[b4 2.0 ABT] Jak zdemontować rozrusznik
[b4 2.0 ABT] Jak zdemontować rozrusznik
Witam drogich kolegów,jutro zamierzam zabrać się za demontaż rozrusznika i proszę o pomoc.Muszę wymienić bendiks, jak spisywałem numer rozrusznika to zerknąłem i do końca nie byłem przekonany jak go odkręcić dlatego żeby nie zrobić czegoś głupiego zwracam się do was koledzy z prośbą o info jak sprawnie wyjąć rozrusznik oraz czy sama wymiana bendiksa w tym typie rozrusznika sprawia trudności?Z góry dziękuje za każdą sugestię oraz instrukcję:)Pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Wyjąć rozrusznik w Audi 80 jest dość łatwo, trzeba mieć kanał albo podnośnik.
Przykręcony jest dwoma śrubami ma klucz 16mm do dzwonu skrzyni biegów i jeśli nikt nie wyrzucił to z przodu jest przykręcony jest taką blaszką do bloku silnika na klucz 13 albo 10 (nie pamiętam już). I oczywiście trzeba przewody odkręcić od rozrusznika (przed ich odkręcanie odłącz akumulator).
Przykręcony jest dwoma śrubami ma klucz 16mm do dzwonu skrzyni biegów i jeśli nikt nie wyrzucił to z przodu jest przykręcony jest taką blaszką do bloku silnika na klucz 13 albo 10 (nie pamiętam już). I oczywiście trzeba przewody odkręcić od rozrusznika (przed ich odkręcanie odłącz akumulator).
Koledzy potrzebuję małej pomocy w naprowadzeniu mnie na wyjęcie rozrusznika.
Jak dojść do tej śruby? Zdjąłem wczoraj całą obudowę filtra powietrza, został mi tylko kolektor wydechowy na górze, no ale i on przeszkadza w dostaniu się tam od góry, od lewej strony rura wydechowa, a od przodu alternator (bo mam go na dole), nie mówiąc już o tych dwóch kablach
Z tyłu chodzi o odkręcenie tych dwóch śrub, tak?
Z przodu nie zauważyłem u siebie żadnej blaszki, ogólnie to ciężki dostęp tam jest, ani głowy wsadzić (mam kanał, to podniosłem na lewarku auto, trochę lepiej, ale i tak nie ma jak tam prawie rąk wsadzić).
Najpierw te dwie śruby odkręcić z tyłu, a potem jakoś go wyciągnąć (jak?) i tą śrubę, co trzyma kable odkręcić?
Jak dojść do tej śruby? Zdjąłem wczoraj całą obudowę filtra powietrza, został mi tylko kolektor wydechowy na górze, no ale i on przeszkadza w dostaniu się tam od góry, od lewej strony rura wydechowa, a od przodu alternator (bo mam go na dole), nie mówiąc już o tych dwóch kablach
Z tyłu chodzi o odkręcenie tych dwóch śrub, tak?
Z przodu nie zauważyłem u siebie żadnej blaszki, ogólnie to ciężki dostęp tam jest, ani głowy wsadzić (mam kanał, to podniosłem na lewarku auto, trochę lepiej, ale i tak nie ma jak tam prawie rąk wsadzić).
Najpierw te dwie śruby odkręcić z tyłu, a potem jakoś go wyciągnąć (jak?) i tą śrubę, co trzyma kable odkręcić?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Aby odkręcić śrubę od góry najlepiej wyjmij akumulator i pod nim jest taka kwadratowa dziura przez którą dobrze się kręci.
A od spodu musisz jakoś odpowiednio manewrować kluczem. Ostatnio wymieniałem rozrusznik w 80 1,9 TD (AAZ) i jest łatwiej niż w ABC bo tam musiałem wykręcić poduszkę z jej stelażem od podłużnicy aby można było go wyjąć.
Tylko jednej tej z prawej na twoim zdjęciu.Marcin_89 pisze:Z tyłu chodzi o odkręcenie tych dwóch śrub, tak?
A od spodu musisz jakoś odpowiednio manewrować kluczem. Ostatnio wymieniałem rozrusznik w 80 1,9 TD (AAZ) i jest łatwiej niż w ABC bo tam musiałem wykręcić poduszkę z jej stelażem od podłużnicy aby można było go wyjąć.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
rozrusznik od 2.0 do 1.8s
Koledzy mam takie pytanie czy będzie pasował rozrusznik od silnika 2.0 do 1.8 ?? czy nie będzie żadnego problemu z tym ??
Witam kolegów. Mój rozrusznik odmówił posłuszeństwa więc jak już jest wyjęty to trzeba go porządnie zregenerować aby na dłuższy czas o nim zapomnieć. Mam więc kilka pytań:
1) Czy można kupić cały szczotkotrzymacz, jakiej firmy i ile może kosztować?
