[ B4 2.0 ABT] zdrowo bierze olej
[ B4 2.0 ABT] zdrowo bierze olej
Witam wszystkich, moze na tym forum ktos mi doradzi..
Mam taki problem w moim Audiku, po rozgrzaniu silnika ( zarowno na postoju, jak i podczas jazdy- niewazne) bucha na niebiesko z rury, podobno to te nieszczesne uszczelniacze, inni mowia ze rowniez, a nawet raczej pierscienie...Oleju ubywa naprawde zdrowo- jezdze coprawda tylko po miescie ale ok 1litr/ 500-700 km, no moze ciut mniej. Niestety po zakupie nie miałem pojecia na czym jezdilo i zalałem mobilem 10w40, moze zle ze nie mineralem ? Co do przebiegu - to auto kupione w Polsce wiec jak wiadomo to jest stan licznika a nie przebieg, ale po porownaniu z innymi audikami kierownicy, mieszka na biegach moge stwierdzic, ze napewno powyzej 200 tys. Silnik ma kopa, nie powiem, no i jeszcze jedna sprawa, to dymienie wystepuje tylko jak sie rozgrzeje, po odpaleniu zimnego silnika przez jakis czas wszystko jest ok, z rury idealnie czyste spaliny, pachace katalizatorem..Sam silnik wizualnie jest czysty, nie ma wyciekow, nie byl myty, jest poprostu i taki byl jak go bralem zakurzony. Jeszcze jedno bylem u mech. powiedzial, ze chce za robote glowicy ( z czesciami, planowaniem) 700 pln, a wrazie pierscieni jeszcze nastepne 700 nie wqiem czy to troche nie zadurzo..moze ma ktos jakiegos mech, albo sam nim jest , ktory moglby sie tego podjac i zrobic ale zrobic konkretnie- tak raz i zeby temat byl zamkniety, w zamian moge pomoc w elektryce, elektronice, alarmach, car audio itd, znam sie na tym jestem elektronikiem i pare latek przepracowalem w warsztacie.
Z gory wielkie dzieki.
Mam taki problem w moim Audiku, po rozgrzaniu silnika ( zarowno na postoju, jak i podczas jazdy- niewazne) bucha na niebiesko z rury, podobno to te nieszczesne uszczelniacze, inni mowia ze rowniez, a nawet raczej pierscienie...Oleju ubywa naprawde zdrowo- jezdze coprawda tylko po miescie ale ok 1litr/ 500-700 km, no moze ciut mniej. Niestety po zakupie nie miałem pojecia na czym jezdilo i zalałem mobilem 10w40, moze zle ze nie mineralem ? Co do przebiegu - to auto kupione w Polsce wiec jak wiadomo to jest stan licznika a nie przebieg, ale po porownaniu z innymi audikami kierownicy, mieszka na biegach moge stwierdzic, ze napewno powyzej 200 tys. Silnik ma kopa, nie powiem, no i jeszcze jedna sprawa, to dymienie wystepuje tylko jak sie rozgrzeje, po odpaleniu zimnego silnika przez jakis czas wszystko jest ok, z rury idealnie czyste spaliny, pachace katalizatorem..Sam silnik wizualnie jest czysty, nie ma wyciekow, nie byl myty, jest poprostu i taki byl jak go bralem zakurzony. Jeszcze jedno bylem u mech. powiedzial, ze chce za robote glowicy ( z czesciami, planowaniem) 700 pln, a wrazie pierscieni jeszcze nastepne 700 nie wqiem czy to troche nie zadurzo..moze ma ktos jakiegos mech, albo sam nim jest , ktory moglby sie tego podjac i zrobic ale zrobic konkretnie- tak raz i zeby temat byl zamkniety, w zamian moge pomoc w elektryce, elektronice, alarmach, car audio itd, znam sie na tym jestem elektronikiem i pare latek przepracowalem w warsztacie.
Z gory wielkie dzieki.
- Doc
- Administrator
- Posty: 4645
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
W swoim profilu masz ABK a piszesz o ABT, wiec ?
Wyglada to na pierścienie bardziej niz uszczelniacze, ale tu sprawa jest prosta. Zmierz ciśnienie w cylindrach i bedziesz wiedział.
Może być też problem z sondą lambda, ale tu raczej na czarno kopciłby.
podsumowując:
1. sprawdz cisnienie jesli ok to:
2. sprawdz uklad zasilania jadac na VAGa - jesli też ok
3. rozbierz głowice i zobacz gumki uszczelniacze.
Wyglada to na pierścienie bardziej niz uszczelniacze, ale tu sprawa jest prosta. Zmierz ciśnienie w cylindrach i bedziesz wiedział.
Może być też problem z sondą lambda, ale tu raczej na czarno kopciłby.
podsumowując:
1. sprawdz cisnienie jesli ok to:
2. sprawdz uklad zasilania jadac na VAGa - jesli też ok
3. rozbierz głowice i zobacz gumki uszczelniacze.
- Doc
- Administrator
- Posty: 4645
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
ABK ma elektroniczny, dośc nowoczesny układ zasilania, wiec moze to byc również wina za duzej dawki paliwa lub złej mieszanki. Moze to być sonda, ale tak jak pisalem objawia się to czarnym kopceniem najczęściej.piter5 pisze:no tak sorki mam ABK
Nie ma na co czekać. Leć sprawdzić ciśnienie i melduj jak było. bedziemy dalej kombinować.
Mialem takie same objawy wymienilem uszczelniacze zaworowe bez sciagania glowicy i bylo po sprawie. 8 gumek ich koszt jest niewielki ok. 2zl za szt. Stare gumki byly juz twarde i popekane od temperatury. Obecnie silnik nie zuzywa juz oleju. Przedtem bylo to 1 litr na 1000 km Teraz nic nie trzeba uzupelniac. Jezdze na oleju Mobil 1 10W40
Tez wlasnie jezdze na takim Mobilu, ale najbardziej zastanawia mnie czy da sie to zrobic w miare po taniosci, teraz krucho z kasa, byloby naprawde zajefajnie jakby udalo sie zmienic same uszczelniacze i by mu przeszlo, ale z kolei niektorzy mowia, ze zmiana samych uszczelniaczy nawet bez zdejmowania glowicy to jest kiepski pomysl...sam juz nie wiem, ale i tak musze chyba zaczac od zmierzenia kompresji. Moim zdaniem ukl. wtryskowy nie ma nic do tego, bo przeciez widze po bagnecie jak wciaga mi olej..
Tak czy siak dzieki za porady.
p.s nie znacie w wawie jakiegos dobrego i porzadnego warsztatu ?
Albo kogos kto po taniosci wymieni mi te uszczelniacze same bez zdejmowania glowicy ? Takie cos za male pieniadze moglbym zaryzykowac jak bedzie ok. to fajnie a jak nie to trzeba bedzie zwalac glowice i robic ja cala albo te pierscienie tez..
Tak czy siak dzieki za porady.
p.s nie znacie w wawie jakiegos dobrego i porzadnego warsztatu ?
Albo kogos kto po taniosci wymieni mi te uszczelniacze same bez zdejmowania glowicy ? Takie cos za male pieniadze moglbym zaryzykowac jak bedzie ok. to fajnie a jak nie to trzeba bedzie zwalac glowice i robic ja cala albo te pierscienie tez..
Oj bierze ...
No kolego,
Podobnie do Twoich obiawów miałem (zależało od traktowania i od prędkości) ale olej miałem zawsze świerzy.
U mnie skończylo sie na wymianie uszcselaniaczy zarówno z pierścieniami (miałem szczeście do dobrego mechanika - co miał odwage powiedzieć: "zmienisz uszczelaniacze a w niedługim terminie powiesz że ci spierdoliłęm bo olejk bierze, według mnie zanim auto do ciebie tgrafilo bylo prezegrzane stąd pierscienie stracily swoja sprężystość. Jeśli ovczekujesz że auto przestani9e brac olej proponuje wymianę pierścieni razem z uszczelniaczami."
jak zaproponował tak zrobiłem - przejechałem 600km do Berlina i na bagnecie nic nie ubyło.
W Warszawie faktycznie ceny napraw są szalone - ja zapłaciłem cenę 1/2 mniejszą w Białej Podlaskiej za tą samą pracę niż w W-wie (170 km od W-wy, na wschód). Jak jesteś zainteresowany kontaktem - odpisz a chętnie się podzielę kontaktem do dobrego mechanika w Białej Podlaskiej.
Jacek
Podobnie do Twoich obiawów miałem (zależało od traktowania i od prędkości) ale olej miałem zawsze świerzy.
U mnie skończylo sie na wymianie uszcselaniaczy zarówno z pierścieniami (miałem szczeście do dobrego mechanika - co miał odwage powiedzieć: "zmienisz uszczelaniacze a w niedługim terminie powiesz że ci spierdoliłęm bo olejk bierze, według mnie zanim auto do ciebie tgrafilo bylo prezegrzane stąd pierscienie stracily swoja sprężystość. Jeśli ovczekujesz że auto przestani9e brac olej proponuje wymianę pierścieni razem z uszczelniaczami."
jak zaproponował tak zrobiłem - przejechałem 600km do Berlina i na bagnecie nic nie ubyło.
W Warszawie faktycznie ceny napraw są szalone - ja zapłaciłem cenę 1/2 mniejszą w Białej Podlaskiej za tą samą pracę niż w W-wie (170 km od W-wy, na wschód). Jak jesteś zainteresowany kontaktem - odpisz a chętnie się podzielę kontaktem do dobrego mechanika w Białej Podlaskiej.
Jacek
U mnie też pojawił się podobny problem.
Autko zaczęło dużo gorzej palić, długo trzeba kręcić żeby załapał i dodatkowo zaczęło brać sporo oleju. Podobnie jest z kopceniem, na zimnym tego nie widać ale jak silnik się rozgrzeje to zaczyna kopcić w niebieskawym odcieniu.
Poszukuje jakiegoś mechanika w Warszawie lub okolicach tylko żeby nie ściął mnie na kasie za bardzo bo ceny w stolicy potrafią trochę zaskoczyć..
Widziałem że wcześniej kolega knocke proponował pomiar ciśnienia na cylindrach, czy może aktualnie w Warszawie ktoś ma możliwość sprawdzenia ciśnienia?
Ja mam tak jak w temacie B4 z silnikiem 2.0 ABT
Autko zaczęło dużo gorzej palić, długo trzeba kręcić żeby załapał i dodatkowo zaczęło brać sporo oleju. Podobnie jest z kopceniem, na zimnym tego nie widać ale jak silnik się rozgrzeje to zaczyna kopcić w niebieskawym odcieniu.
Poszukuje jakiegoś mechanika w Warszawie lub okolicach tylko żeby nie ściął mnie na kasie za bardzo bo ceny w stolicy potrafią trochę zaskoczyć..
Widziałem że wcześniej kolega knocke proponował pomiar ciśnienia na cylindrach, czy może aktualnie w Warszawie ktoś ma możliwość sprawdzenia ciśnienia?
Ja mam tak jak w temacie B4 z silnikiem 2.0 ABT