[80 B3 1.8S] kontrolka ciśnienia oleju miga !!
[80 B3 1.8S] kontrolka ciśnienia oleju miga !!
Witam
W ciągu ostatnich 2 dni kontrolka ciśnienia oleju mignęła mi gdy musiałem powiedzmy mocniej "przycisnąć" (ze 3 razy takie). Oczywiście pierwsza rzecz jaką sprawdziłem to poziom oleju, który jest mniej więcej w 3/4 wskaźnika, ostatnia wymiana była 5 tys. km temu. Powiedzcie co robić ??? Powinienem zacząć się martwić ???
(Poza tym mignięciem nie zauważyłem żadnych innych podejrzanych objawów)
W ciągu ostatnich 2 dni kontrolka ciśnienia oleju mignęła mi gdy musiałem powiedzmy mocniej "przycisnąć" (ze 3 razy takie). Oczywiście pierwsza rzecz jaką sprawdziłem to poziom oleju, który jest mniej więcej w 3/4 wskaźnika, ostatnia wymiana była 5 tys. km temu. Powiedzcie co robić ??? Powinienem zacząć się martwić ???
(Poza tym mignięciem nie zauważyłem żadnych innych podejrzanych objawów)
Ostatnio zmieniony 31 lip 2007, 10:33 przez deem, łącznie zmieniany 1 raz.
No nie jest to wesoły temat , bo jeśli tak kontrolka robi i nie masz jakiegoś lużnego kabla od kontrolki i nie masz za mało oleju to :
1. Wymień czujnik oleju - koszt nie wielki a będziesz pewny że nie szwankuje.
2.pompa olejowa - albo smok (siatka pod nim)jest przytkany albo jest już zużyta i nie podaje dobrego ciśnienia.
3. Panewki na wale głównym są wytarte i olej wraca do miski zamiast na góre silnika.
Ale nie załamój sie to tylko motor który można naprawić , ważne że buda ocynk i jest cała.
[ Dodano: 2007-07-31, 06:24 ]
Acha jeszcze powiedz czy miałeś mocno rozgrzane auto i na jakim oleju jeżdzisz?
1. Wymień czujnik oleju - koszt nie wielki a będziesz pewny że nie szwankuje.
2.pompa olejowa - albo smok (siatka pod nim)jest przytkany albo jest już zużyta i nie podaje dobrego ciśnienia.
3. Panewki na wale głównym są wytarte i olej wraca do miski zamiast na góre silnika.
Ale nie załamój sie to tylko motor który można naprawić , ważne że buda ocynk i jest cała.
[ Dodano: 2007-07-31, 06:24 ]
Acha jeszcze powiedz czy miałeś mocno rozgrzane auto i na jakim oleju jeżdzisz?
Proszę mnie nie wyzywać, podpinam sie pod podobny temat. Audi B3, 1.9D.
stacyjka w pozycji ON - kontrolka oleju nie swieci i nie piszczy. Silnik odpalam, jak odpali to kontrolka sie zapala i przez sekunde lub pół piszczy brzeczyk. Gasnie i jest wszystko OK, jednak nie do końca. Jak silnik porzadnie rozgrzany (nie moge tego czasowo zlokalizowac) i jade przy porzadnej predkosci obrotowej i zaczynam hamowac lub wrzuce luz, to na doslownie pol sekundy zapali sie owa kontrolka i zapiszczy lub nie zapiszczy, ale blysnie. Na ok 100km jazdy potrafi tak zrobic, z 4-8 razy. dzis zmierzylem cisnienie oleju silnikowego i wynosi ono na biegu jałowym 0,8bar, jak porzadnie przegazuje to rosnie do 5 bar. Nie przerabialem tego w tym silniku, wiec pytam doswiadczonych: brac sie za wymiane czujnikow? co zrobic aby zlokalizowac usterke dokladniej? Mam mozliwosc podpiecia manometru i chyba tak zrobie i bede z nim jezdzil
stacyjka w pozycji ON - kontrolka oleju nie swieci i nie piszczy. Silnik odpalam, jak odpali to kontrolka sie zapala i przez sekunde lub pół piszczy brzeczyk. Gasnie i jest wszystko OK, jednak nie do końca. Jak silnik porzadnie rozgrzany (nie moge tego czasowo zlokalizowac) i jade przy porzadnej predkosci obrotowej i zaczynam hamowac lub wrzuce luz, to na doslownie pol sekundy zapali sie owa kontrolka i zapiszczy lub nie zapiszczy, ale blysnie. Na ok 100km jazdy potrafi tak zrobic, z 4-8 razy. dzis zmierzylem cisnienie oleju silnikowego i wynosi ono na biegu jałowym 0,8bar, jak porzadnie przegazuje to rosnie do 5 bar. Nie przerabialem tego w tym silniku, wiec pytam doswiadczonych: brac sie za wymiane czujnikow? co zrobic aby zlokalizowac usterke dokladniej? Mam mozliwosc podpiecia manometru i chyba tak zrobie i bede z nim jezdzil
W audi przy uruchamianiu mialem podobny problem nie gasla mi kontrolka oleju okazalo sie ze mialem padniety czujnik,kiedys dawno temu mialem golfa II 1.8 i tez zalalem olej lotos mineral to w czasie jazdy potrafila mi sie zapalic kontrolka oleju,ale sprawdzilem stan i bylo ok,za jakis czas sytuacja sie powtorzyla wiec wymienilem olej na inny bodajrze Shell i broblem znikl.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 04 lip 2014, 19:10
- Lokalizacja: Radom
cisnienie oleju.
Witam,
Moja sprawa jest taka, kiedy odpalam samochód cisnienie oleju jest okej podchodzi pod 5 bar. Kiedy silnik się nagrzewa ciśnienie spada. Na rozgrzanym silniku 89-90 stopni ciśnienie wynosi nawet mniej niż 0,5 bara na wolnych obrotach, na luzie i włącza się kontrolka. Na wyższych obrotach 2-2.5 tys. jest wszystko w porządku ciśnienie jest znowu 3-4 bary. Oleju nie brakuje, jeżdżę na pół syntetyku max life vavoline 10w40. Pompa oleju jest ok. Silnik nie klekocze nie stuka, nie słychać panewek, brakuje mi pomysłów co może mu dolegać. Proszę o pomoc;/
Moja sprawa jest taka, kiedy odpalam samochód cisnienie oleju jest okej podchodzi pod 5 bar. Kiedy silnik się nagrzewa ciśnienie spada. Na rozgrzanym silniku 89-90 stopni ciśnienie wynosi nawet mniej niż 0,5 bara na wolnych obrotach, na luzie i włącza się kontrolka. Na wyższych obrotach 2-2.5 tys. jest wszystko w porządku ciśnienie jest znowu 3-4 bary. Oleju nie brakuje, jeżdżę na pół syntetyku max life vavoline 10w40. Pompa oleju jest ok. Silnik nie klekocze nie stuka, nie słychać panewek, brakuje mi pomysłów co może mu dolegać. Proszę o pomoc;/
-
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 13 sty 2015, 17:52
- Lokalizacja: augustów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 04 lip 2014, 19:10
- Lokalizacja: Radom
Co za olej tam nalałeś? , nawet jeśli przejechałeś tylko 5k km to przy złym doborze oleju, oraz marki mogą sie takie jaja robić, sam uwierzyłem raz w reklamy cudownego castrola do silników powyzej 100tys km okazało się że ten olej to porażka.. pare tys pojezdzilem i czasem też kontrolka na wolnych świeciła, co prawda w innym aucie ale jednak, radze potestować trochę, jak nie to brać się za remont.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 04 lip 2014, 19:10
- Lokalizacja: Radom
Patryk0720 pisze:Co za olej tam nalałeś? , nawet jeśli przejechałeś tylko 5k km to przy złym doborze oleju, oraz marki mogą sie takie jaja robić, sam uwierzyłem raz w reklamy cudownego castrola do silników powyzej 100tys km okazało się że ten olej to porażka.. pare tys pojezdzilem i czasem też kontrolka na wolnych świeciła, co prawda w innym aucie ale jednak, radze potestować trochę, jak nie to brać się za remont.
nie wlewam nigdy byle czego.
valvoline maxlife 10w40
-
- Forum Audi 80
- Posty: 442
- Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.3 7A
- Lokalizacja: Bochnia
Pierw zmierz ciśnienie oleju ''zegarem mechanicznym'' http://allegro.pl/narzedzia-i-sprzet-wa ... -2-mt-0113 nie są drogie a masz pewność jakie jest ciśnienie oleju, a później można się sprzeczać co do oleju , dla silnika JN 2.0/2000 (bar/rmp)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 04 lip 2014, 19:10
- Lokalizacja: Radom
krs pisze:Pierw zmierz ciśnienie oleju ''zegarem mechanicznym'' http://allegro.pl/narzedzia-i-sprzet-wa ... -2-mt-0113 nie są drogie a masz pewność jakie jest ciśnienie oleju, a później można się sprzeczać co do oleju , dla silnika JN 2.0/2000 (bar/rmp)
mierzony był właśnie manometrem też, i jest to samo wolne obroty 0,5 ciśnienie a przy 2,5-3 tys. jest normalne 3-4 bary.