2) Jakie tulejki kupić i jak je wymienić?
3) Jaki smar zastosować?
4) Co nim smarować, bo wyczytałem na innych forach że nie smaruje się tulejek, ewentualnie moczy się w oleju?
Mam nadzieję że ktoś udzieli trafnych odpowiedzi. Na forum nie znalazłem jako takiego tematu o regeneracji rozrusznika, a przydałoby się to na pewno na przyszłość.
Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt.
1) Czy można kupić cały szczotkotrzymacz, jakiej firmy i ile może kosztować?
2) Jakie tulejki kupić i jak je wymienić?
3) Jaki smar zastosować?
4) Co nim smarować, bo wyczytałem na innych forach że nie smaruje się tulejek, ewentualnie moczy się w oleju?
Mam nadzieję że ktoś udzieli trafnych odpowiedzi. Na forum nie znalazłem jako takiego tematu o regeneracji rozrusznika, a przydałoby się to na pewno na przyszłość.
Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt.
1.Tak można boscha ok 60-70zł,Karol_90 pisze:Witam kolegów. Mój rozrusznik odmówił posłuszeństwa więc jak już jest wyjęty to trzeba go porządnie zregenerować aby na dłuższy czas o nim zapomnieć. Mam więc kilka pytań:
1) Czy można kupić cały szczotkotrzymacz, jakiej firmy i ile może kosztować?
2) Jakie tulejki kupić i jak je wymienić?
3) Jaki smar zastosować?
4) Co nim smarować, bo wyczytałem na innych forach że nie smaruje się tulejek, ewentualnie moczy się w oleju?
Mam nadzieję że ktoś udzieli trafnych odpowiedzi. Na forum nie znalazłem jako takiego tematu o regeneracji rozrusznika, a przydałoby się to na pewno na przyszłość.
Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt.
2.najlepiej ori chociaż można i zwykłe miedziane byle by pasowały średnicą zew. i wew.
3.ja nic nie dawałem,
4.można delikatnie kapnąć tu i tam
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
No dobra, to teraz ja
A jak w B3 SB wywalić rozrusznik ? Zdemontowałem już alternator i turbo, nie mam całego przedniego pasa (wymiana simmeringów), górna śruba poszła bez problemu ale dolna to jakaś tragedia, przeszkadza rurex od wydechu i aluminiowa osłona przegubu. Czy trzeba odkręcić osłonę przegubu aby udało się odkręcić rozrusznik ? Od góry nie bardzo daje się założyć klucz na tą dolną śrubę, natomiast od dołu dojście jest, ale również mizerne, nie mam nawet jak się zaprzeć by dobrze pociągnąć za klucz, a obstukiwanie go młotkiem też niewiele daje :evil:
Jeśli macie jakieś sprawdzone sztuczki które pomogą przy demontażu rozrusznika w 1,6 Turbo D, to proszę o podpowiedzi.
A jak w B3 SB wywalić rozrusznik ? Zdemontowałem już alternator i turbo, nie mam całego przedniego pasa (wymiana simmeringów), górna śruba poszła bez problemu ale dolna to jakaś tragedia, przeszkadza rurex od wydechu i aluminiowa osłona przegubu. Czy trzeba odkręcić osłonę przegubu aby udało się odkręcić rozrusznik ? Od góry nie bardzo daje się założyć klucz na tą dolną śrubę, natomiast od dołu dojście jest, ale również mizerne, nie mam nawet jak się zaprzeć by dobrze pociągnąć za klucz, a obstukiwanie go młotkiem też niewiele daje :evil:
Jeśli macie jakieś sprawdzone sztuczki które pomogą przy demontażu rozrusznika w 1,6 Turbo D, to proszę o podpowiedzi.
Witajcie, przepraszam was wszystkich ogromnie ze a odświeżanie takiego starego tematu ale mam ogromny problem, mianowicie na pierwszym ze zdjęć Marcin_89 w kółko zaznaczono nakrętkę do której dochodzi gruby czerwony przewód, który dalej przechodzi przez oczko blachy zawartej między skrzynią biegów a slinikiem a dalej... właśnie gdzie dochodzi drugi koniec tego przewodu ? samodzielnie robię remont silnika i już zasadniczo kończę, jedynie mam problem z tym przewodem, nie mam zielonego pojęcia z kąd ja go wymontowałem. Proszę pilnie o pomoc.
tak, tyle że w moim ABT kabel ten z rozrusznika leci w stronę skrzyni, przechodzi przez tą blachę i (patrząc po kształcie kabla) obiega wokół silnika na drugą stronę, ale w sumie jest za krótki i nie dosięga w żaden sposób alternatora. Na głowicy i urządzeniach wolół silnika niema żadnych charakterystycznych mocowań do tego przewodu