Jakiś czas temu uszkodziłem radio Concert CD z poprzedniego rezanka (zbilem wyświetlacz LCD) <buu>
rezanko audi concert CD
Mając trochę czasu zacząłem szukać czegoś lepszego, do gustu przypadło mi używane radyjko Pioneer F700BT, dlaczego?:
- Cena 1100zł łącznie z odbiornikiem GPS oraz mikrofonem do zestawu głośnomówiącego i ramką do montażu. Więcej kasy na
- System jest oparty na Windows CE 5.0 dzięki czemu jest możliwość instalowania programów
- Posiada wbudowaną nawigację IGO oraz możliwość zainstalowania innych programów nawigacji
- Posiada gniazdo kart pamięci oraz USB
- Doinstalowując odpowiednie programy możemy oglądać filmy DIVX
- Posiada bluetooth dzięki czemu mamy zestaw głośnomówiący
- Posiada duży prawie 6" wyraźny, ekran dotykowy
- Możliwość aktualizacji oprogramowania
- 2 GB pamięci wewnętrznej flash
- końcówka mocy MOSFET 4x50W - gra bardzo czysto i głośno 8-)
wad tego radyjka nie wykryłem
Po poprzednim rezaniu miałem już przygotowany otwór w który pasowało radyjko, jednak musiałem go troszkę poszerzyć aby zamontować ramkę
Po zamontowaniu ramki, założeniu blokady przyszedł czas na maskowanie. Do tego użyłem kawałka plastiku, wyciąłem otworki, całość okleiłem kawałkiem skóry który dostałem za darmo od tapicera. Koszt 7zł za klej
Na dole radia było trochę miejsca więc wrzuciłem tam wyświetlacz od czujnika cofania
Całość wyszła tak
Po wmontowaniu radia czekały mnie jeszcze modyfikacje:
- aktualizacja oprogramowania do wersji 3
- aktualizacja map polski dla igo 8,3 na czerwiec 2010
- przerobienie menu radia aby można było uruchomić dodatkowe programy np. total
commander, kalkulator
- dodanie odtwarzacza filmów TCPMP player (posiada bardzo dużo kodeków i jest szybki)
- zainstalowanie Automapy
- przyśpieszenie klawiszy
- Zrobienie układów podtrzymujących napięcie podczas rozruchu pojazdu
Jeśli temat wzbudzi zainteresowanie będę rozszerzał opis rezanka
Jeśli ktoś ma podobne radyjko opiszę jak zrobiłem poszczególne modyfikacje.
Dodam że zacząłem robić komputer pokładowy, jak na razie jest wersja beta do testów, wygląda tak:
Liczę na kreatywne opinie i sensowne pytania <lol>
Dziękuję za pomoc ludzi z różnych forów, a zwłaszcza peb.pl
AUDI 80 RZĄDZI <ok>
[80 B3,B4] Montarz radia 2DIN Pionner F700BT NAVI DIVX BT
[80 B3,B4] Montarz radia 2DIN Pionner F700BT NAVI DIVX BT
Ostatnio zmieniony 04 paź 2010, 08:51 przez morock, łącznie zmieniany 1 raz.
- grzesnobis
- Forum Audi 80
- Posty: 36
- Rejestracja: 14 lis 2009, 19:20
- Lokalizacja: WLI / TK
Hej, bardzo fajnie Ci to wyszło!
Mam pytanie odnośnie tego komputerka, czy to ten:
http://moto.allegro.pl/uniwersalny-komp ... 09180.html
Czytałem sporo na jego temat tu: www.nestor-electronic.pl/forum
Ja mam silnik NG i nie wiem skąd wziąść sygnał wtrysku, skoro to mechaniczny wtrysk.
Mam pytanie odnośnie tego komputerka, czy to ten:
http://moto.allegro.pl/uniwersalny-komp ... 09180.html
Czytałem sporo na jego temat tu: www.nestor-electronic.pl/forum
Ja mam silnik NG i nie wiem skąd wziąść sygnał wtrysku, skoro to mechaniczny wtrysk.
- misiek_gda
- Forum Audi 80
- Posty: 226
- Rejestracja: 27 gru 2008, 17:21
- Lokalizacja: Gdansk - Penarth
- Kontakt:
Nie, ten komputerek od zera robię sam po swojemu, schematy idą z głowy, płytka jest uniwersalna łączona przewodami, oprogramowanie także sam robię, układ zamontowany to ATMEGA32.grzesnobis pisze:Hej, bardzo fajnie Ci to wyszło!
Mam pytanie odnośnie tego komputerka, czy to ten:
http://moto.allegro.pl/uniwersalny-komp ... 09180.html
Czytałem sporo na jego temat tu: www.nestor-electronic.pl/forum
Ja mam silnik NG i nie wiem skąd wziąść sygnał wtrysku, skoro to mechaniczny wtrysk.
Jak na razie funkcje komputerka to:
- Data i godzina
- 2 czujniki temperatury (wewnątrz i na zewnątrz, dokładność 0,1 st C)
- zapis maksymalnej i minimalnej temperatury z datą dla każdego czujnika
- napięcie instalacji samochodu
- informacja o nie wyłączonych światłach przy opuszczaniu samochodu
- informacja o nie włączonych światłach podczas ruszania samochodu
- prędkość samochodu
- prędkość maksymalna samochodu
- dystans w km
- dystans kasowalny w m (dokładność 10m)
Do zrobienia w najbliższym czasie:
- sterowanie wycieraczkami ( możliwość ustawienia opóźnienia od 1 sek do 15 sekund)
- komunikat o konieczności wymiany oleju
- średnia prędkość, średnia prędkość bez postojów
W późniejszym czasie
- ilość paliwa w baku
- zużycie chwilowe i średnie paliwa na 100km
- ilość zużytego paliwa od rozruchu oraz od tankowania
- dystans który można przejechać na aktualnej ilości paliwa w baku
- sterowanie elektrycznymi szybami, szyberdachem, włączeniem radia, świateł drogowych.
Sygnał spalania mam podciągnięty z komputera silnika, jest on w formie napięcia i pracuje nad tym aby ustabilizować odczyt. Muszę także rozgryźć jak dobrze odczytywać stan paliwa w baku.
Jak na razie pogoda nie rozpieszcza i trochę nie mam czasu się bawić, ale najważniejsze że zacząłem, reszta już jakoś pójdzie
Ostatnio zmieniony 06 paź 2010, 09:28 przez morock, łącznie zmieniany 1 raz.
- misiek_gda
- Forum Audi 80
- Posty: 226
- Rejestracja: 27 gru 2008, 17:21
- Lokalizacja: Gdansk - Penarth
- Kontakt:
- Apocalipto
- Forum Audi 80
- Posty: 641
- Rejestracja: 30 cze 2009, 21:28
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
- Slawoaudi88
- Forum Audi 80
- Posty: 157
- Rejestracja: 01 sie 2009, 22:13
- Lokalizacja: Czechowice Dziedzice