Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] remont głowic/y silnika

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tomek_com
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 02 mar 2007, 21:27
Lokalizacja: manchester

[b4 2.6 ABC] uszczelka pod glowica

Post autor: tomek_com » 25 lip 2007, 15:20

mam taki dylemat niedawno kupilem V6 ABC mial walnieta nagrzewnice kupilem nowa ,orginalna prosto z niemiec wymienilem i mam dalej przegrzewanie silnika wiec wina spadla na uszczelke pod glowica wczoraj zaczalem rozkrecac [koszt wymiany u mechonika 550funtow dlatego robie sam] ale jeszcze nie podnioslem glowic zdjalem pasek wszyskie przewody i 2 oslony teraz mam na wierzchu walki rozrzadu sruby od glowic mam odrecone ale nie podniesione glowice bo kiedy juz chcialem podnosic przyszedl kolezka ktory jest mechanikiem samoukiem i powiedzial mi ze to moze nie byc uszczelka i tu mam teraz dylemat uszczelka czy nie?mam bialy osad na korku oleju i pelno syfu w zbiorniczku wyrownawczym chlodzenia ale ten ze zbiorniczka to efekt poprzedniego wlasciciela wlal tam jakiegos uszczelniacza do chlodnic plukalem 6 razy caly uklad ale i tak ciagle wylazi a ten kolezka powiedzial mi ze to ze korek ma bialy nalot moze byc od starego oleju olej ma z 5 lat swiece tez a filtr oleju z zewnatrz wyglada tragicznie wyglada jak orginalny ja wiem tyle ze gdy pojdzie uszczelka:
zbyt duze cisnienie w zbiorniku wyrownawczym ukladu czlodzenia - moje jest ok
plyn w zbiorniku wyrownawczym pieni sie przy dodawaniu gazu - moj nie
plyn przybiera ciemny odcien widac brudy efekt przepuszczania spalin- moj jest ok
moc silnika spada- autko idzie jak nowe
swiece po dluzszym postoju sa mokre, rozruch jest ciezki - moje swiece ok i pali po sekundzie
ubytek oleju w silniku, z rury wydechowej kopci na czarno - nic takiego nie mam
ubytek plynu chlodzacego, z rury wydeczowej kopci na bialo-plynu mi nie ubywa ale kopci na bialo
wiec nie mam pojecia co robic do V6 tu w angli komplet uszczelek to 140 funtow a jak sie pozniej okaze ze to nie byla uszczelka ???problem jest w tym ze sie przegrzewa wywalilem termostat wymienilem pompe odpowietrzylem jak nalezy na wszyskie sposoby a on dalej sie grzeje po 15 minutach ma 110 stopni i sie gotuje wentylatory wlaczaja sie przy 100 na jakies 5 sekund i tyle jak wypiolem kostke z chlodnicy i spiolem na krotko tak ze wenylator chodzi ciagle to mam 70-75 stopni na autostradzie nie przekracza 90 stopni nowy czujnik temperatury 90 funtow ale tez nie wiem czy to czujnik bo mam bialy osad na tym cholernym korku oleju mechanik mowi ze nie powie mi nic jak nie podniesie glowicy
moze ktos z Was mial podobne objawy i moze mi pomoc
szukalem juz na wszyskich forach i nie moge znalesc nigdzie konkretnej odpowiedzi a boje sie jezdzic z tym wentylatorem na krotko bo jak mi peknie glowica to juz wtedy pozostanie mi oddanie go na zlom poki co jezdze jeszcze swoim ABK ale za 3 dni przyjezdza po niego nowy wlasciciel :-(

knocke
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 24 kwie 2007, 12:26
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: knocke » 25 lip 2007, 16:09

tomek_com pisze:plynu mi nie ubywa ale kopci na bialo
Nie bardzo wiem jak to pogodzić - możesz napisać jak sprawdzasz czy płynu ci nie ubywa (po jakim czasie itp) i w jakich warunkach masz z rury dym który wygląda na biały?

