[ B4 1.9 1z ] zmiana kąta wtrysku a dynamika jazdy?
[ B4 1.9 1z ] zmiana kąta wtrysku a dynamika jazdy?
Witam.
Mam takie pytanie - jak w silniki TDI wpływa zmaian czyli opużnienie lub przyspieszenie kąta wtrysku na dynamike jazdy? Czy jak jest za bardzo opużniony to bedzie muł bagienny czy odwrotnie? Będę wdzięczny za odpowiedzi. oczywiście analogcznie co bedzie jak sie go przyspieszy...
Pozdrawiam
Mam takie pytanie - jak w silniki TDI wpływa zmaian czyli opużnienie lub przyspieszenie kąta wtrysku na dynamike jazdy? Czy jak jest za bardzo opużniony to bedzie muł bagienny czy odwrotnie? Będę wdzięczny za odpowiedzi. oczywiście analogcznie co bedzie jak sie go przyspieszy...
Pozdrawiam
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Najlepszą dynamikę uzyskuje się przy odpowiednim kącie wtrysku: wtedy masz optymalne spalanie i największa część energii spalania ON jest przeznaczona na jazdę.
Muła mieć nie będziesz, no chyba, że przy bardzo wczesnym kącie wtrysku bo wtedy część energii idzie na naprężęnia w korbowodach i wzrost temperatury.
Muła mieć nie będziesz, no chyba, że przy bardzo wczesnym kącie wtrysku bo wtedy część energii idzie na naprężęnia w korbowodach i wzrost temperatury.
tak jak pisze trepek, czyli najlepiej gdy kąt wtrysku ma odpowiednią wartość, parametry spalania zależą również od liczby cetanowej paliwa czyli im wyższa liczba cetanowa tym kąt powinien być bardziej opóźniony w stosunku do jazdy na paliwie o niższej liczbie cetanowej
jeżeli kąt będzie zbyt wczesny to silnik będzie głośniej pracował i będzie słabszy od dołu (całe paliwo spali się zbyt wcześnie i sporo energii zamieni się na ciepło), natomiast jeżeli kąt będzie zbyt późny to silnik będzie znacznie słabszy na wyższych obrotach (część paliwa nie zdąży się spalić i zamiast się spalić w cylindrze to będzie się dopalać w układzie wydechowym)
jeżeli kąt będzie zbyt wczesny to silnik będzie głośniej pracował i będzie słabszy od dołu (całe paliwo spali się zbyt wcześnie i sporo energii zamieni się na ciepło), natomiast jeżeli kąt będzie zbyt późny to silnik będzie znacznie słabszy na wyższych obrotach (część paliwa nie zdąży się spalić i zamiast się spalić w cylindrze to będzie się dopalać w układzie wydechowym)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Będzie bez zmian ,jak pisze UKI_XX,icemerc pisze:Właśnie byłem na sprawdzeniu kąta i wyszło mi 32 stopnie... zmianiłem na 53 stopnie...
Polepszy ci się jedynie odpalanie zimnego silnika ,bo statyczny kąt ma największe znaczenie przy odpalaniuUKI_XX pisze:będzie jechało tak samo , gdyż za kąt wtrysku podczas jazdy odpowiedzialny jest zawór N108 sterowany z ECU, zmiana parametrów silnika nastąpiła by wtedy jakby kąt został zmieniony na tyle, że ECU nie był by w stanie go dopasować
w naszych zetorkach zmiana kąta wtrysku na jałowych obrotach wpływa na pracę silnika, zawór N108 zaczyna prawidłowo działać dopiero podczas jazdy, na jałowych obrotach wartości MB i BS są niemal takie same, a np. w silniku AVG (110KM) wartość w BS może być nieprawidłowa a w MB będzie tyle co trzeba i tam zmiana statycznego kąta nie ma wpływu na pracę silnika na jałowych <ok>
mam AVG i uwierz mi ze przestawienie pompy powoduje roznice w pracy silnika na jałowych tak jak w kazdym innym silniku na pompie [bez wyjątków]UKI_XX pisze:w naszych zetorkach zmiana kąta wtrysku na jałowych obrotach wpływa na pracę silnika, zawór N108 zaczyna prawidłowo działać dopiero podczas jazdy, na jałowych obrotach wartości MB i BS są niemal takie same, a np. w silniku AVG (110KM) wartość w BS może być nieprawidłowa a w MB będzie tyle co trzeba i tam zmiana statycznego kąta nie ma wpływu na pracę silnika na jałowych <ok>