[B4 ABT] cisnienie oleju w ABT
[B4 ABT] cisnienie oleju w ABT
Witam,
Czy ktos wie jakie prawidlowe cisnienie oleju powinien miec silnik ABT 90KM 2.0 ?
Mam dodatkowy problem - brak obrotomierza. Zastanawiam sie w jaki sposob najlepiej zmierzyc cisnienie w takiej sytuacji.
Pozdrawiam i z gory dziekuje za informacje
Czy ktos wie jakie prawidlowe cisnienie oleju powinien miec silnik ABT 90KM 2.0 ?
Mam dodatkowy problem - brak obrotomierza. Zastanawiam sie w jaki sposob najlepiej zmierzyc cisnienie w takiej sytuacji.
Pozdrawiam i z gory dziekuje za informacje
Prawdopodobnie takie same jak w innych modelach, zajrzyj do tego wątku:
https://audi80.pl/b4-1z-jakie-prawid ... t14606.htm
Do mierzenia obrotów, to albo laptopem przez VAGa (ze starymi sterownikami się nie połączy) albo możesz sobie kupić elektroniczny obrotomierz, któremu podajesz sygnał sterujący cewką zapłonową, na allegro widziałem kiedyś dość tanie ale teraz chyba nie ma..
https://audi80.pl/b4-1z-jakie-prawid ... t14606.htm
Do mierzenia obrotów, to albo laptopem przez VAGa (ze starymi sterownikami się nie połączy) albo możesz sobie kupić elektroniczny obrotomierz, któremu podajesz sygnał sterujący cewką zapłonową, na allegro widziałem kiedyś dość tanie ale teraz chyba nie ma..
Dziekuje za linka ! Jeszcze jedno pytanie w temacie. Z podanego posta wnioskuje, ze prawidlowe jest w okolicach 1.5bar (spoczynkowe, nagrzanego silnika). Pytanie jest nastepujace: czy cisnienia podawane sa w warosciach bezwzglednych ? (tak zakładam) Czyli nadcisnienie spoczynkowe w okolicach 0.5bar jest prawidlowe ?
Co do VAGa to akurat w moim silniku mam gaznik a nie komputerek wiec odpada.
Co do VAGa to akurat w moim silniku mam gaznik a nie komputerek wiec odpada.
Kto Ci naopowiadał takich bzdur? ABT ma wtrysk jednopunktowy sterowany komputerem (ECU), za kolektorem wydechowym jest sonda lambda, z której bez komputera nie byłoby żadnego użytku, w skrzynce bezpieczników masz wtykę serwisową a jak odkręcisz osłonę pod schowkiem pasażera, to tam będzie włąsnie ECU. Ja się łączyłem VAGiem u siebie, a mam właśnie ABT.cyfron pisze: Co do VAGa to akurat w moim silniku mam gaznik a nie komputerek wiec odpada.
Proponuje jednak zasięgnąć najpierw trochę informacji na temat swojego silnika, bo zrobisz sobie w samochodzie jakieś "kuku" a potem będziesz mówił rzeczy typu "a ja MYŚLAŁEM..."
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
To wszystko jest uzależnione od temperatury otoczenia i na pewno w tak upalne dni może trochę spadać ciśnienie że o klasie oleju nie wspomnę to tez ma duży wpływ. Co do ciśnienia - ciśnienie płynów jest mierzone względem ciśnienia atmosferycznego. W moim ABT przy temp na zewnątrz ok 30 stopni: zimny 5 bar, rozgrzany (ok 90 stopni) 2 bary przy 900 obr/min przy 1600 obr/min 5 bar olej syntetyczny 5W/40
Pozdr...
Pozdr...
W ABT jest sterownik ECU, jednak z tego co się orientuję jest on bardzo prosty i wartości obrotów przy pomocy VAG-a raczej nie odczytasz... Przynajmniej tak mi się wydaje, bo nigdzie nie widziałem takiej opcji w tym interfejsie, którym się posługiwałem...
Najprościej to jest dorezać sobie ori obrotomierz... Zajmuje to z 30 minut :mrgreen:
Najprościej to jest dorezać sobie ori obrotomierz... Zajmuje to z 30 minut :mrgreen:
Ja mam silnik ABT z 94 roku i program VAG-COM wersja 409.1. i mogę za pomocą tego odczytać prędkość obrotową silnika.
...
W silniku zamontowane są 2 czujniki ciśnienia oleju: 0,3 bara i 1,8 bara.
Pierwszy połączony jest z lampką kontrolną, która zaświeca się gdy ciśnienie oleju spadnie poniżej 0,3 bara.
Drugi czujnik uruchamia brzęczyk, gdy ciśnienie oleju spadnie poniżej 1,8 bara przy prędkości obrotowej przekraczającej 2150 obr/min dłużej niż przez 1 sekundę, równocześnie zapala się lampa kontrolna ciśnienia oleju.
Według procedury testowej czujnika 1,8 bara przy prędkości obrotowej 2000 obr/min wskazania manometru powinny być conajmiej 2,0 bara.
Z drugiej strony - według literatury - ciśnienie oleju nie powinno być większe niż 5,5 - 6,0 barów, gdyż jest ono zbyt duże dla popychaczy hydraulicznych.
...
W silniku zamontowane są 2 czujniki ciśnienia oleju: 0,3 bara i 1,8 bara.
Pierwszy połączony jest z lampką kontrolną, która zaświeca się gdy ciśnienie oleju spadnie poniżej 0,3 bara.
Drugi czujnik uruchamia brzęczyk, gdy ciśnienie oleju spadnie poniżej 1,8 bara przy prędkości obrotowej przekraczającej 2150 obr/min dłużej niż przez 1 sekundę, równocześnie zapala się lampa kontrolna ciśnienia oleju.
Według procedury testowej czujnika 1,8 bara przy prędkości obrotowej 2000 obr/min wskazania manometru powinny być conajmiej 2,0 bara.
Z drugiej strony - według literatury - ciśnienie oleju nie powinno być większe niż 5,5 - 6,0 barów, gdyż jest ono zbyt duże dla popychaczy hydraulicznych.
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Czy ktoś z forumowiczów mógłby to sprawdzić w swojej audiczce , ja przeglądałem w takiej książce Reguluję i naprawiam audi 80 i tam z foto wynika ,tak mi się przynajmniej wydaję że ten biały 1,8 jest u góry a drugi 0,3 jest na dole .Interesuje mnie to bardzo gdyż miałem wymienianą podstawę filtra i nie wiem czy nie zostały zamienione .Jeśli ktoś mógłby to sprawdzić byłbym bardzo wdzięczny.