Awatar użytkownika
tomek_com
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 02 mar 2007, 21:27
Lokalizacja: manchester

Post autor: tomek_com » 25 lip 2007, 16:15

plyn sprawdzam tak: wentylatory chodza non stop [na krotko] jade 100 mil jest ok na nastepny dzien to samo i tak prawie codziennie [teraz juz nim nie jezdze] dopoki go nie zagotuje wtegy plyn wykipi i jest go mniej ale to normalne nie ?a dym jest zawsze na postoju nie wazne czy cieplo czy zimno i przy ostrym przycisnieciu gazu

knocke
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 24 kwie 2007, 12:26
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: knocke » 25 lip 2007, 16:40

tomek_com pisze:a dym jest zawsze na postoju nie wazne czy cieplo czy zimno i przy ostrym przycisnieciu gazu
Wiesz co, tak stanąłeś teraz w 1/2 kroku i nie wiesz co robić ale musisz się na coś zdecydować- odżałuj 140 GBP i zmieniaj te uszczelki skoro zwaliłeś już pasek rozrządu albo poskładaj wszystko tak żebyś mógł dalej diagnozować.

Cudów nie ma - kopceniem na biało na postoju to się nie przejmuj bo mogą to być skropliny z wydechu ale jeśli kopci przy każdej przygazówce to albo jednak trochę tego płynu idzie do clindrów albo ja nie wiem co to :-P

Sprawdzałeś ten "nowy" termostat przed założeniem? Warto zawsze go zagotować w wodzie chyba że to część nówka oryginał tip top - ostatnio wymieniałem u siebie akurat termowyłącznik i padł po 2 dniach.

Awatar użytkownika
tomek_com
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 02 mar 2007, 21:27
Lokalizacja: manchester

Post autor: tomek_com » 25 lip 2007, 16:48

ja wywalilem termostat nie wymienialem na nowy

knocke
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 24 kwie 2007, 12:26
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: knocke » 25 lip 2007, 17:00

tomek_com pisze:ja wywalilem termostat nie wymienialem na nowy
Sorry ale tak żeś brachu w panice ciurkiem pisał żem nie zakumał :lol:

Czasem uszczelki głowic mogą lekko podciekać więc mogą wymagać i tak wymiany ale czy to akuat przyczyna przegrzewania? Z tego co piszesz poprzedni właściciel zasyfił cały układ chłodzenia to jak on ma działać? Może chłodnica ma zapchane kanały albo węże są pozafajdane i nie ma dobrego przepływu (choć na tych grubych to chyba trza by szmatę wsadzić żeby nie leciało ale ja nie pamiętam jak to wygląda w Vce).

Stary - zmieniaj te uszczelki albo poskładaj wszystko bo nawet jak coś komuś zaświta (mi na razie nic więcej) to pewnie nie wywróży ci co jest grane tylko poradzi jak to sprawdzić. Bez silnika na chodzie nie wszystko sprawdzisz.

Awatar użytkownika
tomek_com
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 02 mar 2007, 21:27
Lokalizacja: manchester

Post autor: tomek_com » 25 lip 2007, 17:11

a moze to byc wina ze olej jest stary i nie daje rady chlodzic?
i co oprocz uszczelki moze byc przyczyna bialego osadu na korku oleju?
:-(

Awatar użytkownika
krzysiek11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 256
Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy

Post autor: krzysiek11 » 25 lip 2007, 18:35

siemka! 550f za wymiane to cholernie dużo, ale tu take są ceny
ja zapłaciłem za godzine roboty elektryka 100f.

wymieniałem już pare uszczelek w życiu i ciężko stwierdzić na100% że to padła uszcz.
myśłe jednak że jest to ona ma wine :-(

Awatar użytkownika
tomek_com
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 02 mar 2007, 21:27
Lokalizacja: manchester

Post autor: tomek_com » 25 lip 2007, 18:50

normalnie chca 200-250 ale jak im mowie ze to V6 glupi usmieszek i zmiana zdania a niektorzy mowia ,,ooooo V6 nie nie my nie robimy sprawdz pan ...,, i daja kolejny adres mechanika juz mnie strzyka z nerwow bo wywale tyle siana na uszczelki a tu sie okaze ze to nie to , mam kolesia co chce 250f za piekne fele 18cali z oponami glebe juz zrobilem ale jak to bedzie ta uszczelka to moge zapomniec o felach a koles wstrzymal aukcje do soboty specjalnie dla mnie[znajomy]
moze ktos mnie pocieszy co? :-|

[ Dodano: 2007-07-26, 19:01 ]
ok powod byl taki jak powiedzial mi moj kolega wywalilem stary olej filtr i swiece wyplukalem silnik i uklad chlodzenia jakimis tam srodkami i silniczek chodzi jak lalka osad z korka zniknal woda czysciutka i jest gitara mam teraz wode w ukladzie plyn zaleje za jakies 2 tygodnie jak bedzie nadal wszystko spoko swiece to byly chyba orginalne nie widzialem jezcze w swoim zyciu takich swiec odkrecalismy je we dwoch tak byly zapieczone
tu jest fotka jednej ze swiec
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2f0 ... c250f.html

sebco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 17 mar 2007, 09:06
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

[ABC] remont głowic/y silnika

Post autor: sebco » 23 lis 2010, 20:29

Witam
Ja to było od początku:

Wracam z pracy podjeżdzam do skrzyżowania, minimalnie się toczę więc bieg 2 i nagle delikatne szarpnięcie i strzelenie/puknięcie (trudno mi określić czy to mechaniczne było czy też strzał mieszanki w rurę lub w kolektor) takie prawie nie słyszalne. Podjeżdzam pod domek 1km dalej i słysze że silnik nie równo pracuje na wolnych jak i nie równo wkręca się jakby nie palił na jednym garze - jednak nie do końca
Silnik zachowuje się tak samo na PB i LPG. Podnosze maskę i słyszę ze środka kolektora ssącego taki syk w rytm jednego cylindra. Jakby się nie domykał zawór i słychać było pracę powietrza w cylindrze. Dodatkowo sprawdzam iskrę na rozdzielaczu na każdym pinie - jest. Iskra na świecach jest,
Ponieważ łatwo mi wypinać wtryskiwacze LPG więc wyciągam po kolei czy jakiś nie będzie pracował, okazało się że gar 4 nie pracuje oraz niewielka praca 5 cylindra. Reszta OK silnik zaczyna pracować jeszcze gorzej.

Kiedy odpalam słychać że wszystkie cylindry nie palą. Nie ma takiego równego kręcenia.
Więc zamówiłem sobie manometr.
Okazało się najgorsze chyba?

głowica - stona pasażera na wszystkich cylindrach 1,2,3 po 13barów
głowica - strona kierowcy cylindry 4,5 - 3bary, cylinder 6 -11barów
w silniku czysto - nie ma masła więc płyn się nie dostaje do oleju, płynu chłodzącego nie ubywa więc zakładam że nastąpiło wywalenie uszczelki między 4 i 5 cylindrem skoro jest po 3 bary lub upaliło nagle zawory w tych garach.

kilka... pytań do:
1. Czy mojka diagnoza jest najbardziej prawdopodobna czy też jest coś innego możliwego?

2. Jeżeli to uszczelka to czy wymienić tylko uszczelkę i planowanie?

3. Czy należy zrobić drugą głowicę skoro ciśnienie jest w porządku czy też za jakiś czas może trafić się to samo (na gazie oblatane ok 100tys)

4. Po wymianie uszczelki jakiego ciśnienia się spodziewać?
Słyszałem że powinno się zrobić obydwie głowice aby ciśnienie na wszystkich cylindrach było takie same i silnik pracował równo. Czy też jest to tylko ze względu ekonomczno-czasowych taniej naraz.

5. Czy do planowania oddaje się gołą głowicę?

6. Czy powinienem coś zrobić/sprawdzić przy głowicy/cach dodatkowo. Dodam że coś puka w silniku od czasu jak go kupiłem tzn od 60tys i wlewam co 1500km 1litr oleju. Więc może uszczelniacze

7. Jak sprawdzić co puka?

8. Rozrząd wymieniony jakieś 22tys temu. Zostawić czy powinno się wymienić?

9. Czy szpilki głowicy nowe?

10. Jakie części potrzebne musowo do wymiany?

11. Częsci z ASO tj. uszczelki uszczeczleniacze czy wystarczy z Intercars Fota i marki typu Elring Victor reinz?

12. JAKIE KOSZTY MIN I MAX - jeżeli robię sam co mogę, jeżeli daję do zrobienia całość?

13. Może lepiej drugi silnik?

14. Czy jak chciałbym wymieniać silnik to tylko na taki który był do zmian w czasie 1995r. Czyli od 93-95r. Moje auto jest z 1994.

Patrzałem na numery OE bloku silnika i w A6 i 100 c4 oraz 80 B4 do 95 jest taki sam. Fakt łapy są o innych numerach ale tro zrozumiałe że są inne komory silnika więc trzeba było dopasować.

Moge kupić taki silnik obojętnie od jakiego Audi c4 b4 do rocznika w których nastąpiły zmiany. Czy też mogę kupic silnik po zmianach i będzie wszystko pasowało

nr OE bloku 078103101A dla C4 1992-95 i B4 1993-95 do zmian , 078103101G dla Audi A6 1995-97 oraz B4 1995-96

Rozmawiałem z mechnikiem i powiedział mi że jeżeli wymieniać silnik to tylko musi być od Audi 80 B4 bo nie wszystko pasuje jak będzie z innego . Tzn silnik nie może byc np od c4 o tym samy kodzie bo i tak będą inne mocowania itp nawet jak silnik będzie z przed zmian - prawde mówił?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 lis 2010, 22:54

sebco pisze:1. Czy mojka diagnoza jest najbardziej prawdopodobna czy też jest coś innego możliwego?
Raczej tak tu masz temat kolegi któremu też wypaliło uszczelkę między cylindrami: https://audi80.pl/b4-26-abc-lpg-chod ... t36770.htm
sebco pisze:2. Jeżeli to uszczelka to czy wymienić tylko uszczelkę i planowanie?
Jak poszła uszczelka do bardzo zalecane by było splanować.
3. Czy należy zrobić drugą głowicę skoro ciśnienie jest w porządku czy też za jakiś czas może trafić się to samo (na gazie oblatane ok 100tys)
Zależy od ciebie i zasobności portfela.
sebco pisze:4. Po wymianie uszczelki jakiego ciśnienia się spodziewać?
4. Podobnego do tego z drugiej strony
sebco pisze:5. Czy do planowania oddaje się gołą głowicę?
Zazwyczaj bez kolektorów i wałka, zawory mogą zostać jeśli nie będzie ryzyka że frezarka je zbierze.
sebco pisze:6. Czy powinienem coś zrobić/sprawdzić przy głowicy/cach dodatkowo. Dodam że coś puka w silniku od czasu jak go kupiłem tzn od 60tys i wlewam co 1500km 1litr oleju. Więc może uszczelniacze
Możesz wymienić profilaktycznie hydrauliczne popychacze na obu głowicach ale nie gwarantuje że to pomoże.
sebco pisze:7. Jak sprawdzić co puka?
Słuchając przez kij albo wężyk, ale tak możesz zlokalizować tylko czy to stukają hydrauliczne popychacze czy coś na "dole" silnika.
sebco pisze:8. Rozrząd wymieniony jakieś 22tys temu. Zostawić czy powinno się wymienić?
Ja bym zostawił.
sebco pisze:9. Czy szpilki głowicy nowe?
Ja bym zostawił jak będą w dobrym stanie.
sebco pisze:10. Jakie części potrzebne musowo do wymiany?
Uszczelka pod głowicą :mrgreen: , uszczelniacza na wałku/ach, oring na zaślepce wałka w prawej głowicy, uszczelke/i pod dekalem/ami "zaworów".

