[All] Opinie - B4 quattro - na którą oś lepsze opony
[All] Opinie - B4 quattro - na którą oś lepsze opony
witam pytanie do użytkowników quattro. na którą oś założyć lepsze opony zimowe?
spotkałem się nie raz z opiniami że lepsze opony powinny być z tyłu, chociaż niektórzy mi mówią że lepiej jest,
żeby lepsze były na przodzie bo wtedy auto nie jedzie prosto przy skręcaniu.
ja mam założone lepsze na tył w swoim quattro jakby co to blokada i ma targać
ale ciekaw jestem jak wy macie i jak jest lepiej,
czekam na wasze opinie i spostrzeżenia. :roll:
spotkałem się nie raz z opiniami że lepsze opony powinny być z tyłu, chociaż niektórzy mi mówią że lepiej jest,
żeby lepsze były na przodzie bo wtedy auto nie jedzie prosto przy skręcaniu.
ja mam założone lepsze na tył w swoim quattro jakby co to blokada i ma targać
ale ciekaw jestem jak wy macie i jak jest lepiej,
czekam na wasze opinie i spostrzeżenia. :roll:
Ostatnio zmieniony 29 paź 2012, 11:09 przez mati86, łącznie zmieniany 2 razy.
- Zlosliwy_Dzin
- Forum Audi 80
- Posty: 119
- Rejestracja: 02 sty 2008, 19:27
- Lokalizacja: Suwałki
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Tak, ale wtedy w zakręcie dupa ucieka.chmiel25 pisze:Zawsze lepsze na przód!! Lepeij hamuje i skręca auto wtedy.
Prawidłowo, zawsze powinno się zakładać lepsze opony na tył - przynajmniej w samochodach napędzanych na jedną oś. W przypadku quattro również bym się ku temu skłaniał, ponieważ zadek mojego auta, nieraz próbował mnie wyprzedzić i to na suchym. Jednak gdybym to ja stanął przed takim dylematem, to raczej wymieniłbym te opony na nowe.
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
jak przód ucieknie to na co Ci tył ? audi dość przodem wyjeżdżają, żeby jeszcze dawać na tył lepsze opony! Zawsze na przód, jak tył ucieknie to będziesz mógł skontrować, a jak przód ucieknie to sorry. Pozostaje tylko ręczny, co w quattro nie do końca takie oczywiste jest. No i prawda, hamuje też lepiej jak są dobre opony na przodzie.
To ja podrzucę link z testami:
http://www.opony.com.pl/artykul/testy-m ... d/?id=1069
Dwie z trzech firm zalecają montaż lepszych gum na tył, jedna natomiast twierdzi, że to zależy od stylu jazdy.
Sam nigdy nie zakładam lepszych opon na przód, gdyż tył jest dużo lżejszy, więc jeszcze z gorszymi oponami do tego można się wyobracać
http://www.opony.com.pl/artykul/testy-m ... d/?id=1069
Dwie z trzech firm zalecają montaż lepszych gum na tył, jedna natomiast twierdzi, że to zależy od stylu jazdy.
Sam nigdy nie zakładam lepszych opon na przód, gdyż tył jest dużo lżejszy, więc jeszcze z gorszymi oponami do tego można się wyobracać
Leo pisze:jak przód ucieknie to na co Ci tył ? audi dość przodem wyjeżdżają, żeby jeszcze dawać na tył lepsze opony! Zawsze na przód, jak tył ucieknie to będziesz mógł skontrować, a jak przód ucieknie to sorry. Pozostaje tylko ręczny, co w quattro nie do końca takie oczywiste jest. No i prawda, hamuje też lepiej jak są dobre opony na przodzie.
Jedyna mądra wypowiedź!! Uważam że poparta na dodatek sporym doświadczeniem
Wszystkim mądrym i czytającym proponuje założyć słabe opony na przód a dobre na tył i przejechać się określoną trasa , a później założyć odwrotnie i znów pojechać tą trasa.
Jeżeli nie bedzie różnicy to po co przepłacac :mrgreen: