[B4 1.9 tdi-1Z] Filtr paliwa
Nie nie włączały się kręciłem i kręciłem i nie chciał zaskoczyćUKI_XX pisze: interesuje mnie temperatura poniżej +5*C, miał taką silnik czy więcej :?: :?: jak na silniku będzie więcej jak +5*C to nawet tuzin czujników temperatury nie pomoże żeby świece zagrzały
1.czujnik - nowy,hudy pisze:jedyne awarie tego układu które ja widziałem to był: czujnik,przekaźnik, świece lub żarówka w zegarach.nie wiem co mogło by się jeszcze tam zepsuć.no jedynie to jak by coś nie łączyło między czujnikiem a wskaźnikiem lub jak by padł bezpiecznik...
2.przekaźnik - ok,
3.świece sprawdzane na prostowniku - ok,
4.żarówka - nie sprawdzane
Czujnik nowy aso, grzanie z przycisku zrobił mi kolega elektryk bo podobno silnik ,,wyjechany'' już jest ,wiem,że wpiął się gdzieś do kompa w okolicach nóg pasażera/schowka. ot i tyle :mrgreen:MUNIOR pisze: Może kolega skoti, poprawił fabrykęFaktem jest że grzanie świec w TDI rzadko pada ,bo przez większą część roku nie pracuje i nie ma za wiele do roboty ,a jak już coś pada to zazwyczaj czujnik temperatury
a kolega dalej to samo, pytam jaka była temperatura silnika :?: samochód stał całą noc na mrozie -20 i rano nie grzał świec :?: czy kolega podjechał do serwisu po czujnik, wymienił od razu i dziwi się że świece nie grzały :?:skoti pisze:Nie nie włączały się kręciłem i kręciłem i nie chciał zaskoczyćUKI_XX pisze: interesuje mnie temperatura poniżej +5*C, miał taką silnik czy więcej :?: :?: jak na silniku będzie więcej jak +5*C to nawet tuzin czujników temperatury nie pomoże żeby świece zagrzały
a to że słabo palił może też być spowodowane źle ustawionym kątem wtrysku
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
a jakiej firmy?? ja tez miałem problem z grzaniem świec.powodem był czujnik więc kupiłem nowy jakiejś badziewnej firmy.dałem coś 30 parę złotych.co się okazało świece nie grzały nadal.podjechałem na vag i co się okazało.czujnik podawał że temperatura otoczenia wynosi o 25 stopni więcej niż było w rzeczywistości czyli idąc dalej świece zaczęły by grzać dopiero przy - 20 stopniach <ok>skoti pisze:1.czujnik - nowy,
Tak stał na dworze i soi cały czas czasem po 2 tygodnie tak jak teraz, tak pojechałem po czujnik do serwisu dałem 65 zł założyłem i dalej to samo, nie przeczę ,że może być zły kąt wtrysku ale ja tylko jestem technikiem budownictwa więc nie mogę się na wszystkim znaćUKI_XX pisze:[
a kolega dalej to samo, pytam jaka była temperatura silnika :?: samochód stał całą noc na mrozie -20 i rano nie grzał świec :?: czy kolega podjechał do serwisu po czujnik, wymienił od razu i dziwi się że świece nie grzały :?: a to że słabo palił może też być spowodowane źle ustawionym kątem wtrysku

-
- Forum Audi 80
- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No znać się przymusu nie maskoti pisze:Tak stał na dworze i soi cały czas czasem po 2 tygodnie tak jak teraz, tak pojechałem po czujnik do serwisu dałem 65 zł założyłem i dalej to samo, nie przeczę ,że może być zły kąt wtrysku ale ja tylko jestem technikiem budownictwa więc nie mogę się na wszystkim znać

Mieli chłopaki podpiąć vag-a ale czy podpięli niby tak i dlatego taką opcję wybrali czyli grzanie z przycisku zacytuje smsa od mechanika ok. więc na mnie psów proszę nie wieszać ,,świece się załączają dopiero od 0 stopni, po prostu silnik i wszystko inne było nowe to tak wystarczało a teraz wiadomo auto nie jest tak nowe....czyli jest tak jak będzie zimniej czyli -1 to już będą świece grzały. A teraz ... Można by założyć jakiś guzik w aucie żeby sobie samemu świece przygrzać albo chechłac rano, no chyba ,że chcesz inwestować w remont ;pompy, wtrysków,kompresja''
Jak widzicie z esa to on zaproponował mi przycisk a jak na to przystałem skoro ,,polecił mi tą opcję/nie było innego wyjścia to się zgodziłem bo nie chciałem zimą mieć kłopotów a czy to było słuszne posunięcie to sam już nie wiem
ps. esemes z 25.10.2010r czyli jak zaczynało się powoli robić zimno
Jak widzicie z esa to on zaproponował mi przycisk a jak na to przystałem skoro ,,polecił mi tą opcję/nie było innego wyjścia to się zgodziłem bo nie chciałem zimą mieć kłopotów a czy to było słuszne posunięcie to sam już nie wiem
ps. esemes z 25.10.2010r czyli jak zaczynało się powoli robić zimno
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Około 5 stopni na plusie już na chwilę grzejąskoti pisze:,,świece się załączają dopiero od 0 stopni,
Trochę za dużo nawymyslał ,ale widzę że poszedł na łatwiznę bo zapewne miał manometr do pomiaru ciśnienia sprężania ,ale zmierzyć sie nie chciało ,a wynik tego pomiaru dużo mówi o kondycji silnika .Ale skoro masz na przycisk i pali bez problemów to nie widzę problemu ,tylko nie trzymaj za długo ,bo swiece w tdi grzeją dość szybko i 3-4 sek.w zupełnosci wystarczy .Jak trzymasz dłużej to ja bym sprawdził czy jeszcze grzejąskoti pisze:po prostu silnik i wszystko inne było nowe to tak wystarczało a teraz wiadomo auto nie jest tak nowe....czyli jest tak jak będzie zimniej czyli -1 to już będą świece grzały. A teraz ... Można by założyć jakiś guzik w aucie żeby sobie samemu świece przygrzać albo chechłac rano, no chyba ,że chcesz inwestować w remont ;pompy, wtrysków,kompresja''
Jak widzicie z esa to on zaproponował mi przycisk a jak na to przystałem

Wiesz zostawiłem im auto i pojechałem na szkolenie i pisał mi esemesy bo nie mogłem odbierać na zajęciach więc się zgodziłem na ten magiczny ,,przycisk''. Z ciekawości odpalałem wczoraj bez włączania go tzn. się bez grzania świec kręci z 10-15sek. po czym zapala. A w sobotę rano odpaliłem audi po 2 tygodniowym postoju pod chmurką od strzała podgrzałem policzyłem do ok.10 sek pół obrotu i chodzi, w poprzedniej b2 1.6td miałem tak samo na przycisk 

-
- Forum Audi 80
- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To zupełnie inne silniki ,grzanie świec w 1,6 td z posrednim wtryskiem i komorą wstępna , a w 1,9 tdi z bezpośrednim wtryskiem to zupełnie inna bajka .Te 10 sekund na 1,6 td to się zgodzę ,ale to stanowczo za długo na tdi ,tak długo nie grzeje nawet w duże mrozy.Ale to już kolegi zmartwienie ,co najwyżej szybciej spalą się świeczki i tyle .A odpalanie po tak długim kręceniu ,nawet bez grzania świec ,ewidentnie świadczy o niewłaściwym statycznym kącie wtrysku.Coś ten mechanik leniwyskoti pisze:A w sobotę rano odpaliłem audi po 2 tygodniowym postoju pod chmurką od strzała podgrzałem policzyłem do ok.10 sek pół obrotu i chodzi, w poprzedniej b2 1.6td miałem tak samo na przycisk


W razie W jak będę kiedyś u niego lub u innego mechanika to zapytam się bo jak na razie nie przeszkadza mi to ale dobrze wiedzieć o tym co napisaliście. Szkoda ,ze tak daleko mieszkacie min. kolega Kostrz czy Uki_XX bo tak bym u was ,,serwisował'' swojego klekota a tak to lekka lipa jechać na drugi koniec PL :roll:
ps. z tymi 10 sek. to tak na oko - kilka sekund o tak :lol:
ps. z tymi 10 sek. to tak na oko - kilka sekund o tak :lol: