Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B4 1.9 1z ] zmiana kąta wtrysku a dynamika jazdy?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

[ B4 1.9 1z ] zmiana kąta wtrysku a dynamika jazdy?

Post autor: icemerc » 11 wrz 2010, 07:39

Witam.
Mam takie pytanie - jak w silniki TDI wpływa zmaian czyli opużnienie lub przyspieszenie kąta wtrysku na dynamike jazdy? Czy jak jest za bardzo opużniony to bedzie muł bagienny czy odwrotnie? Będę wdzięczny za odpowiedzi. oczywiście analogcznie co bedzie jak sie go przyspieszy... :)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 11 wrz 2010, 08:43

Najlepszą dynamikę uzyskuje się przy odpowiednim kącie wtrysku: wtedy masz optymalne spalanie i największa część energii spalania ON jest przeznaczona na jazdę.
Muła mieć nie będziesz, no chyba, że przy bardzo wczesnym kącie wtrysku bo wtedy część energii idzie na naprężęnia w korbowodach i wzrost temperatury.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 11 wrz 2010, 10:45

tak jak pisze trepek, czyli najlepiej gdy kąt wtrysku ma odpowiednią wartość, parametry spalania zależą również od liczby cetanowej paliwa czyli im wyższa liczba cetanowa tym kąt powinien być bardziej opóźniony w stosunku do jazdy na paliwie o niższej liczbie cetanowej

jeżeli kąt będzie zbyt wczesny to silnik będzie głośniej pracował i będzie słabszy od dołu (całe paliwo spali się zbyt wcześnie i sporo energii zamieni się na ciepło), natomiast jeżeli kąt będzie zbyt późny to silnik będzie znacznie słabszy na wyższych obrotach (część paliwa nie zdąży się spalić i zamiast się spalić w cylindrze to będzie się dopalać w układzie wydechowym)

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 07 gru 2010, 09:33

Właśnie byłem na sprawdzeniu kąta i wyszło mi 32 stopnie... zmianiłem na 53 stopnie...
Mam nadzieje, że teraz auto bedzie lepiej jechało w całym zakresie obrotów... :)

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 07 gru 2010, 09:39

to jest tylko statyczny kąt wtrysku. dynamiczny juz jest terowany elektronicznie

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 07 gru 2010, 09:52

tak zgadza sie, kąt statyczny... dynamiczny sie zmienia w trakcie jazdy...

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 07 gru 2010, 10:11

będzie jechało tak samo, gdyż za kąt wtrysku podczas jazdy odpowiedzialny jest zawór N108 sterowany z ECU, zmiana parametrów silnika nastąpiła by wtedy jakby kąt został zmieniony na tyle, że ECU nie był by w stanie go dopasować

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 gru 2010, 20:37

icemerc pisze:Właśnie byłem na sprawdzeniu kąta i wyszło mi 32 stopnie... zmianiłem na 53 stopnie...
Będzie bez zmian ,jak pisze UKI_XX,
UKI_XX pisze:będzie jechało tak samo , gdyż za kąt wtrysku podczas jazdy odpowiedzialny jest zawór N108 sterowany z ECU, zmiana parametrów silnika nastąpiła by wtedy jakby kąt został zmieniony na tyle, że ECU nie był by w stanie go dopasować
Polepszy ci się jedynie odpalanie zimnego silnika ,bo statyczny kąt ma największe znaczenie przy odpalaniu

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 08 gru 2010, 11:10

Macie racje. Teraz odpalanie to żaden problem. Normlanie odpala od strzała :) Przedtem trzeba było pokrecic. Wogółe zaczął inaczej silnik pracować, jak by ciszej, równiej... to zamiana kątu pompy ma wpływ na prace i głosnośc klekotania ?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 08 gru 2010, 12:11

w naszych zetorkach zmiana kąta wtrysku na jałowych obrotach wpływa na pracę silnika, zawór N108 zaczyna prawidłowo działać dopiero podczas jazdy, na jałowych obrotach wartości MB i BS są niemal takie same, a np. w silniku AVG (110KM) wartość w BS może być nieprawidłowa a w MB będzie tyle co trzeba i tam zmiana statycznego kąta nie ma wpływu na pracę silnika na jałowych <ok>

Awatar użytkownika
spanky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 23 lis 2006, 10:40
Lokalizacja: Otwock

Post autor: spanky » 09 gru 2010, 00:29

UKI_XX pisze:w naszych zetorkach zmiana kąta wtrysku na jałowych obrotach wpływa na pracę silnika, zawór N108 zaczyna prawidłowo działać dopiero podczas jazdy, na jałowych obrotach wartości MB i BS są niemal takie same, a np. w silniku AVG (110KM) wartość w BS może być nieprawidłowa a w MB będzie tyle co trzeba i tam zmiana statycznego kąta nie ma wpływu na pracę silnika na jałowych <ok>
mam AVG i uwierz mi ze przestawienie pompy powoduje roznice w pracy silnika na jałowych tak jak w kazdym innym silniku na pompie [bez wyjątków]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl