wezu od gazu swiece mam nowe, kable raczej tez nie przebijaja.To wszytsko przez to ze mnie nie bylo i ojciec nim jezdzil jak wrocilem po 3 tyg to auta nie poznalem wrr.. zaplon mogl sie zamoistnie przestawic?.. z zapaleniem nie ma porblemu tylko ta nierozna praca

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 24 lip 2007, 21:46

Do resetu wystarczy odpiąć klemę na kilkanaście minut. Potem tylko ponowna adaptacja na benzynie, tj. odpalasz zimny silnik i bez ruszania czegokolwiek dajesz musię nagrzać do nominalnej temperatury pracy. Gasisz i już. Jeśli masz I generację to radzę jak najszybciej dołożyć kompa LPG (np. Stag 100) albo przynajmniej jakiś porządny emulator lambdy, bo jego brak powoduje modyfikowanie przez ECU mapy wtrysku benzyny i kłopoty na benzynie wracają, a nawet z czasem się nasilają. Polecam lekturę mojego artykułu w dziale download na temat LPG. Mogło być tak, że źle wyregulowana instalacja LPG spowodowała wypalenie zaworów i kłopoty gotowe. Dlatego pisałem, żeby sprawdzić kompresję. Zapłon może ulec zmianie na skutek wypalenia styków na palcu lub kopułce, mógł też jakimś "cudem" przestawić się aparat.

Awatar użytkownika
Veter
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 26 kwie 2007, 12:42
Lokalizacja: Jastrzebie Zdrój

Post autor: Veter » 25 lip 2007, 13:30

Dzieki Danek jutro sie tym zajme sprawdze swiece fajki palec i kopulke moze to to jesli nie to bede szukal dalej tak jak radzisz pkt dla Ciebie pozdrawiam

[ Dodano: 2007-08-11, 22:42 ]
Witam ponownie sorry ze teraz pisze ale bylem na slowacji i nie bylo jak napisac problem tkwil w przewodach cisnieniowych pod filtrem i kolo wtrysku oraz byl scisniety waz z odmy silniczek chodzi teraz super nic nie buja jak pisalem wyzej ;/ pozdrawiam milosnikow Audi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl