[B3 1.8 NE] Oznaczenia - Silnik i skrzynia
[B3 1.8 NE] Oznaczenia - Silnik i skrzynia
Witam wiec tak kupiłem Audi niestety to Składak.W dowodzie praktycznie niema nic napisane poza pojemnością silnika i masa własną i dopuszczalną.Stąd moje pytanie mam silnik 1.8 na gaźniku i nie wiem jaki to gaźnik jak go rozpoznać.Wydaje mi się że jest to wersja 90 konna bo jak na 75 koni to wydaje mi się że jakoś za dobrze to idzie.Mam 5 biegowa skrzynię i tu mam pytanie bo chciałbym do niej założyć quattro a ktoś mi mówił że normalnie w skrzyni jest wyjście tylko zaślepione.Tak przy okazji czy da się jakoś zorientować z którego roku jest te Audi? W dowodzie jest wbite 1993.
Ostatnio zmieniony 24 cze 2012, 20:55 przez Młody440, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Prawdziwy rok produkcji rozszyfruj sobie z VINu: http://www.centrum.audi80.pl/content/view/42/35/
Do do silnika to poskrob blok w tym miejscu:
https://audi80.pl/b3-18-jaki-to-siln ... htm#493872
albo sprawdź na naklejce za kołem zapasowym w bagażniku.
Gaźnik przy NE to Keihin I
Do do silnika to poskrob blok w tym miejscu:
https://audi80.pl/b3-18-jaki-to-siln ... htm#493872
albo sprawdź na naklejce za kołem zapasowym w bagażniku.
Gaźnik przy NE to Keihin I
Może jeszcze fabrycznie do przednionapędowych Audi 80 dawali wał napędowy, tylny dyfer, całe tylne zawieszenie razem z tylną część płyty podłogowej od quattro...Młody440 pisze:chciałbym do niej założyć quattro a ktoś mi mówił że normalnie w skrzyni jest wyjście tylko zaślepione.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Vin oryginalny został usunięty nalepki w bagażniku też niema.
Czyli skrzynia do quattro jest inna tak czy tylko ma inne bebechy?
Jeszcze mam inne pytanie czy skrzynie w 4 i 5 cylindrowych silnikach są inne tzn planowałbym przekładkę silnika na 5 cyl. i montaż quattro.I nie wiem czy szukać od razu innej skrzyni czy tę da się przerobić.
Wracając jeszcze do silnika.Przy deklu od głowicy jest tez przykręcana taka puszka(filtr paliwa chyba)i napisane na tym jest Pierburg więc czy taki mam gaźnik czy szukać tego oznaczenia na silniku?
Czyli skrzynia do quattro jest inna tak czy tylko ma inne bebechy?
Jeszcze mam inne pytanie czy skrzynie w 4 i 5 cylindrowych silnikach są inne tzn planowałbym przekładkę silnika na 5 cyl. i montaż quattro.I nie wiem czy szukać od razu innej skrzyni czy tę da się przerobić.
Wracając jeszcze do silnika.Przy deklu od głowicy jest tez przykręcana taka puszka(filtr paliwa chyba)i napisane na tym jest Pierburg więc czy taki mam gaźnik czy szukać tego oznaczenia na silniku?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Da się silnik R5 przykręcić do skrzyni R4 tylko trzeba przełożyć tulejki ustalające.Młody440 pisze:Jeszcze mam inne pytanie czy skrzynie w 4 i 5 cylindrowych silnikach są inne tzn planowałbym przekładkę silnika na 5 cyl. i montaż quattro.
Ta puszka to akumulator paliwa i dawali taki z napisem pierburg nawet do gaźników keihinMłody440 pisze:Wracając jeszcze do silnika.Przy deklu od głowicy jest tez przykręcana taka puszka(filtr paliwa chyba)i napisane na tym jest Pierburg więc czy taki mam gaźnik czy szukać tego oznaczenia na silniku?
Poczytaj tutaj: https://audi80.pl/audi-80-b2swap18i- ... t33902.htm
Wracając do pierwszego postu, może Ci się wydawać, że ma większą moc. Ja też nie chciałem dowierzać, że moje audi ma tylko 71 km, a idzie jak burza
Skoro to Pierburg to stawiam na 2ee, elektorniczny gaźnik wersja 71 KM czyli silnik PP (a nie NE).
Poza tym, jaki ma sens kupna audi, wymontowanie silnika, zamontowanie nowego, zamontowanie quattro (?), wymiana skrzyni i po drodze małych drobiazgów przy robociźnie. Koszt tego wszystkiego mija się z celem..
Lepiej sprzedać i kupić fabrycznie z quattro i z czym tam chciałbyś, tym bardziej, że auto składak, więc stawiam, że historia auta będzie taka:
Kupno silnika, wymontowanie starego, próba wsadzenia nowego - z 4 dni w domowych warunkach przy pierwszej próbie, silnik nie będzie do końca pasował, tydzień roboty żeby wszystko było jak trzeba, nagle okażą się inne problemy i będzie wsadzany z powrotem stary silnik. Pieniądze i czas wywalone w błoto, a trzeba jeszcze wziąć pod uwagę to, że nigdy nie wiesz co kupisz, chyba, że kupisz nowy silnik <ok>
Skoro to Pierburg to stawiam na 2ee, elektorniczny gaźnik wersja 71 KM czyli silnik PP (a nie NE).
Poza tym, jaki ma sens kupna audi, wymontowanie silnika, zamontowanie nowego, zamontowanie quattro (?), wymiana skrzyni i po drodze małych drobiazgów przy robociźnie. Koszt tego wszystkiego mija się z celem..
Lepiej sprzedać i kupić fabrycznie z quattro i z czym tam chciałbyś, tym bardziej, że auto składak, więc stawiam, że historia auta będzie taka:
Kupno silnika, wymontowanie starego, próba wsadzenia nowego - z 4 dni w domowych warunkach przy pierwszej próbie, silnik nie będzie do końca pasował, tydzień roboty żeby wszystko było jak trzeba, nagle okażą się inne problemy i będzie wsadzany z powrotem stary silnik. Pieniądze i czas wywalone w błoto, a trzeba jeszcze wziąć pod uwagę to, że nigdy nie wiesz co kupisz, chyba, że kupisz nowy silnik <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Młody440 pisze:Przy deklu od głowicy jest tez przykręcana taka puszka(filtr paliwa chyba)i napisane na tym jest Pierburg
aldi pisze:Ta puszka to akumulator paliwa i dawali taki z napisem pierburg nawet do gaźników keihin
deusx, naucz się czytać ze zrozumieniem.deusx pisze:Skoro to Pierburg to stawiam na 2ee, elektorniczny gaźnik wersja 71 KM czyli silnik PP (a nie NE).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 324
- Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
- Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie
Przerabianie skrzyni sensu NIE ma :!: lepiej kupić inną :idea:
do przeróbki sa potrzebne dwie skrzynie(ze wzgledu na wałki i tylną obudowe skrzyni gdzie wychodzi napęd na tył) Całowita strata czasu :!: :!:
Oznaczenia gaznika raczej szukałbym na Gażniku :mrgreen: a nie na silniku :idea: wystarczy zdjąć obudowe filtra powietrza :!:
do przeróbki sa potrzebne dwie skrzynie(ze wzgledu na wałki i tylną obudowe skrzyni gdzie wychodzi napęd na tył) Całowita strata czasu :!: :!:
Oznaczenia gaznika raczej szukałbym na Gażniku :mrgreen: a nie na silniku :idea: wystarczy zdjąć obudowe filtra powietrza :!:
Auto kupiłem za śmieszne pieniądze i w dość dobrym stanie.Zamysł jest taki aby założyć quattro ale nie koniecznie i silnik R5.Głównie ma być do zabawy niż do jazdy ogólnie będzie to coś w rodzaju rajdówki lub auto czysto Streetowe ale to się zobaczy z czasem.Nie ma wyglądać tylko jeździć nie ukrywam że modyfikacje będą bardziej obszerne.Znam się dość dobrze na mechanice żeby się bawić w takie rzeczy mam dość dobre zaplecze.Można powiedzieć to takie hobby.Ogólnie planuję ściągnąć jakieś skasowane Audi myślę że B4 z Niemiec jako dawce silnika i części a resztę na złom.Dzięki za pomoc teraz mniej więcej już wiem na czym stoję.Może jeszcze ktoś wie bo silniki R5 Audi sprzedało też Volvo gdzie ukrywa się pod nazwą T5. Wiem że Volvo jakoś istotnie nie modyfikowało tych silników czy taki silniczek podszedł by pod skrzynie od Audi?
Gaźnik u mnie to chyba Keihin II to ile to ma w takim razie mocy?
Gaźnik u mnie to chyba Keihin II to ile to ma w takim razie mocy?