Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 S] słabo kręci

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

[B3 1.8 S] słabo kręci

Post autor: davideks » 03 gru 2010, 17:23

Jeśli chodzi o użycie szukajki to niestety nic mi nie pomogła. Problem polega na tym że autko nie odpala i słabo kręci. Rano po minusowej temp. nie odpalił kręcił, kręcił ale nic to nie pomogło. Po pracy pierwsze co zrobiłem to sprawdziłem naładowanie aku, było 12,3 V, przekręciłem kluczyk ale znowu nie miał siły, sprawdziłem aku ponownie i nadal miał 12V , podczas kręcenia spadało do ok. 7-8V ale po odpuszczeniu kluczyka wracało do 12V. Po kolejnej próbie słychać było pstryk, pstryk , pstryk i kontrolki zapalały się i gasły. Bardzo proszę o pomoc bo chciałbym wyeliminować kupno akumulatora bo na razie mnie na niego nie stać.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 03 gru 2010, 17:56

12.3 V to aku sprawne. Moim zdaniem wina rozrusznika.

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 03 gru 2010, 18:01

no to troche mnie kolego podbudowałeś, tylko teraz w czym problem? szczotki, elektromagnez, tulejki, kostka stacyjki? pomocy

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 03 gru 2010, 18:02

12,3 to chyba trochę mało, spadek do 7-8 volt przy rozruchu też za duży. Jak dla mnie aku do wymiany, lub rozładowany. Albo nie trzyma na mrozie ze starości - też wymiana. Spróbuj podładować go jeszcze tak do ok 12,6 volta.

Edit: Moim zdaniem naładowany aku powinien mieć ok 12,6-12,7 V. 12,3 to naładowanie w ok. 60%

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 03 gru 2010, 18:05

Zbyt duży spadek napięcia podczas kręcenia rozrusznikiem na początek podmień akumulator na inny i zobacz efekty silnik benzynowy powinień od razu odpalić dodatkowo sprawdz ładowanie

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 03 gru 2010, 18:26

a czy to że aku po odpuszczeniu kluczyka wraca do 12,3V nie przemawia za tym że jest w porządku? wydaje mi się że powinien coraz bardziej spadać Volt

Awatar użytkownika
karol_17
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 10 maja 2010, 14:17
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: karol_17 » 03 gru 2010, 18:29

Spadać czy samym zapłonie ?

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 03 gru 2010, 18:37

nie, nie - spadać po kolejnych próbach tzn. nie mieć cały czas 12,3 tylko stopniowo mniej

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 03 gru 2010, 19:39

Witam. Czym kolego mierzysz napięcie akumulatora, na pewno zwykłym multimetrem więc Ci powiem że nawet padnięty akumulator też pokaże około 12V. Stan akumulatora mierzy się specjalnym przyrządem (tzw. opornicą) wtedy pod obciążeniem dopiero można określić jego faktyczny stan. Stawiam na stary akumulator i dlatego niedomaga przy niskich temperaturach ale jeszcze do sprawdzenia ładowanie, napięcie paska alternatora i czystość styków (klem).

grzesiek79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 280
Rejestracja: 01 lut 2007, 21:23
Lokalizacja: EP

Post autor: grzesiek79 » 03 gru 2010, 19:52

marbaj pisze:Czym kolego mierzysz napięcie akumulatora, na pewno zwykłym multimetrem więc Ci powiem że nawet padnięty akumulator też pokaże około 12V.
miałem pisać to samo. jest coś w tym bo jakiś czas temu wyprostował mnie znajomy sprzedawca...

Awatar użytkownika
mario2560
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 418
Rejestracja: 19 lut 2007, 17:53
Lokalizacja: Białystok/Suwałki

Post autor: mario2560 » 03 gru 2010, 23:03

Skoro napięcie pod obciążeniem spada do 7V to znaczy że akumulator złom. Sprawdź dla wszystkiego porządnym miernikiem pod obciążeniem i jeśli też spadki będą do 7V to czeka Cię wymiana akumulatora.

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 04 gru 2010, 12:03

czy dostanę się do rozrusznika górą czy niezbędny jest kanał? pytam w razie gdybym wyeliminował aku.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 04 gru 2010, 21:28

Górą raczej się nie dostaniesz bo kolektory Ci w tym przeszkodzą, nie będziesz nic widział. A można rozrusznik wyjąć bez kanału, lewarek, i się kłaść pod spód, chodź to nie przyjemny pomysł, w tę porę roku. Na kanale byłoby o wiele prościej.

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 05 gru 2010, 08:59

wczoraj odpaliłem na kable, bez problemu za pierwszym razem. Czeka mnie więc wymiana aku. Czy możecie podpowiedzieć jaki wybrać chodzi mi o podanie parametrów. Wiem ze na forum sporo tego ale chciałbym ostatecznie zakończyć temat. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
mario2560
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 418
Rejestracja: 19 lut 2007, 17:53
Lokalizacja: Białystok/Suwałki

Post autor: mario2560 » 05 gru 2010, 09:16

Wg fabryki powinien być 45ah ( ja mam taki kilka lat i daje radę), ale w związku z tym że auto ma już swoje lata, rozrusznik potrzebuje więcej prądu itp lepiej kup 50ah, max 55ah. <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl