[B4 2.0 16V ACE PB+LPG] Opóżniona reakcja na pedał gazu.
[B4 2.0 16V ACE PB+LPG] Opóżniona reakcja na pedał gazu.
Witam!!! Przez około pół roku nie jeździłem na benzynie powodem tego były problemy z wejściem auta na obroty przy odpalaniu na benzynie i jeździe na benzynie.Na początku objawiało się się to tym ze trzeba było kilkukrotnie tuż po odpaleniu nacisnąć w miarę szybko pedał gazu żeby samochód nie zgasł i wszedł na obroty i przełączył się na gaz.Na gazie normalne trzymał obroty na poziomie 1000.Przy próbie jazdy na benzynie reakcja silnika na pedał gazu była opóźniona o jakieś 2-3 sekundy a kiedy puściło się pedał gazu silnik gasł,jazda była nie możliwa.Na LPG silnik działał normalnie.Wszystko się zmieniło kiedy przy -15 C nie mogąc odpalić na benzynie ...postanowiłem spróbować na gazie ....oczywiście skończyło się zamarzniętym parownikiem.Poprosiłem kolegę żeby mnie pociągnął ....przeciągnął mnie ze 3 km aż w końcu samochód zapalił na benzynie.I od tamtej pory mogłem jeździć i na gazie i na benzynie z wzorowymi obrotami .Pedał gazu reagował wzorowo ...do puki nie puścił mróz..Wczoraj znowu się zaczęło...przyszła odwilż a wóz zaczął głupieć.Latem byłem z tym u mechanika ...stwierdził że czujnik położenia przepustnicy jest walnięty (nie wymieniłem bo latem dało się jeździć) ...wymieniłem czujnik temperatury znajdujący w bloku silnika z tyłu ????czy w tym modelu jest jeszcze jakiś inny czujnik temperatury ???źle określałem ..to co się dzieje z pedałem gazu .....po naciśnięciu ...samochód reaguje dopiero po przekroczeniu połowy drogi do podłogi.
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Stawiałbym na zacinająca się klapę przepływomierza ...zaglądałeś tam? Nurtuje mnie jedno dlaczego po holu i w niskiej temperatury pracował normalnie. Może ciągnie Ci oba paliwa na raz po przełączeniu na benzynę. Włącz zapłon na centralce włącz benzynę, otwórz maskę i słuchaj czy syczy przy parowniku. Jeśli tak to reduktor popuszcza gaz.
czyli reasumując przełączam na benzynę i ....słucham czy ...puszcza gaz ..czy da rade sprawdzić to jeszcze w jakiś inny sposób ????..czyszczenie przepływomierza ...niewiele poprawiło ...martwi mnie to że .....wszystkiemu winna może być wilgoć jak temperatura jest na minusie ....wszystko chodzi cacy ....
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Przełącz na benzynę włącz zapłon i słuchaj czy parownik puszcza lub robi się zimny i pojawia się szron na ściankach. Takie objawy świadczą o popuszczaniu gazu. Czy masz dobrze ustawioną klapę przepływomierza? To jest ważna żeby była około 1mm od rantu stożka i jej ruch był płynny w górę i dół bez zacięć. Sprawdź przy okazji czy guma w dolocie dobrze przylega bo o ile na gazie to ma małe znaczenie o tyle na benzynie kolosalne. Jeśli masz nieszczelny dolot auto w skrajnych przypadkach może w ogóle nie zapalić mimo że masz wszystko sprawne.beerni pisze:czyli reasumując przełączam na benzynę i ....słucham czy ...puszcza gaz ..czy da rade sprawdzić to jeszcze w jakiś inny sposób ????..czyszczenie przepływomierza ...niewiele poprawiło ...martwi mnie to że .....wszystkiemu winna może być wilgoć jak temperatura jest na minusie ....wszystko chodzi cacy ....
Szczelność układu jest niezbędna aby podciśnienie wytwarzane przez cylindry mogło prawidłowo unosić klapę. Klapa (jej unoszenie i opuszczanie) daje sygnał do ecu o wielkości przepływu powietrza a co za tym idzie dawkowania paliwa, ustawienie kąta zapłonu. Dodatkowo suwak umieszczony w rozdzielaczu i połączony z klapą poprzez dźwignie dodatkowo steruje przepływem paliwa do wtrysków. Także można sobie wyobrazić co "widzi" ecu kiedy klapa jest nieprawidłowo unoszona.
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo