[ABT B4] za uboga mieszanka?
[ABT B4] za uboga mieszanka?
Witam,
podłączyłem Audi pod VAG i wyszło mi,że współczynnik lambda na wolnych obrotach wynosi 1,195 wtrysk1,41ms korekcja mieszanki 139 a lambda w trasie pracuje w zakresie 0,1-0,67V. Poza tym rano po zapaleniu silnika chodzi z 30 sekund normalnie a potem go dusi spadają obroty o mało nie zgaśnie 3-4sekundy i wyrównują się i potem już chodzi cały czas ok Co może być tego przyczyną co w ogóle odpowiada za uboga mieszankę mono wtrysku,błędów VAG nie pokazał żadnych.
podłączyłem Audi pod VAG i wyszło mi,że współczynnik lambda na wolnych obrotach wynosi 1,195 wtrysk1,41ms korekcja mieszanki 139 a lambda w trasie pracuje w zakresie 0,1-0,67V. Poza tym rano po zapaleniu silnika chodzi z 30 sekund normalnie a potem go dusi spadają obroty o mało nie zgaśnie 3-4sekundy i wyrównują się i potem już chodzi cały czas ok Co może być tego przyczyną co w ogóle odpowiada za uboga mieszankę mono wtrysku,błędów VAG nie pokazał żadnych.
Ostatnio zmieniony 17 sty 2011, 10:41 przez STROKE, łącznie zmieniany 3 razy.
Dzięki Wojtek za odpowiedź
Tak zrobię, podłączę go pod analizator z odpięta sondą. W sumie moje audi ma dosyć mały przebieg więcej stoi niż jeździ ale jak jadę na zimnym to ma strasznego "muła" dopiero jak przejadę z 15 -20km to zaczyna się "zbierać". Czy regulator ciśnienia we wtrysku też może mieć na to wpływ? Co do sondy czy taka może być NGK/NTK uniwersalna sonda o symbolu: OZA624-E3
Pozdrawiam
Tak zrobię, podłączę go pod analizator z odpięta sondą. W sumie moje audi ma dosyć mały przebieg więcej stoi niż jeździ ale jak jadę na zimnym to ma strasznego "muła" dopiero jak przejadę z 15 -20km to zaczyna się "zbierać". Czy regulator ciśnienia we wtrysku też może mieć na to wpływ? Co do sondy czy taka może być NGK/NTK uniwersalna sonda o symbolu: OZA624-E3
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 02 gru 2010, 13:40 przez STROKE, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Kupiłem nową oryginalna sondę lambda BOSCH 0258 003 508 założona prawidłowo samochód przestał się dusić na zimnym i miał lepsze przyspieszenie. Przejechałem 10 km i na vag-u sprawdziłem błędy a on pokazał mi 00525 - Oxygen Sensor Short to Ground i współczynnik lambda zaczął skakać na wolnych do 1,40 ! a po przegazowaniu i utrzymaniu obrotów spadł do = 1 i tak juz pozostał i potem nic nie reagował! lambda faktor =1 i cały czas jest ten sam błąd 00525 - Oxygen Sensor Short to Ground Odłączyłem akumulator odczekałem 30 min podłaczyłem nagrzałem silnik i dalej to samo! Ten sam błąd a na polskim vagu pokazuje bład sondy lambda : sporadyczne zwarcie do masy na wersji angielskiej 00525 - Oxygen Sensor (G39) 29-00 - Short to Ground
Ostatnio zmieniony 17 sty 2011, 10:42 przez STROKE, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzięki za odpowiedź
Właśnie włączyłem ponownie silnik podłaczyłem komp i multimetr w ręke. Komp pokazuje błąd ten co wyżej a multimetr pokazuje napięcie 0,04V po odłaczeniu sondy sygnału sondy lambda i podłaczeniu do miernika drugi do bieguna (-) napięcie w miarę rozgrzewania spadało od 0,004 az do 0V i odłaczanie i podłaczenie sondy nie miało zadnego wpływu na prace silnika a na Vagu pokazuje wspólczynnik lambda = 1
Właśnie włączyłem ponownie silnik podłaczyłem komp i multimetr w ręke. Komp pokazuje błąd ten co wyżej a multimetr pokazuje napięcie 0,04V po odłaczeniu sondy sygnału sondy lambda i podłaczeniu do miernika drugi do bieguna (-) napięcie w miarę rozgrzewania spadało od 0,004 az do 0V i odłaczanie i podłaczenie sondy nie miało zadnego wpływu na prace silnika a na Vagu pokazuje wspólczynnik lambda = 1