[80 b3 1.8 JN]pytanie o instalaję gazową?
[80 b3 1.8 JN]pytanie o instalaję gazową?
mam audi [B3 1.8 JN] czyli mechaniczny wtrysk wielopunktowy KE - Jetronik i chcialbym sie dowiedziec jaki gaz tu moge zalozyć ?? bo na zwykłej instalacji gazoewj są podobno wystrzały. bardzo prosze o pomoc z góry dziękuje
Ostatnio zmieniony 25 lip 2007, 23:08 przez bgnych, łącznie zmieniany 1 raz.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Witam.
W tym wypadku niestety pozostaje tylko wtrysk ciągły gazu czyli III generacja. Drugie niestety to praktyczny brak tego typu instalacji na rynku, te najpopularniejsze to LandiRenzo IGS oraz BRC Just Heavy.
Co do strzałów to w zasadzie dobrze dobrana i zamontowana instalacja II generacji przy starannym dbaniu o układ WN sprawuje się całkiem dobrze i nie powoduje wystrzałów, ale niebezpieczeństwo niestety istnieje. Trzecia alternatywa to Blos, czyli taka jakby I generacja ale bez standardowego miksera, którego rolę przejmuje właśnie mikser typu Blos. Jednak i ten system nie eliminuje niebezpieczeństwa wystrzałów, a dodatkowo czasem sprawia problemy przy regulacji.
W tym wypadku niestety pozostaje tylko wtrysk ciągły gazu czyli III generacja. Drugie niestety to praktyczny brak tego typu instalacji na rynku, te najpopularniejsze to LandiRenzo IGS oraz BRC Just Heavy.
Co do strzałów to w zasadzie dobrze dobrana i zamontowana instalacja II generacji przy starannym dbaniu o układ WN sprawuje się całkiem dobrze i nie powoduje wystrzałów, ale niebezpieczeństwo niestety istnieje. Trzecia alternatywa to Blos, czyli taka jakby I generacja ale bez standardowego miksera, którego rolę przejmuje właśnie mikser typu Blos. Jednak i ten system nie eliminuje niebezpieczeństwa wystrzałów, a dodatkowo czasem sprawia problemy przy regulacji.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
III generacja to coś pośredniego między tradycyjną instalacją z mikserem, a wtryskiem sekwencyjnym. III generacja to ciągły wtrysk gazu w fazie lotnej, ale różni się tym od sekwencji, że sterowanie dawką gazu odbywa się na podstawie sygnałów z sondy lambda oraz sygnału z dodatkowego MAP sensora, na bazie ustalonej mapy wtrysku gazu. III generacja była bardzo krótko na rynku dlatego pisałem, że praktycznie z niego zniknęła. Jest to w zasadzie jedyny rodzaj instalacji wtrysku gazu możliwy do zastosowania w silnikach na mechanicznym wtrysku.
Wtrysk sekwencyjny, czyli IV generacja steruje dawką gazu na podstawie sygnałów o wtrysku benzyny pobieranych z ECU (komputer pokładowy silnika) i lekko zmodyfikowanych przez sterownik gazowy. W przypadku wtrysku mechanicznego benzyny wtrysk benzyny jest sterowany mechanicznie, a nie przez ECU i sterownik gazowy nie ma skąd pobrać informacji o czasach wtrysku benzyny. Dlatego instalacja sekwencyjna nie wchodzi w grę.
Zmiana silnika nie jest niezbędna. Jak dobrze poszukasz to jest w Polsce jeszcze parę warsztatów, które są w stanie założyć III generację. Niewiele ich, bo większość gaziarzy widząc silnik na mechanicznym wtrysku benzyny dostaje gęsiej skórki.
Poszukaj warsztatu autoryzowanego przez Landi lub BRC i pytaj o wtrysk ciągły lub III generację.
Wtrysk sekwencyjny, czyli IV generacja steruje dawką gazu na podstawie sygnałów o wtrysku benzyny pobieranych z ECU (komputer pokładowy silnika) i lekko zmodyfikowanych przez sterownik gazowy. W przypadku wtrysku mechanicznego benzyny wtrysk benzyny jest sterowany mechanicznie, a nie przez ECU i sterownik gazowy nie ma skąd pobrać informacji o czasach wtrysku benzyny. Dlatego instalacja sekwencyjna nie wchodzi w grę.
Zmiana silnika nie jest niezbędna. Jak dobrze poszukasz to jest w Polsce jeszcze parę warsztatów, które są w stanie założyć III generację. Niewiele ich, bo większość gaziarzy widząc silnik na mechanicznym wtrysku benzyny dostaje gęsiej skórki.
Poszukaj warsztatu autoryzowanego przez Landi lub BRC i pytaj o wtrysk ciągły lub III generację.
Ostatnio zmieniony 25 lip 2007, 19:05 przez Danek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Poszukaj warsztatu autoryzowanego przez Landi lub BRC i pytaj o wtrysk ciągły lub III generację.
Czy ja bym instalował? Jeśli znalazłbym naprawdę dobry zakład nawet na drugim końcu Polski, który się tego podejmie to tak. Ale przede wszystkim kupując autko szukałbym takiego, który nie sprawia problemów z gazowaniem . Tak właśnie kupiłem swoje autko.
Możesz popytać
Tutaj klik chyba nie będziesz miał strasznie daleko. Z kolei w Tarnowie jest duże przedstawicielstwo f-my BRC (Czakram), może tam się uda. W samym Wrocku niestety nie znam żadnego warsztatu (trochę nie ta okolica ).
Czy ja bym instalował? Jeśli znalazłbym naprawdę dobry zakład nawet na drugim końcu Polski, który się tego podejmie to tak. Ale przede wszystkim kupując autko szukałbym takiego, który nie sprawia problemów z gazowaniem . Tak właśnie kupiłem swoje autko.
Możesz popytać
Tutaj klik chyba nie będziesz miał strasznie daleko. Z kolei w Tarnowie jest duże przedstawicielstwo f-my BRC (Czakram), może tam się uda. W samym Wrocku niestety nie znam żadnego warsztatu (trochę nie ta okolica ).
-
OnlineDoc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
Danek, opisał temat tak kompleksowo i dokładnie, że należałoby to przykleić i chyba tak zrobie. Dam o tym niusa na www.centrum.audi80.pl
Ja dodam tylko swoje dwa grosze. Daruj sobie. Z istnienia tego boardu wiem, ze nie istnieje mechaniczny, zagazowany wtrysk z którym nie byłoby sporych problemów.
Mechanicy nie potrafią ogarnąć tego układu zasilania przy benzynie ( pogadaj z Foxbatem ile sie bujał ) a co mówić o gazie.
Bądź czujny w kazdym badz razie i nie zleć tej roboty byle komu jak pisal Denek, lub daruj sobie jak pisal Doc
Pzdr.
Ja dodam tylko swoje dwa grosze. Daruj sobie. Z istnienia tego boardu wiem, ze nie istnieje mechaniczny, zagazowany wtrysk z którym nie byłoby sporych problemów.
Mechanicy nie potrafią ogarnąć tego układu zasilania przy benzynie ( pogadaj z Foxbatem ile sie bujał ) a co mówić o gazie.
Bądź czujny w kazdym badz razie i nie zleć tej roboty byle komu jak pisal Denek, lub daruj sobie jak pisal Doc
Pzdr.