[80 B4]Nieszczęsne przednie zawieszenie, stukanie.
Witam,
może nie na temat ale była wcześniej mowa o zawieszeniu w A4. Miałem wcześniej passata B5 to samo zawieszenie i uważam że jest to jedno z lepszych rozwiązań. Po pierwsze bardzo komfortowe i wszystkim końcówkom można przedłużyć żywot dokładając smaru(strzykawka + igła raz do roku przesmarować). Robiłem tak u siebie i przez ponad 2 lata nie miałem najmniejszym problemów. Można tak robić np. w sworzniach wahacza i końcówkach drążków kierowniczych w naszych 80-tkach bo przecież luzy powstają wtedy jak chodzi na sucho no czasami się uszkodzi guma ale to inna historia. Ja nawet do nowych końcówek dokładam trochę smaru. A teraz idę sprawdzić ten akumulator czy nie ma luzu bo również walczę z dość mocnymi stukami a sporo elementów już wymieniłem i na dwóch stacjach przetrzepali auto na wszystkie sposoby i dwie te same opinie że bardzo delikatny luz na tulejach wahaczy ale jeszcze nie powinien powodować stuków.
POZDRAWIAM
może nie na temat ale była wcześniej mowa o zawieszeniu w A4. Miałem wcześniej passata B5 to samo zawieszenie i uważam że jest to jedno z lepszych rozwiązań. Po pierwsze bardzo komfortowe i wszystkim końcówkom można przedłużyć żywot dokładając smaru(strzykawka + igła raz do roku przesmarować). Robiłem tak u siebie i przez ponad 2 lata nie miałem najmniejszym problemów. Można tak robić np. w sworzniach wahacza i końcówkach drążków kierowniczych w naszych 80-tkach bo przecież luzy powstają wtedy jak chodzi na sucho no czasami się uszkodzi guma ale to inna historia. Ja nawet do nowych końcówek dokładam trochę smaru. A teraz idę sprawdzić ten akumulator czy nie ma luzu bo również walczę z dość mocnymi stukami a sporo elementów już wymieniłem i na dwóch stacjach przetrzepali auto na wszystkie sposoby i dwie te same opinie że bardzo delikatny luz na tulejach wahaczy ale jeszcze nie powinien powodować stuków.
POZDRAWIAM
Bastek nie ma takiej tragedii z wymiana tych tulejek w sankachBastek pisze:Częstą przyczyną stuków są zmęczone już tuleje sanek pod silnikiem Wymiana ich nie jest prosta w domowych warunkach ale na pewno warto to sprawdzić... zwłaszcza jeżeli na stacji diagnostycznej macherzy nic nie wykażą przy zawieszeniu
No mnie czeka wymiana tego cholerstwa ale zabiore się za to dopiero na wiosnę. Tylko, że sam się tego nie podejmę ze względu na brak zaplecza technicznegotomek1982 pisze:Bastek nie ma takiej tragedii z wymiana tych tulejek w sankachBastek pisze:Częstą przyczyną stuków są zmęczone już tuleje sanek pod silnikiem Wymiana ich nie jest prosta w domowych warunkach ale na pewno warto to sprawdzić... zwłaszcza jeżeli na stacji diagnostycznej macherzy nic nie wykażą przy zawieszeniu
Podczas szybkiego ruszania czy to na prostych czy skręconych kołach dochodzi mocne stukanie z okolic raz prawego raz lewego koła i mam takie uczucie jakby koło podskakiwało, dzieje sie to tylko na mokrej nawierzchni i nie zawsze- czasem jak dodam mniej gazu to mieli oponą w miejscu a czasem przeważnie przy skręcie podskoczy parę razy i dopiero zaczyna mielić. Na suchym asfalcie to sie nie dzieje. W zawieszeniu mam wymienione wszystko oprócz 21 letnich amortyzatorów. Na przeglądzie miały ponad 80%.