[B3 all] Alarm i kierunkowskazy
[B3 all] Alarm i kierunkowskazy
Witam mam malutki problem z alarmem w mojej niuni zakladalem go nie dawno wszystko jest ok oprocz kierunkowskazów nie swieca kiedy wlaczam i wylaczam alarm i wtedy gdy alarm wyje!Proble polega na tym ,że nie wiem gdzie podłaczyc wejscie kierunkowskazow Mianowicie sa 2 biale przewody ktore wpinamy w instalacje prawego i lewego kierunku i jest 3 przewod ktory wedlug schematu nalezy podłaczyc do wejscia kierunkowskazow gdzie szukac tego przewodu i jakiego on jest koloru.Dodam ,ze wszystkie inne funkcje alarmu działaja!Jesli jest potrzebny schemat alarmu badz jego nazwa to dajcie znac to napisze Pozdrawiam!!!
Ostatnio zmieniony 29 lip 2007, 17:13 przez m3ichael, łącznie zmieniany 1 raz.
Słuchaj, powinieneś mieć wyjście z alarmu dla 1 przewodu, który się rozgałęzia na 2 inne. Wtedy podłączasz go na wyznaczone miejsce do centralki, a 2 na które sie rozdziela podłączasz odpowiednio do lewego i do prawego kierunku. Najlepiej wepnij je pod przewody czarno-biały i czarno-zielony znajdujący się w brązowym złączu konektorowym pod kolumną kierownicy (dobry dostęp jest od strony zegarów).
Być może masz od razu zrobione wyjście z centralki alarmowej na 2 przewody, wtedy też je podłączasz tak jak napisałem
UWAGA, radziłbym Ci na tych 2 przewodach do kierunków umieścić po 1 bezpieczniku
Być może masz od razu zrobione wyjście z centralki alarmowej na 2 przewody, wtedy też je podłączasz tak jak napisałem
UWAGA, radziłbym Ci na tych 2 przewodach do kierunków umieścić po 1 bezpieczniku
te kabelki juz podłaczyłem mam 2 ktore wychodza na lewy i prawy kierunkowskaz Ale jest jeszcze 3 kabel ktory tak jakby dawał napiecie kierunkowskazom i nie wiem gdzie go podłaczyc jest napisane ,ze to jest wejscie kierunkowskazow +12 ?????
[ Dodano: 2007-07-29, 19:08 ]
to schemacikinteresuje mnie pozycja nr 5
[ Dodano: 2007-07-29, 19:09 ]
to schemacikinteresuje mnie pozycja nr 5
[ Dodano: 2007-07-29, 19:08 ]
to schemacikinteresuje mnie pozycja nr 5
[ Dodano: 2007-07-29, 19:09 ]
to schemacikinteresuje mnie pozycja nr 5
Już chyba wiem.
W centralce jest przekaźnik, który zaopatruje w prąd kierunkowskazy (przewody 4 i 6). Ale żeby przekaźnik podawał +12V na te 2 przewody musi mieć oddzielne źródło zasilania. I przewodem 5 masz podać +12V bezpośrednio z akumulatora (na przewodzie jest bezpiecznik).
Nie spotkałem się jeszcze z takim rozwiązaniem, bo zwykle centralka +12V na kierunkowskazy bierze z głównego zasilania centralki. W tym wypadku jest na to oddzielny przewód.
Po prostu 5 podłącz do stałego +12V
Że też wczoraj tego nie zauważyłem :oops:
W centralce jest przekaźnik, który zaopatruje w prąd kierunkowskazy (przewody 4 i 6). Ale żeby przekaźnik podawał +12V na te 2 przewody musi mieć oddzielne źródło zasilania. I przewodem 5 masz podać +12V bezpośrednio z akumulatora (na przewodzie jest bezpiecznik).
Nie spotkałem się jeszcze z takim rozwiązaniem, bo zwykle centralka +12V na kierunkowskazy bierze z głównego zasilania centralki. W tym wypadku jest na to oddzielny przewód.
Po prostu 5 podłącz do stałego +12V
Że też wczoraj tego nie zauważyłem :oops:
Dzisiaj odkryłem jeszcze jedna rzecz mianowicie mam podłaczone odciecie i widomo jak otworze dzrzwi lub wyłacze silnik to musze wcisnac guzik Gdy tego nie zrobie najpierw zaczynaja migac kierunki (u mnie akurat tego nie ma) :cry: Potem juz wszystko jest ok czyli wyje syrena i gasnie auto A teraz do rzeczy gdy w momencie gdy odciecie zaczyna działac np po otwarciu drzwi a ja mam właczony kierunkowskaz to właczaja mi sie oba czyli tak jak powinno byc Wynika z tego ,że moja centralka potrzebuje sygnału gdy jest właczony kierunek to taki sygnał dostaje :idea: Tylko gdzie wpiąc sie w instalacje z + zeby mi sie kierunki nie swiecily caly czas :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
jaki trzeci kabel?? albo masz jakis dziwny alarm albo cos zle doczytales na schemacie.
co do kabelkow do kierunkow to raz ze musi tam byc bezpiecznik, dwa ze maja byc diody prostownicze. jak tego nie bedzie to beda ci swiecic na raz wszystkie kierunki i auto rozerwie sie na pol, jedna polowa pojedzie w prawo, druga w lewo
co do kabelkow do kierunkow to raz ze musi tam byc bezpiecznik, dwa ze maja byc diody prostownicze. jak tego nie bedzie to beda ci swiecic na raz wszystkie kierunki i auto rozerwie sie na pol, jedna polowa pojedzie w prawo, druga w lewo