[B4 2,6 ABC] OMVL DREAM XXI
[B4 2,6 ABC] OMVL DREAM XXI
Witam
Czy ktoś na forum ma tą instalację. Problem taki że przełacza mi na BP jak ostro ruszam z jedynki lub dwójki lub gdy pedał wcisnę w podłogę bo parownik nie utrzymuje ciśnienia. Parowonik regenerowałem już 2 razy. W sumie miałem tak od poczatku gdy kupiłem samochód.regulowałem śrubą tą co idzie z podciśnienia ponoć nią reguluje się ciśnienie jeżeli chodzi o stabilność. Nie mam do podłożenie Map sensora czy on może tak robić. Ale czuje pod pedałem że nie ma gazu bo gdy zbliża się do niskiego ciśniania samochód nie idzie więc nie podejrzewam map sensora (oczywiście laptop na siedzeniu i kontrola w czasie jazdy co się dzieje) Czy może to być wina elektrozaworu przed parownikiem.
Mam BRC i jest zainstalowany po przeciwległej stronie parownika. A orginalnie jest zainstalowany na parowniku. Może nie ma takiej przepustowości ten elektrozawór. Filtry zmieniane lotny i płynny.
Czy na forum jest jakiś znawca OMVL
Czy ktoś na forum ma tą instalację. Problem taki że przełacza mi na BP jak ostro ruszam z jedynki lub dwójki lub gdy pedał wcisnę w podłogę bo parownik nie utrzymuje ciśnienia. Parowonik regenerowałem już 2 razy. W sumie miałem tak od poczatku gdy kupiłem samochód.regulowałem śrubą tą co idzie z podciśnienia ponoć nią reguluje się ciśnienie jeżeli chodzi o stabilność. Nie mam do podłożenie Map sensora czy on może tak robić. Ale czuje pod pedałem że nie ma gazu bo gdy zbliża się do niskiego ciśniania samochód nie idzie więc nie podejrzewam map sensora (oczywiście laptop na siedzeniu i kontrola w czasie jazdy co się dzieje) Czy może to być wina elektrozaworu przed parownikiem.
Mam BRC i jest zainstalowany po przeciwległej stronie parownika. A orginalnie jest zainstalowany na parowniku. Może nie ma takiej przepustowości ten elektrozawór. Filtry zmieniane lotny i płynny.
Czy na forum jest jakiś znawca OMVL
Parownik OMVL Dream XXI który jest do 180KM na końcu mam literkę G jeżeli się nie mylę.WOJTEK26 pisze:Napisz jaki masz parownik to najważniejsze pytanie, bo jezeli bedzie za słaby to zadne krecenie srubka nic nie da. Daj zrzuty z ustawieniami instalacji oraz podczas pracy silnika na PB i LPG.
Już ustawialem parownik w programie na standard, MP, HP. mam sensor mam AEB013, mapy miej więcej wartości ok 145-160. jak robię autokalibracje to mamy różnie wychodzą.
pierwsza klaibracja 160-180, druga 145-160 na której jeżdzę, trzecia kalibracja 195-220.
Róznica w czasach ustawienia wtrysku przy kalibracji pokazuje ok 25% w górę dla gazu ale później po kalibracji np na jalowym 3,9PB - 5,5LPG czyli 40%.
na lekkim pedale normalna jazda utrzymuje ok 1,3bar.
Zrobię zrzuty i pokażę
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 03 gru 2010, 21:26
- Lokalizacja: Dynów
mam 8mm. pętla w komorze silnika też jestpiotrekbrc pisze:kolego a jakiej srednicy masz rurke od gazu ta co pod autem leci, bo powinna tam byc o srednicy 8 mm po zewnatrz jesli jest 6 mm to mozesz polaczyc elektrozawor z reduktorem rurka 8 mm i zrobic jak najwiecej pentelek zeby zapas gazu zrobic i powinno pomoc
Z tym ciśnieniem to chyba OK
Dokręciłem mocniej śrubę podciśnienia prawie do końca (widac 3 swoje gwintu)ciśnienie spada ale sie nie przełącza choć do końca nie przetestoane w bo śnieg ślisko - wiadomo
kto mi pomoże w pełnik rozgryść ustawienia:
poniżej screeny:
Nie wpełni rozumiem wszystkich funkcji. Nie rozumiem też o co chodzi z tymi czasami wtrysków. Jak ja to wydedukowałem i jak ustawiałem zaraz opisze.
Ustawienia główne robiłem na najnowszym programie ver5 natomiast regulację mapy na ver3. Parwonik ustwiany na MP do 150KW do 1,2bar. Ale jak widać ciśnienie i tak pokazuje inaczej, bo powyżej 1,2bar. Ale to może chodzi tylko o obliczanie czasów wtrysków dla odpowiednich mocy silnika. Zrobiłem reset ustawień ECU z F1, ustawiłem wszytskie pola na żółtym tle (patrz JPGi)
samochód zagrzany - autokalibracja. Autokalibracja wychodziła różnie od 110-160, 140-190. Robiłem kilka prób. Tu nie wiem jak ma być w miarę poprawnie jaki przedział, ale ręcznie na całości mozna zmieniać o ile potrzeba.
Pytanie jakie wartości na poszczególnych polach są orientacyjnie OK?.
Robiłem kilka prób i jak mówiłem różnie wychodziło.
Czy te wartości są OK gdy, rozpatrujemy np. bieg jałowy (jpgi poniżej)
Czas wtrysku tylko na PB to np 3,70, przełączam na LPG i czas pokazany dla PB powinien wynosić tyle samo a dla LPG o jakiś procent więcej co widać na JPG że o ok 40%
Ustawienia które obecnie mam:
Zauważyłem że zwiększając wartości zmniejsza się czas wtrysku PB zmniejszając zwiększa się czas wtrysku.
Występujące wartości w celkach to procentowo zwiększony czas wtrysku gazu tzw mnoznik czyli 120 to 20% więcej dobrze rozumiem
Jak samochód idzie to trudno opisac bo warunki nie sprzyjają
Dokręciłem mocniej śrubę podciśnienia prawie do końca (widac 3 swoje gwintu)ciśnienie spada ale sie nie przełącza choć do końca nie przetestoane w bo śnieg ślisko - wiadomo
kto mi pomoże w pełnik rozgryść ustawienia:
poniżej screeny:
Nie wpełni rozumiem wszystkich funkcji. Nie rozumiem też o co chodzi z tymi czasami wtrysków. Jak ja to wydedukowałem i jak ustawiałem zaraz opisze.
Ustawienia główne robiłem na najnowszym programie ver5 natomiast regulację mapy na ver3. Parwonik ustwiany na MP do 150KW do 1,2bar. Ale jak widać ciśnienie i tak pokazuje inaczej, bo powyżej 1,2bar. Ale to może chodzi tylko o obliczanie czasów wtrysków dla odpowiednich mocy silnika. Zrobiłem reset ustawień ECU z F1, ustawiłem wszytskie pola na żółtym tle (patrz JPGi)
samochód zagrzany - autokalibracja. Autokalibracja wychodziła różnie od 110-160, 140-190. Robiłem kilka prób. Tu nie wiem jak ma być w miarę poprawnie jaki przedział, ale ręcznie na całości mozna zmieniać o ile potrzeba.
Pytanie jakie wartości na poszczególnych polach są orientacyjnie OK?.
Robiłem kilka prób i jak mówiłem różnie wychodziło.
Czy te wartości są OK gdy, rozpatrujemy np. bieg jałowy (jpgi poniżej)
Czas wtrysku tylko na PB to np 3,70, przełączam na LPG i czas pokazany dla PB powinien wynosić tyle samo a dla LPG o jakiś procent więcej co widać na JPG że o ok 40%
Ustawienia które obecnie mam:
Zauważyłem że zwiększając wartości zmniejsza się czas wtrysku PB zmniejszając zwiększa się czas wtrysku.
