Witam wszystkich!
Tematów o nierównych obrotach na tym forum jest sporo, jednakże nie znalazłem żadnego, który mógłbym przypasować do mojej sytuacji.
Posiadam Audi jak w temacie z PB oraz LPG. Żeby go uruchomić (na zimnym silniku) muszę trochę wcisnąć pedał gazu, jeżeli go puszczę silnik schodzi do ok. 500 obr/min i trzęsie całym samochodem. Jeżeli potrzymam go trochę na wyższych obrotach i później puszczę to sytuacja się normuje i ma ok. 900 obr/min, chociaż też czuć lekkie wahania. Nieważne czy jest to benzyna czy gaz.
Bardziej mnie jednak zajmuje drugi problem. Mianowicie przy temperaturze silnika pow. 90st zaczynają falować obroty - od ok.600 do ok. 1100. Ale dzieje się tak tylko w sytuacji, gdy nie występuje duże obciążenie elektryczne. W momencie, gdy włączę światła mijania czy ogrzewanie szyby obroty wynoszą ok. 1000/min i czuć tylko lekkie wahania.
Na domiar złego dzisiaj, gdy zaparkowałem auto i wyłączyłem silnik na jakieś 5 minut już nie odpalił. W sumie to odpalił, ale obroty zaraz spadły do zera i zgasł. Udało mi się ponownie uruchomić samochód po ponad 2h, pewnie temu, że trochę się wychłodził.
Wszystko co opisałem powyżej dzieje się zarówno na benzynie jak i gazie.
Przy dodawaniu i odejmowaniu gazu czuć lekkie szarpnięcia.
Odłączyłem dzisiaj sondę - bez zmian. Zawór powietrza dodatkowego też działa poprawnie.
Co teraz? Kopułka i palec? Poradźcie coś.
Dziękuję i pozdrawiam
[80 B3 1.8 JN] Nierówne obroty
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Wiem że to odkop starego tematu ale może pomogę innym.
Kolego miałem tą samą sytuację i mi pomogła naprawa przekaźnika który się znajduję pod kierownicą. Musisz odkręcić półkę pod kierownicą, za nią znajduję się kilka przekaźników. Za nowy w serwisie Audi chcieli 280zł (cena z 2010r), przekażnik jest do naprawy. Mój dziadek poszedł do kolegi który wymienił kilka części. Po tej naprawie auto chodzi jak szwajcarski zegarek. Jestem na 100% pewien że to pomoże Ci.
Tutaj masz symbol przekaźnika
[center] 811 905 343
LDA 12v
TFK
371 281 425
GERMANY[/center]
Kolego miałem tą samą sytuację i mi pomogła naprawa przekaźnika który się znajduję pod kierownicą. Musisz odkręcić półkę pod kierownicą, za nią znajduję się kilka przekaźników. Za nowy w serwisie Audi chcieli 280zł (cena z 2010r), przekażnik jest do naprawy. Mój dziadek poszedł do kolegi który wymienił kilka części. Po tej naprawie auto chodzi jak szwajcarski zegarek. Jestem na 100% pewien że to pomoże Ci.
Tutaj masz symbol przekaźnika
[center] 811 905 343
LDA 12v
TFK
371 281 425
GERMANY[/center]