Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 NE] Podswietlenie zagarów,licznik kilometrów.

Młody440
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 10 lis 2010, 14:57

[B3 1.8 NE] Podswietlenie zagarów,licznik kilometrów.

Post autor: Młody440 » 08 gru 2010, 22:44

Wymieniałem u siebie zębatkę od naliczania kilometrów i mam taki problem że nabija ale chyba stanowczo za dużo.Zębatkę kupiłem na tej aukcji która jest podana w temacie naprawy liczników Vdo.Wskazówka od prędkościomierza drga czasem lekko skacze a raz na jakiś czas jakby naliczała za mało dodam że liczniki wyjąłem przed opadami śniegu a złożyłem i jeździłem po opadach śniegu i przy niskich temperaturach nie wiem czy to ma jakieś znaczenie.Kolejna sprawa jest to że nie mam podświetlenia temperatury i zegarka nie miałem też podświetlenia od poziomu paliwa ale wyjmując zegar i sprawdzając czy wszystko jest jak trzeba zaczęło działać.Potencjometr nic nie zmienia wszystko świeci się tak samo.Zegar od poziomu paliwa raz działa raz nie ogólnie bardzo wolno chodzi do tego nie mogę regulować tym pokrętłem wskazówki.Gdy włączam stacyjkę nie ważne co jest włączone cały czas świeci mi się podświetlenie guzika świateł przeciwmgłowych.

[ Dodano: 2010-12-10, 18:06 ]
Zapomniałem napisać że wszystko działało ok zanim wyjąłem liczniki poza tym naliczaniem kilometrów i wskaźnik paliwa strasznie wolno działał.Czy to że licznik kilometrów nabija za dużo może być spowodowane uszkodzonym impulsatorem albo zimnym lutem? Mogłem popełnić jakiś błąd przy składaniu?Czy pod potencjometrem powinien być kabelek miedzy jedną a druga śruba?

Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 10 gru 2010, 19:54

Nie powinien pewnie ktoś tam już coś robił, a masz zdjęcie tego jak pod potencjonometrem na płycie zrobione, mi się wydaje, że jest zrobiony na krótko żeby było podświetlenie i dla tego nie możesz zmienić częstotliwości podświetlania. Czasem przez zepsuty potencjometr dzieją się takie cyrki jak piszesz. jak coś to mam takie potencjonometry.
A z przełącznikiem od przeciwmgłowych to świeci się ikonka na czerwono czy pod nią trójkącik na żółto?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 gru 2010, 20:31

Młody440 pisze:wskaźnik paliwa strasznie wolno działał.
Tak ma być, to takie mechaniczne uśrednianie odczytów poziomu paliwa - żeby wskazówka nie latała gdy paliwo się w baku przelewa.

Młody440
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 10 lis 2010, 14:57

Post autor: Młody440 » 10 gru 2010, 22:23

Po prostu pod potencjometrem jest kabelek z dwoma oczkami jak go odkręciłem ten kabelek został przy płytce nie odrywałem go bo na początku nie wiedziałem co to jest.Od tego guzika świeci mi się na czerwono ikonka.Z czego co mi się wydaje to licznik kilometrów przeskakuje mi tak co 30 metrów jazdy nawet mniej zamiast co 100m zębatka nawet jak by była zła chyba by aż tak nie przekłamywał.

Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 10 gru 2010, 22:40

Młody440 pisze:Po prostu pod potencjometrem jest kabelek z dwoma oczkami jak go odkręciłem ten kabelek został przy płytce
nie powinno go być, ale jak go oderwiesz to nie będziesz miał podświtlenia, bo prawdopodobnie masz potencjonometr zepsuty ;-)
Młody440 pisze:Od tego guzika świeci mi się na czerwono ikonka
to dobrze jeszcze od grzania szyby i od awaryjnych powinna świecić ale ty masz w manetce awaryjne co nie.
Młody440 pisze:co 30 metrów jazdy nawet mniej zamiast co 100m zębatka

to pewnie impuls dostaje szybciej ale nie wiem czemu... może zimne luty trzeba sprawdzić...

Młody440
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 10 lis 2010, 14:57

Post autor: Młody440 » 11 gru 2010, 21:35

Po przekręceniu stacyjni na 1 pozycje podświetla mi się ten przycisk nic innego nie czyli tak ma być?Podświetlenie od ogrzewania tylnej szyby nie ma bo spaliła się żarówka. Tak awaryjne są w manetce.Drogi jest taki potencjometr i czy jeśli zrobię go jak trzeba powinno wszystko działać?Nawet jeśli jest zepsuty to chyba powinienem mieć podświetlenie na max w takim przypadku ale ledwo się jarzy u mnie.Co do licznika kilometrów zrobiłem dziś trasę i efekt zaskakujący po 100km nabił mi aż 320 :shock: i pojawił się inny problem że jadą prostą droga bez wybojów i nakręci np z 4 5 kilometrów dosłownie w moment i staje jakiś czas stoi nakręci znów np 2 3 i stoi na wybojach też to się dzieje i mam wrażenie że częściej.

Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 11 gru 2010, 23:07

nie musi na maxa się palić;)
a co do km to wszytsko jest połączone ok zaciski na kostkach zapięte? może masz tą zębatke inna z większą ilością ząbków? Albo moduł naliczania źle podaje impuls...
koszt potencjonometra od 15 na allegro chyba... jak coś też posiadam :-P

Młody440
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 10 lis 2010, 14:57

Post autor: Młody440 » 12 gru 2010, 10:49

Zębatka nawet jeśli zła przeliczałem to przekłamywał by coś około 22 km przy różnicy jednego ząbka na + lub - Drugą sprawa to to że widać że niekreci się płynnie tylko przeskokami tak jakby miał impuls za impulsem.Kostki połączone i na początku myślałem że to może ich wina więc na pewno to nie to.Czy da się w jakiś sposób sprawdzić ten czujnik?

Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 12 gru 2010, 23:53

na sprawdzenie czujnika patentu nie mam niestety :-/

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 13 gru 2010, 17:43

tzn mozna pod oscyloskop i na podniesionym lewym kole, no ale kto ma oscyloskop na stanie, tylko ze ten czujnik to albo chodzi albo nie, dziala na zasadzie zwarcia im szybciej jedziesz tym czesciej daje zwarcie, a dalej ten sygnal to juz licznik przetwarza
nieprosciej inny predkosciomierz zalozyc w celu wykluczenia czujnika

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 13 gru 2010, 18:54

Do sprawdzenia tego czujnika wystarczy miernik czestotliwości. Z przedziału 10hz 300hz.

Jest opis w dziale download jak sprawdzić przetestować zegar km. Tym się kieruj podłacz miernik częstotliwości i kieruj się podobnym wzorem co tam jedziesz 10km/h 10hz jedziesz 60km/h 60hz 100km/h 100hz 160km/h 160hz.

W przybliżeniu 1km/h odpowiada 1hz.

Młody440
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 10 lis 2010, 14:57

Post autor: Młody440 » 13 gru 2010, 22:07

Myślę że da rade wykombinować któreś z tych urządzeń ;-) Do tego czujnika dochodzi prąd? Czy działa bardziej na zasadzie wytwarzania impulsu przez magnes lub coś podobnego? Teoretycznie puszczając prąd w równych odstępach czasu na licznik powinien chyba działać i przekręcać się o stałą wartość bez przerwy chyba że jest coś z nim nie tak wtedy powinny być takie objawy jak teraz.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 13 gru 2010, 22:16

Wystarczy jak podłaczysz sie pod kabelek w liczniku pod kabel BRN-RED (A20)

Czyjnik jest na zasadzie czunika halla. Czyli + - i wyjście.

Ale na twoim miejscu sprawdził bym jeszcze kable wtyki i płytke licznika jak i sam licznik zimne luty.

W dodatku wymieniałeś zębatkę czyli rozbierałeś i pewnie paluszkami dotykałeś całej płytki jak i układów mogło dojść do wyładowania i uszkodzenia elektryki.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 13 gru 2010, 23:05

Nie wiem czy tam nie siedzi zwykły kontaktron, który zwiera obwód gdy jest w pobliżu magnesu...

Młody440
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 10 lis 2010, 14:57

Post autor: Młody440 » 14 gru 2010, 20:41

Nie wiem co to jest i chyba się zjarało.Gdzie to można kupić?

Obrazek

Czyli jeśli podłącze prąd pod ten kabelek w liczniku BRN-RED (A20) Powinien zacząć chodzić i będzie można stwierdzić czy jest ok?

[ Dodano: 2010-12-14, 21:21 ]
Nie wiem dokładnie jak wygląda zimny lut ale przy niebieskiej kostce znalazłem coś takiego jak by bateria była rozlana tak samo wygląda lut i 3 są ze sobą tak jakby połączone czy to może być to?

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl