Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Falujące obroty na zimnym silniku

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 21 lis 2010, 15:18

krisiun1, sprawdzę ta klapkę i co się da przy przepływomierzu na dniach.

Właśnie ta ilość gratów do sprawdzenia mnie przekonała że po tylu próbach czas podpiąć samochód pod VAG. Zrobię to prawdopodobnie w piątek dopiero bo w tygodniu mnie nie ma i niestety musi poczekać. Mam nadzieję że wyjdzie wtedy szydło z worka..

norbi2511
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 22 lis 2010, 13:30

Post autor: norbi2511 » 22 lis 2010, 13:51

Kelis.Zx145 pisze:Witam i przechodzę od razu do rzeczy.
Od wczoraj mam problem z moim silnikiem. Na zimnym jest ok ale jak złapie temperaturę to zaczynaja się dziać dziwne rzeczy. Gdy temp. dochodzi do ok 90 stopni to na biegu jałowym obroty zaczynają falować, mniej więcej w granicach 850 - 1000 obr/min i trzęsie lekko silnikiem. Ma przebłyski że chodzi równo ale za chwile znów faluje.
Następnie mam wrażenie że nie pali na jeden cylinder ponieważ nie chce przyspieszać i się jakby dławi, Nie mogłem osiągnąć wczoraj większej prędkości niż 80 km/h, chwilę tak jechałem i silnik zgasł.
Postałem chwile na poboczu i odpaliłem go ponownie, zaraz po zapłonie falował mocno przez chwilę i już trzymał obroty, i od tej chwili przejechałem 30 km bez zająknięcia, jak ręką odjął.

Dzisiaj także jak był zimny chodził ładnie, gdy się rozgrał znów zaczęły falować obroty i nie chciał przyspieszać jakby palił na 3 gary, dojechałem tak do domu bo blisko miałem i tak zostawiłem.

Świece i kable WN są dobre, wymieniane chyba niecałe pół roku temu ze względu na bardzo podobne objawy tylko że o wiele bardziej nasilone, wtedy jak zaczął falować i nie chciał przyspieszać to gasł od razu i nie chciał od razu odpalić, dopiero po około 10 minutach i jechał dalej jak nowy.

Co teraz wymienić / sprawdzić żeby nie jechac do mechanika który wymieni mi wszystko zapewne?

[ Dodano: 2010-11-11, 18:46 ]
dodam jeszcze że sprawdziłem świece i okazało się że 3 z nich maja mokry gwint od oleju lub benzyny, taki złotawy kolor (więc chyba olej) a jedna jest cała sucha
Ostatnio zmieniony 01 lut 2016, 09:52 przez norbi2511, łącznie zmieniany 1 raz.

burda
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 23 lip 2010, 08:18
Lokalizacja: Braunschweig

Post autor: burda » 22 lis 2010, 15:25

Witam mam jedno pytanie: czy sprawdzenie rozrzadu opisane powyzej /ABK/ jest takie samo jak w silniku PM Prosze o wskazowki.
Pozdrawiam Darek.

Awatar użytkownika
Vathaz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 08 mar 2009, 00:18
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: Vathaz » 26 lis 2010, 15:34

Widzę w temacie było sporo na temat przekaźnika nr 30. U mnie też występuję problem falowania obrotów. Zajrzałem do owego przekaźnika odkręciłem półkę i zobaczyłem coś dziwnego. Mianowicie może mi ktoś powiedzieć do czego jest zrezany biały przewód przy przekaźniku 30?

Foto:

http://img815.imageshack.us/img815/9847/dsc02366d.jpg

Rzeźba była w tym aucie że masakra do ładu go nie mogę doprowadzić -.-

Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 26 lis 2010, 15:57

Vathaz, nie mam pojęcia co to może być za przewód. Nie widać dokąd może prowadzić?

Co do mojego problemu to byłem u mechanika dzisiaj ale nie miał wtyczki odpowiedniej i zajechałem do innego majstra. Jestem umówiony na jutro rano więc będziemy szukać przyczyny dalej...

Awatar użytkownika
Vathaz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 08 mar 2009, 00:18
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: Vathaz » 26 lis 2010, 16:27

No właśnie nie widać całość jest zaizolowana nie chce rozrywać bo jeszcze coś się spierniczy... miałem nadzieje że może ktoś miał do czynienia z tego typu "tjuningiem" jakiś mostek zrobiony tylko po co?

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 26 lis 2010, 22:29

a ja mam pytania silnik na lpg chodzi dobrze nic nie faluje ale jak się rozgrzeje jest oki puki nie włacze ogrzewania tylnej szyby to na luzie chwile stoje a obr od 800 do 1100 i tak z 3 razy i stoją na 850-950 za jakiś czas znowu i za każdym razem jak wciskam sprzęgło podczas jazdy jest normalnie ma troche przetartą płytkę przepływki ale dlaczego tak się dzieje tylko jak jest ogrzewanie tylnej szyby włączone bo jak wył je to jest wszystko oki obr 900-1000?

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 26 lis 2010, 23:06

kolego kelis do sprawdzenia czujnik halla badz czujnik spalania stukowego ostatnio babralem sie z takim problemem i czujnik halla poszedl sie..... wiadomo co

Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 27 lis 2010, 11:45

Byłem na komputerze. pan powiedział że przyczyną jest sonda lambda także chyba mamy rozwiązanie zagadki. Pozostaje zakupić i wymienić.

Nie znam się na sondach więc jak możecie pomóżcie i zasugerujcie jaka kupić.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 27 lis 2010, 13:36

Sonda 3 przewodowa.Zamiennik kupisz od 80zł ja kupiłem ori sondę za 280zł.

Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 27 lis 2010, 13:43

http://allegro.pl/sonda-lambda-audi-100 ... 00711.html

Na allegro jak patrzę to wszystkie się kręcą w podobnych cenach, tylko ori sa dużo droższe więc myśle że coś takiego zakupię i powinno być ok. Mówi Wam coś ta nazwa firmy?

Awatar użytkownika
Vathaz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 08 mar 2009, 00:18
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: Vathaz » 27 lis 2010, 21:03

Kolego Kelis.Zx145 zanim kupisz tą sondę... Taka mała anegdota... Nigdy nie zapomnę jak ja wymieniałem sondę lambda kiedy to musiałem się namęczyć przy odkręcaniu jej z kata.... złamane 2 klucze płaskie do tego potem użycie palnika w robocie żeby rozgrzać gwint do tego duże imadło i tłuczenie kolejnego klucza młotem "kruszynką" żeby w końcu udało się sondę wykręcić wrażenia nie do opisania.... uśmiech traktorzysty po deszczu ;F kiedy okazało się, że to tylko kabelek się ukręcił przy wtyczce - bezcenny.

Dobra rada zanim wymienisz sondę sprawdź stan obu wtyczek do jej podpięcia... u mnie ukręciła się jedna właśnie ta z przewodem czarnym sygnałowym. Radzę też lekko szarpnąć przewody na wtyczkach u mnie był czarny w środku pod izolacją ukręcony trzymał się za to na samej izolacji po lekkim pociągnięciu puścił jak włos. Skręciłem na krótko i zalutowałem... efekt? Sonda odżyła a starą która prawdopodobnie niepotrzebnie się namęczyłem z wykręceniem zostawiłem na czarną godzinę bo zapewne też działa. Obadaj to zanim zamówisz nową.

A jeszcze lepiej zrobisz kiedy nawet będzie wszystko łączyć sprawdzić ją woltomierzem na odpalonym i rozgrzanym silniku nie powinna przekraczać skali między 0 a 1V
Pozdrawiam Vathaz
Ostatnio zmieniony 27 lis 2010, 21:09 przez Vathaz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 27 lis 2010, 21:07

Sprawdzenie przewodów jak najbardziej zalecane ale lutowanie przewodu sygnałowego kategorycznie zabronione ze względu na procesy chemiczne jakie zachodzą podczas utleniania się cyny.Poczytaj o tym na forum.Przewodów sondy nie lutujemy, można zrobić na tzw. "wsuwki" ale nie lutować.

Awatar użytkownika
Vathaz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 08 mar 2009, 00:18
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: Vathaz » 27 lis 2010, 21:11

Aha no u mnie i tak potem ukręciło się to jeszcze raz więc przedłużyłem odrobinę przewód i teraz jest tylko skręcony i zaizolowany ale dobrze wiedzieć :)

Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 28 lis 2010, 15:13

krisiun1, Vathaz, dzięki za wskazówki, szkoda tylko że jestem już poza domem i zajrzeć tam będę mógł dopiero w piątek i ze względu na to nie wiem czy i tak nie kupię sondy bo w innym razie będę musiał czekać kolejny tydzień na jej ewentualne wymienienie...

Pytanie jeszcze jedno, gdzie jest dokładnie ta sonda i dokąd są wpinane wtyczki? U mnie nie ma kata, tzn był ale poprzedni właściciel go wyciął i została sama rura.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl