[B3/B4]Licznik
musisz dostać się do środka zegarów, tak...bys mógł kręcić wskazówką... skoro masz ustawione na 0, to wskazówką podnosisz zgodnie z ruchem zegara aż się zablokuje (ok 230km/h) i wtedy popychasz ją jeszcze trochę - tak, by po powolnym opuszczeniu wskazówki wróciła na miejsce 20km/h - nie bój się, jak się już mechanizm zablokuj przy tych 230km/h to nic się nie stanie, smiało możesz ja przekręcić dalej
zacznij od tego:
http://centrum.audi80.pl/component/opti ... nfo/id,46/
http://centrum.audi80.pl/component/opti ... nfo/id,46/
[B3/B4] Problem z licznikiem
Witam wszystkich
Mam mały problem z licznikiem.
Kupiłem używany licznik do Audi 80 B4 1.9 TDI, ale ten nowy ma przebieg 290tyś km, a licznik stary, który siedzi w mojej Audi ma przebieg 169tyś km.
Chciałbym wymieniając licznik przywrócić oryginalny przebieg mojej Audi czyli przebieg 169tys km. Jest to licznik VDO.
Prosiłbym Was o pomoc jak to zrobić.
Z góry bardzo dziękuję.
Pozdrawiam
Paweł
Mam mały problem z licznikiem.
Kupiłem używany licznik do Audi 80 B4 1.9 TDI, ale ten nowy ma przebieg 290tyś km, a licznik stary, który siedzi w mojej Audi ma przebieg 169tyś km.
Chciałbym wymieniając licznik przywrócić oryginalny przebieg mojej Audi czyli przebieg 169tys km. Jest to licznik VDO.
Prosiłbym Was o pomoc jak to zrobić.
Z góry bardzo dziękuję.
Pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony 30 lip 2007, 22:24 przez dareksa, łącznie zmieniany 1 raz.
Możesz wymienić po prostu sam prędkościomierz, lub ewentualnie sam mechanizm zliczania km - musiałbyś rozebrać zegary, wyjąć prędkościomierz z białą podstawką, odłączyć od podstawki, zdjąć tarczę i odkręcić sam mechanizm zliczania km.
Możesz też sam cofnąć. Robisz to co wyżej opisałem, z tym że nie wymieniasz mechanizmu zliczeniowego, a delikatnie wyciągasz ośki łączące poszczególne bębenki z cyframi w tym mechaniźmie, ustawiasz przebieg taki, jaki chcesz i składasz z powrotem. Uważaj tylko na to, coby po założeniu wszystkie liczby były w jednej linii, żeby nie było że przy przebiegu np 123456, cyfra 2 przechodziła juz prawie w 3 itp
Możesz też sam cofnąć. Robisz to co wyżej opisałem, z tym że nie wymieniasz mechanizmu zliczeniowego, a delikatnie wyciągasz ośki łączące poszczególne bębenki z cyframi w tym mechaniźmie, ustawiasz przebieg taki, jaki chcesz i składasz z powrotem. Uważaj tylko na to, coby po założeniu wszystkie liczby były w jednej linii, żeby nie było że przy przebiegu np 123456, cyfra 2 przechodziła juz prawie w 3 itp
[B3/B4]Licznik
Witam!
Zegary nie liczą mi kilometrów, przez przypadek w czasie jazdy zresetowałem licznik i od tamtej pory czasami w czasie jazdy policza pare km. Rozebrałem liczik bo myslałem że to tryby się wyłamały ale wszystkie są ok. Zobaczyłem troszkę zabrudzony silniczek napędzający tryby, jak by się spalił czy to możliwe?
Jaka może być przyczyna że licznik nie liczy?
Zegary nie liczą mi kilometrów, przez przypadek w czasie jazdy zresetowałem licznik i od tamtej pory czasami w czasie jazdy policza pare km. Rozebrałem liczik bo myslałem że to tryby się wyłamały ale wszystkie są ok. Zobaczyłem troszkę zabrudzony silniczek napędzający tryby, jak by się spalił czy to możliwe?
Jaka może być przyczyna że licznik nie liczy?
Ostatnio zmieniony 05 sie 2007, 16:25 przez facienek, łącznie zmieniany 1 raz.
Zwykle przyczyna jest jedna z 2:
Zębatka ma wyłamane ząbki
Zimne luty na płytce licznika lub samego prędkościomierza...
Może oczywiście dojść problem, że jakiś element z płytki prędkościomierza się spalił. Widzialem już np spalone rezystory w takich układach. Ale jeśli kasowałeś w trakcie jazdy, to najprawdopodobniej uszkodzeniu uległa ta pomarańczowa zębatka. Jeśli ona jednak jest cała to proponuję przelutować luty na płytce. Gdyby się spalił silniczek, to by zliczanie km stanęło całkowicie.
Zębatka ma wyłamane ząbki
Zimne luty na płytce licznika lub samego prędkościomierza...
Może oczywiście dojść problem, że jakiś element z płytki prędkościomierza się spalił. Widzialem już np spalone rezystory w takich układach. Ale jeśli kasowałeś w trakcie jazdy, to najprawdopodobniej uszkodzeniu uległa ta pomarańczowa zębatka. Jeśli ona jednak jest cała to proponuję przelutować luty na płytce. Gdyby się spalił silniczek, to by zliczanie km stanęło całkowicie.