[Mz Etz 251]
[Mz Etz 251]
Dwa miesiące temu zakupiłem Mz 251 z 89 roku, która zawsze mi się marzyła. Po zakupie okazało się, że jest do kapitalnego remontu, pojeździłem trochę i się rozsypała. Postanowiłem, że doprowadzę ją do idealnego stanu- części już zamówiłem (wał, stożek sprzęgła, tarcze, gaźnik, nowy wydech, lusterka, kierunki, manetki). W sumie po złożeniu zostanie jeszcze pomalowanie baku, boczków i będzie gites. Fotki wrzucę jutro. Sory za jakość zdjęć i artystyczny nieład w szopce, ale jest zima, nawet nie chce mi się motóra umyć i brać za sprzątanie.
Motorek już po remoncie- ładnie pyka. Zostało jeszcze tylko położyć nowy lakier na zbiornik i boczki, zostanie jako drugi w rodzinie. Przymierzam się do kupna cb seven fifty. Oto fotki
Motorek po malowaniu:
Motorek już po remoncie- ładnie pyka. Zostało jeszcze tylko położyć nowy lakier na zbiornik i boczki, zostanie jako drugi w rodzinie. Przymierzam się do kupna cb seven fifty. Oto fotki
Motorek po malowaniu:
Ostatnio zmieniony 26 maja 2012, 22:00 przez gunia256, łącznie zmieniany 10 razy.
- matiavantgarde
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 11 lis 2010, 17:16
- Lokalizacja: Brodnica
Właśnie sprzęgło padło:)- obkręciło się na wale. Kupiłem nowy stożek, założyłem i znowu to samo. Próbowałem je zespawać razem z wałem, który i tak był do wywalenia, bo miał niesamowite bicie, ale to nic nie dało i nie pozostało nic innego jak zainwestowanie w nowy wał i zrobienie wszystkiego na raz jak Pan Bóg przykazał. Teraz mam nadzieję, że trochę pojeździ- pozostanie w originalnym stanie, bez żadnych wiejskich tunningów, podginania ramy itd.
- michael80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 573
- Rejestracja: 27 gru 2008, 12:04
- Lokalizacja: Lubelskie LKR
-
- Forum Audi 80
- Posty: 316
- Rejestracja: 28 maja 2010, 13:27
- Lokalizacja: Łódź.
Na obrócone sprzęgło w ETZ 250 jest sposób, miałem ich kilka i trochę się tego narozkręcałem. Poprostu spawarka i robisz delikatne cienkie spawy na stożek wału i nabijasz jeszcze raz sprzęgło.
Po za tym etzetka ma już fajne rozwiązania m.in. to jak jest rozwiązane smarowanie skrzyni. Fakt minus to to że sprzęgło jest bezpośrednio na wale co daje duże bezwładności w układzie, po prostu złapanie luzu z jedynki lub z wyższych biegów jest praktycznie nie możliwe na postoju, najlepiej jak motocykl się lekko toczy.
Następna wada to trzymanie silnika, jak ifa dostawała w piz... silnik przeginał się na lewą stronę, ale za to to lekki motocykl i przyśpieszenie ok.
Osobiście wolę ETZ 250 od ETZ 251 dłuższa, pewniejsza w zakrętach mimo gorszego minimalnie przyśpieszenia.
ETZ 251 elektoniczny zapłon, gaźnik trochę zmieniony, skrócony układ wydechowy, pojemność to sama co w ETZ 250 tylko jeśli dobrze pamiętam leciutko kanały przelotowe są przesunięte większa zębatka, ale za to koło 16, plastikowy korek baku przesunięty w prawo., krótka rama taka jak w etz 150 z tym że belka pod bakiem wydłóżona o jakieś 3 cm
Tyle co tak na szybko pamiętam jak porównywałem te motocykle.
Fajne motorki, fajna myśl techniczna i rozwiązania, które niestety z czasem wyparły motocykle japońskie
Po za tym etzetka ma już fajne rozwiązania m.in. to jak jest rozwiązane smarowanie skrzyni. Fakt minus to to że sprzęgło jest bezpośrednio na wale co daje duże bezwładności w układzie, po prostu złapanie luzu z jedynki lub z wyższych biegów jest praktycznie nie możliwe na postoju, najlepiej jak motocykl się lekko toczy.
Następna wada to trzymanie silnika, jak ifa dostawała w piz... silnik przeginał się na lewą stronę, ale za to to lekki motocykl i przyśpieszenie ok.
Osobiście wolę ETZ 250 od ETZ 251 dłuższa, pewniejsza w zakrętach mimo gorszego minimalnie przyśpieszenia.
ETZ 251 elektoniczny zapłon, gaźnik trochę zmieniony, skrócony układ wydechowy, pojemność to sama co w ETZ 250 tylko jeśli dobrze pamiętam leciutko kanały przelotowe są przesunięte większa zębatka, ale za to koło 16, plastikowy korek baku przesunięty w prawo., krótka rama taka jak w etz 150 z tym że belka pod bakiem wydłóżona o jakieś 3 cm
Tyle co tak na szybko pamiętam jak porównywałem te motocykle.
Fajne motorki, fajna myśl techniczna i rozwiązania, które niestety z czasem wyparły motocykle japońskie
Ja za swoją dałem 1450 zł, ale stan jej jest daleki od ideału. Najważniejsze, że z papierami i w orginalnym stanie. Fotki postaram się wrzucić jak najszybciej, przez tą pogodę nawet nie chce mi się do garażu wychodzić pstryknąć parę fotek, ale wrzucę na pewno, żebyście wiedzieli jak wygląda teraz a jak będzie wyglądać po renowacji.
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Witam, też miałem MZ ETZ, ale 250 fajna maszyna, ma kopa. Swoją kupiłem za 450zł pojeździłem kilka miesięcy i wał się ukręcił Po remoncie kapitalnym silnika i regeneracji wału + nowe sprzęgło, wtedy już nie było problemu ze sprzęgłem. Tak więc jeżeli sprzęgło jest dobrze zrobione to będzie chodzić. Życzę powodzenia w modach <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 68
- Rejestracja: 19 mar 2009, 20:30
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Proszowice