sebco pisze:11. Częsci z ASO tj. uszczelki uszczeczleniacze czy wystarczy z Intercars Fota i marki typu Elring Victor reinz?
ASO :shock: ja bym tak nie przepłacał.

sebco pisze:12. JAKIE KOSZTY MIN I MAX - jeżeli robię sam co mogę, jeżeli daję do zrobienia całość?
Planowanie coś około 100zł?... Kurde już nie pamiętam.
Uszczelniacza zaworowe po 2zł, jedna uszczelka pod pokrywę wałka 35... uszczelniacze na wałki rozrządu 10zł (x3 na dwie głowice w prawej jest jeden) co do cen to się nimi nie musisz sugerować bo musiałbym paragonów poszukać - z pamięci pisałem.
sebco pisze:13. Może lepiej drugi silnik?
Jak z drugiej strony masz 13 barów ciśnienia sprężania to bym zostawił ten (u mnie jest po 9-10BAR ale sprawdzałem na padniętym rozruszniku)
sebco pisze:Rozmawiałem z mechnikiem i powiedział mi że jeżeli wymieniać silnik to tylko musi być od Audi 80 B4 bo nie wszystko pasuje jak będzie z innego .
To co nie pasuje można przełożyć z twojego. Kolektory wydechowe są inne, zresztą można porównać w ETCe.

Tutaj jeden kolega wrzucał silnik z A6 C4: https://audi80.pl/b4-aah-zmiana-siln ... t34796.htm

sebco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 17 mar 2007, 09:06
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebco » 24 lis 2010, 11:14

Witam
diagnoza postawiona prawidłowa. Uszczelka pod głowicą przepalona między 4 i 5 cylidrem.
Jednak mam uszkodzony kolektor dolotowy spodnia część i muszę wymienić cały lub tą część.
Tu pytanie:
Jakie kolektory mi spasują bo są różne numery. Zmiany następowały dla 80 95r i dla 100 94r
Więc mogę załóżyć od 80 100 coupe cabrio do zmian silnika i musi być od skrzyni manualnej, takie info mi udzielił serwis NOMA w Katowicach.

Mój kolektor ma numery:
1. 078133185AN
2. 078133201
3. 078133222K

mogę kupić od 80 z 92/93 ze skrzynią manualną (tak twierdzi sprzedawca), ale są inne końcówki:
1.BA
2.E
3.M

Ja mam ten plastik z języczkami a ten drugi go nie ma . Może wystarczy włozyć ten plastik
Czy ktoś wymieniał już taki kolektor z innego modelu lub rocznika?
W sumie potrzebuje tylko dół kolektora

pawel_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 416
Rejestracja: 20 sty 2010, 18:14
Lokalizacja: Łuków

Post autor: pawel_m » 24 lis 2010, 17:27

Koszt planowania głowicy- ok. 50 zł(brat planował głowicę żeliwną w silniku Diesla- Andoria 2,4 i zapłacił 50 zł).

Awatar użytkownika
cichusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 03 lut 2009, 15:13
Lokalizacja: Radom

Post autor: cichusz » 25 lis 2010, 20:35

mam glowice do 2.8 jak chcesz sprawne po 200zl za sztuke oddam. kolektor tez mam 150zl

sebco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 17 mar 2007, 09:06
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebco » 30 lis 2010, 20:49

motor zrobiony.
Robiłem, tylko jedną głowicę
Koszt 950zł + kolektor dolotowy 180zł:
co zrobione
planowanie głowicy ze szlifowanie zaworów 170zł
części: uszczelki, uszczelaniacze, popychacze wszystkie, gumki ok 450 i robota 300 z hakiem. Mało dużo?
ogólnie zadowolony.
Nie mam problemów z obrotami którymi miałem w cześniej
Tylko regulacja gazu ponowna jeszcze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl