Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi B4 [ABT] zmiana skrzyni z CGT na CCE

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
tevion86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 03 gru 2009, 18:08

Audi B4 [ABT] zmiana skrzyni z CGT na CCE

Post autor: tevion86 » 27 lis 2010, 16:11

Witam wszystkich,
planuję zmienić swoją aktualną skrzynię CGT (krótka z lat 92-95) na CCE (długa z lat 91-92). Czy będzie jakiś problem? Czy kielichy i półosie są takie same jak w CCE, czy będzie potrzebna modyfikacja?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam

grzesiek20-85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 02 wrz 2010, 23:01
Lokalizacja: Sierpc/Mazowieckie

Post autor: grzesiek20-85 » 29 lis 2010, 11:27

Problemów nie będzie żadnych z półosiami ani kielichami czy też samym mocowaniem skrzyni, jedyne czego nie jestem do końca pewien to wał skrzyni, nie wiem czy jest tyle samo frezów, tego nie pamiętam, ale reszta się schodzi ładnie i bezproblemowo. W najgorszym razie zmiana razem ze sprzęgłem.

[ Dodano: 2010-11-29, 11:36 ]
ok. i wał skrzyni też pasuje <piwo>

deusx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 21 paź 2010, 23:23

Post autor: deusx » 30 lis 2010, 19:54

Wszystkie te skrzynie są identyczne - ja miałem w swojej b3: caa,aks,akm i teraz mam właśnie cgt - fakt jest troszkę krótka. Niemcy w tym wypadku nic nie kombinowali, więc jeżeli wyglądem będzie ta sama - o nic innego nie trzeba się martwić.

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 30 lis 2010, 20:56

A jaka jest różnica użytkowa pomiędzy tymi skrzyniami? Powiązane jest to z prędkością maksymalną?

tevion86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 03 gru 2009, 18:08

Post autor: tevion86 » 01 gru 2010, 20:16

Bastek pisze:A jaka jest różnica użytkowa pomiędzy tymi skrzyniami? Powiązane jest to z prędkością maksymalną?
Ze skrzynią CGT samochód jest bardziej "żwawy" ale w aucie jest odrobinę głośniej. Ponieważ zwykle pokonuje trasę 20% miasto, reszta to autostrada, droga ekspresowa i krajówka myślę że lepszym rozwiązaniem byłoby CCE (2400 obrotów ~ 110 KM/H ->ciszej->mniejsze spalanie).

Moja wątpliwość dotyczyła głównie przegubu wewnętrznego, który to w CGT miał mieć podobno średnicę 100 mm a w CCE 94 mm.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 02 gru 2010, 12:57

Bastek pisze:Powiązane jest to z prędkością maksymalną?
Miałem wrzucone te skrzynie z silnikiem ABT do programu cartest dla symulacji zużycia paliwa w zależności od skrzyni biegów.
Teraz sprawdziłem vmax, dla obu wyliczyło 172km/h tylko przy CCE osiąga się ją na 4 biegu.
Przyspieszenia to różnice 1-2 sekund przy różnego typu pomiarach, największe różnice to elastyczność na tych samych biegach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl