Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z 93r] Brak mocy

audimen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 28 lis 2010, 19:04
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: bialystok

[1.9TDI 1Z 93r] Brak mocy

Post autor: audimen » 28 lis 2010, 19:11

Witam kilka dni temu kupiłem b4, chciałbym sie upewnić czy przewody podciśnieniowe (takie cienkie) są prawidlowo podłączone to turbo. Auto nie ma mocy,turbine ledwo słychać, jeden mówi, że przepływomierz padł inny,że zawór podcisnieniowy do którego są podłączone gumowe rurki, inny że EGR .
To fakt,że intercooler musiałem wymienić(uszkodzony był), komp. usuną 1 wirusa
jak przycisne na gaz to czarny kopciuch leci.
Chcę wyeliminować wszystkie usterki, te ktore sam mogę ,chodzi mi o te gumowe rureczki przy prawym błotniku na zaworku, jak prawidłowo powinny być podłączone do filtra powietrza,EGR, turbiny, czy sam zaworek moze być uszkodzony,czy może przepływomierz lub EGR. Turbinę zostawiam na końcu z wiadomych przyczyn.
Prosiłbym o jakiś rysunek,schemat, foto.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 29 lis 2010, 18:59 przez audimen, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Re: Brak mocy Audi 1.9TDI 93r

Post autor: diablo228 » 28 lis 2010, 19:32

kolego wszystko jest opisane na forum - podobne tematy do twojego :-) , tylko poszukaj trochę by nie powielać tematów . Jak ci kopci na czarno to albo masz nie szczelność w układzie - sprawdz wszystkie wężyki, opaski,ponieważ układ musi być szczelny żeby nie łapał lewego powietrza,albo zbyt wysoko ustawioną dawke paliwa a to zobaczysz podłanczając VAGA.
Ostatnio zmieniony 28 lis 2010, 19:33 przez diablo228, łącznie zmieniany 1 raz.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 28 lis 2010, 19:32

proszę bardzo a tak poza tym to wszystko znajdziesz na forum :mrgreen: użyj szukajki <ok>

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 28 lis 2010, 19:34

gibaj jaśniej się nie dało już :-P

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Re: Brak mocy Audi 1.9TDI 93r

Post autor: gibaj » 28 lis 2010, 19:35

. Auto nie ma mocy,turbine ledwo słychać, jeden mówi, że przepływomierz padł inny,że zawór podcisnieniowy do którego są podłączone gumowe rurki
,
inny że EGR .
egr nie ma nic do mocy ;-) zmierzyć ciśnienie,wymienić wszystkie filtry,usunąć nieszczelności(układ paliwowy) +szukajka ;-) diablo228 jak chciał to niech ma :mrgreen: aha dodaj tagi bo cię zaraz ''mody'' pogonią :roll:

[ Dodano: 2010-11-28, 19:40 ]
Auto nie ma mocy,turbine ledwo słychać,
nie musi być słychać oby dobrze pompowała :lol:

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 28 lis 2010, 23:49

gibaj, EGR ma do mocy więcej niż myślisz :mrgreen: jak będzie otwarty to na spalinach mocy nie będzie <ok>

jak auto nie ma mocy i daje na czarno to ja obstawiam potężną dziurę w dolocie albo jeszcze dodatkowo zabity sadzą katalizator i może być niedrożny kolektor ssący (zawalony smołą)

audimen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 28 lis 2010, 19:04
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: bialystok

Post autor: audimen » 29 lis 2010, 18:48

siemka (: mamy zime brrrrr dzis rano wymontowałem przepływomierz , oddalem chyba w dobre rece bo jezeli jest uszkodzony to da sie naprawić, obudowe filtra tam gdzie jest zamocowana przepływka musiałem poxipolem podkleić(nieszczelność)). Dzieki za schematy bardzo mi pomogły , jutro bede wiedział co z przepływką
Trzymajta sie bo ślisko. <mikolaj>

[ Dodano: 2010-11-30, 18:18 ]
Witajcie, raniutko z trudem dotarłem do elektryka, zapewnił mnie ,ze na 100% padla przepływka-- jakoś to sprawdził / narazie auto stoi i czeka na część ,potem obaczym co sie dzieje.
Wiecie co, dziś przyglądałem sie pracy silnika ( bez przepływki) zastanowiło mnie to ,ze patrząc z gory na silnik na środkowe koło pasowe, te koło ma lekkie bicie , co to moze być ? i czy to poważne ?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 04 gru 2010, 14:09

zależy jakie to bicie :roll: może ci spaść pasek no i wiadomo co wtedy :-/

audimen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 28 lis 2010, 19:04
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: bialystok

Post autor: audimen » 04 gru 2010, 19:42

Cze bicie nie jest az tak wielkie ale da sie zobaczyć , co do przepływomierz to czekam na "nowy" jak sie podłączy to bedzie wiadomo co dalej.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 05 gru 2010, 10:39

na boshu masz czy pierburg?tylko umów się z kimś konkretnym np.z forum bo ci ''mechanicy'' to tylko kasę umieją ździerać :evil:

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 05 gru 2010, 10:47

gibaj pisze:na boshu masz czy pierburg?tylko umów się z kimś konkretnym np.z forum bo ci ''mechanicy'' to tylko kasę umieją ździerać :evil:
gibaj auto na boshu ma 93r. kolego a miałeś auto podłączone pod vaga?? bo jak ci to sprawdził z tą przepływką ?? tyle to sam mogłeś zrobić bez vaga wystarczy tylko podmienić przepływke od kogoś i się przejechać.. oby cię nie naciągnoł na kase tylko a auto dalej nie bedzie dobrze działać, podłącz auto pod VAGA to podstawa żeby coś zdiagnozować a nie tylko wymieniać części czasem nie potrzebne.
a UKI XX jak sprawdzić czy egr działa dobrze ??

audimen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 28 lis 2010, 19:04
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: bialystok

zawór E75

Post autor: audimen » 05 gru 2010, 12:44

czesc co do tematu to chyba bosch (028 906 283 f ap), a dziś rano sloneczko, brak zajecia...
wymontowałem zawór E75, rozebrałem i... jest oki spreżynka cała,tłoczek jak nowy, przedmuchałem,skleiłem do kupy,ale dziś nie bede montował , wydaje mi sie ze jest ok ?
Chyba jutro bede mial wiadomosc od elektryka co do przepływki, przebadał ją na VAG i prawdopodobne to ona jest problemem.
Jak jeszcze to nie pomoże to myślę , ze EGR (da sie to naprawić ?), tylko konkretnie EGR jest nad turbiną ,czy pod spodem kolo kolektora ?

[ Dodano: 2010-12-05, 12:57 ]
sorry juz wiem nad turbiną

[ Dodano: 2010-12-05, 13:01 ]
jeszcze jedno ten zaworek pod spodem kolo turbo z takim popychaczem to co to ? tyż sie psuje ? ten popychacz sie wcale nie rusza(duzy opór)

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Re: zawór E75

Post autor: diablo228 » 05 gru 2010, 13:21

[ Dodano: 2010-12-05, 13:01 ]
jeszcze jedno ten zaworek pod spodem kolo turbo z takim popychaczem to co to ? tyż sie psuje ? ten popychacz sie wcale nie rusza(duzy opór)[/quote]

to grucha i możesz mieć zapieczoną sztange jeśli o tym mówisz, powinna dać się ruszyć ręką, ale nie będzie chodzić sobie łatwo, możesz popsikać wd i ją troche rozruszać bo może byc zapieczona, a skoro masz czas możesz wszystkie węże posprawdzać czy ci gdzieś ciśnienie nie ucieka zwłasza z inrecoolera, pozatym opaski czy dobrze trzymaja.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Re: zawór E75

Post autor: gibaj » 05 gru 2010, 17:13

.
wymontowałem zawór E75, rozebrałem i... jest oki spreżynka cała,tłoczek jak nowy,
n75 a nie e75 :mrgreen: najlepiej to zmierz ciśnienie doładowania i będziesz wiedział czy dobry :-/

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 05 gru 2010, 17:18

tak jak pisze gibaj, czyli trzeba zmierzyć ciśnienie doładowania, ja miałem tak że sprężynka była ok, tłoczek niby też, a zawór był uszkodzony, pół roku nie wiedziałem co się dzieje sugerując się tym że wewnątrz było niby wszystko dobrze
diablo228 pisze:jak sprawdzić czy egr działa dobrze ??
tylko przy użyciu VAG'a, gr. BS000 lub BS003 (o ile jest dostępna) ale najlepiej to i tak go zaślepić i mieć go z głowy <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl