[audi 80 b4 abk] akumulator problem
[audi 80 b4 abk] akumulator problem
Witam mam taki problem,jakis czas temu przez pomyłke żle podpiąłem akumulator i troche sie kable popaliły ,ten od rozrusznika,ale go potem zaizolawałem ,bezpieczniki sprawdziłem i naładowałem akumulator.teraz jak go podłączam to jest coś nie tak,bo iksrzy ,co może byc byc przyczyna ??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Spietyq
- Forum Audi 80
- Posty: 344
- Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Tczew
Pytanie na które prosiłbym o odpowiedź może jest banalne, ale chciałbym podłączyć prostownik do akumulatora siedzącego w aucie czy mogę podłączyć do klem nie ściągając ich, czy nic się nie stanie, (nie spalę samochodu i przy okazji chaty) czy muszę je odpiąć chciałbym podładować w garażu przez noc.
Ostatnio zmieniony 06 gru 2010, 19:54 przez Spietyq, łącznie zmieniany 1 raz.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
zawsze istnieje ryzyko ze wystapi przepiecie w prostowniku i powstanie napiecie wyzsze niz te ktore powstaje przy normalnym uzytkowaniu podczas doladowywania przez alternator, powinno sie przynajmniej jedna kleme sciagnac, dla bezpieczenstwa instalacji auta, nie tyle pozar bo przy sprawnym aucie powinno przy wyciagnietym kluczyku byc wszystko odlaczone, a bardziej na komputer sterujacy silnikiem i wszystkie inne urzadzonka ktore sa pod napieciem akumulatora po wyjeciu kluczyka, mozliwe na tyle jest to zabezpieczone przed wyzszym napieciem
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
Wszystko zależy od typu prostownika jaki posiadasz.
Jeśli masz prostownik transformatorowy z manualną regulacją natężenia ładowania i z funkcją wyłączenia po naładowaniu to możesz ustawić na 1A i ładować bez odpinania klem.
Ja przez długi czas ładowałem tak moje aku w różnych autach.
Najlepsze rozwiązanie to prostownik impulsowy - tutaj nie ma żadnych obaw - ja dorobiłem sobie do niego wtyk zapalniczkowy i po prostu podłączam go przez to wejście.
Prostownik jest bezpieczny, mały lekki i nie drogi (40-80zł).
Jeśli masz prostownik transformatorowy z manualną regulacją natężenia ładowania i z funkcją wyłączenia po naładowaniu to możesz ustawić na 1A i ładować bez odpinania klem.
Ja przez długi czas ładowałem tak moje aku w różnych autach.
Najlepsze rozwiązanie to prostownik impulsowy - tutaj nie ma żadnych obaw - ja dorobiłem sobie do niego wtyk zapalniczkowy i po prostu podłączam go przez to wejście.
Prostownik jest bezpieczny, mały lekki i nie drogi (40-80zł).