Występujące wartości w celkach to procentowo zwiększony czas wtrysku gazu tzw mnoznik czyli 120 to 20% więcej dobrze rozumiem
Jak samochód idzie to trudno opisac bo warunki nie sprzyjają
To zacznij od poczatku:
1. Zmień w ustawieniach pred. obr do przełaczania na 1100 obr. zawsze bedzie odpalał na PB i dopiero po dodaniu gazu przejdzie na LPG
2. tepm przełaczania na 30 stopni uchroni to parownik i lepiej zniesie to listwa wtryskowa.
3. Czas nakładnia wtrysków ustaw na 0,3sek.
4. Czas trwania spadku cisnienia ustaw na 0,5sek
5. Sprawdz przy jakiej temp gazu była robiona kalibracja i w zakładce korekty po temp musisz ustawic to w nastepujacy sposób: dla temp. gazu kalibracji usaw 0 i teraz ponizej tej temp obnizaj o -3 ale zeby przy temp gazu 0 stopni max było -15, powyzej temp. gazu kalibracji zwiekszaj o +3 ale przy max temp było max +10-11.
6. Zobacz jak zmienia sie czas wtrysku PB podczas pracy na PB i LPG czas powinien byc taki sam ( w mapie zmieniaj wartosci na dalnej predkosci obrotowej). Jak tutaj bedzie juz OK to wtedy musisz pojechac w trase ale z 2 osobą. Kontroluj jak zmienia sie czas twrsyku dla róznych obciazeń i musisz na bieżaco wprowadzac korekty na mapie. Gdyby podczas jazdy z małymi obciżeniami ale z duza predkoscia obrotowa mapa rozjeżdząła by sie to wtedy musisz wprowadzic korekty w zakładce ( reczna zmiana mieszanki) i dla małych obciazeń wpisz +/- zaleznie co sie bedzie działo, zrób podobnie na niskich obrotów ale moxego przycisniecia.
1. Zmień w ustawieniach pred. obr do przełaczania na 1100 obr. zawsze bedzie odpalał na PB i dopiero po dodaniu gazu przejdzie na LPG
2. tepm przełaczania na 30 stopni uchroni to parownik i lepiej zniesie to listwa wtryskowa.
3. Czas nakładnia wtrysków ustaw na 0,3sek.
4. Czas trwania spadku cisnienia ustaw na 0,5sek
5. Sprawdz przy jakiej temp gazu była robiona kalibracja i w zakładce korekty po temp musisz ustawic to w nastepujacy sposób: dla temp. gazu kalibracji usaw 0 i teraz ponizej tej temp obnizaj o -3 ale zeby przy temp gazu 0 stopni max było -15, powyzej temp. gazu kalibracji zwiekszaj o +3 ale przy max temp było max +10-11.
6. Zobacz jak zmienia sie czas wtrysku PB podczas pracy na PB i LPG czas powinien byc taki sam ( w mapie zmieniaj wartosci na dalnej predkosci obrotowej). Jak tutaj bedzie juz OK to wtedy musisz pojechac w trase ale z 2 osobą. Kontroluj jak zmienia sie czas twrsyku dla róznych obciazeń i musisz na bieżaco wprowadzac korekty na mapie. Gdyby podczas jazdy z małymi obciżeniami ale z duza predkoscia obrotowa mapa rozjeżdząła by sie to wtedy musisz wprowadzic korekty w zakładce ( reczna zmiana mieszanki) i dla małych obciazeń wpisz +/- zaleznie co sie bedzie działo, zrób podobnie na niskich obrotów ale moxego przycisniecia.
Nie rozumiem AD.5?WOJTEK26 pisze:To zacznij od poczatku:
1. Zmień w ustawieniach pred. obr do przełaczania na 1100 obr. zawsze bedzie odpalał na PB i dopiero po dodaniu gazu przejdzie na LPG
2. tepm przełaczania na 30 stopni uchroni to parownik i lepiej zniesie to listwa wtryskowa.
