[80 B4 ABT]Stuki na zimnym silniku jak diesel
[80 B4 ABT]Stuki na zimnym silniku jak diesel
Witam wszystkich na forum , mam taki problem w moim B4 stukanie i poranny klekot przy zimnym silniku jak się nagrzeje pracuje ciszej lecz nie idealnie.Samochód pali na dotyk niema żadnego problemu z jego uruchomieniem oraz pracuje równo. Odwiedziłem wielu mechaników i powiem że zaden niema pomysłu co może być przyczyną stuków.Mam wymienione popychacze INA oraz olej Mobil 10W40.Jeżeli ktoś rozwiązał podobny problem to proszę o podpowiedzi.Chciałbym jeszcze spytać czy żle ustawiony rozrząd może być przyczyną takich stuków i dlaczego po nagrzaniu silnika stuki cichną lecz nie do końca.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2010, 15:09 przez darek509, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 34
- Rejestracja: 07 gru 2009, 22:57
Hmm, u mnie klekotało, przyczyną był niski poziom oleju. Czasem się zdarza że na zimnym klekocze, ale mija to po ok minucie trzymania obrotów na 2tys. Popychacze hydrauliczne wypełniają się olejem, żeby praca rozrządu była cichsza i żeby kompensowały automatycznie luzy zaworów. Nie potrzebna jest dzięki temu regulacja. Klekoczą czasem gdyż olej może wypłynąć z popychaczy (lecz są tam takie zastawki zapobiegające temu) na zimnym olej jest mniej "płynny" i smarowanie jest gorsze. To taka przyczyna, jak się mylę poprawić mnie proszę Osobiście nie sądzę żeby złe ustawienie rozrządu mogło wywołać te akurat stuki, pozdrawiam
Odnośnie popychaczy to wymieniłem 2 tygodnie temu i myślałem że coś pomoże lecz niestety lipa , olej świeżutki około 1/2 stanu.Chcę dodać że mam uszkodzony katalizator który stuka lecz tylko przy zwiększaniu obrotów i jest to inny odgłos jak ten z silnika.Dzisiaj próbowałem opóżnić zapłon i tami się wydawało że ten klekot jak by się zmniejszy lecz autko całkiem zamulone.Przy okazji spytam czy ktoś z was ma może wstawiony tłumik zamiast katalizatora , prawdopodobnie od b3
Ten typ tak ma. Na forum jest już chyba ze 20 tematów o klekotaniu ABT. Niektórzy pół silnika wymienili i dalej coś klepie. Niestety nikomu nie udało się jednoznacznie stwierdzić co jest przyczyną. Ja tak jak i Ty wymieniałem szklanki, olej + regularnie kontroluje jego stan - mimo wszystko coś klepie. Mogą to być problemy z gniazdami zaworowymi, jak również z zasilaniem olejem szklanek, wytartym wałkiem rozrządu, luzami między tłokiem a cylindrem oraz pewnie wieloma innymi czynnikami nigdy nie wymienionymi na forum.
Moja rada - jeździć, może ktoś kiedyś rozbierze ten silniczek na części pierwsze i dojdzie co to było, oraz podzieli się z innymi na forum. :lol:
Moja rada - jeździć, może ktoś kiedyś rozbierze ten silniczek na części pierwsze i dojdzie co to było, oraz podzieli się z innymi na forum. :lol:
U mnie też klekocze.
Zasada jest taka: im zimniej tym bardziej słychać i dłużej trwa by przestało. Jak było ciepło to problem nie istniał Jak było chłodno to po kilku sekundach ustawało samo, przy dużych mrozach najlepiej przez kilkanaście sekund potrzymać obroty ponad 2tys. U mnie pomaga, potem silnik pracuje idealnie.
Miałem coś z tym zrobić ale z tego co wyczytałem to szkoda czasu i pieniędzy. Pozostaje mi przywyknąć
Zasada jest taka: im zimniej tym bardziej słychać i dłużej trwa by przestało. Jak było ciepło to problem nie istniał Jak było chłodno to po kilku sekundach ustawało samo, przy dużych mrozach najlepiej przez kilkanaście sekund potrzymać obroty ponad 2tys. U mnie pomaga, potem silnik pracuje idealnie.
Miałem coś z tym zrobić ale z tego co wyczytałem to szkoda czasu i pieniędzy. Pozostaje mi przywyknąć
darek509 pisze:Odnośnie popychaczy to wymieniłem 2 tygodnie temu i myślałem że coś pomoże lecz niestety lipa , olej świeżutki około 1/2 stanu.Chcę dodać że mam uszkodzony katalizator który stuka lecz tylko przy zwiększaniu obrotów i jest to inny odgłos jak ten z silnika.Dzisiaj próbowałem opóżnić zapłon i tami się wydawało że ten klekot jak by się zmniejszy lecz autko całkiem zamulone.Przy okazji spytam czy ktoś z was ma może wstawiony tłumik zamiast katalizatora , prawdopodobnie od b3
co do katalizatora to do swego auta znalazlem na allegro(zamiennik kata. inaczej tlumik przelotowy) idealnie robiony do 80 ABT 68zeta + przesylka
TŁUMIK KATALIZATOR AUDI 80 B3 B4 + PIERSCIEN
ogolny wyglad i robocizna Bdb+
efekt zero roznicy w odglosie zato nieznaczny przyrost mocy (czuc)
A co do stukow to kiedy wymieniany byl olej od wspomagania ? i czy te stuki nie pochodza z pompy od wspomagania
jak sprawdzic
--rano przed odpaleniem sciagnac pasek klinowy od wspomagania
w moim przypadku pomogla wymiana oleju od wspomagania <ok>
http://moto.allegro.pl/tlumik-katalizat ... 62841.html
Ostatnio zmieniony 11 gru 2010, 15:34 przez fox33, łącznie zmieniany 1 raz.
(80 B4 ABT) Stuki na zimnym silniku jak diesel
Dzięki za podpowiedż z tym paskiem od pompy wspomagania spróbuje a co do tego tłumika przelotowego masz może jakiś link,ponieważ kiedyś znalazłem taki tłumiki na allegro lecz skoro mówisz że ten co ty kupiłeś jest OK to bym sobie porównał
[ Dodano: 2010-12-10, 21:17 ]
A czt tuleja wałka pośredniego może stukać a w miarę nagrzewania silnika cichnąć[/center]
[ Dodano: 2010-12-10, 21:58 ]
Dzięki fox33 znalazłem ten tłumik na allegro 70 zyla
[ Dodano: 2010-12-10, 21:17 ]
A czt tuleja wałka pośredniego może stukać a w miarę nagrzewania silnika cichnąć[/center]
[ Dodano: 2010-12-10, 21:58 ]
Dzięki fox33 znalazłem ten tłumik na allegro 70 zyla
Ostatnio zmieniony 11 gru 2010, 11:05 przez darek509, łącznie zmieniany 1 raz.
To mogą być luzy na sworzniach tłokowych-
Słaba jakość ale co nieco słychać http://www.youtube.com/watch?v=qzcL745_qUA
Tak to słychać w moim ABT dodam że zregenerowana cała głowica (cała) + zmienione pierścienie tłokowe .
Ten stukot słychać też jak silnik ma ciężko tzn. np. podczas szybkiego wciśnięcia pedału przyśpieszania - głośne stuki gdy zimny "troszeczkę" ciszej jak się rozgrzeje .
Ja już dałem sobie spokój - wyjdą tłoki bokiem to wstawię drug :mrgreen: .
Na razie audiczka jeździ , a ja już praktycznie nie zwracam uwagi na ten klekot .
Ostatnio na parkingu gościu pytał ile pali ten diesel'ek <ok>
Słaba jakość ale co nieco słychać http://www.youtube.com/watch?v=qzcL745_qUA
Tak to słychać w moim ABT dodam że zregenerowana cała głowica (cała) + zmienione pierścienie tłokowe .
Ten stukot słychać też jak silnik ma ciężko tzn. np. podczas szybkiego wciśnięcia pedału przyśpieszania - głośne stuki gdy zimny "troszeczkę" ciszej jak się rozgrzeje .
Ja już dałem sobie spokój - wyjdą tłoki bokiem to wstawię drug :mrgreen: .
Na razie audiczka jeździ , a ja już praktycznie nie zwracam uwagi na ten klekot .
Ostatnio na parkingu gościu pytał ile pali ten diesel'ek <ok>