[1.8 NE] Zbyt wysoka temperatura!!!
[1.8 NE] Zbyt wysoka temperatura!!!
Witam jeśli ktoś miał podobny problem, to proszę o info bo nie wiem co mam robić. Wymieniłem termostat i auto trzyma temperaturę cały czas ok95 stopni. Wydaje mi się że to trochę za dużo przy normalnej jeździe i lekkim mrozie. Wystarczy parę razy stanąć na światłach i włącza się wentylator. Czy taka temp. jet normalna?
jeżeli temp. jest wyższa to może to być, albo jak koledzy sugerują uszkodzenie termostatu, lub poprostu otweira sie póxniej niż powinien dlatego temp. jest wyższa. Ja po wymianie termostatu po 1 dniu musiałem kupic nowy bo się zatarł, po wymianie na kolejny tym razem Vahlera problem znikł, jednak temp nie jest na poziomie 87, tylko 83-85, nieco nizsza, ale smiga jak talala
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
No nie sądzę, że jest to normalna temp., jest trochę za wysoka :roll:mati86 pisze:to jest normalna temp. ja w swojej b3 temp. trzymała mi 95-100 stopni a wiatrak załączał się 105. wszystko zależy od termostatu.
ale jak najbardziej jest to normalne.
Jak najbardziej to może być wina nowego, lecz nie do końca sprawnego termostatu (trzeba było zobaczyć jaka na nim była napisana temperatura otwarcia).
- misiek3456
- Forum Audi 80
- Posty: 48
- Rejestracja: 13 gru 2007, 10:59
- Lokalizacja: Wroclaw
Nie sprawdzałem jego działania. Na starym temp. była ok 50 stopni.marko pisze:Nie jest to normalna temperatura . Czy przed zamontowaniem termostatu sprawdziłeś jego działanie w garnku ? Jeżeli nie to możesz mieć problem z nowym źle działającym termostatem . A na starym termostacie jaką miałeś temperaturę ?
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
No nie jestem przekonany, czy wszystko u kolegi jest ok. Ja wymieniłem termostat na wahlera (otwarcie przy 87`C). I silnik nagrzewa się do 90`C, dopiero wtedy chłodnica robi się ciepła. Jeśli stoję w miejscu to po 2 minutach od kiedy chłodnica jest gorąca to układ załącza wentylator, ale nawet wtedy wskazówka nie przekracza 90`C. Znajomy w 1.8 JN miał zakamienioną chłodnicę i silnik miał często min95-110`C, wentylator załączał się praktycznie co chwile. Po dwóch miesiącach kupił tak jak ja nową chłodnicę. Problem zniknął od ręki. Ważne jest też, żeby idealnie odpowietrzyć układ chłodzenia, szczególnie po wymianie termostatu.
- misiek3456
- Forum Audi 80
- Posty: 48
- Rejestracja: 13 gru 2007, 10:59
- Lokalizacja: Wroclaw
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ręczne pompowanie poprzez uciskanie dolnego węża od chłodnicy, co chwile popuszczając nakrętkę zbiornika wyrównawczego. Nie wiem jak u innych, ale u mnie powietrze zeszło idealnie. Nawet nagrzewnicy nie musiałem zbytnio odpowietrzać. niektórzy mówią że układ sam się odpowietrza. Owszem ale dopiero przy wyższych prędkościach obrotowych (5000-6000rpm). Pompa wody w naszych niuniach nie jest aż tak wydajna jakby się mogło wydawać. Poza tym w trakcie jak odpowietrzam mam możliwość obserwowania poziomu płynu w zbiorniczku.mic00 pisze: Odsłoniłem juz chłodnice Układ odpowietrzałem wielokrotnie więc myślę że nie ejst zapowietrzony. Ma ktoś jakiś najlepszy sposób na odpowietrzenie??