3. Czas nakładnia wtrysków ustaw na 0,3sek.
4. Czas trwania spadku cisnienia ustaw na 0,5sek
5. Sprawdz przy jakiej temp gazu była robiona kalibracja i w zakładce korekty po temp musisz ustawic to w nastepujacy sposób: dla temp. gazu kalibracji usaw 0 i teraz ponizej tej temp obnizaj o -3 ale zeby przy temp gazu 0 stopni max było -15, powyzej temp. gazu kalibracji zwiekszaj o +3 ale przy max temp było max +10-11.
6. Zobacz jak zmienia sie czas wtrysku PB podczas pracy na PB i LPG czas powinien byc taki sam ( w mapie zmieniaj wartosci na dalnej predkosci obrotowej). Jak tutaj bedzie juz OK to wtedy musisz pojechac w trase ale z 2 osobą. Kontroluj jak zmienia sie czas twrsyku dla róznych obciazeń i musisz na bieżaco wprowadzac korekty na mapie. Gdyby podczas jazdy z małymi obciżeniami ale z duza predkoscia obrotowa mapa rozjeżdząła by sie to wtedy musisz wprowadzic korekty w zakładce ( reczna zmiana mieszanki) i dla małych obciazeń wpisz +/- zaleznie co sie bedzie działo, zrób podobnie na niskich obrotów ale moxego przycisniecia.
Proszę o przybliżenie. Właśnie tej zakładki nierozumiem o co tu chodzi? temperatura gazu coś ok 60st
jak ustawić dobrze stan zawartości gazu w baku. Te ustawienia dla rezerwy 1/4, 2,4...
Co to za liczby: litry, procenty
A przy okazji zapytam o ciśnienie gazu czy to co pokazuje jest OK bo na jałowtm rózżnie 1,8-1,9bara a po dodaniu gazu spada różnie 1,3-1,7?
Sprawdz przy jakiej temp gazu była robiona autokalibracja, to jest temp wyjsciowa to wprowadzania korekt. Przy korektach po temp. reduktora wszedzie wpisz 0 zeby brał pod uwage jedynie temp gazu i do niej robił korekty. Wyglada jakby przy 45 stopniach była robiona kalibracja bo tam jest 0. Ponizej tej temp wpisuj -3,-6 itd az do -15 natomiast powyej tej temp wpisuj +2,+4 oraz +6. Zobacz jak bedzie sie zachowywał przy niskiech temp gazu jezeli bedzie nie chciał jechał lub bedzie szarpał to zobacz jak zachowuje sie sonda jezeli bedzie bogato/ubogo to musisz jeszcze poprawic korekte na +/- przy danej temp gazu
czyli z tego co rozumiem. To sa korekty mieszanki wzbogacenia lub zubożenia mieszanki.WOJTEK26 pisze:Sprawdz przy jakiej temp gazu była robiona autokalibracja, to jest temp wyjsciowa to wprowadzania korekt. Przy korektach po temp. reduktora wszedzie wpisz 0 zeby brał pod uwage jedynie temp gazu i do niej robił korekty. Wyglada jakby przy 45 stopniach była robiona kalibracja bo tam jest 0. Ponizej tej temp wpisuj -3,-6 itd az do -15 natomiast powyej tej temp wpisuj +2,+4 oraz +6. Zobacz jak bedzie sie zachowywał przy niskiech temp gazu jezeli bedzie nie chciał jechał lub bedzie szarpał to zobacz jak zachowuje sie sonda jezeli bedzie bogato/ubogo to musisz jeszcze poprawic korekte na +/- przy danej temp gazu
jakie są jej zależności od temepratury. Gdy kalibracja zrobiona na wuyższych temepraturach gazu to co tam wpisywac jak na niżej to ? Bo nie rozumiem zalezności, a chętnie bym poznał na chłopski rozum jakie sa te zależności
Kalibracje najlepiej robić przy jakiej temepraturze parownika i przy jakiej temepraturze gazu.
A temperatura gazu faktycznie OK 45st. Przy 60st robiłem później, ale powróciłem to poprzednich ustawień z tą 45st
Temp gazu przy jakiej jest robiona kalibracja to temp wyjsciowa do obliczania korekt, im zimniejszy gaz tym trzeba zubozyc mieszanke im cieplejszy to trzeba wzbogacic. Zubażanie nie powinno byc wieksze niz -15 chyba ze faktycznie bedzie auto szarpało prychało to mozna troche jeszcze zubozyc ewentulanie wzbogacic ale to wyjdzie w "praniu". Najlepiej jest zrobic kalibracje przy tem gazu przy jakiej najczesciej jezdzis zeby komputer nie musiał cały czas wprowadzac korekt. Bo te korekty to tak naprawde korekty do korekty juz ustawionej fabrycznie
Re: [B4 2,6 ABC] OMVL DREAM XXI
Witam.
Zrobiłem regenerację wtrysków w styczniu (całe nowe trzpienie) zrealizowałem autokalibrację korekta mapy i samochodzik w miarę ok ale ostatnio znów jakby się coś rozjechało musze podpiąć pod komp. Więcej zaczął palić jest słabszy na zimnym nie idzie szarpie dopiero jak się rozgrzeje bardziej to jest OK.
OMVL wypuścił nowe oprogramowanie wersja 6 i ma nawet orginalnie mapy i wykresy. Więc łatwiej ustawić
Nadal mam problem z przełączaniem się LPG na PB. Jak jest pełny bak nie ma tego. Jeśli spadnie w baku LPG do połowy lub niżej przełącza sięjak dam buta przy 4tys.
Czy to może być parownik że nie potrafi utrzymać ciśnienia.
Myślę o wymianie parownika na jaki? taki sam OMVL Dream XXI n G czy jakiś inny. Gaziarz polecał mi Scorpiona ST i wymienić wtryski na Valtek szare 2ohm.
Chodzi o to by nie inwestowac kosmosu w instalację. Tylko na jakie wtryski i parownik w programie. W programu wtryski Matrix HD i XJ , aeb INJ R4, Reg FAST i ST, parownik jak wcześniej STD, MP, HP.
Pytanie odnośnie AUTOKALIBRACJI
Czy ustawiać na jałowym jak w programie 2500-3000 obr, czy lepiej jest rozpędzić samochód i jechać na równym asfalcie na jakimś biegu na w/w obrotach
Czy parownik OMVL Dream XXI N G to dobry parownik i wtryski REG FAST
Zrobiłem regenerację wtrysków w styczniu (całe nowe trzpienie) zrealizowałem autokalibrację korekta mapy i samochodzik w miarę ok ale ostatnio znów jakby się coś rozjechało musze podpiąć pod komp. Więcej zaczął palić jest słabszy na zimnym nie idzie szarpie dopiero jak się rozgrzeje bardziej to jest OK.
OMVL wypuścił nowe oprogramowanie wersja 6 i ma nawet orginalnie mapy i wykresy. Więc łatwiej ustawić
Nadal mam problem z przełączaniem się LPG na PB. Jak jest pełny bak nie ma tego. Jeśli spadnie w baku LPG do połowy lub niżej przełącza sięjak dam buta przy 4tys.
Czy to może być parownik że nie potrafi utrzymać ciśnienia.
Myślę o wymianie parownika na jaki? taki sam OMVL Dream XXI n G czy jakiś inny. Gaziarz polecał mi Scorpiona ST i wymienić wtryski na Valtek szare 2ohm.
Chodzi o to by nie inwestowac kosmosu w instalację. Tylko na jakie wtryski i parownik w programie. W programu wtryski Matrix HD i XJ , aeb INJ R4, Reg FAST i ST, parownik jak wcześniej STD, MP, HP.
Pytanie odnośnie AUTOKALIBRACJI
Czy ustawiać na jałowym jak w programie 2500-3000 obr, czy lepiej jest rozpędzić samochód i jechać na równym asfalcie na jakimś biegu na w/w obrotach
Czy parownik OMVL Dream XXI N G to dobry parownik i wtryski REG FAST